Keresés

Részletes keresés

silverman1 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 669

A hatalom birtoklása tehát azt eredményezi, hogy a hatalmon lévők elvesztik emberségüket?

Hogyan lehetne, az, hogy a nép maga döntsön, és nem beválasztott képviselők?

Előzmény: Törölt nick (666)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.18 0 0 668

Egyetértettél a 666. hozzászólással, ráadásul egy ateistáéval! Hahhhahaha! Az én Uram és Parancsolóm, a dicsőséges Fényhozó terve meghozza gyümölcsét! >:-D

Előzmény: friss szél (667)
friss szél Creative Commons License 2016.10.18 0 0 667

Szintén ez az oka annak is, hogy a kereszténység filozófiai szinten

(vagy ha tetszik: lelkiségben) törvényszerűen elbukott, amikor hatalomra került

és a megtisztulása is csak akkor kezdődhetett el, amikor a világi hatalma

kezdett egyre jobban kicsúszni a kezéből

 

Egyetértek... és nem csak múlt időben igaz ez... szerintem... 

 

Előzmény: Törölt nick (666)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.18 0 0 666

"Jézus programja az adott egyén személyének az átalakulásával kezdődik, még mielőtt bármiféle társadalmat akarna egyben megváltoztatni. Ha sok egyén gondolkodása megváltozik, akkor változik a társadalom is. Az első és legfontosabb feladat, amit Jézus hirdetett az ez: új gondolkodásra térés."

Ezzel szöges ellentétben állt a módszere az őt megelőző zsidó valláséval. Izrael újjáalakításakor - a babiloni fogság után - a Tanakh összeállításakor egy teokratikus államot hoztak létre a zsidók, ami a társadalom átalakításával érte el az egyének átalakítását. Tulajdonképpen ez is működőképes módszer, egy autokrata erőszakrendszer kell hozzá, egy diktatúra, ami nem enged elhajlást. Persze az emberek nem változnak meg valójában, viszont az új generációk már a rendszer neveltjei lesznek. 

Jézusnak viszont nem volt világi hatalma, emiatt is más a megközelítése, az erkölcse, a módszere. Egyszerűen nem is lehetett ugyanolyan az ő vallása, mint a zsidó papságé, törvényszerű volt, hogy más legyen (mivel világi uralomra - legalábbis a történet szerint - nem akart törni), így persze törvényszerű volt az ellentét is köztük. Szintén ez az oka annak is, hogy a kereszténység filozófiai szinten (vagy ha tetszik: lelkiségben) törvényszerűen elbukott, amikor hatalomra került és a megtisztulása is csak akkor kezdődhetett el, amikor a világi hatalma kezdett egyre jobban kicsúszni a kezéből. 

Előzmény: silverman1 (662)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 665

Az idő betelt kifejezés a jézusi tanítás értelmében, nem szó szerinti fordítása az volna, hogy itt van a lehetőség, itt van az alkalmas idő arra, hogy megváltozzanak, annak ellenére, hogy az evangelisták befejezett igeidőt használnak a mondatban. Gromon András fordításában a „kedvező idő”, igen helyesen szerepel, amennyiben az üzenet tartalmi lényegi mondanivalóját szeretnénk hangsúlyozni. Egyesek szerint ez Jézus tanításának egy korai summája. Korszakot zár le Jézus. Nem mindenkinek szükséges áttérni erre az új gondolkodásra, csak azoknak, akik nem hasonlóan gondolkodnak, az áttérés szükségessége történelmi tény.

 

Jézus másutt kifejti, hogy miért nem szükséges mindenkinek megtérnie, mivel az egészségesnek nincsen szüksége orvosra, hanem annak, aki rosszul van, és nem igazakat hívni jött, hanem bűnösöket. Vannak emberek, akiknek nincsen szükségük orvosra, vagyis már „Istenfiaivá” váltak.

 

Isten fiává válni lehet, és nem automatikus a tagság. A megtérés Istenhez fordulás, annak elismerése is lehet, hogy nem minden tökéletes az ember életében, sőt vannak vétkeink, amiktől meg szeretnénk szabadulni. A kegyelemből ki lehet esni, tehát a megtérés nem csupán egyszeri és örök érvényű folyamat, hanem állapot, amit fenntartani és ápolni kell. A megtérés egy minden napi folyamat, ugyanakkor egy állandó fejlődés is. Alapvetően döntések sorozatáról van szó, naponta meg kell hoznunk döntéseket életvitelünkkel kapcsolatban, és a döntések meghozásakor figyelnünk Istenre. A kérdés az, hogyan lehetne Isten fiává válni?

 

folyt köv. :)

silverman1 Creative Commons License 2016.10.18 0 0 664

Igen. Valóban úgy néz ki, hogy az Él és elohista kultuszra többször is visszautalt.

 

Előzmény: kitadimanta (663)
kitadimanta Creative Commons License 2016.10.16 0 0 663

Többször is elolvasva egyet kell, hogy értsek Veled...

Talán annyi megjegyzést fűznék hozzá, hogy ez a gondolkodás nem volt teljesen új, mert Jézus visszautalt a Mózes előtti időkre, a kezdettől fogva való törvényekre, életszemléletre.

I. Ján.2:7 "Atyámfiai, nem új parancsolatot írok néktek, hanem régi parancsolatot, amely előttetek volt kezdettől fogva; a régi parancsolat az íge, amelyet hallottatok kezdettől fogva."

Előzmény: silverman1 (662)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.13 0 0 662

Jézus programja az adott egyén személyének az átalakulásával kezdődik, még mielőtt bármiféle társadalmat akarna egyben megváltoztatni. Ha sok egyén gondolkodása megváltozik, akkor változik a társadalom is. Az első és legfontosabb feladat, amit Jézus hirdetett az ez: új gondolkodásra térés.

 

„Itt a kedvező idő! Elérkezett Isten Országa! Tekintettel az örömüzenetre, változtassátok meg gondolkodásotokat és élete­teket, és bízzátok rá magatokat [Istenre]!” Márk 1:15

 

Az egyén állapotváltozását is jelöli az Isten országa kifejezés, ami akkor van jelen, amikor az ember a szeretettel összhangba kerül. A gondolkodás átalakítása, önmagában hordozza az életvitel átalakulását is. A megtérés nem csupán lelki átalakulás, hanem tudati átalakulás is, melynek következménye egy pozitív, előremutató változás, ami előbb-utóbb az életstílusban, életmódban is észlelhető, látható. Másként gondolkodni Istenről, emberről, s ezek kapcsolatáról. Ez az első lépés ez a megtérés. E nélkül az új folt kiszakítja a régi ruhát! Ha ez a Jézus ugyanazt hirdette volna, amit a kora, akkor nem került volna konfliktusba a farizeusokkal. Ha kivégezték, ez csak azok miatt a beszédei miatt lehettek, amelyek nem voltak koherensek a kor vallási törvényeivel, világképével. Ha tehát új dolgot szeretne valaki továbbadni, megváltoztatni az adott jelenlegi rendszert, akkor nyilvánvalóan azzal érdemes kezdeni az üzenetet, hogy térjetek új felismerésre, azaz világossá kell tennie, hogy nem az eddigieket fogja hirdetni, hanem valami mást, hogy véletlenül se keverjék össze az eddigiekkel.

Pathmaster Creative Commons License 2016.10.12 0 0 661

A #643-as hozzászólásban amellett érveltem, hogy Isten népe nem valamely ismert politikai rendszer szerint szervezett.

A #651 és a #655 hozzászólásokban amellett érveltem, hogy az Isten országa már megvalósult; amit csak fel kell ismernünk.

Előzmény: silverman1 (660)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 660

igen, ismerem.

ám itt arról van szó pont, mint írtam, hogy még az apostolok se értették, ragaszkodtak lépten nyomon a királysághoz, nyílván az evangélisták és a szerkesztők még inkább, de Jézus tartalmi mondanivalójához, az ország kifejezés jobban illik, hiába írták így a görögben.

 

nemzeteken királyok uralkodnak, de köztetek ne így legyen.

Előzmény: Pathmaster (659)
Pathmaster Creative Commons License 2016.10.12 0 0 659
Előzmény: silverman1 (657)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 658

Jézus a problémás emberi kapcsolatokat is akarta rendezni, illetve kénytelen volt foglalkozni velük, és nem odaát, a túlvilágon, hanem pedig ezen a világon. Az Isten országa nem az Istené, hanem a miénk, megvalósításra vár annak felvázolása óta is.

 

Nem Isten tulajdona, ránk bízta azt, az emberekre, az embereknek kell megvalósítaniuk. Az ember, nem embernek farkasa, hanem embernek embere, legalábbis annak kéne lennie Jézus szerint. Az emberi kapcsolatokat szívből és ésszel, bölcsességgel kellene rendezni, és nem karddal és törvénnyel szolgálni az önzést és a gonoszságot, vagy butaságot. Az egyének átalakulása közepette, a társadalmak átalakulása:

 

Új tanítás új keretek, körülmények közé való, az új tanításnak a régi kereteket és körülményeket is meg kell változtatnia vagy teljesen új kereteket, körülményeket kell teremtenie, a régi vallási rendszerek nem alkalmasak az új gondolkodás befogadására.


„Senki sem varr öreg ruhára nyers szövetből foltot; de ha mégis, akkor az új a réginek ép részét is eltépi, és még rosszabb szakadás támad. Senki sem tölt új bort régi tömlőkbe; de ha mégis, akkor a bor szétszakítja a tömlőket, s a bor is veszendőbe megy, meg a tömlők is. Nem! Új bort új tömlőkbe! Márk 2:21-22 és Máté 9:16-17 és Tamás 47 Tamás még azt is hozzá fűzi, hogy lehetetlen, hogy az ember egyszerre két íjat feszítsen.

silverman1 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 657

Miért ragaszkodsz a királysághoz?

Előzmény: Pathmaster (655)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.12 0 0 656

"Tehat az a valos kerdes, hogy hogyan epitsunk egy igazsagos tarsadalmat, ahol az eros nem nyomja el a gyenget."

 

ezt már rengetegszer kifejtettem.

 

Ha ezzel egyetértesz, akkor legelsőre azt kéne megérteni, hogy ehhez nincs szükség a megváltástanra, sem elfogadására, elég bőven Jézus és tanítása.

Előzmény: isabellee (654)
Pathmaster Creative Commons License 2016.10.12 0 0 655

Máté 6,33 verse a saját fordításomban: Hanem keressétek elsőként az Ő királyságát és igazságát, és mindezt hozzákapjátok.

Előzmény: silverman1 (653)
isabellee Creative Commons License 2016.10.12 0 0 654

Ha mindenki úgy gondolkodna, mint ez a Jézus akkor, akkor ez megvalósulhatna, ez az Isten országa, ez a jézusi program.

 

Igy van. De nem mindenki gondolkodik igy. Nem is akar mindenki Jezus kovetoje lenni, es nem is akar mindenki hinni Istenben. (Es ha nem akar, akkor nem kenyszerithetjuk, ugye ?) Tehat az a valos kerdes, hogy hogyan epitsunk egy igazsagos tarsadalmat, ahol az eros nem nyomja el a gyenget. Azzal nem szamolhatunk, hogy ha az eros Jezus kovetoje lenne, akkor egy csapasra minden megoldodna. Mert ez nem a realitas.

 

Azzal minden ember egyetert, hgoy ne legyen vita, haboru, stb. De sokszor ugy ne legyen vita, hgoy nekik legyen igazuk (es meg sok esetben a keresztenyeknel is elorfordul). Ha en a vitamentesseget tartanam szem elott a csaladban, akkor a gyerekeim a fele ennyit nem ertek volna el, mint amit most. Sok olyan dologra kellett noszogatnom, amit maguktol nem tettek volna, es most mar sikeresek benne, illetve szeretik is (pl. olvasas). 

 

Hierarchia mentesség.

 

 

A hierarchia hianya nem okoz boldogsagot. Eppen ellenkezoleg. Jezus a mi Urunk, es hatalma van. De olyan Urunk, es olyan hatalma, ami altal szolgal. Jezus peldat mutatott minden vezetonek, barmilyen helyzetben is: szolgaljatok. Mert o szolgalt. 

Volt, amikor a munkahelyen egy projecten hetekig szenvedtunk, mert mindenki csinalta a sajat dolgat (nem volt vita, vagy ilyesmi), de valahogy "nem allt ossze". Amikor kaptunk egy odavalo, lenyegrelato vezeto egyeniseget, akkor rovid ido alatt osszeallt minden, mert tudta, hogy hogyan kell vezetni, es tudta, hogy kinek mit kell csinalnia.

 

A zsarnok vezeto egy tragedia. De az odavalo, szereto, szolgalo vezeto egy aldas.

 

Előzmény: silverman1 (648)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 653

Ámen.

 

És utána: Az Isten országa rajtatok áll vagy bukik.

(pontos fordításban: rajtatok fordul, tőletek függ)

 

Előzmény: Pathmaster (651)
Pathmaster Creative Commons License 2016.10.11 0 0 652

:)

Előzmény: Törölt nick (646)
Pathmaster Creative Commons License 2016.10.11 0 0 651

Ézsaiás 55,10: Mert amint lehull az eső és a hó az égből, és nem tér oda vissza, hanem megöntözi a földet, és termővé, gyümölcsözővé teszi azt, és magot ad a magvetőnek és kenyeret az éhezőnek:
Ézsaiás 55,11: Úgy lesz az én beszédem, amely számból kimegy, nem tér vissza hozzám eredménytelenül, hanem megcselekszi amit akarok, és sikeres lesz ott, ahová küldöttem.

Előzmény: silverman1 (647)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 650

„Jöjjetek, Atyám áldottai, vegyétek birtokba a világ kezdetétől nektek készített országot! Éhes voltam, és adtatok ennem. Szomjas voltam, és adtatok innom. Idegen voltam, és befogadtatok. Nem volt ruhám, és felruháztatok. Beteg voltam, és meglátogattatok. Börtönben voltam, és fölkerestetek. Erre megkérdezik az igazak: Uram, mikor láttunk éhesen, hogy enned adtunk volna, vagy szomjasan, hogy innod adtunk volna? Mikor láttunk idegenként, hogy befogadtunk volna? Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy meglátogathattunk volna?” Mt. 25:35-40

 

 

Bizony mondom nektek, amit e legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, velem tettétek.

 

Ez a jézusi tanítás hivatkozási alap is egyben, mindenféle más „ítélkezéssel” szemben (megváltástan). Ez a jézusi tanítás a felebaráti szeretetre hívja fel a figyelmet. Azok az Isten országának tagjai, akik gondot viselnek a másik emberre. Ha tehát az embertársaik ilyen jellegű fizikai és lelki szükségén segít a másik ember, akkor ők az Atya áldottai. Azaz pont attól válik az Atya országává a hely, hogy az emberek úgy viselkednek egymással, amint az írva vagyon a méltató jézusi beszédben.

Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 649

 Az Isten országa e szerint, az nem más, mint amikor a szeretet életrendjének megfelelően élünk, azaz egy hullámhosszon vagyunk a szeretettel, és ennek megfelelően cselekszünk mindennapjainkban.

 

Igen:

 

Luk.17:

 

Megkérdeztetvén pedig a farizeusoktól, mikor jő el az Isten országa, felele nékik és monda: Az Isten országa nem szemmel láthatólag jő el.21Sem azt nem mondják: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; mert ímé az Isten országa ti bennetek van.22Monda pedig a tanítványoknak: Eljő az idő, mikor kívántok látni egyet az ember Fiának napjai közül, és nem láttok.23És mondják majd néktek: Ímé itt, vagy: Ímé amott van; de ne menjetek el, és ne kövessétek:24Mert miként a felvillanó villámlás az ég aljától az ég aljáig fénylik; úgy lesz az embernek Fia is az ő napján.25De előbb sokat kell néki szenvednie és megvettetnie e nemzetségtől.26És miként a Noé napjaiban lett, úgy lesz az ember Fiának napjaiban is.

Előzmény: silverman1 (648)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 648

Az evangéliumokból kimutatható, hogy Jézus (itt és most) akarta a változást, azaz itt a földön, és azonnal, az ő idejében. Az Isten országa e szerint, az nem más, mint amikor a szeretet életrendjének megfelelően élünk, azaz egy hullámhosszon vagyunk a szeretettel, és ennek megfelelően cselekszünk mindennapjainkban. Békében vagyunk önmagunkkal, és embertársainkkal. Jézusnál a teljes jólétet is jelentette, és olyan világot ahol a problémák megoldásra kerülnek, a viták és háborúság helyett. Nincsen korrupció, hatalmaskodás, rablás, háború, éhség, szenvedés, sírás. Ha mindenki úgy gondolkodna, mint ez a Jézus akkor, akkor ez megvalósulhatna, ez az Isten országa, ez a jézusi program. Hierarchia mentesség.

silverman1 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 647

Nem is Istennek, hanem nekünk kéne megvalósítani.

Előzmény: Pathmaster (643)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 646

Én is úgy értelmezem.

Előzmény: Pathmaster (641)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 645

A Kába kő bálvány?

 

Ha attól várnak segítséget, akkor igen

Előzmény: Törölt nick (644)
Törölt nick Creative Commons License 2016.10.11 0 0 644

A Kába kő bálvány?

Előzmény: Törölt nick (639)
Pathmaster Creative Commons License 2016.10.11 0 0 643

Szerintem csak politikai megfontolásból lehet előnyösebbnek tartani az "Isten országa" kifejezést vagy az "Isten királysága" kifejezést. Meglátásom szerint egy nép sorsa sokkal inkább a vezetőjének a személyiségétől függ, mint attól, hogy a vezető leszármazás útján vagy demokratikus választás útján került vezető pozícióba. Nyitott kérdés, hogy a leszármazás útján, vagy a választások útján kerül nagyobb valószínűséggel vezető pozícióba a megfelelő személy. Személy szerint azért tartom választásokat előnyösebbnek, mert a választások erősítik a választópolgárok politikai felelősségvállalását. Mindebből viszont semmire sem lehet következtetni Isten népével kapcsolatban; mert Isten a Teremtője a népének, és ez önmagában is elég érdem ahhoz, hogy a vezetője legyen a népének; és éppen ezért sem a származásával sem pedig választásokkal nem kell megerősítenie a vezető pozícióját.

Előzmény: silverman1 (640)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.11 0 0 642

Isten Országa

 

 

Jézus gyökeresen másként értelmezte Isten országát, mint ahogyan azt a zsidók értelmezték a messiási uralomra kihegyezve. A zsidó gondolkodásban egy királyi uralom kiteljesedéséről van szó, ám ennek része az erőszak, sőt a megvalósulás érdekében akár, muszáj nekik erőszakot alkalmazni. Továbbá a mennyek országa sem azonos az Isten országával. A Miatyánk ima utal rá, ahogy a mennyben megvalósul Isten akarata, úgy kellene itt a Földön is. A különbség az, hogy itt a Földön ez az embereken múlik, hogy mennyire tud hasonlítani rá.

A keresztény gondolkodásban meg az a helytelen, hogy bár nagy szerepet játszik a mennyek országa és Isten országa, de sok esetben azt gondolják, hogy az valami olyan eljövendő uralom, ami nem valósítható meg a földön, és helyileg nem is itt van a helye, mert az Isten máshol készíti azt el. Mindez történik azért, mert menny és az ég szó alatt egy boldog öröklét helyét értenek, ahová ítélet után kerülhetnek, és ezt összekeverik az Isten országa fogalommal.

Pathmaster Creative Commons License 2016.10.11 0 0 641

Elfogadom, hogy másként értelmezzük a bálványimádást, és a bálványimádás elkerülését. Szerintem a 2Móz 20,3-6 versek arról szólnak, hogy a tőlünk telhető mértékben kerüljük a bálványimádást; vagyis a tőlünk telhető mértékben kerüljük, hogy bárkit vagy bármit a ténylegesnél nagyobb hatalmúnak tartsunk. Szerintem ezzel lehet a legbiztosabban elkerülni a bálványimádást.

Előzmény: Törölt nick (637)
silverman1 Creative Commons License 2016.10.10 0 0 640

Isten Országa

 

Sok fordításban a királyság szó szerepel az ország helyett. Az Isten királysága fogalom azért nem helyes, mert nem alkalmazkodik Jézus szellemi tanításához, még akkor sem helyes, ha az evangélisták ezt a szót írták le a különböző evangéliumokban. Hogy miért nem? A válasz nagyon egyszerű. Ellentmond Jézus tanításának, a következő helyen, ahonnan jól kihámozható az, hogy milyen országról is beszélt Ő ezzel kapcsolatban: Mt. 20., Mk. 10. És Lk. 22. fejezet.

 

Lényegileg arról van szó, hogy pár tanítvány mellette akar trónolni, és uralkodni az Isten országában, mire Jézus válaszul kifejti, hogy a népeken királyok, fejedelmek uralkodnak, és hatalmaskodnak rajtuk, de köztetek ne így legyen. Hanem a másokért való élés és szolgálat a fontos, abban legyenek elsők és ne a hatalmaskodásban. Azaz Jézus elutasítja a királyi uralmi rendszert.

 

A görög szó a királyság azt a zsidó-keresztény gondolkodást adja vissza, aminek a talaján az evangélisták álltak. A tanítványok és az evangélisták viszont javarészt nem értették meg Jézus tanítását, erre több mint tíz példát is találhatunk, íme két példa:

 

"Még mindig nem értitek ti sem? - kérdezte.” Mt. 15:16

„De ők nem értik vala e mondást” Mk. 9:32

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!