Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
HTKA fórumon se találtam konkrét értéket, de egyi fórumtárs felhívta a figyelmet arra hogy a nagy ürméretű lövedékek és rakéták ellen az Afganit névre hallgató aktív robaótöltetes elhárítórendszer védi.
Amit feltettem az a 2015-ös Leclerc használat tapasztalata volt ( 70 db) , ezekről volt szó:
- a páncélosokat beépített területen ill. egyéb gyalogság álcázására megfelelő területen teljes össztűzzel fogadták ( mesterlövészek, nehéz gpu, RPG, aknavetők), az optikák mellett sérültek a távirányított külső géppuskák ill a vezérlő rendszer is
-3 tank sérült IED vagy hk aknák miatt, javíthatók voltak, személyi sérülés nem történt
-katfogyasztóék intenzíven zavarták az emirátusiak hírközlését, beleértve a hk-ét is
-1 tank sérült ir.rak találattól ( valszeg Konkursz találat), hk javítható, 1 halott és 1 súlyos sebesült ( a vezető búvónyílást érte találat)
Ami még említendő: csak 11 hk-hoz vették meg az AZUR készletet, de az sem az eredeti francia sereg kialakítás, csak RPG elleni rácsok a torony és a teknő hátsó részére + Molotov koktél elleni védelem a motorháztetőnek. Amikor kiderült hogy több kellene ( a jemeniek nem voltak olyan udvariasak hogy csak az élen haladó hk-kat támadják-azokon volt az egyszerűsített AZUR), hiába akartak sürgősen rendelni az emirátusiak, nem sorozatban gyártott cucc, nem volt készleten...
Alapvetően arra építenek, hogy a platform nagyfokban modulláris mind fegyverzet, mind védettség szempontjából. A tornyot borító bádoglemezek alatt lapuló "páncél" modullok képességéről mindenki csak találgat. Volt anno egy fél órás video amit az oroszk raktak fel, de már nyoma sincs.
Nem hülyék. Egy újfajta koncepcióval kísérleteznek. Csak nem valószínű, hogy be fog jönni. Arra építenek, hogy az elektronika fejlettsége miatt ők fogják elsőnek észrevenni az ellent, és így először tüzet nyitni. Az elektronika valóban hihetetlenül fejlett. Csak az a baj, hogy az M1A2C, a Leopard-2A7, K2, stb is ugyanolyan komoly.
A torony a bádoglemezek alatt valóban elég keskeny szemből nézve, de nem eléggé ahoz, hogy megnehezítse egy nyugati típus irányzójának a dolgát. Nem új ötlet. Már a szovjetek is ilyesmi toronnyal építették az Objekt-477-et, csak a különbség az volt, hogy az még keskenyebb volt, és alapból 152-es löveggel szerelt. (ami az Armatába nem fér be)
Strykerrel nem nagyon tudsz meglepni egy tankot, mert az MGS nem terepjáró, így nem tudod beállítani csak úgy akárhova. :) Arról nem is beszélve, hogy az MGS parancsnoka fél oldara vak, panoráma optikája nincs. + még kellemes megbízhatósági problémák annál a csoda töltőrendszernél :)
Ezt csak valami rajongó készítette. Sokat nem lehet tudni róla, de minden jel arra mutat, hogy az Armata tornya kizárólag kézi lőfegyverek és nehézgéppuskák ellen véd. Az M2 Bradley 25mm-es gépágyúja jó eséllyel átüti (~70mm 2km-ről), a nagyobb 30mm-es fegyverek meg biztosan.
Itt is felteszem akkor a kérdést: ha a "Veszett fejsze nyele" hadművelet beindul, milyen egység fogja támogatni a honvédő/trianonvissza/akármi hadműveletben a magyar bagirákat?
Ha gyalogság tankelhárító fegyverekkel közel jut a páncéloshoz azt általában mindig a páncélos szívja meg a 2. VH óta.(feltéve hogy nincs aktív ATGM elhárítása) Ha Stryker MGS-el meglepsz egy tankot akkor is a tank húzza a rövidebbet mert Stryker fél perc alatt kitáraz bele ugyanazzal az ágyúval amivel a tank is fel van szerelve.
Herr plieur írt már a szupewr optikával ellátott Löklerkek tapasztalatával a lótusz, akarom khatevőkkel szemben, aki jó mnesziről nehézgéppuskákkal betörték üveget rajta... maradt az MK 1 Eyeball készülék.. Szintén az említett lövészetről szól cikk alatt több helyen.. a repeszek, /lökéshullámok megrongálták az infravetőt (szpg-9) ..a robbanás hatására a sugárvetők a tartókkal együtt leszkadtak.. (Fagot) a harckocsitorony külső felületén lévő optikai berendezések, prizmák betörtek, a TPN-1-es éjszaki irányzótávcső fejtükre megrongálódott, a küzdőteret olvadt fém borította be, (Fagot) (két rakétaindítás a harckocsi legvédettebb felülete-homlokpáncél -eleln)
X-elrendezésű belsőégésű motor, utoljára a He-177 bombázó repülő használt ilyet, kis túlzással abba bukott bele a Reich. A hűtés és a főtengely kritikus pont
Azóta némileg fejlődött a belső égésű motorok tervezése. A DB-610 legnagyobb problémája a hűtés volt, mivel repülőgépeknél elég korlátozott a hely.
Az, hogy hibrid hajtással továbbfejlesztésnek nem hagytak helyet a testben, szintén öreg hiba.
A hibrid hajtásnak meg semmi értelme sincs páncélosoknál, csak helyet foglal és plusz hibalehetőség. Lásd VK 4501 P azaz Porsche tigris. Másrészt a modern tankokon a hajtómű egység (motor, váltó, kihajtás) egy kompakt tömbben egyszerre cserélhető.
Ennél még csillagmotornak is több értelme lenne, pl. Sherman-t szerették a ruszkik.
Persze azért volt a neve tommy kukta.
Gyakorlatilag a pk. le lett hozva a páncéltestbe, ami már annó a BMP1-nél sem vált be a rossz kilátás miatt (nincs körpanoráma) és mert az amúgy elavultnak tartott döntőpálcás gyújtójú aknák így egyben nyírták ki a sofőrt és a pk-ot, a jármű meg ottmaradt roncsnak. BMP-2 esetén a pk. fel is költözött a kétszemélyesített toronyba.
Akkor még nem volt 360 fokba elforgatható kamerákés radarral alapfelszereltsége a páncélosoknak.
- csak hát ha a csodarabbi hacker megfújja a sófár-kürtantennát, táncoló Mikiegér lesz nekik a kijelzőkön a CCTV meg a mozgótérkép helyett...
Érdekes hogy ez nem érv az F-35 ellen ami nincs rendundáns elektronika rendszerrel felszerelve, pedig repülőknél alap a min 3x mindenből.
-hibrid hajtás egy tankba maximum a mostani divatos környezetbaráti, fentarthatósági marketing fogás, értelme nem sok. (esetleg a segédberendezések működtetésére, ha a tank áll, de én ebben is szkeptikus vagyok).
-a kamera és a szenzor is elektronika, csak szólok. :) :) :)
Eléri a védettsége egy t-55 homlokpáncélját? Mert ha nem: most végigolvasva Haditechnichnika ckksorozatát a magyar éles tesztlövészet sorozatról, (felrobban, kiégett, nagyjavítás, személyzetnek annyi sorakozik egymás után ) mekkora lesz a túlélőképessége?
A 2a7+ verziónál kicsit bezavarodtam. Ha jól olvasom deagel.com egy cikk szrint a változat optikai rendszereire legyártására nagyjából akkor adták le a rendelést, amikor a katari példányok már szállítás alatt álltak. Van egy sajtóhírem, miszerint elkészült az első példányok az elektronikából, a hír 2016-os. Van egy harmadik, 2018-végéről, miszerint az első két példány elkészült -ott azt írják hogy a terv 2010-es, szóval akkor a YT videon rodeozó példány csak optikai tuning lehetett- és a német tesztek a rendszerbeállításhoz csak 2019 elejéán kezdődnek meg, a német haderő kb 105 darabot rendelt belőlük, 2A6, 2a7 átépítések, új teknő szóba se jött.
Na de akkor mit kaptak a katariak, akik 2a7+ tnkjai úgy néznek ki, mint a kéépeken és híreken: tolólap, távirányított fegyverállvány etc??
Más: mot olvastam valahol, elkészült a lengyel PL változat a tesztekkel. Lengyel testvéreink sürgősen átépítették őket amikor kiderültek a hiányosságai... (ahogy anno a németek is), ék alakú páncélzat a tornyon, etc..
10x+ kiképző A4 na ez megint hungaricum lesz... kisebb teljesítményű löveg, csak löveggel párhuzamosított IR, etc (már ha fejből jól emlékszem.) Emlékeim szerint a használható lövedékek sem ugíyanazok, svédek ezért vettek izraeli páncéltörő lőszert is a Strv-121 változataikhoz, és a megvett a5öket is rendesen feltuningolták. Az a4-ek jó része is (lizingelve voltak) visszakerült Námetországba, kb 40 maradt fenn északon.
Na de... 30 tank mellé venni 14 régit kiképzésre... (meg újságíróknak pózolásra)... hát ha ez nem kormánypénzen hanem piaci alapon működő cég lenne, a felelős már repült volana francba... Ez kb olyan szint lenen, mintha bejelentenék, nem kell nekünk kanadai pilótaképzés, megoldjuk otthon, okosba, és a Gripen pilótáknak gyakorláshoz vennének fél tucat Zlint.... oh wait...
Más.. ez a cucc ha megjön , bőven 60 tonna felett lesz, sőt... van olyan harckocsiszállító a Honvédségben, amivel ezeket a nagy vasakat mozgatni lehet? Hol lesznek elhelyezve? Úgy tudom, Tatán is csak egy alapképzésre alaklmas harckocsilőtér van, de már ahhoz is át kellene építeni az oda vezető út műtárgyait...
X-elrendezésű belsőégésű motor, utoljára a He-177 bombázó repülő használt ilyet, kis túlzással abba bukott bele a Reich. A hűtés és a főtengely kritikus pont. Ennél még csillagmotornak is több értelme lenne, pl. Sherman-t szerették a ruszkik.
Az, hogy hibrid hajtással továbbfejlesztésnek nem hagytak helyet a testben, szintén öreg hiba.
> 2. A személyzet védelme. Szakítottak a tankoknál szokásos felépítésen és személyzetet egy minden oldalról erősen védett vezetőfülkében helyezték el a 3 főt akik minden onnan irányítanak.
Gyakorlatilag a pk. le lett hozva a páncéltestbe, ami már annó a BMP1-nél sem vált be a rossz kilátás miatt (nincs körpanoráma) és mert az amúgy elavultnak tartott döntőpálcás gyújtójú aknák így egyben nyírták ki a sofőrt és a pk-ot, a jármű meg ottmaradt roncsnak. BMP-2 esetén a pk. fel is költözött a kétszemélyesített toronyba.
> 3. Elektronikával erősen felszerelt tank, ami egyrészt a harci és védelmi képességeit növeli nagy mértékben, viszont ép a sebezhetőségének is egyik forrása lehet.
A fenti hátrányokat a Szarmata tanknál kamerákkal és szenzorokkal akarják pótolni az oroszok - csak hát ha a csodarabbi hacker megfújja a sófár-kürtantennát, táncoló Mikiegér lesz nekik a kijelzőkön a CCTV meg a mozgótérkép helyett...
Nem kötözködésből, de végre oly ritkán egy szakmai hozzászólás. (Bár ebben a topikban azért sűrűbben elő szokott fordulni ilyen)
Tehát az Armata legyártott és üzembe állított darabszáma nagyon kicsi.
A Leopard 2A7 darabszámra vonatkozó írás valószínűleg elírás, összemosás, ettől függetlenül azért ez az A7 típusváltozat nem annyira új konstrukció, mint az Armata.
Hiába formabontó konstrukció az Armata, ez pont annyira hátrányos lehet, mint előnyös, sőt. Ha a konstrukciót nem tudják megtölteni jó technológiával (jó=megbízható, kipróbált), és nem készül belőle nagy sorozat, amit lehet tesztelni, majd szükség szerint korrigálni, akkor marad formabontó konstrukciónak, esetleg nagyon kis darabszámban rendszeresítve. És itt az egyik lényeg, az oroszok önerőből elektronikai berendezést minőségben nagy tömegben előállítani...hát, nem az erősségük, hanem a gyengéjük.
Egy baj van vele. A torony alig páncélozott. Így nem kell ahoz páncéltörő lövedék, hogy harcképtelenné tedd. Egy rro gránát elég. Sőt, gyalogsági harcjárművek is elbánhatnak vele gépágyúval, ha ők nyitnak tüzet először. Nem lesz sikeres típus, az 100%.
Nem kell félni tőle. Biztos, hogy nem Vant vagy Szvinyec. Nézd meg a leváló köpenyt. Sőt, szerintem ez egy oktató példány lehet, úgyhogy én 99.9%-ra mondom, hogy teljesen acélból van. Ha meg tényleg igazi és valami volfrámmagvas típus, akkor sincs baj, mert a mag belül van, nem lehet csak úgy kiszedni.