A kocsi céges és egy flottakezelőtől van. A velük szerződésben lévő szerviznél voltam.(Máshová csak engedéllyel vihető) Mivel nem márkaszerviz, így a gyári kiolvasás nem lehetséges. A náluk használatos kiolvasó nem talált semmit.
Ahhoz, hogy márkaszervizbe kerüljek elég sok kanyart le kell futnom, hogy bevállalják, illetve a flottakezelő engedélyezze. Utána pedig még az időpontra is várnom kell. Legutóbb más hiba folytán 3 hét volt. Az egész folyamat pedig több mint egy hónap. (egyébként megtettem) Addig pedig így megyek a kocsival havi szinten közel 4000 km-t.
Tehát igazán nem ötletekre vagyok kíváncsi, hanem egy esetleges tapasztalatra, hogy meg tudjam gyorsítani a javítást.
A dátumot elütöttem 2021-es az autó.
A hiba tegnap is kijött, teljesen random módon. 3000-ig húz, majd mintha leszabályozná. Leállítás után mintha semmi nem történt volna. Jelzőlámpa továbbra sem jelez.
Két éves autónál ne ötleteket kérj fórumokon, hanem szervizidőpontot a márkaszervizben. Egyébként nekem egr hibánál csinált ilyet, de az hibalámpát is gyújtott.
Ez szerintem a vészüzemmód vagy más néven biztonsági üzemmód. Az autó tárolja a hibakódot (nálam tárolta), azt ki kell olvasni szervizben, ha nincs hibakód olvasód. A hibakóddal már el lehet indulni a hiba további diagnosztizálása és javítása felé.
Sziasztok! A problémám az lenne ha be kapcsolom a fényszórót akkor meg áll a fordulatszám mérő és a sebesség mérő. De ha a start stop funkciót használom akkor le esik nollára majd induláskor fel megy addig a sebességig,fordulatszámig mint ahol megállt. Tapasztalt valaki hasonló jelenséget? A segítséget előre is köszönöm.
Valami egyszerű darab, de teljesen stabil, Homasitában, Auchanban is forgalmazták, az a rövid buci fajta, nem síbox, valami 40e ft volt az új ára, legyen mondjuk 25.
Ha esetleg valakit érdekel, JD kombira van egy párszor használt Thule tetőcsomagtartóm, egy talán 320 literes tetőboxszal. Igazából évek óta rakosgatom a garázsban, valószínűleg sosem fogom használni.
2016-os Ceed SW-m van. Elment a csomagtartó világítás. Nehezen kipattintottam a búrát, az izzó jó, nincs feszültség a foglalatban.
Akkor nyilván a biztosíték halt meg. Megnéztem, 17-es biztosíték (INTERIOR LAMP: Kesztyűtartó lámpa, csomagtér lámpa, pipere lámpa LH/RH, utastér lámpa, Felső konzol lámpa). Hurrá, tényleg sötét a kesztyűtartó is. De hiába, ha kiveszem, akkor az utastér lámpa is elalszik, viszont a biztosíték jó.
Nehéz kérdés, gondolom Te érdeklődtél 6-án a Lumnetnél is erről.
Szerintem elsősorban az izzó talplemeze (vagy nemtudomhogyhívják) lehet necces. Azt írják általában, hogy a méretek megegyeznek a hagyományos H7-es izzókéval, de a LED-nél a vékony fém talplemez helyén egy vastagabb műanyag lemez van. Ahol egy kis beakasztós acélrugó tartja a helyén az izzót, ott működhet, de a Kiakban jellemzően elég szorosan van rögzítve az izzó egy elfordítható műanyag fedéllel. Saját (véres) tapasztalatom, ha pl. korábban valakinek véletlen 180 fokkal elfordítva sikerült betenni az izzót, úgy beszorult, hogy alig lehetett lefordítani a rögzítést.
Azt nyilván tudod, hogy illegális átalakításnak minősül. A lencsés lámpában ugyan nem olyan feltűnő, de azért le lehet bukni vele…
Hosszabb parkolás után a mi Kia Ceed-ünk belső visszapillantó tükre rezegni kezd elinduláskor. Ezt addig csinálja, amíg kézzel egy picit meghúzzuk magunk felé. Valaki tud megoldást erre a problémára?
Megesett a hibakiolvasás, ahogy a gépkönyvben is szerepel, a katalizátor volt (egyebet nem listázott a computer). Törölték a hibaüzenetet, most egyelőre béke, de nyilván oda kell figyelni, mi okozta a hibaüzenetet - katalizátor/lambdaszonda, olajcsipegetés, miegymás...
Mindenkinek köszi a segítséget!
Boldog új évet, és minél kevesebb autós nehézséget kivánok!
Amikor nem pöccre indult, előfordult, hogy a fordulatszám mérő nem működött, de újraindítás után, és egyébként ezen kívül mindig működik. Amikor a fordulatszám mérő nem ment, előfordult, hogy az ESP kontroll is világított, de ez is csak alkalmanként. Ezt egyébként említettem a szereplőnek a vízpumpa cseréjekor, de mivel csak nagyon ritkán fordult elő, konkrét időpontot meg nem kerestünk a kivizsgalásra. Többek között azért sem, mert a városi használat miatt a 3 éves Exide akksi is volt, hogy gyengébben muzsikált, rádobtam.a töltőt egy éjszakára, utana pöpec volt minden.
Zárójelben: Mikor vettük az autót, volt hibakód-kiolvasás is, akkor volt pl ESP hibajel, amire a Kia szerviz azt mondta, sokszor a gyenge akksi okozza. Később ismét volt hasonló jelenség (nehezebb inditas után ESP világít), mikor az akksi cserés lett.
Fordulatszámmérő működik? Kétszer cseréltem már főtengely jeladót (ad rá hibakódot is az autó, viszont jellegzetessége, hogy a fordulatszámmérő mutató meg sem mozdul), melynek a hibája produkál általában nehézkes indítást. Én egy sokak által lesajnált 4-5 eFt-os bluetooth-os OBD2 hibakód olvasó interfészt használok. Eddig minden alkalommal ugyanazt a hibakódot ki tudtam olvasni vele, mint amit aztán később a szervizben a komolyabb olvasókkal. Arra, hogy tudd merre indulj el a hibakeresésben, vagy egyáltalán haza tudsz-e vele menni check engine jelzéssel pl külföldről, igencsak hasznos.
passz, de nincs a közeledben egy jó villamossági szerelő, rádugni a műszert hogy milyen hibakódot ad, bár azok is szerteágazó problémára utalnak általában
Városi autó szerepben tündököl az 1,6 benzines 2010-ből, így felüdülésnek szántam neki egy Bp - Schwechat - Bp járatot (előtte kapott új vízpumpát, mert megfáradt szegény). Lelkesen teletankoltam ÖMV100-al, had dolgozzon meg a benzin az áráért. Nem is volt gond - sőt, kifelé 7,5, hazafelé 7,1 átlagfogyasztás, pedig kifelé egyedül mentem, hazafelé volt utas + cucc (megjártuk az itthoni tankolással, nem töltöttem rá kint).
Pár nap múlva jött a Dzsin. Egy-egy esetet leszámítva pöccre indul, de van, hogy kicsit többet kell forgatni - többnyire az első hidegindítást követő leállítás után újraindításkor. Teljesítménycsökkenés nincs, a motor szépen jár, nem ingadozik a fordulat, nem fogyaszt többet semmiből...
Mondjuk a gyertyák éppen csereérettek, holnapra meg is érkeznek.
Január 4én ismételni kellene a reptéri futamot. Próbáltam találni kódkiolvasási lehetőséget, de most, a két ünnep között elég esélytelen (eddig).
Nos ez érdekes. Múlthéten elment a töltésem, - mint ahogyan írtam is - belevetettem magam a témába és arra jutottam, hogy valószínűleg a generátor szabadonfutó szíjtárcsája adta meg magát és azért nem tölt az autó. Erre ma két meglepetés is fogadott. Egyrészt mintha elvágták volna a problémát, indítás után kialszik a töltés visszajelző lámpa és produkálja a 14,4 V körüli értéket. Másrészt amire gyanakodtam (a szabadonfutó), - minden alkatrész áruház ezt kínálja fel az autóhoz - létezik, hogy 2010 1,4 CVVT (G4FA)-ban nem is szabadonfutó tárcsa van? Beteszek ide egy képet, szerintem ez nagyon nem az!?
Töltés/generátor problémája volt már valakinek? 2010-es az autó, 1,4 CVVT. Ma kigyulladt a töltés visszajelző lámpa. Szíj meghajtja a generátort, akku töltöttsége rendben (nem zárlatos vagy ilyesmi). Viszont járó motornál ha rámérek multiméterrel, 11,9-12 V az érték, a normális 14,4 V helyett. Betettem egy másik akkumulátort, hátha valamiért nem veszi a töltést, de nem oldódott meg a dolog. Valakinek valami ötlete esetleg? Opelek 20 év felett is gyönyörűen töltöttek, valahogy nem akarom elhinni, hogy a generátor ennyit bírt.. (13 év, 190 ekm)
Nem tudok róla. Bár számítógéppel csatlakoztak az autóhoz. Hogy ott és akkor mit is csináltak nem tudom. Állítólag csak hibakódokat töröltek. De ezen kívül??? ( Jut eszembe utána nem sokkal cseréltem az akut. Akkor lehet hogy akkor történt valami.?).
Az eredetit én is 9 év után vettem ki. (Még megvan. Időnként feltöltöm a Lidlis tőlővel.- Azzal nem győztem ki kapcsolni a start stop rendszert. Ez az Exide az első pillanattól ezt nem tudta. Feltöltőt állapotban sem.).