Keresés

Részletes keresés

MBman Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2584
Csak a gyorsvonat jóval olcsóbb volt, mint a busz. A teljes árú jegy 2080 Ft volt, a busz ekkor 2660. 2005-ben volt ez. (mindkettőnél 220 km-re vonatkozott). Így aki a vonatot választotta, nem azért, mert a volán ad kb  140ft kedvezmény :) Végüls is már mindegy, akkor ez volt a rendszer, most meg más.
Előzmény: mcg (2580)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2583
Van egy tippem: Sümegről átmegy Keszthelyre (talán másodrészként vagy rezsiben), onnan meg 14:00-ás indulással Zegre érkezik 14:50-kor.
Előzmény: Carpy (2553)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2582
Ma 10:30-kor EUK-157 ment Sümegre, viszont még mindig rejtély, hogy melyik járattal jön vissza Zegre, talán másodrészként, na de Sümegről nem hiszem, hogy kell másodrész vmelyik járathoz.
Előzmény: Carpy (2553)
monor-21 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2581
Október közepén átadják a 4,1 hektáros területen, kétmilliárd forint költséggel épülő készételgyárat Sármelléken, a FlyBalaton Nemzetközi Repülőtér közelében – tájékoztatta Székely Anna, a Star Menü Kft. fejlesztési és kereskedelmi igazgatója az MTI-t.

 

http://www.mfor.hu/cikkek/39037.html

 

Amitől ez itt is ON :

 

......... októbertől 110 dolgozót foglalkoztatnak a gyárban.

A Star Menü Kft. az üzem bővítésével a későbbiekben egy 4-500 főt foglalkoztató, hatalmas komplexumot szeretne kialakítani.

 

 

A munkásokat oda is kell szállítani, akkor is ha első lépcsőben a helyi munkanélküliekre alapoznak.

mcg Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2580
"Nem is gondoltam arra, hogy vonattal, vagy mással utazzak."

Nem is kelett...volt aki megtette,s azzal ment,van aki meg nem...:)
Előzmény: MBman (2576)
mcg Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2579
a Kapos volánnál tudok ilyet,páromék falujába így megy a busz a megyeszékhelyről..
(amikor előbb betér a szomszéd településre,akkor is ugyanannyi a km. hivatalosan...)
Előzmény: MBman (2578)
MBman Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2578

Az, hogy egységesítve van a Bp-Zeg útvonalon a jegyár, dícsérendő dolog.

Minden járaton így kellene, mert sokszor nem elég, hogy megszivatják az utast, és kerülőúton viszik haza, még a jegy is drágább.

MBman Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2577

... jóval többet, mint jegyre...

 

Teljesen nyilvánvaló, hogy ezzel jogi kereteken belül húzza le az államot a Kapovolán. Nagyon jól  tudják, hogy 3-4 oda-visszaútnál többször egy bérlettulajdonos nem fogja igénybe venni a járatot, így a ~10 ezer Ft helyett  ~90 ezer Ft árkiegészítést kap meg a volán az államtól. Még a vak is látja, hogy ez milyen jó buli. Kíváncsi lennék mennyire népszerű a diákok körében.

Előzmény: hármaskocsiállás (2574)
MBman Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2576

"Szerintem az üzletpolitikaival is szerzett utast"

 

Véleményem szerint nem szerzett ezzel utast. Egyszerűen nincs alteternatívája a buszközlekedésnek, ha valaki pestre utazik. Ráadásul az egységesítés előtt vonat jóval olcsóbb is volt, így a kedvezmény mit sem ért.

Én rendszeresen utazom az utóbbi 4 évben, de nem is tudtam, hogy üzletpolitikai kedvezményről volt szó. Egyszerűen elfogadtam, hogy X Ft a jegy, mert utaznom kellett. Nem is gondoltam arra, hogy vonattal, vagy mással utazzak.

 

 

Jut eszembe, úgy emlékszem, (de lehet, hogy rosszul) a febr1 előtt a gratis-ra valamivel drágább volt a jegy. Ha valóban így volt, ez lehet az oka?

Előzmény: mcg (2575)
mcg Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2575
Szerintem az üzletpolitikaival is szerzett utast....ha pedig e mellett is ki tudta hozni a költségket,akkor jól járt.
Előzmény: MBman (2573)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2574
" Ez biztos? "

Igen. Fél éve biztosan így volt.
Népligetből Keszthelyre 200km-es jegy kellett (autópályán 190 lenne), és a Sasadi útnál volt a váltás, ahonnan 190km-t kellett fizetni (180 helyett).

" Az már üzletpolitikai kedvezmény, amit a kaposvolán csinál, (...) az államtól meg az árkiegészítést "

... jóval többet, mint jegyre.
Előzmény: MBman (2568)
MBman Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2573

Az eféle üzletpolitikai kedvezmény miért volt jó a volánnak? Merthogy plusz utasokat nem fogtak vele, az tuti, viszont az évek alatt elég jelentős bevétel kiesés nem?

 

Az már üzletpolitikai kedvezmény, amit a kaposvolán csinál, neki is jó, meg az utasoknak is, biztosan sokakat vonz, hogy a negyedik Kaposvár-Bp útjuk ingyen van, a volánnak meg különösen, hisz a hónapnak már elején már megkapja azt a pénzt, amit különben csak fokozatosan kapna meg az utasoktól, az államtól meg az árkiegészítést.

 

Előzmény: setra415HD (2571)
MBman Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2572

Ez az övezeti váltás valamikor január végén lehetett...

Január 25-én utaztam, 982 Ft volt a jegyár (teljes árú: 3020 Ft: 220 km-es övezet)

Ezután legközelebb január 31-én utaztam, 1030 Ft-ot kért a sofőr (3160 Ft: 230 km)

Február 1-jétől drágultak a jegyárak, 1090 lett a tanuló, (3335 a teljes árú, 230 km)

Előzmény: setra415HD (2571)
setra415HD Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2571

Egységesítve voltak/vannak a mentjegyek árai Zalaegerszeg-Budapest viszonylatban.

Sőt a tavalyi évig, még üzletpolitikai kedvezmény is volt, mivel nem 230-as, hanem 220-as övezeti jegyet kellett váltani Zeg-Budapest között.

Előzmény: MBman (2570)
MBman Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2570

De voltak még furcsaságok ezen kívül is. Május 1 előtt még 10 km-enként voltak a sávok.

A 1185 belefért a 230 km-be, 3350 Ft volt a jegy. Ok.

A 1188 viszont már nem fér bele a 230-ba, hanem a 240-be, de a jegy szintén 3350 Ft volt.

A 1190 viszont a 240-be sem fér bele, a jegy mégis 3350 Ft volt.

(Népligettől, petőfi hídtól akárhonnan)

 

Ez miért volt így?

 

 

Kicsit más: A 1185 menetideje, 2:40-re csökkent Bp Petőfi híd és Zeg aut áll között pihenő nélkül. Viszont akkora dugók vannak a városban mostanság, hogy sokszor 20-25 perc kell, mire ki lehet érni a népligettől a petőfi hídig. Legjobban a 1186-ot érinti, ami nemritkán 30 percet késve ér ki, legkevésbé pedig a 18:40-es járatot.

 

A késést az egyik áiplibuszos sofőr kezeli a legrugalmasabban, ha senkinek nincs igénye megállni, akkor nem tart pihenőt. Szerintem dícsérendő.

MBman Creative Commons License 2007.09.26 0 0 2569
Most drágább a jegy a 1190-re, mint a 1185-re Egerszegig? Elvileg 243,1 km, már a 260-as sávban kell lennie, nem?
Előzmény: hármaskocsiállás (2567)
MBman Creative Commons License 2007.09.26 0 0 2568

"A 15:40-es gyors is 1190"

Ez biztos?

Végül is mindegy, nem változtat semmit a lényegen, utaztam én már a 1190-en budapestre is, és haza is, nem volt drágább a jegy, mint a 1185-ön. Menetjeggyel tudom bizonyítani. (Akkor még 829 Ft volt a jegyár.)

Előzmény: hármaskocsiállás (2567)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.09.26 0 0 2567
Nem egészen.

A 15:40-es gyors is 1190, csak 1188 útvonalán megy.
Ezért a díjszabása is 1190 (mintha az északi parton menne).

Tavasszal még biztosan így volt.
Előzmény: MBman (2566)
MBman Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2566

Régebben előfordult, hogy a 15:40-es mentesítőn (lentiek csinálták, 1188-as vonal) drágább volt a jegy egerszegig, mint egyébként. Ez még a 67,5 %-os támogatás mellett, és a kilométertarifák átvariálása előtt történt.

Még logikus is lenne, mert a 1188-on 231.4 km a Bp-Zeg távolság, míg a 1185-ön csak 229,9 km.

De a 18:40-es járaton soha nem volt drágább jegyár egerszegig, mint a 1185-ön.

hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2565

[i]"  a megállókban páran azt hitték,hogy ez a lassú Veszprém fele,de a sofőr "elhárította" őket..:) "[/i]

 

Sajnos a népligetieknek is új még... :(

 

Még mindig nem tudnak rá elővételes jegyet kiadni. Illetve adnak, de az a Veszprém felé menő lassújáratra szól...:(

 

Utastájékoztatásban még vissza is fejlődtek: tavasszal még ki tudták írni, hogy Székesfehérvár-Keszthely, múlt héten viszont egy meglepő "Keszthely aut. áll. (vá)" felirat díszelgett a kijelzőn... :((

Előzmény: mcg (2554)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2564

[i]"Ráadásul néhány hete korrigálták a kilométereket 1188-on is, úgyhogy már elvileg ott is belefér a 180-as sávba a Keszthely-Petőfi híd szakasz"[/i]

 

Sőt... most nézem, hogy még ennél is jóval bonyolultabb :)

 

Keszthely, aut. áll. - Bp., Petőfi híd távolság, végig az M7-esen közlekedő járatoknál:

 

1194-es vonal: 179,6 km

1188-as vonal: 179,8 km (a Siófokon át menő Volánbusz is!) - régebben nem fért bele 180km-be

 

... és visszafelé:

 

1194-es vonal: 179,6 km

1188-as vonal: 181,0 km - visszafelé 200-as jegy kell a kereső szerint (a vonal mindhárom járatára ezt írja)...

Előzmény: hármaskocsiállás (2558)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2563
Én majd pénteken kitalálom! -))
Előzmény: Carpy (2553)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2562
Mert kevesen látogatják a honlapot, és a link se utal arra, hogy egy fórum rejtőzik mögötte...

főoldal -> észrevételek

A másik fórumon hirdette valaki, én is csak onnan tudtam meg, hogy hivatalos fórum is létezik :)

Regisztrálni lehet, én már megtettem... :)
Előzmény: MBman (2560)
setra415HD Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2561
Én is részt vehetek a játékban?:-)
Előzmény: Carpy (2553)
MBman Creative Commons License 2007.09.24 0 0 2560

Nagyjából két hete nyílt meg a volán honlapján a harmadik fórum a témában..... De még egy hozzászólás sincs. Ez vajon miért lehet? Mindenki maximálisan meg van elégedve a szolgáltatással, és a pozitív kritikákat nem osztja meg? Netán nem lehet regisztrálni? :)

MBman Creative Commons License 2007.09.24 0 0 2559

"Úgy tudom, hogy betérőnél az átutazóknak nem számolják bele a betéréskor megtett távolságot, ha oda-vissza ugyanazon az útvonalon megy a busz."

 

Jól tudod. Vannak ilyen dolgok a Zeg-Zalaszentgrót útvonalon is.

Előzmény: hármaskocsiállás (2558)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.09.24 0 0 2558

Remek. Én ugyanezért mentem Népligetbe, de többé nem teszek ilyet :)

 

Érdekes, hogy a 1194-es vonalon eddig is belefért 180km-be a Petőfi híd (kivéve a fehérvárra betérő járatnál). Holott Keszthelytől teljesen megegyezik az útvonal 1188-cal. Áprilisban kipróbáltam, és tényleg így adták a jegyet :)

 

Ráadásul néhány hete korrigálták a kilométereket 1188-on is, úgyhogy már elvileg ott is belefér a 180-as sávba a Keszthely-Petőfi híd szakasz :)

 

 

Úgy tudom, hogy betérőnél az átutazóknak nem számolják bele a betéréskor megtett távolságot, ha oda-vissza ugyanazon az útvonalon megy a busz.

Előzmény: mcg (2557)
mcg Creative Commons License 2007.09.24 0 0 2557
nem indiszkrét (nekem legalábis) :)

a hídnál felszállva 1270-et,illetve 2540et,mert 2-t vettem egyben...

De meg is lepődtem,mert a neten néztem a jegyárat,s szomorúan konstatáltam,hogy a betérés miat akárhonnan is megyek ,de 200km-es jegy kell,ezért is mentem ki a hídhoz (eredetileg a Kosztitól akartam menni 1270ért)...mert elvileg ha a sztrádán megy,akkor a Bocskaitól kifele 180,attól befelé meg 200km-es(régen 190) jegy kell elvileg...

De pl. a délutáni Bp-Kaposvár buszon is drágábbat ir a net,mint amennyit a sofőr kér...:))

Szerintem hogy ugyanazon az úton megy ki és vissza asztrádára,attól még ugyanúgy bele kell számolni a betérést,hisz az is megtett út a járművel...:)
Előzmény: hármaskocsiállás (2556)
hármaskocsiállás Creative Commons License 2007.09.24 0 0 2556

Ha szabad egy indiszkrét kérdést: mennyit fizettél a jegyért?

 

Tavasszal 1390Ft-ba került mind a 4 megállóból. Most viszont úgy láttam, hogy a Petőfi hídnál 1270Ft-ot fizetett valaki... (ahogy fölfelé is vannak a sávhatárok)

 

A fehérvári betérő miatt van keveredés, a menetrendben bele van számolva a km-be. De elvileg nem lehetne, mert ugyanazon az útvonalon jön vissza az autópályára, amelyiken lemegy...

Előzmény: mcg (2554)
mcg Creative Commons License 2007.09.24 0 0 2555
És hány utas?

Mert a sineseknl az előző htinél kevesebben voltak...bár ez lehet a kéthetes hazajárók miatt volt..(igaz tudok valakit,kit a buszról épp átcsábítottak tegnap a vonatra:)
Előzmény: setra415HD (2547)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!