A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Mennék én is erre a Börzsönyi túrára, de a feleségem meglepetés bulit szervezett nekem, amiről nem is tudok (haha). Egyet péntekre, meg egyet szombatra. Őszintén szólva az lenne nekem az igazi meglepetés buli, ha elmehetnék motorozni :-))))))
Sziasztok! Új tulajdonosa vagyok egy ABS-es, 2004-es 1200 GS-nek. Az első benyomásaim alapján valahogy gyengének érzem a lábféket, a kézi működtetésű rész harap ahogy kell. De a lábfékre elég ványadt a lassulás jelentkezik.
Ugyebár ezeken integrál fék van ami hat mindenhová. De normális ez nagy különbség? Vagy csak nekem szokatlan? Előre is köszönet a válaszokért.
Azzal kezdődött, hogy szombat este kiszaladtam a boltba robogóval. Ahogy fordultam be a parkolóba az előttem haladó kocsi kicsit fékezett, én meg olyan ügyesen kaptam bele az első fékbe, hogy rögtön el is feküdtem. Az út száraz volt, én meg béna... Legalább 15-el száguldhattam, ilyen tempónál már észnél kell lenni! Sebaj, mit néztek, így szoktam leszállni, bevásároltam, aztán már mentem is.
Otthon kárfelmérés: a bal kezem hüvelykujja valahogy hátrafeszült, fájt marhára, kezdett dagadni is. A jobb kezem kicsit vérzett, pedig volt rajtam kesztyű, nem is szakadt ki, a Vespa oldalát lealáztam, fényezni kell.
Vasárnap az idei első veterán börze, aki számít ott van, duma, haverok, stb. Persze veteránnal érkezni a királyság, elő is szedtem az R69-t. Hozta a szokásost, fél év állás után negyedik rúgásra indult. Igen ám csak én nem tudtam indulni, úgy fájt a bal kezem, hogy nem tudtam behúzni az amúgy beton kemény kuplungot! Rövid könnyes búcsú után visszatóltam, az R80 puhább, azzal sem esett jól, de ha nem váltok sokat, vállalható...
Persze stilszerűen, nyitott sisak, vékony dzseki, úgy fáztam mint a kutya, amíg odaértem. Nagyjából ekkorra eleredt az eső, kis toporgás után indultam is haza, verte az arcomat az eső,(akupunktúra), befolyt a csizmámba, remek volt!
Na de, szombatra jó idő lesz, a GS kuplungja puha, a Börzsöny kanyarog, mehetünk!
Tegyél alá tömörgumi abroncsot, vagy Hoffherr féle acélkereket. A fogászod meg fog rajtad gazdagodni. Én még traktoron nem láttam lengéscsillapítást. Csak a gumik csillapítanak, meg az ülés.
Kb. 1500-2000 km-em van gumicseréig (nem szoktam teljesen elkoptatni). Jelenleg Pirelli Scorpion II. van a vizes Gs-emen, kb. 11 ezer km. van benne. Az új, 1250-esekre szerelt Michelin Anakee Adventure-rel van már valakinek tapasztalata zaj és tapadás szempontjából? (Az eddig gyárilag szerelt Anakee III. tudom, hogy tartós, de elég zajos gumi...)
Hétvégén megvolt az RT "fogkefés" átpucolása. Minden rejtett zug patyolat tiszta. Kaptak a fényezett elemek egy könnyű polírozást is, mert a bogárnyomok nem jöttek le sima mosással, illetve volt az egyik oldaldoboz fedelén egy cipőnyom.
Múltkor lefikáztam a Wunderlich lámpáját, a plexit viszont megdicsérem, mert álomkönnyű volt kipolírozni belőle (géppel) a karcokat.
A leömlőt is kifényesítettem :-))))))
A héten kész lesznek a GS fényezett elemek, de a lámpatartó konzol még mindig nincs meg, de legalább az RTvel már tudok motorozni :-)
Szomaton fel lett gumizva az RT. Köszi EKO a közreműködést! Asztalosék nagyon kellemes csalódás volt! Gyorsak voltak, nem lett egy karc sem a felnin. Tisztán vittem a kerekeket, tisztán is kaptam vissza. Aminek külön örültem, hogy nem szarták le, hogy sok lett a súly a keréken, hanem szántak rá időt, hogy úgy forgassák a gumit, hogy jó legyen a tömegközéppont és ne kelljen súllyal telerakni a felnit.
A srác elmondta, hogy ők is R17.hu partnerek (onnan rendeltem a gumit), legközelebb rendelhetem hozzájuk és csak oda kell gurulni, kiszedik a kereket, átgumiznak és kész.
"A fúvott, állítható nyomású abroncs feltalálása miatt lehetett a járművek sebességét, utazási komfortját, és úttartását javítani. "
Láttál te már MTZ-t 50 körül döngetni? Na annak a kereke 0,8 barra van felfújva. Mégis pattog. Engedd már el ezt a gumis hülyeséget. Nem kell baromságokra bíztatni másokat! Miért jó ez neked??
Nem leengedésről van szó, megfelelő nyomás beállításról. Bakra ültetett rakománynál valaminek át kell venni a rugózás szerepét, ez a gumiabroncs lehet. Ez nyilván szükségmegoldás. A fúvott, állítható nyomású abroncs feltalálása miatt lehetett a járművek sebességét, utazási komfortját, és úttartását javítani. Régebben míg nem volt a tengelysúlymérés ennyire elterjedve, a kamionos és tehergépjárműves söfőrök igen szerettek megerősített rugózással akár kétszeres megengedett súllyal közlekedni. A személyautód bal első ajtaját kinyitva a "b"oszlopon egyébként a legtöbb típusnál terhelési ábrákat és ahhoz tartozó eltérő guminyomásokat fogsz találni. Lehet hogy a gyárban tudnak valamit, amire Te azt mondod hülyeség? Viszont mint tapasztalt sofőr elmondhatnád hogy időnként mitől sepreget a kamion vontatmány vége oldalra akár 1-1,5 métert is?
Adott egy 1200 RT, ha motorozás után egyből beállok a garázsba, másnap benzinszag fogad. Átnéztem a motort, sehol nincs szivárgás. A képen látható csatlakozók környékén közelről érezni a benzinszagot, de nincs szivárgás akkor sem, ha mozgatom a csatlakozókat.
Van különbség a max terhelhetőség,és a túl terhelt közt.Soha nem jutott eszembe,hogy pl nyergesen leengedjem a pót 6 kerekét,ha üresen húzom.Vagy rápumpáljak,amikor 24 tonnát viszek.Egyébként eredetileg az üresen pattogásról volt szó.Tudom,hogy egy motor szállító tréler más.De ha az már bakra ül,nyilván lengés csillapítás se lesz.Én már erről nem akarok veled tovább beszélgetni.
Tudod a megfelelő gumiabroncsnyomást? Valószínűleg senki sem, amíg nem tapasztalja ki a megfelelő nyomást az adott utánfutóhoz, terheléshez. A túlterhelés nem feltétlenül vezet stabilitás vesztéshez. Nem láttam még egy utánfutót sem oldalára felfestett nyomásértékkel. A gumikat a maximális nyomásra szokták pumpálni, nehogy meghajoljon jelszóval. Nekem a pattogás esetén a guminyomással variálás be szokott jönni. A pattogás általában a szükségesnél nagyobb nyomás esetén jelentkezik. Egyébként ezt a trükköt egy utánfutó kölcsönzős mondta el amikor útközben reklamáltam hogy pattog a futója. Gondold át mi a jobb: végigpattogni az úton, vagy kisebb nyomással stabilan haladni. Nem tudom hány túlterhelt szerelvénnyel pattogtál már. Egyébként mindenki azt csinál amit akar, meg amit tud, amíg ezzel önmagát és másokat nem veszélyeztet nincs probléma.