Hej, dehogy rontanád, legalább tudnám, hogy működik, tudok én itt embert, aki megcsinálja, csak potyára nem akarom :) küldd nyugodtan el neki, legalább tudni fogom hogy beválik-e :) Jaah mégvalami, a hengerem azóta fel lett fúrva maxra (40 mm) 55 ccm kb, ahoz a +5 ccm-hez szted kell valamit alakítani a rezoron? mármint, nemhiszem hogy annyira pontos lenne, csak gondoltam rákérdezek :) Köszi
Na hát azért a robogósokat se kell leszólni :P Most vettem egyet (hangoztatom immár másodszor, nemkell meglincselni, a Jawa is megvan, és köszöni szépen, nagyon jól érzi magát:D). És Pécsről robogóztam vele haza Kaposvárra. Kb 75 km Szigetváron át.
Esetleg ha valakinek kellenek alkatrészek van egy pár eladó cuccom. Kérdezz és mondom van-e.
Üdv mindenkinek jó szerelést motorozást rezócsinálást stb...:D
Értek mostmár mindent :-) Nagyon szépen köszönöm a leírás, nagyon sokat segítettél! Ezekszerint akkor könyököt is gyártani érdemes. Sajnos a gyári kipuffogómon valami barom összehegesztette a könyököt és a dobot, úgyhogy akkor nem is veszek gyári könyököt, hanem csinálok azt is.
Folytatás rezó ügyben... A rezó elkészítése házi körülmények között nagyon jól le van írva itt: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/73 Néhány dolgot azért másképp lehet csinálni. Pl 1mm-es lemeznél ilyen kis motorra, mint a miénk szerintem nem kell a kúpok széleit úgy összeilleszteni hegesztés előtt, hogy néhány mm-ert átfedjék egymást (hogy átlapolt legyen). Szerintem elég ha pontosan egy síkban összeérnek a lemezek és majd a hegesztés során egybefolynak a szélek. A kúpokat sík lemezből vágjuk ki, így meg kell tervezni a kúpok kiterített rajzát. A szocimotoros oldalon körzővel-vonalzóval csinálják (akkor még nem tudta a szerző, akivel azóta leveleztem, hogy vannak erre jó programok, meg én sem :)). Az egyik legjobb program erre itt tölthető le: http://www.iwt.com.au/MOTA.HTM A "MOTA demo" nevű dolog. Telepíted a gépre, azután a felső menüsorban van egy ilyen, hogy "Expansion Chamber Construction", azon belül pedig: "Printing the Development Pattern of a Cone", azon belül pedig a "Enter Cone Values Manually". Aztán ezen belül végül lesz: Internal diameter= a csonkakúp kezdő belső átmérője mm-ben, Angle 1= a kúp kezdő átmérőjének szöge a vízszinteshez képest fokban, Internal diameter 2 és Angle 2= logikusan a nagyobb átmérő és a hozzá tartozó fok (a fokok lehetnek negatív értékűek is!), Axial length= a csonka kúp hossza (magassága), Metal Thickness= a lemez vastagsága, amiből majd készíted a kiput (jah az "Explanatory Diagrams" menüpontban meg lehet nézni, hogy mi mit jelent). Ha beírtad az adatokat, megnyomod a "Display The Development" nevű gombot, akkor kirajzolja a kúpot kiterítve. A "Print The Development"-tel már nyomtathatod is.
A Tyernek régebben küldött csőtervem azért 19 darabból áll, mert a gyári könyököt le kellett másolni és a kanyarokat meg kellett tervezni több kisebb szakaszból. Nem írom most le a szakaszok hosszát és az egymáshoz illeszkedésük szögét, mert rontanám Tyer bizniszét :) Azt azért elmondhatom, hogy a Tyernek küldöt rezóterv is a prog2b nevű tervezővel készült, amit azért leteszteltem MOTA-n + azóta már jobb csövet is sikerült tervezni
Nekem is jobb lenne egy CO, vagy valami lánggal összerakni, de nincsen egyik sem. Azért írtam, hogy lehet ívvel is dolgozni, mert sokaknak otthon max csak az van. Anno nekem azt mondták a hegesztő szakik, hogy nem lehet ilyen vékony anyagot ívvel összerakni, mert egyből átégeti a lemezt. Aztán láttam ezt: http://kep.tar.hu/mbk a galériát és hogy a srácnak mégis megy a dolog. Persze tényleg csak úgy lehet megcsinálni, ha nagyon leviszed az áramerősséget. Ha nagy az áramerősség, akkor egyből szétégeti a lemezt, ha viszont nagyon leviszed az ampert, akkor csak csöpögni fog a pálca és hányinger-lyukas munka lesz belőle. Meg kell találni az egyensúlyt.... a legjobb lenne elvinni egy szakihoz, akinek van AWI-ja
Sziasztok! Jawa mustang blokkot keresek sürgösen. Lehetőleg csak müködöképes érdekelne ami nincs szétkopva. 70/ötszáznegyvenkilenc-tíz-nyolcvan vagy kussolsz()gmail.com. Ha valakinek van egy elfekvöben légyszi szóljon! Kösz.
egyszer hegesztettem ivvel.... katasztrófálisan gubucos gány lett.:D aztán kipróbáltam a A Co-s védőgázas cuccot azzal is elég ronda lett de azzal aztán sikerült begyakorolnom... de az acetilén-oxigénes lenne a legjobb szerintem bár azzal még nem hegessztettem de szerintem egyszerübb csak tovább tart. :D
Nekem nincs CO, de ív van, azzal is lehet hegeszteni bár kicsit nehéz, mert nagyon gyorsan kell dolgozni. Szegény ember vízzel főz... Szóval van egy inverteres hegesztő gépen, amin 25 amperral (régi nagy trafós hegesztő gépeken nem is tudom, hogy be lehet-e ilyen alacsony értéket állítani) 1,6-os átmérőjű pálcával megy a dolog (csak megemlítem, hogy ilyen vékony pálcát pl Praktikerben és Obiban a forrasztólámpás, lánghegesztős cuccoknál szokták tartani és nem az ívhegesztős részen, Bricostore-ban pedig egyáltalán nem láttam). 1mm-es lemezből hajlítom a kipuf részeit (a 0,6-0,8mm-est szinte biztos, hogy egyből átégetné az ívhegesztő) úgy, hogy az egyes szeletek között nem hagyok hegesztési hézagot. A végeredmény csúnya, de egyben van (bár akinek kedve van az lereszelheti a hegesztési varratok feleslegét)
Con-Rod= hajtókat hossz, Mustangnál 100mm (ez nagyon nagy más hasonló 50 cm3-as gépekhez képest, de mind1)
Exhaust Timing= kipufogás időtartama, itt atdc-ban ("after top death center"-ben) kell megadni, azaz azt, hogy a "felső holtpont után" mikor nyit ki a kipuf csatorna. A méréseim szerint, mint ahogy korábban már írtam 15mm a kipuf csatorma magassága, így (ha kell erről is írok) a kipufogó nyitvatartási szöge 155,6 fok, 180-(155,6/2)=102,2, szóval ide 102,2 kell írnod (nekem van az a Jawa 20-as amiről Tyer írt, így lehet, hogy nektek más a kipuf szöge, jah és a bilétájába bele van ütve magyarul(!), hogy 4 LE)
Number of ports= hány darab kipufogó nyílásod van, Mustangnál= 1
Width of each port= a kipufogó ablakok szélessége (most éppen nincs itt a tényleges adat, de jóformán bizonyos határok között mindegy, hogy mit írsz ide, ha csinálsz néhány próbát, észreveheted, hogy csak a végcső átmérőjét számolja másképp) most írj ide mondjuk 24 mm-ert
Top corner radius és bottom corner radius= a kipufogó ablak felső és alsó sarkain a lekerekítés sugara: írhatsz mindkét helyre nullát, sok nem múlik rajta, a következő adat lesz fontosabb:
Down pipe diameter= a kipufogód kezdeti átmérője, Mustangnál 25mm (sajnos mint minden régi dizájn motornál, a Mustangnál is sokkal nagyobb a kipufogó csonk átmérőjének felülete, mint a hengeren lévő kipufogó ablak felülete. Akkor lenne jó, ha a kipufogó csonk vége csak 20mm-es lenne, szóval kicsit kisebb. A kipufogó ablaktól a 25mm-es átmérőjű csonkig egy hirtelen átmenet van, ami megöli azokat a nyomáshullámokat, amelyek fontosak a kipu jó működésében)
Mid-Section diameter= a kipufogód legnagyobb átmérője ennyi lesz, azt javaslom, hogy a "down pipe diameter" kb 2,7-3,4 szerese legyen, modjuk legyen 75mm
RPM= az a motor fordulatszám fordulat/percben, amelyre hangolni akarod a kipufogót, gyárilag a Mustang legnagyobb teljesítménye 6500 1/min-nél van, legjobb eztaz értéket beírni. Ha azt akarod, hogy jobban pörögjön a moci, akkor írhatsz magasabb értéket is. Vedd figyelembe, hogy a motorod egésze erre a fordulatszámra lett hangolva (a szívó és átömlő ablakok mérete, a csatornák hossza, a karburátor kapacitása stb), így nem érdemes pl 9500 1/min-t beírni, mert hiába dolgozna azon a kipufogó, ha a motor más részei ebben lekorlátozzák (van néhány jó szöveg a neten, hogy kb hogyan kell kialakítani egy tuning motort, ha kell belinkelem)
Exhaust temperature= a kipufogód átlagos hőmérséklete celsius fokban, mint már korábban írtam, széria Mustangnál kb 350 (erről is írok, ha kell)
Exhaust Type= ez már csak körítés, megkérdezi, hogy milyen típusú a motorod, enduró, gyorsasági vagy krossz (a kipufogó tervben csak a végcső átmérőjét változtatja eszerint, szóval tök mind1)
Horn exponent= a kipufogó első kúpjának meredekségét határozhatod meg vele, 1 és 2 közötti értéket adj meg. Ha közelít 1-hez, mondjuk 1,2 az érték, akkor az első kúp első szakaszának átmérője nagyobb, mintha 1,8-at adtál volna meg. Az ajánlás szerint, ha csúcsteljesítményre törekszel, akkor 1-hez közelebbi értéket adj meg, ha azt akarod, hogy a motorod szélesebb fordulatszámon működjön jól, akkor 2-höz közelebbit. Szerintem nekünk olyan 1,3-1,7 közötti érték pont jó
Fontos: ahogy látom, a program nem szereti a tizedes vesszőt, csak a pontot, szóval pl 1,4 helyett 1.4-et írj + amikor kiírja az eredményeket, ne felejtsd el a kipuf első egyenes szakaszából levonni azt a részt, ami a dugattyútól a kipufogó csonk végéig tart, Mustangnál ez 35mm
folytatás majd a következő alkalommal, most fáradt vagyok csőváz
Bár beesett súbertűvel, csak alapjárati fúvókával ígyis vitte az 50-es utazót, enyhe hátszél és néha szivatózás segítségével :) 40 km-t lemenni azért nem rossz, ezt csinálja utána valaamelyik robogós! :P
Tanusíthatom, tényleg jól megy, majdnem jobban mint az enyém :) 2 gond van vele, az egyik az az, hogy túl magas fordulaton kezd el húzni, és hamar leszabályoz, a mai krosszmocikhoz képest :) a másik gond meg az hogy nem az enyém :P Nagyon jó volt vele menni, és jól is néz ki, így a végére, már bennem is összeállt a kép. Gratulálok hozzá, őszintén, és sok-sok gondtalan kilométert.
Jaaah, és ha netán jövőre eljutnál vele csemőre lábon akarommondani 2 keréken, és én is ott lennék, ne add oda, akárhogy kérem, nem szeretném, hogyha tolnod kéne :)
Nekem kb másfél éve csinált valaki egy 19 részes rezor tervet jawa ideálra (20) , mustang ugyanaz, szóval arra jó, prototípus, cask akkor érdemes elvileg vele vesződni, ha van az embernek saját CO-ja, mertt a hasrész hosszával próbálkozni kell... Ha valaki esetleg tudna cisnálni nekem egyet, megadom a terveket.
Ladalover: Semmi gond mert szívócsövem sincs egyelőre, tehát nem bírok úgysem motorozni. :) A parafa lamelláknak tárcsánként egyformának kell lennie szerintem.
hellosztok! Először is bocsi kőarcú h még nem tudtam elküldeni a hengerfejet de sajnos bejött egy nagy melo és reggeltől estig melozunk!holnap kel lába az alkatrésznek ok?bocsi még1szer! másodszor pedig lenne egy kérdésem!mekkorának kellene lennie a kuplung tárcsákon a parafa vastagságának alapjában?2 tárcsán különböző méretűnek kellene lennie?v ugyanakkorának?előre is kössz! üdv JAWA_Mustang
A mustangra kipufogót tervezni/készíteni nem semmi feladat.Magam is többször nekiugrottam,de vannak gondok.Két eredeti cseh terv alapján is néztem. Nagyon hosszúra jön ki a dob.Tompító nélkül is a hátsó kéréken túl nyúlik a dob. Kiszámoltam a visszaverődési pontot,(ami ugye a végkúp közepe pont) és 1méter 30 centire jött ki.
Arról a rogramról beszélek, amit a 719-es hozzászólásodban írtál, a prog62b.exe. A bore, stroke, con.rod ezek egyértelműek, de a többit nem nagyon értem (egy-két kivétellel). Pl. az exhaust valve open time vagy valami ilyesmi, az nyilván, hogy a kipuffogó nyílás meddig van nyitva, nade milyen mértékegységben. Fokban? Nameg az összes többi is érdekel persze.
Most elmegyek zuhanyozni, visszanézek :) aztán majd csak este leszek a gép előtt. Addig írd meg, melyik programról írjak részletesen meg talán akkor írok valami hosszabbat a rezókról...
Ha olvasod még a fórumot, szeretném a segítségedet kérni a rezonátortervező programmal kapcsolatban! Írtad, hogy segítenél, hogy mi mit jelent, most kéne a segítség!