Keresés

Részletes keresés

gabor144 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16433
Egy kis faluban évente hány napon van rendezvény?
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16431)
gabor144 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16432

"(Hogy pár vasútbarát hőbörög, az nem színvonalváltozás.)"
A zárójeles megjegyzésed a bizonyíték rá, miért nem szabad ezügyben figyelembe venni a véleményedet.

Azért nem szabad figyelembevenni az ő véleményét, mert ő az utasok maximum kb. 1 %-át kitevő vasútbarátok véleményét nem tekinti mértékadónak? 

 

Két órás utazás már jellemzően nem mellékvonali, hanem távolsági utazás, ahol tudomásom szerint nem várható érdemi csökkentés a vasúti szolgáltatásokban. (Sőt! ITF!)

 

Az utóbbbi időben ez a topic egy leegyszerűsített buszpártiak - vonatpártiak vitájává kezd válni, holott különböző utazási igények vannak, amelyek közül egyesekre a busz, másokra a vonat a kedvezőbb megoldás.

  



Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16429)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16431
Mondok még két dolgot: irányítás és biztonság.

Egy vasútvonalat sokkal könnyebb automatizálni és ezzel balesetvédelmi intézkedéseket tenni, a közutat meg csaknem lehetetlen, de itt meg sem éri.

Egy mellékvonalon nem feltétlenül éri meg bekábelezni a pályát, de GPS alapú megoldás itt is bevethető, ahogy a közúti teherszállításban, csak itt lehetőség van olyan akciókra is, ami közúton aligha jó. (Két teherautó frontális ütközését nem lehet elhárítani a rendszer pontatlansága miatt, de egy egyvágányos vonalon a szembemenesztés így is kiküszöbölhető.)

/a/

PS: Hogy "eldugott faluban" nem lehet dugó, azt csak olyan ír le, aki nem tapasztalt rendezvényt ilyen helyeken. A vasúti vágányokat azért ebből ki szokták hagyni, kivéve talán a nyírségit. :)
Előzmény: gabor144 (16430)
gabor144 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16430

"a busz csupán szükségmegoldás szociálisan hátrányos helyzetben lévő embertársaink számára, mivel a busz az egyéni közlekedés infrastruktúráját használja, így az autóval nem versenyképes időben, kényelemben, csak árban. (...) A szárazföldi közlekedésben csak a kötöttpályás közlekedés bizonyította, hogy versenyképes alternatívát képes felmutatni az egyéni közlekedéssel szemben"

 

Ez a 100-500 km távolságú közlekedésben, a nagysebességű vonatok jellemző utazási távolság tartományában igaz lehet. Még talán az elővárosi közlekedésben is, ahol a dugó hozza az autót nagy versenyhátrányba, de a bekamerázott buszsávok, fizikailag elválasztott buszfolyosók révén már ott is lehet versenyképes a busz. (Nyilván Te sem véletlenül írtad a "TGV, ICE, metró"példáidat éppen ezekről a területekről.)

 

Az egyik területen abból adódik a vasút előnye, hogy olyan sebességeket lehet vele biztonságosan elérni, amiket közúti járművel (egyelőre) nem. A másik területen abból, hogy a közút a túlterhelésre számottevő sebességcsökkenéssel reagál.

 

Ennek a topicnak a címében szereplő helyeken azonban egyik sem áll fenn. Sem a közútinál számottevően nagyobb menetsebességet nem lehet elérni (*), sem dugó nem jellemző. Itt bizony egy tiszta busz lehet versenyképes a tiszta vonattal szemben. Nem minden esetben, de többnyire.

 

Autóval szemben valószínűleg nem, de (hangsúlyozom, mellékvonalakról beszélek most) a vonat sem. 

 

(*): Tudom, ma közúton busznak max. 70, a vonat meg elvileg akár 120 is lehet. De a mellékvonalakon jellemző utazási távolságtartományban az ebből adódó nyereséget többnyire elviszi a vasútnál a hosszabb rágyaloglás/elgyaloglás, vagy a ráhordó jármű használata. És hol vagyunk a 120-tól...

 

Előzmény: vaskerék (16398)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16429
"Én viszont milliárdos megtakarítást szeretnék elérni az országnak úgy, hogy közben nem lesz rosszabb a közlekedés színvonala.
(Hogy pár vasútbarát hőbörög, az nem színvonalváltozás.)"


A zárójeles megjegyzésed a bizonyíték rá, miért nem szabad ezügyben figyelembe venni a véleményedet. Egyrészt Te határozod meg, mit tekintesz "jó színvonalnak", másrészt aki ezzel nem ért egyet, az vasútmániás hőbörgő.

Ez így nem működik.

István Gyuri két nappal ezelőtti, 16316-os hozzászólását tartom mértékadónak a témában.

Ami pedig, mint utast érint, számomra a busz kimondottan alacsonyabb szolgáltatási színvonalat képvisel a vonatnál, s ezek után elküldöm a frászba azt a konkurrálni kívánó szolgáltatót, aki monopóliuma kiépítése közben nekem akarja megmagyarázni, hogy de pedig az sokkal jobb szolgáltatás, amikor a belem kifordul a két órás út közben a buszon, ami még késik rá vagy negyven percet, jó esetben. Majd ha képes busszal is azt a kényelmet, pontosságot és biztonságot biztosítani, amit a vonaton megszoktam, akkor meggondolom a dolgot, de még akkor is enyém marad a választás.

/a/
Előzmény: Carpy (16423)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16428
Na, ennyi idő kellett, hogy felismerjék, mégiscsak kell az az esti vonat. Persze még mindig belőhetik úgy, hogy aztán újra legyen indok a leállítására... Mai napig emlegetjük, hogy amikor az MVK az utolsó vonathoz hozzáigazította a saját menetrendjét menetrendváltási időszakon kívül(!), akkor a MÁV hónapokon belül még 15 perccel kitolta az érkezést, hogy az utas mégse érje el az utolsó járatokat...

/a/
Előzmény: Andó Gergely (16426)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16427
"Volt valaha 2 óránkénti buszközlekedés Budapest-Miskolc között?"

Kellett?

Itt van az autópálya. Ugyan nem utazom annyit rajta, mint vonaton, de az eddigi buszos (különjárat) és személygépkocsis utazások tanulsága az, hogy az eljutás a budapest környéki torlódások miatt lassúbb, a vasútnál gyakoribb balesetek miatt megbízhatatlanabb is. Szubjektív pedig, hogy kényelmetlenebb.

Minek ide busz?

Egyébként analógiaként rögtön beugrott a tanácsod, miért induljak a korai busszal Tsukubából: ugyanúgy a közutak befulladása és a menetidő órákkal történő megnövekedése miatt.

"Van viszont egy NAGYON hasonló adottságú másik viszonylat, ahol ugyanez bejött. Az tény."

Melyik lenne az? Miért nem említetted konkrétan?

/a/
Előzmény: Carpy (16421)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16426
A kedves MÁV, hogy a kanyar álljon bele a döntéshozóinak a tenyerébe, ugyanis gyakorlatilag nem teszi lehetővé, hogy a fővárosból este nyolc után hazaérjek, pedig van egy rakás program, amiről úgy kilenc--fél-tíz után lehetne hazaindulni. El tudom képzelni, hogy itt tényleg csak egy-két busznyi utas jelentkezne, ami a MÁV-nak kevés, de egy próbát megérne.

Az üveggömböm tanulsága szerint december 10-től 22.05-kor indul gyorsvonat Miskolcra a Keletiből. Remélem törzsutas leszel rajta! :)
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16348)
V63 022 Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16425

"Én tudom, hogy helyes a "mellékvonal-projekt", és ezért érvelek mellette."

 

Fő az önbizalom.

Előzmény: Carpy (16423)
orangutan Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16424

Én viszont milliárdos megtakarítást szeretnék elérni az országnak úgy, hogy közben nem lesz rosszabb a közlekedés színvonala.

 

Ezt lehetne árnyalni kicsit:

 

Egyes helyeken rosszabb lesz a közlekedés színvonala (vasúttal rendelkező zsákfalvakba kóválygó busz stb), de a többség feltehetően jobban jár.

Előzmény: Carpy (16423)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16423
A Gulyás analógiához még néhány dolog:

Ő (és társai) egy 300 milliárdos projektet akarnak lenyomni az ország torkán, melynek hozadéka ehhez képest nagyon kevés.
Én viszont milliárdos megtakarítást szeretnék elérni az országnak úgy, hogy közben nem lesz rosszabb a közlekedés színvonala.
(Hogy pár vasútbarát hőbörög, az nem színvonalváltozás.)

Én tudom, hogy helyes a "mellékvonal-projekt", és ezért érvelek mellette.
Gulyás tudja, hogy hibás a metró4-projekt, de megélhetésből érvel mellette.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16420)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16422
Kérlek, hogy az érveimmel foglalkozz, és ne a személyemmel.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16420)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16421
"egy mosolyt megér, ha valaki az Ik200-as családdal szemben nem tekinti "beetetésnek" a Mercedes-t."

Saját szavaiddal tudok erre válaszolni: "feltételezhetnéd, hogy egy kicsit én is tudom, mi volt itt..."
Szó sincs beetetésről.

"Ami a Bp.-Miskolc járatra adott "be is jött volna" véleményt illeti, a magabiztossággal szemben csupán a tények állnak."

Milyen tények?
Volt valaha 2 óránkénti buszközlekedés Budapest-Miskolc között?
Nem.
Nincs tehát semmilyen tény arra vonatkozólag, hogy ez bejött volna, vagy sem.
Van viszont egy NAGYON hasonló adottságú másik viszonylat, ahol ugyanez bejött. Az tény.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16417)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16420
Az eredmény egyelőre az, hogy a kampány után bedöglött az M4 építése és már maga Gulyás úr is elismerte, hogy elavult a koncepció, majd kért még 30, de inkább 60 milliárdot.

Veled mostanában tárgyalni pontosan hasonló érzés, mint Gulyással. Csak egy megoldást vagy hajlandó elfogadni, a magadét és minden ellenvéleményt érdemi vizsgálat nélkül komolytalannak minősítesz, majd személyeskedni kezdesz.

Én is megdöbbentőnek találom azt, ahogy a legutóbbi időkben megnyilvánulsz.

/a/
Előzmény: Carpy (16419)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16419
Megdöbbentő és tanulságos, amit írsz.

Ilyen logikával az lenne a normális, ha pl. a FŐMTERV-ben senki sem kritizálná a 4-es metrót. Nem is kritizálják, az eredmény látszik.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16417)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16418
Az erdei vasútnak is megvan a maga topicja, a részleteket ott is ki lehet fejteni, de T.úr abban a témában is letette a maga kétcentesét, hogy márpedig ennyi kisvasút sok egy ekkora országnak.

T.úr és a hozzá hasonlók felszámolás-addictok. Ha már építeni nem megy, legalább így hagyjanak nyomot maguk után az utókornak...

/a/
Előzmény: f_k (16416)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16417
Nem nagyon érdekelnek a típusok, de azért egy mosolyt megér, ha valaki az Ik200-as családdal szemben nem tekinti "beetetésnek" a Mercedes-t.

Ami a Bp.--Miskolc járatra adott "be is jött volna" véleményt illeti, a magabiztossággal szemben csupán a tények állnak.

Ami a miskolci közlekedés történetét illeti, örülök, ha újat tudsz mondani, de azért feltételezhetnéd, hogy egy kicsit én is tudom, mi volt itt...

Busz utálat: nem látogatom a Volános, buszos topicokat, így nem tudom, hány vasutas utálja OTT a buszokat, de nem is érdekel, dobáljátok ki onnan őket, ha nem tudnak viselkedni. Itt viszont, ebben a talponállóban lehet azt mondani, hogy a busz a legalja, hogy onnan tovább már nincs hova süllyedni. Ez itt ugyanis a vasutas fórum egyik törzsasztala. Ki is van írva.

Ha nem lehetséges a párbeszéd, márpedig a jelek erre mutatnak, akkor a hittérítők legyenek szívesek tartózkodni a bennszülöttek inzultálásától.

/a/

PS: A közös nevező pedig adott volt, hiszen az itt írók többsége is elfogadja, hogy a MÁV nem jó gazda és a mellékvonalak egy része sem menthető meg.
Előzmény: Carpy (16414)
f_k Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16416

Egyetlen gondom van ezzel a dologgal

 

Az emberek egy része mindkét eszközt használja valamilyen arányban , ha nincs autója, rákényszerül.

 

Hogy egyiket vagy másikat miért választja, azt egyéni döntéssorozat vagy szeszély vagy pillanatnyi ötlet kérdése.

 

Azért írom ezt, mert a társadalom egy részének az a jó, ha van mindkettő, ami pazarlásnak tűnik a döntéshozó szemszögéből, de neki hasznos.

 

Ha felszámolják az egyik eszközt nincs rá garancia, hogy megfelel az egyféle szolgálatás.

 

Tény, a MÁV mostohán kezeli a mellékvonalakat, ahogyan a gazdasági vasutakat meg hasonlókat is kezelte.

 

Gondoljunk bele:  az erdei vasutak a nagyvasúthoz képest fillérekből nagyon szép teljesítményt érnek el, ehhez hasonló üzemvitellel lehetne valamit kezdeni egy mellékvonal esetében is.

 

 

Beutazva jó pár hegyvidéki meg erdős területen levő vonalat erdei vasút érzésesem volt.

 

Nekem nem áll eszköz (pénz) rendelkezésemre hogy megvalósuljon, de szerintem természetvédelmi értéke is van egyes vonalaknak.

pl 11,84,87 stb

 

Ma a magyar állam a tulajdonos. Neki kell pályahasználati állomási stb díjakat kell fizetni kell fizetni (VPE Kft),  1 esetleg 2-3 járműt mozgató vonalon ez luxus.

 

Erdei vasutakhoz hasonlóan, a mostaninál is egyszerűbb üzemvitellel, nagyon reménykedem benne , hogy  hatékonyabb üzemvitellel, talán sikerülne valami értelmesebbet kihozni..... 

 

Nekem nincs lehetőségem kipróbálni, de a jogszabályi hátteret is hasonlóan kellene szabályozni.

 

Erdei vasutak szabályozása érdekel, hogyan lehetne abból minnél több esetleg majd az összes elemet átvenni....

Előzmény: Carpy (16397)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16415
Ibafának és Csebénynek SEMMI köze nem volt a Kaposvár-Szigetvár vasútvonalhoz.
A 2 város között akkoriban 3 vonat volt, lett 5-6 busz.
Jól jártak.

Előzmény: v_peti (16412)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16414
"Mezőcsátra viszont, amióta rebesgetik a vasút megszűnését ... a Volán Mercedes csuklósokat küld. "Beetetésnek" hívják az ilyet, hogy a csátiak inkább a buszt szeressék"

Nincs ilyen összefüggés. Sokan jobban szerették a 280-asokat, mint a Mercedeseket. (Én is)

"Miskolc--Budapest vasúti személyszállítás talán az utolsók egyike, ami megszűnne, egyedül itt nem képes a Volán a legnagyobb erőlködések ellenére megvetni a lábát."

Legnagyobb erőlködés?...
Heti 2 járattal való bepróbálkozás, az nem igazán nagy erőlködés. Ha beindultak volna mondjuk naponta, 5-23 óráig kétóránként, az talán erőfeszítés lett volna. De be is jött volna.

"érdemes más szavakkal is elismételni: azért lett busz, mert a villamosnak túl sok volt az utas."

Nem így értelmezném...

"érdemes más szavakkal is elismételni: azért lett busz, mert a villamosnak túl sok volt az utas."

Néha olyan mértékű busz-utálatot tudok kiolvasni egyes hozzászólásokból, amilyen bennem korántsincs a mellékvonalakkal szemben.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16406)
v_peti Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16413
De a 49-es mentén a vonat egyenesen ment, a faluk közelében míg a busznak be kell térnie a zsákfalukba. Itt is szívtak az emberek. csak azért nem bosszankodtak, mert a Pécsi Igazgatóságnak köszönhetően a még tűrhető és az ilyen lassú buszokkal versenyképesnek mondható 40 helyett 20 km/h lett a végére a vmax elég sok szakaszon.
Előzmény: v_peti (16412)
v_peti Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16412
Kaposvár-Szigetvár volt vasútvonal. A hosszabb távon utazóknak le is kellett szállniuk a buszról, mert a busz az A-B-C-B-D-E-D-F-G útvonalonment. Itt tartott ca. 20 perc pihenőt, majd visszúton a G-H*-F-D-...-A útvonalon közlekedett.

Ide ca. másfél óra volt az út az A-ból való indulástól, holott csak ca. 30 km-re van A-tól!

A cél Ibafa (G) volt, míg Csebény (H) volt az a település, ahová csak másfél óra után jutott el az ember.
Előzmény: Carpy (16405)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16411
Úgy látszik finoman nem elég szólni.

MOST lesztek szívesek ezt befejezni!

/a/
Előzmény: Carpy (16409)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16410
Bodrogköz? /a/
Előzmény: Carpy (16407)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16409
"Az okos érveléshez bizony fel kell nőni mentálisan, és a tudás sem hátrány..."

Milyen igazad van!
Majd szólj, ha ezt elérted.
Előzmény: vaskerék (16398)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16408
"A "mindeki rendőrnek születik, de van aki továbbtanul"
mintájára megfogalmazhatjuk, hogy
"minden (fiú)gyerek vasútmániásnak születik, de van aki kiábrándul" "

Ez jó:)

De hallottam ennek egy egy mondatba összevonható változatát is, egy óvónénitől: "minden (fiú)gyermek mozdonyvezető akar lenni, de van, aki továbbtanul".

(Nehogy valaki ebből a mozdonyvezetőkre tett pejoratív megjegyzést értsen ki)

Előzmény: HG. (16399)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16407
"Moldova Gyuri leírta, hogy annó egy megszűnt vasútvonal helyett jöttek a vadiúj, szép "panorámás" buszok,és volt másodrész is. Pár hétig... Utána meg zsúfoltság, meg a régi kopott buszok."

Moldova szépirodalmi munkásságát sokan díjazzuk. Én is.
Szakmai ismeretek elmélyítésére könyvei nem alkalmasak, információi hibásak, pontatlanok, túlzóak.
Előzmény: v_peti (16400)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16406
A kérdés, hogy meddig. T.úr célzott rá, hogy csak egy újabb körről van szó megszűntetés ügyben, "nem ez a harc lesz a végső", sőt "ez még csak a kezdet". Ennek a tábornak a véleménye szerint igazából csak a villamosított tranzit-vonalak tűrhetők meg, de ott is elsősorban teherszállítás legyen. Én pedig annak ellenére aggódom, hogy a Miskolc--Budapest vasúti személyszállítás talán az utolsók egyike, ami megszűnne, egyedül itt nem képes a Volán a legnagyobb erőlködések ellenére megvetni a lábát. Viszont Miskolc fejlődését már torzítja a kötöttpályát gyűlölők tevékenysége. A hejőcsabai villamost a hatvanas években azért számolták fel, mert kétvágányúsítani kellett volna az utasigények miatt, de akkor a közutat nem tudták volna emiatt 2x2 sávosra szélesíteni. Azóta járunk itt csuklós buszokkal. :( Ezt érdemes más szavakkal is elismételni: azért lett busz, mert a villamosnak túl sok volt az utas. Jaj! Azóta pedig csak tervezgetjük az észak-déli új villamost, de pénz sose akad rá, ellenben a koszhadt Volán buszokat is csak részben sikerült a belvárosból száműzni: kifelé nem használhatják a Csabai kaput. Nem nagy siker. :(

Mezőcsátra viszont, amióta rebesgetik a vasút megszűnését, amiben a MÁV örömmel részt vállal (a Bz-k többsége csak Nyékládházáig jár, ott át kell szállni Miskolc felé), a Volán Mercedes csuklósokat küld. "Beetetésnek" hívják az ilyet, hogy a csátiak inkább a buszt szeressék, hogy végre felszámolható legyen egy újabb vonal (mint a trófeát, úgy gyűjtik az ilyet egyesek), még akkor is, ha az autópálya-felüljáróra milliárdok mentek már el...

/a/
Előzmény: v_peti (16404)
Carpy Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16405
"Utaztam már bezárt vasútvonal mentén falujáró buszon 20 km/h-s átlagsebességgel!"

Köszönöm szépen Petikém, hogy újra felhívtad a figyelmet egy olyan kivételre, melynek létezését senki se tagadta :-)
Na és hol jártál?
És a vonat mennyivel volt, vagy mennyivel lenne gyorsabb, mint a busz?
Előzmény: v_peti (16401)
v_peti Creative Commons License 2006.10.20 0 0 16404
Ha Mezőcsát meg is szűnne, attól még Kazincbarcika és Tiszaújváros maradna.
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (16402)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!