Keresés

Részletes keresés

Luk Szkájvóker Creative Commons License 2016.09.13 0 0 121215

Köszönöm, ez tényleg jobb.

Előzmény: guberavera (121213)
Laminatkaa Creative Commons License 2016.09.12 0 1 121214

Én is szeretném így láthatatlanban is részvétemet kifejezni az áldozatok hozzátartozóinak.

Nyugodjon békében a két áldozat.

Előzmény: svábler27 (121195)
guberavera Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121213
Előzmény: Luk Szkájvóker (121212)
Luk Szkájvóker Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 121212

Tudna valaki segíteni, hogy hol tudok letölteni jó dunai térképet?

Pierre Verberght térképem van,de az pontatlan.

Osztrák szakasz lenne fontos, de persze jobb egy teljes.

doncike Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121211

Vagy ezek a szerbek voltak? (Szerb-magyar gyakorlat van.)

Előzmény: Mwin (121208)
doncike Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 121210

Ez Bp és Dunakeszi között van. Mármint az 1658-1663 fkm.

Biztos amatőr a kérdés: a flottilla kikötő nem Újpesten van? Miért délről (honnan) jöttek ezek a hajók?

Előzmény: Mwin (121208)
offroadgangster Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 121209

Pehelysúly ide-oda, az AIS szerint 10.5 csomós sebességgel ment nemsokkal az ütközés előtt is, ami majdnem 20 km/ó. Azért van ott tehetetlenségi erő (gyorsulás? - magyarul sajnos nem nagyon tudom ezeket a kifejezéseket használni, bocsi ) és a hajó orra is viszonylag hegyesre van kialakítva ami szintén segíti a befúródást.

A teherbárkák orra egyenesebb kiképzésű, ott szinte teljes széllességben oszlik el az erő becsapódáskor - sok négyzetméteren = nagy felületen, míg pl ennek a kabinosnak az orra csak pár négyzetcentiméteren érte az aszfaltot ami a nyomáson bizony nagyot dob.

 

Előzmény: HG. (121200)
Mwin Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121208
Előzmény: kisszínes (121207)
kisszínes Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121207

4 hadihajó most a Petőfi-hídnál. "RML335 Apatin" (Virgin-szk lobogó.)

 

http://www.idokep.hu/webkamera/mupa

 

11:04-nél.

 

gepesz Creative Commons License 2016.09.12 0 1 121206

Amikor az alvízcsatornánál voltam hátramozdító, akkor barangoltam erre, arra. Sok tanúm van rá, hogy akkor csóváltam a fejem a sóder töltés láttán. Nézegettem a koronán állva velem egy magasságban lévő templomtorony ablakát és mondtam, hogy nem szeretnék itt lakni. Több millió köbméter vízzel a fejem fölött. Később arra járva lementem a fenékre is. Közönséges linóleummal volt betakarva. Erősen összeragasztva a toldásoknál. Tényleg erősen. Nem bírtam szétszakítani. Később kapta a rézsü a talán 10 cm aszfaltot. Hogy milyen az összetétele, tulajdonsága azt nem tudom.

Akkor gondolkodtam el azon, mi van, ha egy hajó teljes erővel nekimegy a gátoldalnak?

A sóder úgy fut, mintha ott sem lett volna. Hiába volt az felhasználás előtt deponálva, hogy kicsurogjon a víz, vibrációs juhláb hengerekkel tömörítve az építéskor, laza az a gátszerkezet.

28 év után hallom, hogy megpiszkálta egy hajó. Nem lett tragédia. Ne is legyen, de félő, hogy egyszer lesz és akkor a sötétzöldek ezer évre kapnak muníciót.

Nem vagyok vízépítő mérnök, csak egy laikus, aki ilyen építésekben tevőlegesen is forgolódott. Számomra nem megnyugtató, de a tervezőknek lelke rajta. Ők tudják. Ők a szakemberek.

Tudom, hogy nincs ott nagy vízsebesség. De! Őrült nagy nyomás viszont van.

Előzmény: jakyg (121202)
gumidani Creative Commons License 2016.09.12 0 2 121205

Az általunk olvasott híradások slampossága miatt nem tudjuk megitélni, hogy a "részeg hajóvezető" állítás megfelel-e a valóságnak.

Előzmény: tehtube (121204)
tehtube Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121204

A fene sem érti ezt a tüzesvizet. Akármikor élnek vele, csak a baj van belőle, hogy semmi okulás ebből!?

Ha még -25° lenne, fagyhalál ellen! 

Előzmény: HG. (121199)
viking star Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121203

Ugyan, csak a mértékegység nem stimmel, minden más OK. A firkászoknak sem gondolkodni nem kell tudni, sem számolni, sem írni, sem pedig angolul. A többihez értenek.

Előzmény: jakyg (121201)
jakyg Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121202

Valószínűleg ettől még marad a gát, legfeljebb szivárog.

Az ott élők megszokták a helyzetet.

Talán sosem lesz baj....

Előzmény: HG. (121200)
jakyg Creative Commons License 2016.09.12 0 0 121201
HG. Creative Commons License 2016.09.12 -1 0 121200

B kérdésem a Bős vs kabinos témában:

 

Nem hinném azért, hogy egy sima "pehelysúlyú" kabinos személyhajó abban az aszfaltozott töltésben tud nagyobb kárt tenni (azzal ha nekimegy).

 

Ellenben ha egy komoly tolatmány a sokezer tonnájával valamiért kifordít, akár műszaki hiba miatt, akár mert a részeg pk pont az egyik oldali főgép karra esik rá, akkor azért úgy mi van...?

 

A bősi felvízcsatornában hajózni is nagyon furcsa érzés a templom torony magasságában, de milyen lehet a tövében élni...?

 

 

HG. Creative Commons License 2016.09.12 0 1 121199

Hirtelen rosszul lett, és be kellett vágni rá egy üveg rumot, világos... Attól biztos jobban lett :)

 

Én azt hittem, a kabinosokat vezetni megbecsülésben, rangban (és bérben...) valahol a dunai hajózás csúcsa környékét jelenti, ennek megfelelően egy svájci cég nem fog részeges románt alkalmazni...

 

 

Előzmény: trizs77 (121198)
trizs77 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121198
svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121197

Valóban ez a pojkani híd

Előzmény: jakyg (121196)
jakyg Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121196

Nem tudom miért teszed be már harmadszor ezt a képet. Ez egy hónapokkal ezelőtti havaria.

Előzmény: svábler27 (121190)
svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 1 121195

    R.I.P.

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 1 121194

15-20 centiméter luft állandó,valószínű elbeszélgették az időt.Hídba érkezés előtt időben mindent döntenek,és kipróbálják a kormányállás hidraulikáját.

Előzmény: zjakabfi (121192)
HG. Creative Commons License 2016.09.11 -1 1 121193

Kicentizve (szó szerint), de nyilván elfér, a csatorna vízszintje állandó, és jól látszik, hogy felső fedélzeten minden dönthető, síkba fektethető.

A hajó akkor próbált áthaladni a híd alatt, amikor még nem volt minden előkészítve, tehát túl korán és/vagy nem önszántából...

Jól látszik, hogy pl. a korlátok egy kisebb része áll, de a nagyobb része már fekszik. És persze állt a kormányállás is állt, (nyilván azt húzzák be utoljára), amit a híd kvázi megskalpolt, szerencsétlen benne lévőkkel együtt.

Éjjel volt és sötét, ami persze nem lehet ok, navigációs műszerek sokasága segíti a személyzetet, hogy mikor és hol jön a híd.

 

Az ilyen események általában műszaki hiba ÉS emberi mulasztás együttes eredőjeként jönnek létre, azaz valamilyen műszaki hiba történik, amit elvileg egy felkészült személyzetnek el kéne tudni hárítani, de mégsem sikerül...

Majd a vizsgálat kideríti.

Nyugodjanak békében, részvétem a családjuknak.

 

73 képpel:

http://www.br.de/nachrichten/mittelfranken/inhalt/havarie-schiff-erlangen-kanal-rhein-main-donau-kanal-tote-100.html

Előzmény: zjakabfi (121192)
zjakabfi Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121192

Elfért volna egyáltalán e híd alatt?

Előzmény: svábler27 (121189)
svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121191

49 és 33 éves magyarok az áldozatok.

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121190

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 -1 0 121189

8 út oda-vissza,és levizsgázott,ez a végeredmény,ostoba német előírások!

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121188

svábler27 Creative Commons License 2016.09.11 0 0 121187

edesviz Creative Commons License 2016.09.11 0 1 121186

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!