Keresés

Részletes keresés

oldmumus Creative Commons License 2005.07.03 0 0 442
En inkabb celszeruseg, ralathatosag elvere tudok gondolni.
Előzmény: rg7 (441)
rg7 Creative Commons License 2005.07.03 0 0 441
Lehet, hogy nem voltam eddig eléggé körültekintő, de eddig csak ilyet láttam...:)
Előzmény: Bálint23-24 (440)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.07.03 0 0 440
Melyik állitómüre gondolsz? Ha a motorra vagy egyébb ilyenre akkor ez nem igaz! Tudnék sok ellenpéldát mutatni neked itt a Ráckevei Hév vonalon, de a MÁV-nál is.
De azért köszönöm szépen!
Előzmény: rg7 (439)
rg7 Creative Commons License 2005.07.03 0 0 439

Az állítómű elhelyezkedése határozza meg. Amelyik oldalon az állítómű, ott a váltójelző is. (ha van...)

Előzmény: Bálint23-24 (438)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.07.03 0 0 438
Sziasztok! Lenne még egy kérdésem: tudja valaki, hogy mi szerint teszik a váltójelzőket a váltó jobb vagy bal oldalára? Van erre valami szabvány vagy előírás?
Köszi a válaszokat!
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 437
Bocsi! Most olvastam csak át... Tudna nekem valaki segíteni abban........... ez igy helyes.
Előzmény: Bálint23-24 (436)
Bálint23-24 Creative Commons License 2005.06.30 0 0 436
Sziasztok! Tudna nekem mondani arról valamit, hogy hogyan müködik a MÁV-nál a bemondó gép? Most nem egy kis 3 vágányos állomásra gondoltam, hanem mondjuk Kelenföld, Déli pu, Keleti pu, Nyugati pu... Mi vezérli ezt? Köszi!
_nyunyuka Creative Commons License 2005.06.26 0 0 435

Nagyon OFF

 

Tudnám akár én is átkapcsolgatni egy szignálgenerátorral?

 

Igen, de az ELMŰ is rájött erre a trükkre és félpercenként küldi a nappalira átkapcsoló jelet.

 

ON

Előzmény: Hentes2 (432)
Infós Creative Commons License 2005.06.26 0 0 434

 

Vonat alatt menetirányt fordítani?? Bár ezt tudja egy-két "D70" is! ;)

 

Ez a része igen érdekelne, tudnál erről mesélni egy kicsit? Hogy is megy a menetirányváltás SH állomások és térközök között? Mi az a kapcsolóblokk? Pontosan miért is volt szükség a szárnykapcsolók kifejlesztésére? Egyelőre ennyi! :D

 

A fotót hol lelted fel?

Előzmény: hg7wgq (433)
hg7wgq Creative Commons License 2005.06.25 0 0 433

A hazai gyártású SIEMENS rendszerű készülékeknél lehet néha érdekes dolgokat művelni.

Azt hallottam, hogy a menetirányt vonat alatt is meg lehet fordítani.

Előzmény: Infós (431)
Hentes2 Creative Commons License 2005.06.21 0 0 432

Figyelem, mert marhára OFF amit akarok kérdezni!

(csak mert itt olyan okos emberek vannak akik talán tudják rá a választ)

Tudja valaki, hogy hogyan működik a vivőfrekvenciás éjszakai-nappali villanyóra átkapcsoló az elektromos műveknél?

Tudnám akár én is átkapcsolgatni egy szignálgenerátorral?

 

ONONONONONONON

Üdv: Hentes

Infós Creative Commons License 2005.06.19 0 0 431

Sajnálom, hogy senki nem tudott jó megoldást mondani... :(

(Sőt, senki sem tudott semmilyen megoldást mondani....)

 

A lényeg: az aszinkron működésű vágányúti blokkmező

 

 

 

 

Előzmény: Infós (426)
zugkraft aargau Creative Commons License 2005.06.13 0 0 430
Nyugi, ez valami bénácska bot lesz... Egyébként a tengelyszámlálóban két érzékelő van (ez az Alcatel tg. számlálókon látszik jól), így az általuk generált impulzusok sorrendjéből a jármű haladási iránya (ki- v. beszámlálás) egyértelműen meghatározható.
Előzmény: Infós (429)
Infós Creative Commons License 2005.06.13 0 0 429

Mit nemtodsz? Hogy akkor hogyisvanez a tengelyszámláló??

 

Bocsi, csak nem elég világos.... :(

Előzmény: mohghi (428)
mohghi Creative Commons License 2005.06.13 0 0 428
nemtom
nohabpeti Creative Commons License 2005.06.13 0 0 427

Hogyan tesz különbséget a be- és kiszámolt tengelyek között?

Előzmény: Vendégsín (416)
Infós Creative Commons License 2005.06.08 0 0 426

Egy érdekes eset. A Gyermekvasút Széchenyi-hegy állomásán történt meg, de bárhol megtörténhet, ahol ilyen biztber van.

 

 

"SZAKBARBÁRKODJUNK EGY KICSIT...

Az F2-es sz. Forgalmi Utasítás szerint váltóellenőrzést (gy.k.: helyes állás ellenőrzése) Siemens-blokkos biztosítóberendezés esetén a rendelkező a forg.ir-ban található ellenőrző berendezés helyzetének kiértékelésével (tológomb vagy kallantyú, illetve vágányúti blokkmező) köteles ellenőrizni.

Na most. Én bármelyik Siemensnél csinálok olyat, hogy az irodában a vg.úti blokk fehér, a váltókat meg közben össze vissza állítgatom.

Múltkor este az irodában az fszt. azt látta, hogy a másodikon van a tológomb, a vg.úti blokk fehér, a jelzőblokk is (!) fehér, az 1-es és 3-as váltó eközben kitérőben áll, és a tolatásjelző "Szabad a tolatás"-jelzést mutat. 

Mielőtt a valódi VB-k sokkos hiperventillálásba fognának, a lesipuskás VBO-sok pedig jegyzőkönyvezésre rendelnének be, megnyugtatok mindenkit, hogy a bejárati jelző Megállj-állásban volt.

Hozzátartozik, hogy a berendezésen valamennyi ólom ép volt, nem bontottam le a hátulját, az oldalát, a blokkszekrényt, nem vágtam el a vonóvezetéket, és nem törtem le az emeltyűket. Biztosítóberendezési hiba nem állt fenn, és a kezelés is (majdnem) teljesen szabályos volt.

Mindenkinek kellemes gondolkodást és álmatlan éjszakát kívánok!"

 

F.I. tollából

Infós Creative Commons License 2005.06.03 0 0 425
Aha. Köszi. Azt hittem, hogy valami jólsikerült szakdoga! ;)
Előzmény: Törölt nick (424)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.03 0 0 423

Végre valami pozitív változás!

 

De látom, jó MÁV-os szokás szerint ezt sem kapkodták el. 2004 őszéig számolva barátok között is 6 év telt el.

 

Ha szabad tudni, kihez tartoznak most a farokmágnesek?

 

Előzmény: Vendégsín (420)
Infós Creative Commons License 2005.06.02 0 0 422

Tök jó! (Biztos megveszem, ha ki tudom bírni addig!)

Tankörtársad a szerző vagy honnan tudsz róla?

Előzmény: Törölt nick (421)
Vendégsín Creative Commons License 2005.06.01 0 0 420
Akkortájt kezdődött az a folyamat, hogy a zájelzőnek egyszercsak nem lett gazdája. Kb. három év után tavaly őszre - 2003-ban volt a mélypont - sikerült ezt a problémát megoldani. Azóta, csakúgy, mint a megelőző időszakben, meglehetősen nagy biztonsággal működik.
Előzmény: M44-419 (419)
M44-419 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 419
És ez nem szokott működni az esetek 99%-ában. 1998-ban Óbudán voltam nyári termelési gyakorlaton, és a 2 hét alatt tán 3x-4x oldott önmagától a kütyü. A többi esetben vonali KO-t kellett használni. A hibáskönyv emiatt nagyon hamar betelt.
Előzmény: Vendégsín (418)
Vendégsín Creative Commons License 2005.05.30 0 0 418
Néhány szó az aktív zárjelzőről (farokmágnes, döngölő, stb.)

Tehát a szerkezetben nincs mágnes. Van benne viszont egy 9 kHz-re hangolt vevőtekercs. A pályán a foglaltságellenőrzés helyén van két rövid szigeteltsín. Amikor egy vonat elhaladásakor az első felszabadul és a második még foglalt, az aktív zárjelző pályaelemére 9 kHz-t kapcsolnak. Az utolsó vonókészüléken levő aktív zárjelzőben 9 kHz-s feszültség indukálódik. Ezt egyenirányítják és a tányérban levő 22 kHz-s oszcillátort működtetik vele. A kapott 22 kHz-s jel a tányérban az adótekercset működteti, és ez az erőtér az aktív zárjelző pályaelemének 22 kHz-re hangolt vevőtekercsében feszültséget indukál. Ez a feszültség erősítés és egyenirányítás után működteti a pálya felszabadulását jelző biztosítóberendezési elemeket.
Törölt nick Creative Commons License 2005.05.28 0 0 417

"A GySEV-en állomásközi közlekedés van, a pályasebesség 120 (egy szakaszon 100). KÖFI-FET rendszer van."

 

Ez olcsóbb mint a többi?

100 120 sebességet is lehetne állomásközivl gazdaságosabban üzemeltetni?

Vendégsín Creative Commons License 2005.05.26 0 0 416
Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben? Jelzett helyen nincs jelenlétes (sem).

A tengelyszámláló. A két szomszédos állomás számlálói kapcsolatban állnak, és mivel mindegyik irányérzékeny, mindenkor kasszát tudnak csinálni arról, hány kerék van éppen közöttük.



Előzmény: gmarc (411)
M44-419 Creative Commons License 2005.05.25 0 0 415

Akkor tgszámláló-áramkör.

 

Tudjátok miről beszélünk, vagy mégsem?:-)))

Előzmény: konszolid (413)
GyöBzs Creative Commons License 2005.05.25 0 0 414
Viszont van szakaszos jelfeladás...
Előzmény: gmarc (411)
konszolid Creative Commons License 2005.05.24 0 0 413
...Na már ha van..... tengelyszámlálónál az sincs...
Előzmény: M44-419 (412)
M44-419 Creative Commons License 2005.05.24 0 0 412

Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben?

 

Vicc: a következő vonat mozdonyvezetője.

 

Komoly: a sínáramkörön kívül semmi. A KÖFI kezelőt meg azért ne vegyük ide, mert ő is a sínáramkör által szogáltatott információt látja a kütyüjén.

Előzmény: gmarc (411)
gmarc Creative Commons License 2005.05.23 0 0 411

Vendégsín:

 

A megállás úgy történt, hogy a mozdony kb. a TH-nál, az utolsó kocsi pedig kb. az utolsó váltón állt meg (nem haladt le róla minden tengellyel). Kezeletlen jelző mellett haladt ki ismét.

 

Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben? Jelzett helyen nincs jelenlétes (sem).

 

 

M38:

 

A GySEV-en állomásközi közlekedés van, a pályasebesség 120 (egy szakaszon 100). KÖFI-FET rendszer van.

 

Előzmény: Vendégsín (409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!