Sziasztok! még mindig azt kérném Tőletek, ha valaki tudja hol van elrejtve a világitás égvefelejtett csipogó. Renault clio campusz 1200-as,2007-es évjárat. Nagyon fontos lenne,ha ebben valaki tudna segíteni. Előre is köszönöm.
Én még egy fél évig várnék a cserékkel. Kb hasonló sorsa van a mi Clionknak is (2000-es Tech'Run). Egy éve vettük friss nagyszervizzel, aztán belement 4000 km, szóval szerintem 1,5 évente fogom cserélni az olajat(most is olyan a színe, mint a dobozban).
"A kérdésem: szerintetek kell-e cseréltetni ilyen keveset használt autóban megint az olajat, légszűrőt, pollen szűrőt? ( ismét: az 1 éves perióduson túl vagyok)"
Ha jó a stoppered, akkor szerintem nézesd át azt az autót hogy milyen motort tettek bele a gyári helyett! A gyári gyorsulása 12másodperc, még a 101 lovas dci(annál soha nem volt erősebbel szerelve) is "csak" 10 körül van 100-on. A 7 másodperc az kb 170 lóerő lenne..
2 éves probléma oldódott meg az anyós ülés előtti felvizesedést illetően.
2 év alatt megkérdeztem közel 20 embert ( köztük karosszériás, szerelő, 30 éve vezetőt stb...) , hogy az általam ismertetett probléma ( esős időben felvizesedik az anyósülés előtti talprész, valamint a kédergumi között áll a víz esőzés után, és a küszöbön) ..jóval később sógorom adott tippet, hogy lyukasszam át a kédergumit , hogy ott a küszöbön keresztül kiengedje a vizet.
Locsoltuk is többször is.
Az utolsó locsolás alkalmán ( slaggal jó sok vizet kapott mindkét oldal ) ( 3 ajtós 2003-as) már a vezető oldalon is bebuggyant a víz az "utastérbe".
A lényeg: a kocsimban levő ajtó szigetelő gumi, nem volt lyukas, manuális több helyen való lyukasztás ( kb ajtó oldalanként 6-7 lyuk, csavarhúzóval átlyukasztva,) immáron a manapság tapasztalható viharok idején SEM buggyan be az esővíz. Kivezeti szépen a küszöbön keresztül a földre.
2.: AKTUÁLIS PROBLÉMA
Indítás után mindig várok 1-2 percet, hogy az alapjárati fordulat beálljon, és a kenés is mindenhova eljusson. A műszarfalon az "izzító" ikon,( 1.4 16v benzines) bizonyos idő múltán felvillan, és sárgán ott is marad.
Ha elérte az üzemi hőfokot,és bemelegedett a motor, leállítást majd újraindítást követően eltűnik és nem is jön elő a képen mutatott hiba!Kiolvastattam... gázpedál hiba. Az elektromos szakember azt mondta, hogy ha kábel hiba akkor 10-20K ha computer akkor 80.000!
1 hónap múlva lejár a műszakija.
KÉRDÉS: fontos-e megcsináltatni, vagy..hagyjam így? Találkoztatok-e más ilyennel? Hosszútávon csinálhat-e nagyobb bajt?
3.: MEGOSZTÓ KÉRDÉS
Most már 1 éve és kb. 3 hete lett cserélve a motorolaj ( ELF 900SXR 5W40 szintetikus, gyártó által előírt,)kapott váltóolajat ( ELF NFJ 75W80), V. Reinz olajteknő tömítést, olajszűrőt, levegőszűrőt, minőségi hűtőfolyadékot, ózonos klímatisztítást+pollen szűrőt, (üzemanyag szűrőt NEM cseréltettem)!
Az elmúlt 1 év 3 hét alatt: kb 2000km-t mentem vele! Max 2500km. Igen ilyen keveset használom.
A kérdésem: szerintetek kell-e cseréltetni ilyen keveset használt autóban megint az olajat, légszűrőt, pollen szűrőt? ( ismét: az 1 éves perióduson túl vagyok)
Üdv.mindenkinek! Az előzőkben már leirtam a problémdódottámat, sajnos nem oldódott meg.
Clio II 2007-es autóm van, az a gondom hogy nagyon halkan szól a világitás égve felejtés sípoló.
Ha hozzáférnék az elektronikához, talán meg tudnám javítani. Nem tudom hol keressem, nem szeretném az egész műszerfalat lebontani ha nem muszáj. Erre kérnék segítséget. Előre is köszönöm!
Először is az dci ! Ami turbós,hidd el.Hány lovas különben?? Az a 7mp nagyon gyanus.(szivó nem tudná ezt,nincs is ).
Vezérlést mindenképp cseréltess ennyi km után.A többi sorrend is jó,valamint kuplungszett csere is esedékes lesz ha kemény ,és fennt fog (csúszik).
Jaa a szokásos nepperduma,hogy orvosé,ugyvédnőé,könyvelőnőé volt.Ezt már senki nem hiszi el.De legyen szerencséd persze.
Talán a km valós,mégsem a bűvös 150e.környékére tekert.
Motort ne mosass,inkább vegyél 2doboz féktisztitót,és azzal fújj le mindent.Ne félj,nem mar meg semmit.Az levisz mindent,és utána elpárolog.Nem lesz rövidzárlatod.
Örülök, hogy ide találtam erre a topikra, mert abszolúte laikusként azt hiszem,
kifogtam az aranyhalat. Természetesen nem fényezni akarom magam, mert nem vagyok autóguru, eddig egy Toyota Corolla, és egy Volvo S40-es birtokosa voltam.
A történet:
Egy 2005-ös Renault Clio 1.5 Cdi Societe birtokosa lettem 4 hónapja.
Az adásvételiben ugyan 5 ajtósként szerepel, de ez csak 3 ajtós.
De én még olyat egy 14 éves autón - amely egyébként 243.543 km-t futott - nem láttam,
hogy sehol egy rozsda. Az autó szívódízeles, és ha kell videóval bizonyítom, hogy 7 mp alatt gyorsul
0-ról 100-ra, amely gondolom egyrészt azért van, mert a motor megkímélt állapotban van,
másrészt az önsúlya 970 kg. A fogyasztása városban 5,5 körüli, hosszú úton 4 liter.
Az első tulajdonosa egy Kft könyvelőnője volt, aki gondolom nem hajtotta szét.
A második tulaj rakatott rá vonóhorgot, és Németországból hozott bútorokat, gondolom Ő sem
nyomta neki. Az autó ára 400 ezer forint volt.
Ha kell, természetesen teszek fel róla képeket, hogy nem kamuzok, ez az autó tényleg nagyon szép
állapotban van, és kurva jó arra, amiért vettem!
Viszont:
Sajnos az nem derült ki, hogy vezérműszíj-, olaj-, és egyéb szűrők cseréje mikor történt, mert az
utolsó tulaj ezt nem íratta bele a szervízkönyvbe.
Adódik a kérdés.
Mi legyen a sorrend, azaz mit cseréltessek ki rajta először. Én úgy gondoltam, hogy:
Olaj, pollen, levegő, klíma, és a motorszűrőket először.
Majd a vezérműszíj csere, mert ha ez szakad, drága lesz a javítás.
És mivel van egy egészen pici kuplunghiba - néha csúszik -, és a 4-ből az 5-be váltáskor néha beakad
a váltó, ezek lennének a következő javítások.
Olajfolyás nincs, a motor tiszta, de azért szerintem egy motor mosás nem árthat neki gondolom valamikor a tél előtt.
A szakértőket és a tapasztalt Renault tulajdonosokat kérdezném, jó az elgondolásom,
Az "A" oszlop,a szélvédő,és az első ajtó találkozása. A "B" oszlop az első,és a hátsó ajtó találkozása,a "C" pedig a hátsó ajtó,és a csomagtér találkozása.
Gondolom, a küszöb feletti nyomógombra gondoltál. Megnéztem, ez rendben van, mert ez kapcsolja a belső világítást is. Viszont most egy ujabb dolgot észleltem : nagyon halkan lehet hallani a csipogást pár mp.-ig. Tehát a hang erősítésével lehet gond. Az eredeti kérdésem hogy lehet kiszerelni a " csipogót" gyanítom hogy ez itegrálva van egy panelon, ami több funkciót lát el. Ha a panelt kiszerelném, talán okosabb lennék, talán javítható. De hogy lehet hozzáférni? Üdv: László
Eddig,-gondolom- mikor kiszálltál az autóból álló motornál csipogott ugye? Ha igen, akkor a"B"oszlopban alul van a kapcsoló, amit beszálláskor valószínűleg lerúgtál,és ezért nem érzékeli a verda, hogy nyitva az ajtó,azaz kiszálltál.
Sziasztok! 2017-es clio2 campus, az égve felejtett világitást /kiszállás után/ nem jelzi a sípoló hang.
Nem tudom helyileg hol van elhelyezve a hangjelző. Ha nem muszáj,nem szeretném szétszedni a műszerfalat. Ha valaki tudna információval segíteni, előre is köszönöm! Elektromos kapcsolás is jól jönne a későbbi hibajavításhoz. Üdv: László
Sziasztok, van ötletetek mi lehet a gond, alacsony az alapjárat és egyenetlen, de kuplung és 1-es be teszem akkor normális értékre vissza áll, ugyan így ha bekapcsolom a klímát az alapjárat tökéletes.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni a következő dologban, hátha valakinek már produkált ilyet az autója. Van egy Renault Clio 2011 évjárat. Gyújtás ráadása esetén azonnal tompított fényszórót kapcsol pedig még hozzá sem nyúltam a lámpa kapcsolóhoz. Reflektor nincs ha mégis azonnal visszavált tompítottra. Index bekapcsolása esetén a világítás megszűnik. A jobb oldalon nem tudom bekapcsolni az ablaktörlő fokozatokat bárhogy próbálom. Ha valaki tapasztalt már ilyen vagy hasonló hibát kérem írja meg nekem. Előre is köszönöm.
Igen, ilyesmi. Csak nálam már a felső rögzítési pontok elengedték magukat. Ezt a Powerflexet megtaláltam én is, YT videót is néztem, jónak tűnik. Ráadásul magyar honlap/forgalmazó is van, bár drágább, mint a linkelt race-shop.