Üdv! Szeretnék tanácsot kérni! Van egy Opel Zafira B 1 9 diesel 120 lovas autóm! A probléma a következő,
Tíz tizenkét óra állás után nehezen indul ,kétszer háromszor is indítani kell hosszan, ha elindul utána napközben két három négy óra hossza állás után is indul könnyen viszonylag. Fogyasztása jó teljesen jó dinamikusan megy az autó csak ennyi a probléma ez a nehezen indulás hogy mitől lehet.Köszönöm előre is
Szerintem valami olyasmi lehet hogy a gyári műszerrel meg kellene nézni hogy a beállításokban van-e valami olyasmi hogy be van állítva hogy jelezze a jégmentesítést ,na ezt kellene nem aktívvá tenni és lehet hogy segítene a problémádon !
Még egyszer megpróbálok itt segítséget kérni? Opel zafira tourer 2015 1,6 dti atom van és sűrűn kiírja , hogy jégmentesítés és elkezd füstölni. Valaki e kis országban tudna segíteni , hogy mi a baj és a megoldás?
Ha úgy gondolod hogy hőmérséklet függő akkor én rákötném a Tech-2 és adatlistába megnézném mennyi meleg motornál a hőmérséklet ,mert lehet hogy azt érzékeli hogy pl : 156 fok akkor viszont a vezérlő letiltja a befecskendezést ,de a hőmérséklet jeladó cserével ez tökéletes lesz !
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2005-ös évjáratú, 1.6-os benzines Opel Zafirám van. Olyan tünetet produkál, hogy melegen nem indul, műszerfal világít de viszont egyáltalán nem teker a kulcsfordításakor. Viszont hidegen indul, szépen jár a motor. Ha esetleg valaki járt már így és rá jöttek a probléma okára, vagy tudja hogy mi lehet a baj, akkor nagyon boldog lennék ha meg osztaná velem. Előre is köszönöm!😊
Egy párat már cseréltem ,mármint szelepfedelet, a membrán csere nem minden esetben lehet jó, van hogy farsot szív mellette ! A tuti megoldás a GYÁRI KOMPLETT SZELEPFEDÉL CSERE !
Sziasztok! Az autó B Zafira 1.6 A16XER. Hibajelensegek nem biztos, hogy összeefüggenek.
1. Olajnyomás csak 1500-2000 körül jön meg. (Olaj, szűrő cserélve, jó minőségű gyári opel.)
2. Ez összetettebb. Nehezen indult, és nem volt lehúzva a szelepfedél, folyt az olaj alatta, ezért leszedtem, hogy tömítést cserélek. Ha már leszedtem, elkezdtem nézegetni a szelepfedél membránt. Szakadt volt, ezért csere. Gondoltam jaj de jó ez magyarázat a nehezen indulásra. Összeszerelés után indul megy, viszont egy olyan hibát produkál, amit pont a membrán csere hivatott megoldani. Alig lehet leszedni az olaj beöntő fedelét a vákumtól. A nívó is nehezen jön ki. El tud romlani a fedél? Levegővel átfújtam, kimostam és elvben minden a tanácsok szerinti sorrendben lett összerakva. Ha karter csövet lehúzom, van szívás a csövön, és az olaj beöntőnél lehet érezni a karter gázt. Valami a fedél en nem dolgozik. Nem csak membrán, hanem komplett szellőztető lett cserélve, lehet, hogy fordítva raktak bele valamit?
Hátha valaki tud nekem segíteni.Tobb szervizben volt már az autóm ami egy Zafira A 2001es 2.0 dizel de előre nem jutottam. A helyzet a következő...
Hidegen nagyon nehezen akar indulni, hallani,hogy próbálkozik a motor, közben nyomja ki a füstöt de utána csak nem indul.Majd kb a második, harmadik próbálkozásra indul. Utána egész nap simán indul,semmi gond nincs vele,csak az első hideg inditassal van a baj...
Ami érdekesség,hogy volt mikor sebességben hagytam véletlenül és ugy rainditottam, nyilván megugrott az autó,de utána egyből indult...
Akinek Zafira B 1.9 CDTI (Z19DT) autója van, megkérhetném egy szívességre?
Első indtás után 2 perccel meg tudná nekem nézni, hogy a generátor kb. mekkora hőfokra melegszik fel? A miénkben olyan meleg, hogy szinte süti az ember kezét ,most lett kicserélve egy újra, mert a régiben kiégett 1 dióda és inkább az új mellett döntöttünk, de talán ez sem feltétlenül normális.
P0599 Raw code: 0599 ECU: Engine control unit Status: GM failure record OBDII: Thermostat heater control system - circuit high General Electrical Failures [0x00]
Mennyibe kerül egy ilyen javítás és tudtok valakit aki ezt sürgősen meg tudná csinálni Bp környékéne?
üdvözlet. Nekem 1,6 diesel zafira tourer van csodálkozom a fogyasztásokon. Nekem 90-nél 4,2 120-nál 5,1 130-nál 5,2 fogyasztásom van .Normális vezetéssel , nem taposom igy is oda érek, Aki száguldozni akar akkor nem ez a tip. a megfelelő.
Sikerült kiolvastatnom a hibát:P1115 radiátor kimenet hűtőfolyadék hőmérsékletérzékelő áramkör magas feszültség. Valaki tudna ebben segiteni,hogy mit is keressek? Üdv. Zsolt
Sziasztok! Érdeklődni szeretnék hogy 2006-os opel zafira b 1.6 a műszerfalon folyamatosan világító sárga villáskulcsos piktogram milyen hibára utalhat?
Sziasztok srácok! Nemrég vettem egy Opel Zafira B 1,9cdti 150le 2006-os évjáratú.A probléma 207&-ös hibakód,azt produkálja néha szepezkiporog,majd valamikor gondol egyet,és csak 3200-ig engedi a fordulatot.Ha leállítom,és újraindított általában engedi kipörögni,majd újra letilt.Esetleg találkozott valaki ilyen problémával, esetleg mi oldotta meg.Illetve vettem hozzá bontott folytószelep-et,mert azt tanácsolták,sajnos nem oldotta meg! De olyat is mondták,hogy hozzá kell tanítani hogy mi az alapállás,létezik ez? Üdv
Leírnám mostanában szerzett tapasztalataimat 1.8 benzin Zafira B 2006 kapcsán. Szóval a következő hibakódok jelentkeztek: BOSH-al kiolvasva: P1616 Vezérlő egység program/hardverhiba P0014 BOSCH-al kiolvasva: Bütyköstengely beállítása (1-es bank kieresztés Funckió zavar) P0365 Vezérműtengely-helyzetszenzor, a jel a tűrésen kívül
Valami más szoftverrel kiolvasva (valszeg a többi is benne volt): P0014 (62) Kipufogó vezérműtengely szinkronizálás mechanizmusok tartomány/teljesítmény
Amit én tapasztaltam az a kerregő hang indulásnál (mikor a hidraulukis okoskerék még zakatol egy kicsit) és eléggé észrevehető teljesítmény hiány, főleg alacsony fordulaton. Szerelővel megbeszéltük, hogy legyen egy vezérlés-csere ami így 260.000km-nél már úgyis időszerű volt (130e-nél volt az első). Ez megvolt de valami ott a vezérműtengely állásánál nem volt 100%-os ami a szétszedéskor derült ki. Ez helyre lett téve, az új vezérlés bekerült, az okosfogaskerekek olajos szabályzó szelepeit is kicserélte (akkor nem újakra) próbaképpen. Volt még egy próba a kipufogó meg a szívó(???) oldali jeladó megcserélésével is. Sajnos ez nem hozta meg a várt javulást, erő továbbra sem volt, hibajelző világított. Mentünk tovább: ki lettek cserélve az okoskerekek is (ezeket kb. 120.000km-el ezelőtt cseréltettem) és a szabályzó szelepek is. Kicsit mintha jobb lett volna, hangja is szebb lett de később újra előjött a hibajelzés és még mindig nem volt meg a power... Végül bevittük a szerelőhöz a munkahelyére ahol sokáig nyúzták a kompjútert a diagos kollégával :) Mármár mechanikai hibára gyanakodtak míg végül csináltak egy resetet a computeren:
Tanult értékek visszaállítása (Lambda adaptáció, Fojtószelep helyzetérzékelő (TPS) adaptáció, Végtelenül változtatható szelep időzítő (IVVT) adaptáció. *** Bocs a béna magyar fordításért de gondolom így sikerült a szoftvert magyarítani :)
És láss csodát ez végül megoldotta! Az erő visszatért, a hibajelzés megszűnt! Kop-kop-kop egyelőre. Még teszem bele a km-eket.
Ja, még közben produkált egy morgó, búgó hangot a kocsi menet közben ami nagyon rossz emlékeket idézett fel bennem: váltócsere kellett... De kiderült, hogy csak a jobb oldali kerékcsapágy döglődött. Ráadásképp a kislányom ráindított álló helyzetben a kocsira és nekiment egy kerítésnek, kicsit összeverte a bal elejét. Így már-már közel járt hozzá, hogy eladom, beszámíttatom, Dunába tolom nemérdekel stb. De szerencsére nem kellett :)
Most ki takaritom a régit a gyárit, és vissza rakom. Mert annak a szelep tengelye ki van kopva (290000km) és behordja a kokszot a furatba, ezáltal már 1000 km-t se nagyon megy el és meg szorul. Ezért rendeltem újat. Ha régivel jó lessz akkor az új a hibás.
Mert az új nem találja a helyét a zárt ,és a nyitott állapot között. Ütem szerűen nyit és zár. Nem igaz hogy igy kapja a vezérlést. Ez önmagában lessz gyári hiba az elktronikájában. Holnap kiderül.
Egy kis segitséget szeretnék kérni. Van egy 2.2 dizel A Zafirám. Az EGR szelep megérett a cserére mert annyira kikopott már a hogy 1000km után már megszorúlt a szelep tengelye a koromtól. Vettem egy újat kicseréltem,azzal meg hozáfogott ingadozni a fordulat. Kigyullad a hiba lámpa, de az autocomot rákötve nem ad hibakódot.
Rendszertelenül működik. Van hogy megy rendesen, egyszer gondol egyet beadja a hiba kódot,valamennyi idő után menetközben elmúlik. Mind ez pár perc leforgása alatt. Már levettem a szelep burkolatát, nem e szorul. tökéletesen mozog, de viszont ütemszerűen ki be csuk a szelep,ezáltal ingadoztatja a fordulatot. Egyszer csak abba hagyja és jár rendesen.
Tanácstalan vagyok,esetleg valamelyik szenzór szórakozik. De a régivel ha kitakaritottam nem volt ilyen problémám. Esetleg az új szelep elektronikája lehet hibás?
Köszönöm a válaszokat! Igazából a városi 12 litert el tudom fogadni. Nagy test, nagy étvágy. Az viszont megnyugtató, hogy 90 körül nem 2900 a fordulatszám. Volt egy 1.6 benzin +cng zafirám és az ennyit forgott ötödikben. Rossz volt hallgatni, már váltottam volna, de elfogytak a fokozatok 😂
Enyém 120Le, keveset autópályázom, így a sok sok város, némi országút hosszú távú átlaga 7-8l között alakul. Ez 50ezer km átlaga. Általában hagyom kifogyni és tele tankolom, így számolom ki. Az autó most 7.7-es átlagot ír.
Tervezek venni egy 1.8-as benzines B zafirát. Tudnátok valós fogyasztási adatokat megadni, illetve azt, hogy óra szerint 90 körül mennyi a motor fordulatszáma?
Működik igen. Egy esős éjjel után a bal hátsó ajtó belső műanyag küszöb borításon találok vizet, és ha lejton parkol a kocsi akkor a padlón is megjelenik :(.
Zafira B 2014 bal hátsó ajtónál beázik. Törve nem volt, sérülés nem látszik az ajtó gumin. Nem értem hogy juthat be a víz. Hasonló tapasztalat valakinél?
Megfúrtam, mentem vele, már nincs szisszenés és mintha indulás után is elmúlt volna a rövid dadogás.
Viszont ma megint kidobta a P2272-es hibakódot (az elmúlt napokban nem világított).
Most nem megy annyira tompán, mint előtte (1500-2000-s fordulat között), de nem is az igazi.
Ha cserélve lett az szívósor (gödöllői felújított, minden mozgó részen becsapágyozott került bele) és a működtető motor kb. 25000 km-el ezelőtt, akkor hol szívhat be fals levegőt?
Nincs valahol kép a vákuumcsövek elhelyezkedéséről a neten?
A hibakód, amit kidobott p2279, beszívott levegőrendszer hibája más más történet, ugye? Igaz, hogy féktisztító sprayvel végigfújkodva a vákuumcsöveket, hallani lehet, ha valahol ki van repedve a cső?
NEM TISZTÍTHATÓ,csak csere.... 2-es fúróval fúrd és nem lesz gázolaj szag,de mielőtt kifúrod menj az autóval úgy egy kört hogy nincs rajta tanksapka akkor mit csinál ?
Pár napja vettem észre, hogy 2000-s fordulat alatt alig húz, felette megy rendesen.
Tegnap már kidobta a diagnosztika lámpát. Pedálteszt P2279-es kódot dobott ki.
Tavalyelőtt már volt ugyenez a hibakód, akkor ki lett cserélve a szívósor és a mozgató motor, egr ki lett pucolva.
Elméletileg azzal talán nincs gond. Azóta kb. 25000 km-t ment az autó.
Lehet, hogy valamelyik vákuumcső okozza a gondot? Hol találni a neten képet a vákuumcső rendszerről?
Lehet vákuumcső hibától, hogy 2000 alatt alig húz, de utána viszont megy rendesen? Ha a plusz beszívott fals levegő bezavar 2000es fordulat alatt, akkor 2000 felett miért megy rendesen az autó?
Más: azt vettem észre, hogy ha letekerem a tanksapkát, erős szisszenő hangot hallok. Lehet, hogy vákuum keletkezik, mert nem kap levegőt a tank, amikor fogy az üzemanyag? Hol lehet megnézni, hogy nincs-e valami eldugulva?
Érdemes lenne a tárolt és/vagy meglévő hibakódokat kiolvastatni márkaszervizben vagy olyan szakembernél akinek van megfelelő eszköze. Még az indulás előtt, mert sokkal kellemetlenebb, ha külföldön kell megoldani egy esetleges megállással járó problémát.
A mai napon megjelent egy hibaszimbólum az Opel Zafirám műszerfalán. Az alábbi kezelési útmutató 116-ik oldalán ezt találtam: "Meghibásodás-jelző lámpa", "A kibocsátás-szabályozó rendszer meghibásodott. A károsanyagkibocsátás szintje a megengedett fölé emelkedhet".
Az autót nagyjából egy hónapja vettem. 2018 végi kiadás, 45 ezer km van benne, én még csak városban használtam (kb. 100 km-et mentem vele).
Mi lehet a hiba oka? Jövő hétfőn hosszabb utazásra indulunk a családdal (külföldi nyaralás). Kritikus a hiba? El kell vinni szervizbe? Esetleg előfordulhat, hogy ha sztrádán fut, akkor a hiba önmagától megoldódik?
Kérdezném , hogy Opl Zafira Tourer 16 autóm elkezd fehér füstöt ontani és a nagy fogyasztok menü pontban kiírja , hogy jégmentesítés folyamatban. Ez normális?
A hibakódok csak arra jók, hogy az érzékelők hibáját, vagy az értékelő elektromos hibáját jelezze. Hogy azok mitől vannak azt nem. Pontosan jó a példád a lambdaszonda hibát ha jelez, akkor lehet a szonda vagy más kiváltó ok is ami a szondát "megkeveri".
Ha magad szeretnéd megoldani a dolgot, adnék egy tanácsot még mielőtt belebonyolódnál. Nézz meg egy bontóst, ahol van egy donor és ott kijárhatod az "iskolát". Főleg, ha a vezérlő ECU a gyanúsított. Vegyél egyet, és próbáld bele. (garanciát azaz visszaadási lehetőséget kérj rá) Amennyiben nem az a hiba visszaadod és nem vered magad fölösleges költségbe.
Persze nem mondtam, hogy mi a baja, csak egy eshetőséget említettem. Én már jártam úgy, hogy minden elektronikát cseréltrek volna, beleértve az ECU-t is és nem az volt a baj. (a két szondát cserélték feleslegesen, aminek az árát benyeltem) Az is igaz, hogy az elektronikai meghibásodás is nagyon gyakori. Olyan szervízek vagy szerelő, ahol vannak típusazonos próbaalkatrészek az a biztos. Ha betéve egy jó egység megoldja a dolgot, akkor be lehet ruházni az alkatrészre. (mert a próbálgatás az sokba kerülhet mondjuk egy motorvezérlőnél.)
Nem tudok róla, hogy valaki módosította volna a motorvezérlőt, de érdemes lehet feltúrni az internet bugyrait. Bár a 300 km sem annyira komfortos, de a +25 sokkal bosszantóbb. Sajnos nem tudom mit lehetne tenni, talán Weisz Danit kellene felkeresni, neki nagy tapasztalata van az Opelek terén.
Üdv.! Lehet, hogy banális amit írok, de én megnézném, hogy milyen a kipuf.gáz átáramlása a rendszeren. Ha olajfogyi van és a katalizátor berakódott vagy szétégett és eltőmítette a kipufogórendszert az csinál ilyet. (esetleg beledugtak valamit a hátsó dobnál.) Nézd meg amikor jár, hogy alapjáraton mennyire lüktetve ütemesen jön a gáz ki. Odateszed a tenyered a kipuv végénél és azt érezni, hogy működik.(ha van pici rutin hozzá.)
Gyári Tech-2-vel adatlistában meg kellene nézni hogy dolgoznak-e rendesen a lambda szondák......cseréltem már vezérlő egységet ilyen jellegű hibával....
Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalatod a részecskeszűrő tisztításával kapcsolatban.
Ha jól értelmezem az írásod, akkor ezek szerint az 1,7 es motoroknál természetes az 1000km-en belüli 3 regenerálás. Ez az én esetemben átlag 300km-enként történik, azaz 3 naponta. Akkor bosszantó amikor már csak néhány km választ el az otthonomtól, vagy a munkahelyemtől és elkezdődik a regenerálás. Eddigi tudásom szerint ilyenkor nem szabad leállítani a motort, ezért aztán kb +25km-t kell megtennem, hogy befejeződjön a regenerálás. Na ezek a feleslegesen rám kényszerített km-ek bosszantanak a legjobban. Már megmérettem a részecskeszűrő telítettségét több esetben is eddig mért értékek: 81% 70% és egyszer nem sokkal a regenerálás után mérték, akkor 38% volt a szűrő telítettsége. Nem tudom nem lehetne-e átprogramozni a motorvezérlőt, hogy ez a motor is 15% ig ürítse le a szűrőt és így ritkábban kerülne sor a regenerálásra. Mindenesetre egyenlőre nem dobom ki a pénzt részecskeszűrő tisztításra.
Nekem 1.9-es autóm van, egyszer csináltattam tisztítást (Éles & Makai). Hazai ki-ha-nem-én viszonylatban egész korrekt munkát végeztek. A csőcsatlakozás egyik végét elrepesztették, de megtákolták, bár erről nem szóltak. Ahogyan arról sem, hogy a motorvezérlőbe beírták a DPF cserét (ezt így is kell tenni), aminek a következménye, hogy a motorvezérlő megtanulja az új szűrőt. Ezt pedig rendkívül gyakori regenerálással csinálja (erre pedig fel kéne hívni a figyelmet). Elég kellemetlen volt 80 km után észlelni, hogy már regenerál. Egyébként kb.: 1000 km alatt 3-4 alkalommal regenerált, majd beállt a normális rend. Mondtak még mindenféle tudálékos okosságot, hogy lassan mi mindent kell cserélni, de egyik sem jött be. Az autó azóta is remekül üzemel, de meggyőződésem, hogy semmi szükség nem volt a tisztításra.
Az 1.7-es vezérlése eltér az 1.9-től:
-1.9: 80% telítettség felett kezdi el a regenerálást, ha adott minden körülmény, és 8-18%-ig megy le (a regenerálás lehetőségétől függően: városban 18%, autópályán 8%)
-1.7: 50-60-70% körül elkezdi, és 32-35%-ig megy le
A cégnél kettő darab 1.4Turbo (140LE) szolgál, most már kb. 6-7 éve. Kapnak hideget-meleget, de bírják gyűrődést. Egy személlyel egész jól viszi az autót ez a motor, de 4 utas mellett nagyon meg kell gondolni minden előzést (mondhatnám azt is, hogy gyorsulás szempontjából 90-től felfelé mindegy, hogy 3-4-5-6. fokozatban van). Autópályán azért normálisan lehet vele közlekedni. Fogyasztása vegyesben olyan 8-8,5 körül volt abban rövid időszakban amikor én használtam.
A szivargyújtó világítása gyújtáskapcsolt +12V (ha neked most olyan aljzat van, ami nem szivargyújtós, akkor csak ki kell bontani a környékét, mert a világítás vezetéke minden esetben benne van). Másik opció az elakadásjelző kapcsolósor. Ezt jóval nehezebb kibontani, és az a szál önmagában csak kis árammal terhelhető, nagy fogyasztó esetén relézni szükséges.
Üdvözlöm a fórumozókat. Egy remélhetőleg egyszerű kérdésem lenne, hátha tud valaki segíteni: Zafira B ben hol találok olyan +12 voltot (lehet, nem szakszerűen fogalmazok, de talán lehet tudni mire gondolok :)), ami csak a gyújtáskapcsoló elfordítása (gyújtás alatt- menetközben) után van? Leginkább a kormány környékén lenne jó, de jobb híján pl. hátulról is előrekábelezem. Válaszukat előre is köszönöm!
Kérdésem lenne a regenerálással kapcsolatban. Normális körülmények közötti használat folyamán milyen időközönként kell regenerálni a motornak? Napi munkába járásra használom, többségében főútvonalon és kevés autópályán napi 100km távolságot gurulok 90-120-as tempóval. A fogyasztásom 5,5-6,0 liter/100km. Regenerálási ciklusok 270-320km közöttiek, vagyis egy tankolással kb 3 regenerálás történik, ami szerintem sok. Az autóban garantáltan 175000km van. 125000km-el vettem céges autóként. Céges dolgozóként volt rálátásom az autó múltjára, általában max 20000-ként kapott olajcserét. Nálam 10000km az olaj és szűrők csere ideje. Az autó 2014 évi gyártású, 1,7DTI, 125 LE motorral rendelkezik. Dinamikusan gyorsul, a fogyasztása is jó csak aggaszt ez a sok regenerálás. Tanácstalan vagyok, hogy érdemes lenne-e egy részecskeszűrő tisztításra elvinni, vagy csak kidobott pénz lenne? Kérem, akik már voltak részecskeszűrő tisztításon osszák meg a tapasztalataikat. Válaszokat előre is köszönöm.
Hàromgyerekes apukaként az a tervem, hogy veszek egy hasznàlt Zafiràt (2017-2018-asat). A kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni a Zafiràt, illetve a vàsàrlàskor mire figyeljek.
Heti 1-2 alkalommal kiràndulnànk az autóval havi egyszer meglàtogatnànk a tôlünk nagyjàból 250 km-re lakó nagyszülôket, esetleg évi egyszer síelnénk és leugranànk az Adriàra.
Nekem is ilyen problémám volt a Zafirámmal. Előzetes egyeztetés után ma felkerestem "OPC-007" fórumtársunk és sikeresen megoldotta a gondot. Ezer köszönet érte OPC-007. Rutinos, nagy tapasztalatú szakember. Érdemes rá hallgatni.