Én ezzel nem azt akartam mondani, hogy az Ikarus Agorát az Ikarus fejlesztette ki. Azt tudom, hogy az Agora a Renault busza, amiből készült csuklós, szóló, és mind a kettőből troli. Ebből láttam is Romániában egy párat. De aki egy buszra rámondja, hogy gagyi az inkább tervezzen meg egyet és ha az Irisbus tervezőgárdája azt mondja rá, hogy oké ez tényleg jobb, mint a mi Agora típusunk, az akkor már mondhatja, hogy irgalmatlanul gagyi! Én még azt szeretném hozzáadni, hogy véletlenül egy papírgyűjtésen találtam egy Autó-Piac újságot és pont benne van az Ikarus Agora tesztje. Csak a karosszéria érkezett Franciao.-ból és az alváz. A többit ami benne van azt Székesfehérváron pakolták bele. A BKV-nál azon a típuson jelent meg először az EURO 3-as motor.
De igazad van. Attól, hogy az Irisbus rányalt a homlokfalára egy Ikarus emblémát attól tényleg nem lesz a mi típusunk. De a busz ide tartozik a topicba, mert bizony Ikarus a márkajelzése. :-)
Nekem is az a véleményem, hogy valamilyen rejtélyes okból nagyon nyomják a Volvo-t. Pár évvel ezelőtt hasonló volt a helyzet, csak akkor a török gyártású MAN-okat és Mercedes-eket vették mindenhol. Nekem úgy semmi bajom nincs egyik márka buszaival sem, csak jó lenne, ha nem szaporodnának el nagyon. Ami az Agorá-t illeti, abban Fzolee-val kell egyetértenem: őt nem itthon, hanem Franciaországban tervezték, mivel a Renault busza. Csak annyiban Ikarus, hogy Fehérvárott gyártották. Az ARC buszokkal én is kiegyeznék, ha már Ikarus és EAG nem lehet.
valaki azt mondta az egypéldányos Ikarus Agorára, hogy irgalmatlanul gagyi. Már nem azé, de aki egy ilen kijelentést tesz az gondoljon már bele, hogy vajon ő maga MILYEN BUSZT BÍRNA TERVEZNI ÉS GYÁRTANI.
"Már nem azé" de az "ikarus" Agora nem magyar tervezésű, és jópárszáz darab fut belőle főleg Csehországban és Franciaországban. Az, hogy az Irisbus rányalt négy ikarus matricát egy Renault Agorára, attól az még nem lesz ikarus...
Az első kint volt a Tököli autóbuszfesztiválon. Én magam nem láttam, de megnéztem volna szívesen. Egy régebbi internetes oldalon azt olvastam, hogy megkezdődik a gyártás Kínában és M.O.-n, de szerintem semi nem lett az egészből. Ha tévedek kérlek javítsatok ki nyugodtan! Arról, meg, hogy ki fogja vásárolni, szerintem itt magyarországon senki-semmi. Ahogy észre lehet venni, a Volánok csak azt a Volvót vásárolják, csak mert olcsóbb volt 5 millió forintal, mint az Ikarus 417. Az ARC meg a Volvónál ia olcsóbb, de az nem kell senkinek. Én nem akarok célozgatni, de szerintem a ,,Volvót istenítik és az többi gyártó mehet csomagolni". Inkább most nem adok hangot annak, hogy a volvót mennyire gyűlölöm, inkább azt mondom, hogy az ARC és az EAG legyen a világ vezető márkája! Hallottam olyat, hogy az ARC 187/134-et az Ikarus volt tervezői készítették, és ezért szerintem tekinthetnénk egy ún. Ikarus utódjának. És olvastam valamelyik buszos fórumon (nem index), hogy valaki azt mondta az egypéldányos Ikarus Agorára, hogy irgalmatlanul gagyi. Már nem azé, de aki egy ilen kijelentést tesz az gondoljon már bele, hogy vajon ő maga MILYEN BUSZT BÍRNA TERVEZNI ÉS GYÁRTANI. Van olyan érzésem, hogy a vázszerkezetnél megbukna. Nameg a formatervezésnél nem bírna egy 553-asat sem rajzolni, pedig azt még nem is nehéz!
Nem olyan régen kezembe akadt egy kicsit régebbi újságba! És elolvasom a buszos részét, ahogyan szoktam. És egyhatalmas böszmeségre lettem figyelmes benne:
Ki az aki össze mer hasonlítani egy vadonat új MERCEDES BENZ TRAVEGO-t egy 80-as évek elején gyártott Ikarus 256-ossal!
Pl.: -Komfort
-Féktáv
-Motorisztikus állapot
-Karosszéria állapot??????????????????????
Az bisztos, hogy a kettőötvenhat mindenben alul marad!
Ti mit szóltok ehhez?
Én azt mondom, hogy egy időben el kellene kezdeni gyártani egy MB travegót és egy 256-ost és meglátni, hogy melyik bírja tovább a strapát. Én a kettőötvenhatosra szavazok! ÉS TI?
Kényelem szempontjából lehet, hogy a MB jobbnak bizonyulna, de szerintem nem bírja még megközelíteni sem azt az érzést, hogy egy ízig-vérig magyar gyártású és tervezésű autóbuszon utazok. Az Ikaruson legalább lehet huzatot csinálni, az MB-n ablakot nem lehet nyitni.
FÉKTÁV: mellékesen megjegyezném, hogy a két busz gyártásának ideje között kb 25 év van és mikor a magyar járgányt elkészítették, még nem volt olyan technológia és szabály, hogy a féktáv a lehető legrövidebb legyen!
Ha valaki nem ért velem egyet az nyugodtan kijavíthat én nem sértődök meg.
És mégegyszer TI MIT SZÓLTOK HOZZÁ?
Ezzel a kis összehasonlítással nem azt akarom mondani, hogy az MB az szar.
A mercedes is nagyon jó buszokat gyárt és nekem tetszenek is a buszai. Főleg a CITARO, de abból is a hidrogénüzemű!
Ahogy nézegetem a nagy Ikarus könyvet, egy érdekes típusra bukkantam.
Az IKARUS 270-esről lenne szó. Érdekel a típus és a könyvben sincs leírva, hogy mi történt vele később és egyik internetes weboldalon sem találtam róla hír(eke)t.
Ha valaki tud róla valamit az kérem közölje le ezen a topicon. ha nem tud róla senki semmit az sem baj.