Vótam ma a régi végállomásná' fotózni az új gépemmel.
A hídnál levő lépcsőn ereszkedtem le az árokba, és a vízelvezetőn jutottam el a régi végállomás peronjaihoz. Néha szembejött 1-2 villamos...
Ez már a régi vá., egy oldallépcső korlátjának maradványa.
Itt a sárga kövek jól jelzi, hol is kezdődött egykor a lépcső.
Itt találtam egy régi felsővezetéktartót is. Nem tudom, mikor szedhették ki; vagy akkor, amikor a végállomás épületet a túloldalra tették át, vagy amikor megszűnt a vá.
Ez a jobb peron.
Az aluljáró kezdete a bal peronról.
És az épület egykori helye a virágtartókkal. Gyerekvasutas koromban még ezeken ülve vártunk az 56-osra. A kissé arrébb levő korlátnál megtaláltam az egykori indításjelző lámpa csonkját is.
Sajnos van egy-két csövesügyileg különösen frekventált vonal a városban. Ilyen a 4-6, az 1-es, és sajnos a topikhős is egyre inkább ide tartozik. A csöviknek tudniillik több bázisuk is van a viszonylat mentén, és a belvárosi """munkahelyeikre"" az 56-ossal transzportálják magukat. A bázisok:
-Kelemen László utca, 29-es Széher út irányú megállója
-Budagyöngye, kerékpártárló a bevásárlóközpont parkolójában
-János kórház-Nagyajtai utca, a SzilFaSor és a Kútvölgyi közti erdő, továbbá a Nagyajtai utca esőbeállója
-Nyúl utca, a Városmajor maga, és a felső sétálóút padjai
Innen rajzanak ki naponta, és ami nagyobb baj, hogy ide is jönnek vissza. Gondolom - vajon miért ?? - bérlet, jegy nélkül. A tartózkodási helyükről gyakorlatilag elzavarják az embert, hiszen a beszédük, a modoruk, és legfőképpen a szaguk kiállhatatlan. Itt van a Kelemen László: ha ezek a barmok beveszik magukat a megállóba, az öreg néni nem tud leülni, a nyugodtan várakozni nem lehet, szinte az útra kell kilépni, hogy a szagtól megszabaduljon az ember. Arról nem is beszélve, hogy a mozgássérülteknek készült, és emiatt nagyobb belső terű telefonfülkét is lestoppolják maguknak. Ideje volna őket leszedni, és nem csak a vilnyákról, hanem az említett bázisaikról is. Engem nagyon zavar ez a totál munkakerülő banda. Persze vannak (ld. kelemennél) akik legalább fedélnélkült árulnak, de sajnos nem ez a jellemző. A budagyöngyei kompánia aztán meg végképp csak a levegőt piszkítja. Egyszerűen seperjék ki őket ezekről a helyekről! Vagy próbáljanak - nem is mindig valami sokat - dolgozni, legalább azt színlelni, vagy pedig egy szavuk nem lehet, ha elzavarják őket! Utálom, hogy jövök haza egy színdarabról és a villamoson ahelyett, hogy a látottakat végiggondolnám, az áporodott csövesszagba kell beleülnöm, és azt kell hallgatnom, hogy Jáóóóózsi mennyit ivott ma a kocsmában!
Jó lenne már valamit kezdeni velük, mert igen kicsi a hatásfokuk, és szerintem ott a foglakoztatás körül sem stimmel valami.
De hát a BKV-nak mindenre van pénze, ami nem is lenne felesleges, ha kicsit jobban izegnének-mozognának a kedves őrök. Meg voltak sértődve, mert én mozgattam őket, de szerencséjükre már nem abban a csoportban vagyok.
Délelőtt beszéltem egy ottlakóval, gyakorlatilag pont a váltóra néző házból. Határozottan úgy emlékszik hogy a nagy felújításkor szedték ki a váltót, amikor hozták a Tátrákat, és a megállókat is átépítették.
Mozgalmas nap volt ez a viszonylaton. Ma este jövök haza, aztán várok, várok, csak nem jön a vilnyák. Nézem: benn áll 2 Kátra a leszállónál, egy a tárlón, egy a forgalmin. Azt nem jön egyik se. Elnézek a buszhoz, jön egymás után 2, de mind a 2 félre áll a parkolóba. Majd nagy nehezen befut a tuja is, felszáll rá a nagy tömeg. Asszongya a vezető: "Elnézést blablabla, elromlott az előttem levő, ezért kimaradt egy szerelvény." Ez persze nem nyugtatta meg az egyébként békés budaiakat, mingyárt 4-en 5-en megrohamozták a vezetőfülkét, hogy magyarázatot kérjenek: ha benn állt 2 kocsi, meg 2 busz, miért nem indult el valamelyik, hogy az elromlottat pótolja?! Ugyanis nem az a 10 perc a gázos, amit a Moszkván vársz pluszba, hanem hogy lekésed a 63-as, 64-es viszonyokat Hűvösvölgyben. Márpedig ilyenkor este 30-40 percet minimum kell rájuk várni... A villamosvezető csak a szokásos "BigBrother-effektussal" érvelt: nem indulhattam előbb, mert leszedik a fejem, stb. Meg kamerán figyelik, persze:-). Az egyik manusz: "Kapja be a [...]omat, [...] életbe, fél 8-ra jövök dolgozni, azt mikor a [...]ba keveredek haza, [...] meg?!" A másik persze jó fővárosi szokás szerint azonnal Demszkyt tette felelőssé: "Ez a BKV! A Demszky vállalata, a büdös zsidóé!!!" Volt még egypár ingerült reakció, de aztán csak csak elindultunk. Gondolom az érintettek még nem értek haza. A két busz meg továbbra is ott áll a Moszkván. Éljen a szervezés!
Egy 75 éves férfi lelte halálát vasárnap délután 16 óra 10 perckor a Moszkva téren, miután egy 56-os villamos elgázolta. A BKV fődiszpécserének elmondása szerint, a villamos éppen állt be az állomásra, aki a férfi az eddigi adatok szerint a szerelvény két kocsija közé esett. A villamosjárat 5 óra körül újra elindult.
Hú, micsoda fazonokat láttam ma a villamoson! Tudniilik hajléktalanok utaztak a Moszkváról a Budagyöngyei bázisukra, és még néhány alkoholista is csatlakozott hozzájuk. Felemelő percek voltak...
Ja, Gyöngye-Moszkva között nem járt? Akkor azért láttam. De hát ha ezt akkor mondják a bemondóba, amikor a buszról leszálló emberek hallják is, akkor az ember mindjárt a villamost várja, és száll fel, nem a buszra... És nem 40 perc alatt ér be. :-(