Keresés

Részletes keresés

NeomatiK Creative Commons License 2022.10.14 0 0 2968

Én nem tudom, mi ennek a fokozatosságnak a fizikai alapja, pláne ha a beton már megkötött. Meg aztán 35-40°C-nál melegebb víz nem menne egyébként sem a csőben és az aljzat hőmérséklete eleve kb. 20°C.

Nem tudom milyen káros esemény következhet be, ha erről a 20 fokról folyamatosan keringetve 35 fokig emeljük a fűtőközeg hőmérsékletét.

 

Előzmény: pulsarxp (2967)
pulsarxp Creative Commons License 2022.10.14 0 0 2967

Sziasztok,

jövőhéten ha minden jól megy, beüzemelik a kazánt. Egyszer olvastam hogy csak fokozatosan lehet a padlófűtésbe emelni a víz hőmérsékletet, de ennek mértékéről nem találtam infót. Hogy csináljam, mennyi időnként mennyit emeljek az előremenőn?

 

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.10 0 0 2966

Köszönöm a szakszerű levezetést. :) 

 

Előzmény: NeomatiK (2964)
peszleg2 Creative Commons License 2022.10.10 0 1 2965

Szerintem utókeringetéskor a radiátor körön át fordul meg a víz (fordított áramlási iránnyal), ami megzavarja a nyomást a kazánba). Ezt könnyen ellenőrzheted a csőhőmérsékletekkel (fűtéskor radiátort elzárni, utókeringéskor kinyitni). ha tényleg ez a baj, egy visszacsapó szelep a radiátorosztóra megoldhatja.

Előzmény: Horysz (2962)
NeomatiK Creative Commons License 2022.10.10 0 0 2964

Három eset lehetséges.

 

Tn: napkollektorból jövő víz hőmérséklete

Tv: padlófűtés visszatérő ág viz hőmérséklete

Te: padlófűtés kívánt előremenő viz hőmérséklete

 

1. Tn < Tv < Te    - melegíteni kell napkollektor vizét

2. Tv < Tn < Te    - melegíteni kell napkollektor vizét

3. Tv < Te < Tn    - "hűteni" kell napkollektor vizét

 

1. eset nyílván nem játszik, mert kisebb energiával lehet a visszatérőt melegíteni a kívánt értékre.

2. esetben melegíteni kell.

3. esetben hűteni, keverni kell a visszatérővel.

 

Tehát 2. és 3. esetre kell megoldást találni.

 

A 2. eset miatt a kazán előtt kell becsatlakoztatni, hogy melegíthető, szabályozható legyen. Én így látom.

 

Előzmény: Törölt nick (2961)
Horysz Creative Commons License 2022.10.09 0 0 2963

A képet nem csatoltam fel, bocsanat.

Előzmény: Horysz (2962)
Horysz Creative Commons License 2022.10.09 0 0 2962

Sziasztok,

 

Tavaly költöztünk egy házba, ahol nem kondenzációs 24kw gázkazán van padlófűtéssel és 1 törölköző szaritó radiátorral.

Idén bekerult mégegy radiátor az előszobába 18 méter csővel, 2kWos.

 

Eredetileg nem volt keveroszelep a rendszerben, igy nagyon meleg ment a padlora, 1 ev alatt kiegeszitettem:

 

Uj osztók

Esbe 572 1"

Grundfos alpha2

És kapott egy evohome vezérlést a computherm majdani teljes kiváltására, egyelore párhuzamosan mukodnek.

 

Amiben kernem a szakertelmeteket, az a következő problema:

A kazan kb 52 fokon megy, padlo 39re keverve.

 

Ha nem megy a grundfos szivattyu, akkor tulmelegszik a kazan es leall a gyujtasa.

Ha megy a szivattyu mielott begyujt a kazan, sokszor nem indul el a kazan, E4 vizhiany hibakoddal.

 

Ezt kikuszoboltem egy okositott csotermosztat vezerlessel, azonban az evohome sokszor csak keringeti a maradékhőt, es ha ehhez kapcsolná be a kazánt, megint nem indul.

 

Észrevételek: ha elzárom a kék golyóscsapot, akkor elindul ilyenkor

Ha elzárom a lenti visszatero golyoscsapot, szinten elindul.

Ha elzárom a radiatorokat, akkor is elindul.

 

A kazan sajat szivattyuja 3/3as allasban porog, ezt valtoztatva sem valtozik.

A grundfos 2es allando nyomas allasban, igy egyenletes a padlo hő.

 

Van valami otletetek? Megfordithatja a radiatorokban a keringesi iranyt a kulso szivattyu? 

 

Köszönöm elore is az otleteket.

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.07 0 0 2961

Sziasztok. Padlófűtéses rendszerbe szeretnék lemezes hőcserélőt bekötni ( napkollektorról kapja a meleget, nem akarok puffer tartályozni)

szerintetek az előremenő vagy a visszatérő ágba lenne célszerű kötni a hőcserélőt ?  

3 járatú szelepem van az előremenő és a visszatérő között, kazántól független keringetővel, így a kazár üzemelése nélkül is forgatja a padlókört.

Köszi

 

  

rewin Creative Commons License 2022.10.05 0 0 2960

Köszönöm az infot :)

 

kipróbálom, majd megírom mi lett a vége :)

Előzmény: titusz99 (2959)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2959

csak a hidrováltót kell kivenni meg az összekötéseket megcsinálni.

a többi maradjon. azt nem tudom, hogy a kazán szivattyúja elbírná-e a padlófűtést, nem kisérleteznék vele.

 

Előzmény: rewin (2958)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2958

Köszi :) én is így érzem apám esetében :)

 

ebben az esetben a padlófűtés keverőszivattyúa maradjon? vagy azt is kiszedjem?, és simán egy kétútú szeleppel összekötve a két ágat tápláljam az osztógyűjtőt?

 

mivel most a design nem érdekel, 5rétegű rendszerrel gondoltam megoldani a dolgot (tudom, nem a legolcsóbb, de apám 100km-re van, nem rángatnám ide-oda :)

 

 

 

Előzmény: titusz99 (2957)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2957

ok.

Mellesleg apósom is fűtésszerelő (nyugdíjas), de tudom, hogy ilyen összetett rendszerben csak segédkezni tud, de azt jól.

Akkor marad, hogy hidrováltót kiszeded, egyenlőre a problémádat megoldja.

Azt majd később ha a kis-osztó is működni fog a gépészed eldönti, hogy mi legyen.

Egyébként az elégtelen működés oka, hogy a padlófűtésbe a vizet be kell nyomni.

A gázkazán-é elég, de a hidrováltóval azt kiütötted.

 

Előzmény: rewin (2956)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2956

Köszönöm a választ.

Fűtés szerelő csinálta (édesapám víz-gáz-fűtés szerelő) de ő idős szaki, és megmarad a hagyományos rendszereknél, neki a hidrováltós rendszerrel gyűlt így meg a baja, igazából megpróbálta logikailag összerakni, de úgy néz ki nem jött össze :) (ettől még imádom apámat, de hát az idő rohan előre :) :) :) )

 

a 3-as osztóból kettő lesz majd radiátor, illetve egy egy házbővítésre van előkészítve. Igen, tudom, ide kell majd még keringető hozzá, mert így kevés, de egyelőre ez a rész le van zárva.

 

a termosztatikus fej megvan, azt adták a keverőkörhöz, de kb felesleges betenni, mert soha nem megy 28-29 fok fölé a bemenő víz.

 

köszönöm az infokat, megpróbálom így javítani a rendszert, illetve ugyan itt gépész kerestetik :) :) 

Előzmény: titusz99 (2955)
titusz99 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2955

Gépész tervezte? (vagy fűtésszerelő?)

Gépész csinálta(szerelte)? (vagy fűtésszerelő?)

 

Annak a 3-as osztónak mi lesz a szerepe?

 

Ha így maradna és bejön a hideg akkor fagyoskodni fogtok.

 

Szerintem:

a hidrováltót a kazánhoz javasolták, ez rendben van.

a padló keverőköre rosszul lett megválasztva, hidrováltóhoz nem jó.

a törölközőszárítós radiátort a 3-as osztóra kellett inkább volna kötni (ha jól működik a padlófűtésed, kevés lesz neki a meleg, mint ahogy most is).

a 3-as osztóhoz hiányzik egy szivattyú.

a visszacsapók feleslegesek.

a padló keverőköréből hiányzik a termosztatikus fej (jelen állás szerint talán még jó is)

a hidrováltó bekötése nem oszt-szoroz. Működik az így is meg fordítva is.

 

Hogyan javítható

keverőkör cseréjével (keverő szelepes, 2 utú szelepre ).

talán működő képes lehet ha az osztó-ra átkötöd a visszatérőt és az előremenőt a gyűjtőre a termosztatikus szeleppel együtt.

kiveszed a hidraulikus váltót és összekötöd az előremenőket és a visszatérőket.

Előzmény: rewin (2950)
Szucsy89 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2954

Sziasztok!

Vizes padlófűtéssel lenne problémám. Kb. 1 hónapos a rendszer, (egy Ariston 24-es kondencáziós kazán működteti) alatta van 6 cm szigetelés, erre 6 cm estrich, és arra vegyesen laminált és csempe. A kazán 45 fokon van, a termosztátok 21-22 fok között, és egyszerűen nem meleg a padló (csak bizonyos helyeken)! Mi lehet a gond?

halaloszto Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2953

Mivel nincs burkolva, nincs hideg, és a ház rendesen szigetelt, 28 fokos vízzel ki lehet fűteni. Minden ok, ilyen kell legyen. 

Minnél jobban szigetelt a ház, annál hidegebb padlóval ki lehet fűteni. Neked soha nem lesz tapintásra a padlód, ehhez most szokj hozzá. Cserébe nem lesz magas a gázszámlád.

 

Sokan vannak, akik 80as évek beli házakban láttak először padlófűtést szigeteletlen b30 fallal, gerébtokos ablakkal, szigeteletlen betondfödémmel. És jólesően emlékeznek a zoknin át langyos padlóra. Az évi 3-4000m3 gázszámlára meg nem emlékeznek. Nekem a 140m2-re évi 1100m3 gáz megy el főzéssel melegvízzel, és a legnagyobb hidegben is csak ott langyos a padló, ahol a melegvíz megy a fürdőbe. Ki lehet bírni.

Előzmény: rewin (2952)
rewin Creative Commons License 2022.10.04 0 0 2952

Üdv

 

20-21 fok. amivel nem lenne gond, csak épp az az anomális zavar, hogy jelenleg még nincs burkolva az estrich, és pl a betonon egyáltalán nem érezni hogy van fűtés (a húgoméknál is padlófűtés van, az érzést ismerem milyennek kellene lennie)

 

plusz az,hogy a törölközőszárítós radiátorban nincs kb semmi meleg 3 m-re a kazántól, az egész sokat mond, hogy vmi nem stimmel :(

 

 

 

Előzmény: halaloszto (2951)
halaloszto Creative Commons License 2022.10.03 0 0 2951

A lakásban milyen a hőmérséklet?

 

Előzmény: rewin (2950)
rewin Creative Commons License 2022.10.03 0 0 2950

Tisztelt Fórumozók!

 

Az alábbiakban kérném a segítséget.

Van egy fűtési rendszerünk, ami az alábbi módon néz ki:

 

- Bosch kondenzációs kazán

- ebből egy hidrováltóba megy 

- a hidrováltó előremenő secunder oldal két részre oszlik:

1. egy 10 körös padlófűtés modul saját sziattyúval, bypass átkötéssel

2. egy 3 körös későbbi bővítéshez használandó osztóhoz. (ez most le van zárva.)

- a visszatérő ágon két visszacsapó szelep van, hogy a padlófűtés modul, és a későbbi bővítés visszatérője ne üsse egymást,

- a visszatérő secunder ág ezután közösítve, és egy iszapleválasztón át vissza a hidrováltóba, majd onnan be a kazánba.

 

a problémám:

- azt vesszük észre, hogy a fűtési energia nagyrészt a hidrováltón keresztül megy vissza a kazánba, nagyon lassan megy a padlófűtés felé.

- amikor a kazán bekapcsol, kb 20sec alatt eléri a beállított fűtővíz hőmérsékletet (40fok) majd kissé tovább megy, és 45 foknál lekapcsol.

- éppen ezért a padlófűtés előremenő hőmérséklete nagyjából soha nem megy 30 fok fölé, de inkább 28 fokon áll.

 

a másik anomália:

a padlófűtés modulban az alábbi körök vannak kötve (balról-jobbra)

1-2 gyerekszoba

3-4 hálószoba

5-6 nappali

7-8 étkező

9 fürdő

10 törölköző szárítós radiátor.

 

a bypass átkötés el van zárva.

 

namost a törölközőszárítós radiátor nagyjából hideg, pedig ott van a legrövidebb csőszakasz, kb 2m

 

hiába próbálom állítani a boschban levő szivattyú karaktrisztikát, a padlófűtés modul saját szivattyújának karakterisztikáját (BRH amúgy), sehogy nem akar normálisan működni.

a torlókkal ugyan ez az eredmény, hogy gyakorlatilag nem változik semmi.

 

 

kérdéseim:

 

létezik, hogy a hidrováltó ebben az esetben nem kell a rendszerbe?

vagy kell a hidro, de a padlófűtés modul saját keverő szivattyúja nem kell bele?

 

Köszönöm a hasznos tanácsokat.

üdv

gabor

Tie Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2949

Félreértesz. Eszem ágában sincs ELSŐDLEGESEN a gázzal fűteni a puffert. 

Viszont ha valamiért mondjuk az éjszaka közepén fogy el a pufferbő a melegvíz, amikor épp nem feltétlenül érek rá begyújtani a kazánba (vagy mert épp nem vagyok itthon, vagy mittomén), akkor azért tudjon a gázkazán is fűteni, HA NAGYON SZÜKSÉGES. Mondjuk három-négy óra hosszára, amíg begyújtom a faelgázosítót. 

És ha már, akkor legyen az is a lehetőségekhez képest precízen belőve. 

Előzmény: peszleg2 (2948)
peszleg2 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2948

olvasd el a faelgázosítód használatiját. Azért kell az a bazi nagy puffer, hogy ne forrjon fel a vized ha már egyszer begyújtottál. Ha te gázzal akarod felfűteni a kályha tárolóját, akkor be se gyújts.

Előzmény: Tie (2947)
Tie Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2947

Adott esetben érdekes lehet a közepe is. Ha finomabb vezérlést akarok kitalálni, akkor a gázkazánnal nem a tetején lévő vizet nézem, ami hipp-hopp elfogyhat, hanem mondjuk azt, hogy a felénél milyen meleg. Ha mondjuk a tetejénél 55 fokos, a felénél is még 55, és csak a legaljánál 25, akkor mondjuk van 350-450 liter fűtésre alkalmas víz a pufferban, akkor még nem indtom el a gázkazánt, de ha mondjuk felül még van 55 fok, de a felénél már csak 30, akkkor hamarabb ráindíthatom ennek ismeretében a gázkazánt, így biztos nem fogy el a pufferből a melegvíz, hanem mire elfogy, addigra betermel a gázkazán is utólag. 

Persze jó lehet simán az is, amit írsz, hogy csak a tetején nézni, oszt kész.

Előzmény: peszleg2 (2946)
peszleg2 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2946

Ha rögtön puffernél rakod a csőre (10 cm-en belül) az érzékelőt és még le is szigeteled, akkor ha nem áramlik a víz, akkor a puffer tetején lévő hőmérsékletet fogja adni. Ha áramlik a víz, akkor a vízhőmérsékletet. Neked ugyse a puffer közepének a hőmérséklete a fontos, hanem az a magasság, ahonnan kimegy belőle a víz a padló felé.

Előzmény: Tie (2945)
Tie Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2945

Értem mit mondsz. 

Érdemes akkor azt a csőtermosztátot még oda berakni, mielőtt elágazik az atmos előremenője a kazánvédő felé.

 

De még akkor is kell egy másik termosztát, mert van az az üzemállapot, hogy a puffer tele van melegvízzel, a kazán leégett. Bár a kazánból nem jön melegvíz, attól még a pufferből még órákig tudok fűteni, és emiatt aztán nem kell bekapcsoljon a gázkazán. 

SZóval két relé kell, amit két termosztát vezérel. Az egyiket közvetlenül az atmos kimenőcsonkján mérve (még a kazánvédő előtt), és még egyet a pufferben lévő vizet mérni. HA nincs melegvíz az Atmosból, ÉS nincs elég melegvíz a pufferben sem (mondjuk valahol a közepén mérve legalább 35 fok, ami épp az előremenőm a padló felé), akkor indulhat csak be a gázkazán. 

Előzmény: peszleg2 (2944)
peszleg2 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2944

Elbonyolitod. Neked akkor kell a gázkazán, ha fűteni akarsz és a faelgázosítós rendszerből nem tudsz fűteni. Ehhez a rendszer kimenetét kell nézni -> puffer előremenő hőmérséklet. Ha azt is akarod, ha épp begyújtottad, de még nem melegedett picit se fell a puffer, akkor addig a 10 percig már ne fűtsön gázzal, akkor kell nézned a szivattyún a felszültséget (-> relé). Esetleg rakhatod a csőtermosztátot a puffere, ahol az elgázosítóból bejön a melegvíz. akkor az valamivel előbb fog kapcsolni, mintha az pufferből előremenőre raknád.

Előzmény: Tie (2943)
Tie Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2943

A gázkazán logikai vezérlése megint más tészta. A tervem szerint a gázkazán CSAK abban az esetben indulhat be, és fűthet a pufferba, három HA függvény egyszerre megléte esetén:

 

HA ház hőigény IGEN (azaz a szobatermosztát kér hőt)
és
HA faelgázosító előremenő szivattyú INAKTÍV (azaz a faelgázosító nincs begyújtva ésvagy már leégett)
és
HA puffer hőmérséklet valahol mérve (hol?) ALACSONYABB MINT (azaz a puffer sincs épp tele melegvízzel valamilyen mértékig


akkor bekapcsolhat a gázkazán, és termelhet melegvizet a pufferbe.

Gondolom logikus hogy miért ez a három HA függvény merült fel bennem.
HA nincs hőigény, az ugye egyértelmű.
HA a faelgázosító előremenő szivattyúja AKTÍV, akkor ugye értelemszerűen épp ég a tűz benne, tehát nincs szükség a gázkazánra
HA a pufferben van elég melegvíz akkor ugye megintcsak nincs szükség a gázkazánra akkor sem, ha amúgy a faelgázosító már rég leégett. 

Ha a háromból bármelyik HA igaz, akkor a gázkazán nem kapcsol be - illetve legalábis nem a puffer felé - ettől még bekapcsolhat, és a váltószelepn keresztül fűtheti a boylert - csak akkor fűt a gázkazán a pufferra, ha a fenti három HA egyszerre áll fent. ÉS hogy alapvetően olyan nem történik, hogy egyszerre megy a gázkazán, és a faelgázosító.

Előzmény: peszleg2 (2942)
peszleg2 Creative Commons License 2022.09.19 0 0 2942

Az biztos, hogy a gázkazánnal nem kéne fűteni a puffer, mert akkor sose fog kihűlni, és nem tudja a az elgázosító hőjét felvenni. Simán a keverőszelep elé és után egy T elágazás, attól függően, hogy melyik szivattyú megy a víz tudni fogja merre kell mennie. Ha az zavar, hogy túl sokat kapcsolgat a kazán, akkor terheld meg jobban ( köss egy nagy radiátort a kazánkörre vagy a HMV csőkigyót). Esetleg a padló visszatérőre is lehet egy csőtermosztát, hogy csak akkor indulljon a gázkazán, ha a kellően visszahűlt a víz. De ahhoz egy jól beállítható termosztát kell (pl Computherm WPR-100GD).

A kazán kapcsoláshoz meg a szobai termosztáttal köss sorba egy puffer előremenő kimenetére rakott csőtermosztátot. 

 

Előzmény: Tie (2941)
Tie Creative Commons License 2022.09.18 0 0 2941

Hogy vezérelnétek egy kétkazános rendszert padlófűtéssel?

Mindenhol padlófűtésem van (fent is, lent is). Eddig egy régi gázkazánnal ment puffer nélkül, keverőszeleppel, emiatt aztán a gázkazán folyton ki-be kapcsolgatott. Egy SD30KLO kazán volt, félteljesítményre kapcsolva (úgy valami 17kW körüli teljesítményt tud leadni, de az is bőven sok volt a 37fokos előremenőhöz). 

 

Vettem most hozzá egy Atmost DC22S faelgázosítót, meg egy 750literes puffert, amiben van ráadásul két csőkígyó is. 

 

Az elsődleges kazán a faelgázosító lesz, ahol lesz egy kis szivattyúkör, amin a puffertartályba nyomja be a melegvizet, a faelgázosító a terveim szerint nem fog máshova dolgozni (Nem is tudna). A puffertartály után lesz egy nagy szivattyúkör, azon lesz a keverőszelep, onnan fog menni az előremenő a padlófűtésbe. Ez a része tiszta. A szobatermosztáttal (ami jelenleg a gázkazánt indította), az majd ezen a nagy körön az előremenő víznek a szivattyúját fogja kapcsolni - legalábbis egyelőre még így gondolom.

 

Megtartom a régi gázkazánt is, egyrészt mert vettem egy olyan 2kW-os villanybojlert, amiben szintén van egy csőkígyó, tehát adott esetben a gázkazánnal tudom fűteni a villanybojlert is a csőkígyón keresztül melegítve - vajon az úgy jó lesz? Le tud vajon az a csőkígyó adni annyi hőt a bojlerben lévő víznek, hogy ne kelljen a gázkazánnak ki-be kapcsolgatnia vajon folyton? Jó lenne, ha meg tudná csinálni azt, hogy mondjuk a tíz fokos vizet a bojlerben anélkül fel tudná fűteni 65 fokosra a csőkígyón át átadva a hőt, hogy mehessen folyamatosan a kazán, és ne kelljen két perc múlva lekapcsolnia. Ehhez gyakorlatilag annyi víz áll majd a rendelkezésére, amennyi a csőkígyóban, a kazánban magában, meg a kazán és a bojler közötti csőszakaszban lévő mennyiség, nem tűnik túl soknak. Ide is fog kelleni ugyebár egy keringetőszivattyú.

Fog kelleni még a gázkazánhoz egy váltószelep, hogy ha szükség van rá, tudjon fűteni a padlófűtés felé is. 

Na itt már vannak olyan kérdések, amire nincs ötletem. Direktben kössem be vajon a gázkazán előremenő vizét a pufferbe, hogy ugyanazt a vizet tudja fűteni, ami a faelgázosító-puffer-padlófűtés rendszerben lakik, vagy inkább a gázkazán előremenőjével a pufferben lévő vizet valamelyik csőkígyón keresztül melegítsem?

Ha ez utóbbi, akkor akár azt is meg lehetne játszani, hogy mindkét csőkígyón átengedni akár soros, akár párhuzamos kötéssel a gázkazán előremenőjét. Sorba kötve a két csőkígyót nagyon le lehetne hűteni a kazán előremenőjét, sok hőt lehetne kivenni belőle (nem tudom, hogy ez gázkazánnál mennyire jó ötlet), párhuzamos bekötésnél (azaz egyszerre megy mindkét csőkígyóba a kazánból kijövő mondjuk 65-75 fokos víz) kétszer annyi hőt lehetne leadni a pufferba a gázkazán felől, magasabb visszatérő oldallal, de ezzel akár még azzal is lehetne játszani, hogy a rétegződést kiküszöbölni a pufferban, mert az egyik csőkígyó alul a másik meg felül van, szóval a gázkazánnal rásegítve akár egyenletesebbre lehetne felfűteni az egész puffert - a kérdés hogy van-e rá szükség. Van egy egyáltalán szükség, hogy a gázkazán előremenője a hőcserélőkbe menjen, és ne direktben a pufferba? Hacsak az nem, hogy ha direktben megy a pufferba, akkor az szükségszerűen azt is jelenti, hogy a gázkazánon keresztül a padlófűtésben lévő víz át tud kerülni a bojler hőcserélőjébe is, nem tudom, ez okozna-e problémát. A padlófűtésben hót sima csapvíz van jelenleg. 

 

A másik kérdéskör a vezérlés. Azt hogyan oldanátok meg, ha az alapvetés az, hogy a fő hőleadó a faelgázosító kazán, de adott esetben lehetséges, hogy fűtök a gázkazánnal is. 

Az első gondolatom az volt, hogy a meglévő Siemens öntanulós termosztát (ami jelenleg a gázkazánnak ad fűtési-igény jelet) az kapcsolná a puffer-padlófűtés körben lévő szivattyút. Az a kiindulási alapom, hogy a faelgázosító kazánnak manuálisan kell megmondanom hogy van fűtési igényem, azaz ugye meg kell raknom és begyújtanom, ezt az oldalt nem lehet automatizálni. Szóval az alapvetés az, hogy megraktam a kazánt, begyújtottam, és elkezdett menni a pufferba a kazánból a víz, és amikor van már elég melegvíz a pufferban, akkor elkezdünk keringetni a padlófűtés felé. 

Egy kis kitérő - ide tennétek-e egy plusz ágat ami a puffert kikerülve direktben a puffer utáni keverőszelepen keresztül a kazán begyújtásának pillanatából tudná fűteni a padlófűtést? Vagy egy teljesen külön kört, külön keverőszeleppel?

Ha igen, akkor ugye eleve ide is kell valami elágazás, hiszen a kazánból kijön a mondjuk 85 fokos víz, ha azt nem a pufferen keresztül rakom a padlóba, hanem puffert kikerülve is tudná a kazán fűteni a padlót, akkor ugye oda kell a kazánból előremenő víz mondjuk 35%-a, amihez visszakeveri a visszatérőből a hidegvizet, a maradék mondjuk 65% melegvizet ugyanúgy be kell nyomni a pufferba. Ez hogy néz ki a gyakorlatban?

 

Hogyan volna érdemes vajon vezérelni a másik oldalt, a gázkazánt? Az a bajom, hogy még az sincs meg a fejemben, ötletem sincs, de valami olyasmi jár a fejemben, hogy:

HA van fűtési igény ÉS HA nem megy a faelgázosító ÉS HA nincs elegendő melegvíz a pufferban (három feltétel együttes megléte), AKKOR bekapcsolhat a gázkazán a padlófűtés felé. 

Szerintetek ez így jó ötlet? Vagy tudtok jobbat? 

A gyakorlatban hogyan lehet kivitelezni egy ilyen három-HA feltételre épülő kazánindítást?

eRTom Creative Commons License 2022.08.25 0 0 2940

Szia,

a termosztátban van védelem: ha a termosztát jelet ad, akkor előbb a szelepet nyitja, és csak utána indítja el a kazánt és a szivattyút.

Előzmény: halaloszto (2938)
peszleg2 Creative Commons License 2022.08.25 0 0 2939

Van hőszivattyús topik, ott le van írva hogyan lehet monoblokkot hőcserélő nélkül használni (5% hatásfokcsökkenés), a fagyvédelmi szelep is csak egy átcimkézett termék, direkt a gyártótól sokkal olcsóbb (Caleffi 108601), csőtermosztát+aksi+inverter+cirkulációs szivattyú is megoldás, ami ráadásu az egyre gyakoribb áramszüneteknél is nagyon jó, ha van a házban. Nem hivatalosan a P. is azt mondta, hogy felejtsem el a fagyállót.

Előzmény: fiszti (2930)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!