Melyik állitómüre gondolsz? Ha a motorra vagy egyébb ilyenre akkor ez nem igaz! Tudnék sok ellenpéldát mutatni neked itt a Ráckevei Hév vonalon, de a MÁV-nál is. De azért köszönöm szépen!
Sziasztok! Lenne még egy kérdésem: tudja valaki, hogy mi szerint teszik a váltójelzőket a váltó jobb vagy bal oldalára? Van erre valami szabvány vagy előírás? Köszi a válaszokat!
Sziasztok! Tudna nekem mondani arról valamit, hogy hogyan müködik a MÁV-nál a bemondó gép? Most nem egy kis 3 vágányos állomásra gondoltam, hanem mondjuk Kelenföld, Déli pu, Keleti pu, Nyugati pu... Mi vezérli ezt? Köszi!
Vonat alatt menetirányt fordítani?? Bár ezt tudja egy-két "D70" is! ;)
Ez a része igen érdekelne, tudnál erről mesélni egy kicsit? Hogy is megy a menetirányváltás SH állomások és térközök között? Mi az a kapcsolóblokk? Pontosan miért is volt szükség a szárnykapcsolók kifejlesztésére? Egyelőre ennyi! :D
Nyugi, ez valami bénácska bot lesz... Egyébként a tengelyszámlálóban két érzékelő van (ez az Alcatel tg. számlálókon látszik jól), így az általuk generált impulzusok sorrendjéből a jármű haladási iránya (ki- v. beszámlálás) egyértelműen meghatározható.
Egy érdekes eset. A Gyermekvasút Széchenyi-hegy állomásán történt meg, de bárhol megtörténhet, ahol ilyen biztber van.
"SZAKBARBÁRKODJUNK EGY KICSIT...
Az F2-es sz. Forgalmi Utasítás szerint váltóellenőrzést (gy.k.: helyes állás ellenőrzése) Siemens-blokkos biztosítóberendezés esetén a rendelkező a forg.ir-ban található ellenőrző berendezés helyzetének kiértékelésével (tológomb vagy kallantyú, illetve vágányúti blokkmező) köteles ellenőrizni.
Na most. Én bármelyik Siemensnél csinálok olyat, hogy az irodában a vg.úti blokk fehér, a váltókat meg közben össze vissza állítgatom.
Múltkor este az irodában az fszt. azt látta, hogy a másodikon van a tológomb, a vg.úti blokk fehér, a jelzőblokk is (!) fehér, az 1-es és 3-as váltó eközben kitérőben áll, és a tolatásjelző "Szabad a tolatás"-jelzést mutat.
Mielőtt a valódi VB-k sokkos hiperventillálásba fognának, a lesipuskás VBO-sok pedig jegyzőkönyvezésre rendelnének be, megnyugtatok mindenkit, hogy a bejárati jelző Megállj-állásban volt.
Hozzátartozik, hogy a berendezésen valamennyi ólom ép volt, nem bontottam le a hátulját, az oldalát, a blokkszekrényt, nem vágtam el a vonóvezetéket, és nem törtem le az emeltyűket. Biztosítóberendezési hiba nem állt fenn, és a kezelés is (majdnem) teljesen szabályos volt.
Mindenkinek kellemes gondolkodást és álmatlan éjszakát kívánok!"
Akkortájt kezdődött az a folyamat, hogy a zájelzőnek egyszercsak nem lett gazdája. Kb. három év után tavaly őszre - 2003-ban volt a mélypont - sikerült ezt a problémát megoldani. Azóta, csakúgy, mint a megelőző időszakben, meglehetősen nagy biztonsággal működik.
És ez nem szokott működni az esetek 99%-ában. 1998-ban Óbudán voltam nyári termelési gyakorlaton, és a 2 hét alatt tán 3x-4x oldott önmagától a kütyü. A többi esetben vonali KO-t kellett használni. A hibáskönyv emiatt nagyon hamar betelt.
Néhány szó az aktív zárjelzőről (farokmágnes, döngölő, stb.)
Tehát a szerkezetben nincs mágnes. Van benne viszont egy 9 kHz-re hangolt vevőtekercs. A pályán a foglaltságellenőrzés helyén van két rövid szigeteltsín. Amikor egy vonat elhaladásakor az első felszabadul és a második még foglalt, az aktív zárjelző pályaelemére 9 kHz-t kapcsolnak. Az utolsó vonókészüléken levő aktív zárjelzőben 9 kHz-s feszültség indukálódik. Ezt egyenirányítják és a tányérban levő 22 kHz-s oszcillátort működtetik vele. A kapott 22 kHz-s jel a tányérban az adótekercset működteti, és ez az erőtér az aktív zárjelző pályaelemének 22 kHz-re hangolt vevőtekercsében feszültséget indukál. Ez a feszültség erősítés és egyenirányítás után működteti a pálya felszabadulását jelző biztosítóberendezési elemeket.
Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben? Jelzett helyen nincs jelenlétes (sem).
A tengelyszámláló. A két szomszédos állomás számlálói kapcsolatban állnak, és mivel mindegyik irányérzékeny, mindenkor kasszát tudnak csinálni arról, hány kerék van éppen közöttük.
A megállás úgy történt, hogy a mozdony kb. a TH-nál, az utolsó kocsi pedig kb. az utolsó váltón állt meg (nem haladt le róla minden tengellyel). Kezeletlen jelző mellett haladt ki ismét.
Ki ellenőrzi (a sínáramkörön kívül) hogy tényleg nem maradt-e semmi az állmásközben? Jelzett helyen nincs jelenlétes (sem).
M38:
A GySEV-en állomásközi közlekedés van, a pályasebesség 120 (egy szakaszon 100). KÖFI-FET rendszer van.