A Danuvia gyártmányok barátainak legnagyobb és legrégebbi netes találkahelye, legyen az motor, óra, kitűző vagy lakat :)
Tanácsok, túrák, börzehírek, csevegő, alkatrészek, pénteki csajok...
GB - 90 km/h az órája szerint az édes pont, 2,7 az eddigi átlagfogyasztásom. Országúton persze simán felugrik 3-ig, városban 2,4. Ha ez számít egyáltalán. A hangja még az asszony szerint is szép.
60+-os vérmérséklethez nem kell több erő. Nyomatékból viszont bőség van, alapjárattal elindul. És már nem a sebesség, hanem a működési érzet az öröm forrása. A tank 15 literes, első motorom, amin túl nagynak is érzem. Mert sok idő, mire kimotorozom, az etanol meg csak degradál...
Kuplung nagyon könnyen működik, visszaváltáskor nem blokkol sosem, világítás nagyon jó. stb...
Kapcsolóból csak a szükséges minimum van, ami számomra áldás. Könnyen szervizelhető. Anno a PCX szelephézag ellenőrzéséhez a hátsó lámpáig vissza kellett bontani.
Túldicsértem, mert valójában csak egy "felfújt" 125-ös. Motorozási élményből kevesebb, terápiás érzésből több van. :)
Igen XL500S berugós makacs jószág. Egyszer 36 fokos melegben teljes motoros gúnyában 10 percig rugdaltam mire beindult. Akkor döntöttem, hogy 68 évesen nekem ez már sok! Pedig a futóműve az egy csoda, elöl 23"-os a kereke! Az árkon keresztbe úgy megy át, hogy észre sem veszem!
A feleségem visszasírja, kivételesen jó, kényelmes, biztonságos érzés volt vele barangolni Európában. Csak hát a súlya miatt (teli tankolva 260 kg) a nagy utazások elmaradása után már inkább csak hátrány volt. Mostanra már egy szöcske is elég nekem.
Nagy klasszikus tömegmotor, nincs hibája. Elsősorban kezdőknek és főleg az angoloknál munkába járáshoz használták. Vagy lehet női motornak is mondani. Szerethető.
Vasárnap elmotoroztam Egerbe a régiség vásárba meg kanyarogni kicsit.
Elég kusza az a vásár, én jobban szeretem a Miskolcit, az rendezettebb szellősebb. itt a szűk helyeken néha elférni sem lehet nemhogy nézelődni, pár képet hoztam magammal.
A GB350 nyomatékgörbéje lapos. Alapgáz felett kicsivel már elindul.
Az Enfieldnek nem tetszik a váz formája. 70-es évekbeli japán motorom több volt, a GB pont úgy néz ki, csak nincs annyi króm rajta, viszont sokkal jobbak a lámpái.
Érdekes, hogy a töltési rendszere volt gyenge. Alacsony akku feszültségénél meg az euro5-s ECU meg vacakol az indítással. Egyébként a 300-as blokk nyomatékszegény és egyáltalán nem illik ehhez a motorhoz. Ebből a szempontból a GB350S (sajnos a C-t nem forgalmazzák Európában) jobb. 1970-es évek stílusa. A Royal Enfield 350 Classic meg inkább a 60-as évek stílusa.
Ja, Kemencén tuti. Tényleg nagyon szép és hozza a régi csapptankosok formavilágát. A kék is jól néz ki, aminek keskenyebb az első sárvédője, meg más a lámpája, a típus most hirtelen nem ugrik be.