Keresés

Részletes keresés

takarito Creative Commons License 2006.05.20 0 0 811

János 6,45:

Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentõl tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jõ

 

A "hozzám jő" kijelentést ne úgy értsd, hogy elmész Jeruzsálembe.

 

Ésa 54,13:

És minden fiaid az Úr tanítványai lesznek, és nagy lesz fiaid békessége

 

Jeremiás 31,34:

És nem tanítja többé senki az õ felebarátját, és senki az õ atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert õk mindnyájan megismernek engem, kicsinytõl fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az õ bûneiket, és vétkeikrõl többé meg nem emlékezem

 

János 16,13:

De mikor eljõ amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem õ magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendõket megjelenti néktek

 

A hegyi beszédben megtalálni a boldogság tanításának emlékezetbeli magvait. Azon el lehet indulni.

 

Bölcsességet és gyógyulást kaphat az, aki kéri

 

Az emberek betegek a romlottságtól lesznek. De nem a gyógyításért lesznek azok.

 

Előzmény: Paleokrites (810)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.20 0 0 810

Isten mire tanította az embert, mikor és mi célból, netán Jézust, avagy a tanítványokat?

A bibliában hol olvasható erről?

Mi az, hogy boldogság tanítása, avagy a boldogtalanság hogyan szüntethető meg egy tanítás által?

Bőlcsességet az Isten ad és gyógyulást a betegeknek?

Miért lesznek betegek az emberek....., hogy meggyógyítsa az Úr?

Előzmény: takarito (809)
takarito Creative Commons License 2006.05.20 0 0 809
pl.

Az Atya – Fiú, Mester - Tanítvány kapcsolat. Mindnyájan Istentől tanítottak

Boldogság tanítása, azaz a boldogtalanság megszüntetése

Szeretet tudománya, azaz az összeütközések és az elidegenedés megállítása

Bölcsesség és megértés tanítása, azaz a tudatlanság és félreértés megszüntetése

A sötétség hatalmából világosságra térés

Szabadulás a foglyoknak, az emberi hatalmak megkérdőjelezése

Gyógyulás a betegeknek, megtérés az egészség romlottságának az útjáról

Békesség tanítása megszünteti a konfliktusokat, az ellenségeskedéseket

Igazság beszéde feltárja a hamisságokat, tévhiteket

Az ember nagyobb érték mint a vagyon és a hatalom

 

bónusz:

Feltámadás

Örök élet

 

Előzmény: Paleokrites (808)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.20 0 0 808
Pl. mire gondolsz?
Előzmény: takarito (807)
takarito Creative Commons License 2006.05.20 0 0 807

 

Több is van benne...

Előzmény: Paleokrites (806)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.20 0 0 806
Jézus nem a hitre építette eszméit, hanem a taníthatóságra, a jóra, a szeretetre és tudományra......
Előzmény: takarito (805)
takarito Creative Commons License 2006.05.20 0 0 805

Úgy van. Ezért kell származása, szerzőség helyett a tartalom értelmességét vizsgálni.

 

Jézus azt mondja, megismerni a tudományról, hogy Istentől van-é. Ha tehár emberi erőlködések, mi több visszaélések és kihasználások kerülnek elő, szükséges megvizsgálni min alapulhatnak, tévedésen, félreértésen, vagy esetleg a széndékos félrevezetés gyanúja  is felmerül.

 

Tanításról lévén szó az igazságát és értelmét kell meglátni. Ezért tűnik majd egész másnak az evangélium, ha leverjük róla Pál apostol tanításai által rárakott évezredes port.

 

Előzmény: Paleokrites (804)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.20 0 0 804

de az evangéliumok nem hoztak újat, sem mást mint,  értelmezések sokaságát....

 

A próféták korabeli gyüjteménye alatt te mit értesz, avagy melyik írásokat takarhatja?

Sajnos senki nem tudja például azt, hogy Péter, Pál, Jakab, Júdás leveleit az írta e, akinek a neve szerzőként van megemlítve, de ez érvényes minden evangéliumra, apcselre és jelenések könyveire is!

Timótheus zsidó származású volt...., mi mást találhatott, avagy ismert volna meg, mint a zsidó-görög vallásfilozófiai különbségeket....

 

Előzmény: takarito (803)
takarito Creative Commons License 2006.05.20 0 0 803

A próféták korabeli gyüjteménye alatt semmiképp nem szabad azt érteni, amit ma a bibliában ószövetség alatti gyüjteményként lehet találni. Maga az ószövetség az is egy válogatás.

 

Hogy Péter milyen prófétai írásokra gondolt, azt nem szabad azonosítani a mai válogatott ószövetségi prófétai iratokkal.

 

Pál  véletlenül sem a Péteri anyagra hivatkozott, hanem a Timótheus által megismert anyag teljességére, amely alapján nem húzhat senki egyenlőségjelet a Timótheusnál megismert anyag, a Péter által említett prófétai könyvek és a mai bibliában szereplő prófétai könyvek között. Pál a teljes Timótheus által megismert iratokról beszél, ez nem jelenti azt, hogy Timótheus a zsidók összes prófétai könyvét megismerte vagy birtokolta volna.

 

De lényegében tekintve a Mózes törvényeit és Izrael történelmére vonatkozó anyagról beszélnek, mindketten, Péter és Pál is.

Arról az anyagról, amelyet egyébként az evangélium hivatott leváltani.

 

 

Előzmény: Paleokrites (801)
takarito Creative Commons License 2006.05.20 0 0 802

Úgy van, az Ananiás. Én meg a másikról az Anániásról beszélek, akiről az Apcsel 5,1-10-ig tesz említést és Pétert erősen megkérdőjelezendő módon szeretné erősíteni a megölésével. Azt semmiképp nem nevezi tanítványnak

 

Ananiás és Anániás nevek között valóban van különbség, vagy ez elírás a Bibliában, "veszőhiba"? Mindenesetre egészen biztos, hogy nem ugyanarról a személyekről van szó.

 

Végül is Anániásról az evangélium nem tájékoztat akkor sem.

 

Pált lehet, hogy meggyőzte Ananiás arról, hogy Jézus az Isten Fia, az apcsel leírása szerint, de ez a pár nap korántsem elég az evangélium megismeréséhez és MEGÉRTÉSÉHEZ. Főleg egy olyan embernek, aki egész életében farizeusi tudománnyal tömte tele a fejét. Továbbá. Akkor is csak a feltámadásáról szóló bizonyságtétel maradt a küldetése. És erről is tesz bizonyságot az apcsel, amikor következő nap arról vetekszik a zsidókkal, hogy Jézus az Isten Fia.

 

 

Előzmény: Paleokrites (800)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.20 0 0 801

A próféták korabeli gyüjteménye maga a biblia, vagyis az Ószövetség, nem?

Pál szintúgy erre hivatkozott a " teljes írás...."-sal kapcsolatban, vagyis nem a még meg sem lévő úgynevezett újszövetségről...

Előzmény: takarito (792)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.20 0 0 800
Apcsel 9, 10. " Vala pedig egy tanítvány Damaskusban, névszerint Ananiás, és monda annak az Úr látásban: Ananiás! Az pedig monda: Ímhol vagyok Uram "
Előzmény: takarito (792)
takarito Creative Commons License 2006.05.19 0 0 799

Mondok mégegy ellentmmondást, amelynél várhatsz

1. mire megérted

2. mire a tudomány megmagyarázza

3. vagy nem fogadod el mert "édes a bűn"

 

Márk 15,25

Vala pedig három óra, mikor megfeszíték õt. 

 

Máté 27,45, Márk 15,33, Lukács 23,44

Máté, Márk, Lukács egybehangzóan állítja, hogy hat órától kilenc óráig a sötétség tartott

 

János ellentétesen a többivel azt állítja, hogy 6 órakor küldte csak el Pilátus Jézust megfeszíttetni:

 

János 19,14:

Vala pedig a husvét péntekje; és mintegy hat óra. És monda a zsidóknak: Ímhol a ti királyotok!

 

A 3 evangélistánál, már régen a kereszten volt, amikor Jánosnál még csak elküldi megfeszíteni Jézust Pilátus.

 

 

Előzmény: upi2000 (796)
takarito Creative Commons License 2006.05.19 0 0 798

Három kifogásod mind mellé lőtt.

 

Ugyanis én az adott írások megértéséről beszélek, függetlenül attól,  kinek milyen bűnös vagy tiszta az egyéni élete.

 

Ismerem a Máriára vonatkoztatott származási vonalat, de abból az összes eltérés csak feltételes (kitalált) magyarázatot kap, és valójában ha Mária vonalát akarta Lukács említeni, akkor Máriával kezdi a származást.

 

Az örökbefogadásra hivatkozás, a névismétlési hibák kimagyarázása, a néveltérések kimagyarázása a kettős nevek használatával, mind erőltetett érvelést jelentenek, jóllehet mindegyik hivatalosan is létezett eljárás volt.

De egyik eltérésre sincs konkrét bizonyíték! Mind feltételezés és a katolikus teológusok magyarázatait tartalmazzák. Ha Lukács a Mária vonalat szerette volna ismertetni egészen biztosan megemlíti Máriát. És nem Józsefen megy tovább. Ha ugyanis az anyai vonalat tartja fontosnak, akkor az anyák felsorolásán keresztül kellett volna végigmenni Dávid feleségéig, ahogy ma is a zsidók teszik.

 

 

 

Előzmény: upi2000 (796)
takarito Creative Commons License 2006.05.19 0 0 797

Kinek mi a nehéz. Pál ugyan a saját tested kívánságaival való küszködésben veszejti el az embert, valakinek az a nehéz.

 

Jézus esetében valakinek azonban az igazságért való üldöztetés, vagy a javakról való lemondás lehet nehéz.

Előzmény: upi2000 (795)
upi2000 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 796

Ha valóban nem olvastál még kimerítő és alapos tanulmányt erről a témáról, kereshetek egyet a neten, merthogy egy fél könyvet nem gépelek be ide....

Minden esetre több elfogadható magyarázat is létezik ennek az "ellentmondásnak" a feloldására, válogatni is lehet:)))

 

Azt gondolom, hogy az egy jó alapállás, hogy a Biblia rendben van, és ha úgy tűnik, hogy mégsem, akkor gondolhatom azt 1) még nem értem, de majd idővel; 2) a tudomány majd megmagyarázza, ha elért arra a szintre 3) világos a mondanivaló, de nem akarom elfogadni, mert "édes a bűn".

Előzmény: takarito (794)
upi2000 Creative Commons License 2006.05.19 0 0 795

mint például?

Mintha Pál elleni érvként az is elhangzott volna, hogy több és nehezebb előírást ad, mint Jézus, de lehet, hogy ez nem itt volt...

Előzmény: takarito (793)
takarito Creative Commons License 2006.05.19 0 0 794

Sőt ha az ember nem is akar keresni ellentmondást a Bibliában, akkor is talál.

Például József származását Dávidtól Máté egyáltalán nem úgy vezeti le, mint Lukács. Biztos, hogy valamelyik vagy mind kettő tévedett.

ÉS ez még csak az egyszerű ellentmondás. Mi lesz azokkal, amelyek tanítások tartalombeli ellentmondásaira utalnak?

 

Előzmény: upi2000 (790)
takarito Creative Commons License 2006.05.18 0 0 793

Ehhez hozzátenném azt, hogy ha valaki kibúvót akar keresni Jézus tanításai alól, megtalálja azt a Pál leveleire alapozódó kereszténységben.

 

Előzmény: upi2000 (790)
takarito Creative Commons License 2006.05.18 0 0 792

Ha Pál halllott volna Jézusról fiatalkorában, nem üldözte volna a keresztényeket, hanem már akkor megtért volna.

 

Ki mondaná, hogy Anániás tanítvány volt? Én egyáltalán nem mondom. A Biblia sem mondja.

 

Istennek szolgái? Nem élünk az ószövetségben. A fiúság ideje van itt.

 

Pál Jézusra hivatkozva saját tanait hirdette. Ezért mondom azt, hogy a Bibliában nem csak az isten dolgairól van szó, hanem emberi tanítás is van benne.

 

Péter pedig NEM a Bibliáról beszél írások alatt, hanem az próféták korabaeli gyüjteményéről.

 

 

 

Előzmény: Paleokrites (789)
upi2000 Creative Commons License 2006.05.18 0 0 790

Szvsz a páli és a krisztusi teológia csak az antipálisták részéről különválasztott dolog. Ha az ember ellentmondást akar keresni a Bibliában, találni fog. Ha túlzásnak, nehezen elviselhetőnek találja azt, amit Isten kér tőle, fog "találni" magának kibúvókat a Bibliában is.

Újra és újra azt érzem, hogy leginkább ez a két indok mozgatja az antipálizmust.....

Előzmény: Törölt nick (782)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.18 0 0 789

Kedves Takarito!

 

ídézeted....: "

2 Péter 1,20-21

Tudván elõször azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból.

Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Lélektõl indíttatva szólottak az Istennek szent emberei. "

 

Nos ez az ige egy kissé érdekes gondolatokkal bír...

 A próféták általában nem írásban adják a jövendőléseket...., bár mára már divatos és énmutogató elvárás a kereszténységbe, hogy némi sikerkönyveket, videókat ajanak ki....., hanem élőszóban!
Az ige szól arról, hogy egy írás nem önmaga magyarázata, Pál ideafilozófiája  eleve a magyarázatokra épül, mint minden jóravaló görög filozófiai tétel....!....

Ha Pál ifjú kora óta Jeruzsálem poros utcáin nevelkedett, akkor hogy a fittyenetben nem hallott Jézusról? Az evangéliumokban Anániásról sem tájékoztat mint tanítványról, hmmmm?

 

Nos a próféta csak akkor szólhatott Isten akaratából, ha az üzent valakiknek, netán a népnek....

Istennek csak az emberek képzeletében vannak szent /keresztény / emberei...., de Isten számára inkább szolgái vannak.....

 

Pál lehethogy Jézusra hivatkozva magát hirdette, avagy tanait?

 

Paleo

 

Előzmény: takarito (787)
takarito Creative Commons License 2006.05.18 0 0 788

Részletes magyarázat: http://jezusvagypal.extra.hu/

 

Előzmény: takarito (787)
takarito Creative Commons License 2006.05.18 0 0 787

Tájékoztató

 

biblikus keresztények számára.

 

2 Timótheus 3,16-17

A teljes írás Istentõl ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre,
Hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített.

 

Ez a mondat NEM a bibliában foglalt összes írásra, levélre, és könyvre vonatkozik. Ha elolvassuk az előtte levő részt is, kiderül, hogy Timótheusnak a gyermekkora óta ismert írásokról beszél ("hogy gyermekségedtõl fogva tudod a szent írásokat"), amely így többnyire az ószövetség, vagy a jelenleg ismert anyagba bele sem foglalt íratairól beszél.

A Biblia abban az összetételben, ahogy most ismerjük a 300-as évek után lett összeállítva, tehát a Bibliára alkalmazni azt a kijelentést Páltól, ami valójában Timótheus gyermekkori szent irataira vonatkozott, mindenképpen félrevezető.

 

Különösen azoknak az elöljáróknak, presbitereknek és püspököknek áll érdekükben a Bibliára értelmeztetni ezt a kijelentést Timótheus gyerekkora óta ismert iratai helyett, akiknek érdekeltségük, pozíciójuk és megélhetésük a teljes Biblia isteni igazoltságától függ. Jelenleg is. Ugyanis egyedül a levelekben találni meg ezeknek a pozícióknak az igazolásait.

 

2 Péter 1,20-21

Tudván elõször azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból.

Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Lélektõl indíttatva szólottak az Istennek szent emberei.

 

Éppen így Péter kijelentése is a körében akkor ismertnek elfogadott próféták könyveire vonatkozott, hiszen Péter sem tudott akkor még a jelenleg összeállítottan ismert Bibliáról. De már az ószövetség idején kijelentette az Úr, hogy miről ismerjék meg, hogy a prófétát az Úr küldötte. Igaz és hamis prófétai szóra itt a példa:

1 Király 22,22-24:

És felele: Kimegyek és hazug lélek leszek minden õ prófétáinak szájában. Akkor monda az Úr: Csald meg és gyõzd meg; menj ki, és cselekedjél úgy.
Ímé az Úr a hazugságnak lelkét adta mindezeknek a te prófétáidnak szájába; és az Úr szólott veszedelmes dolgot ellened.

Akkor odalépett Sédékiás, a Kénaána fia, és arczul csapván Mikeást, monda: Hogyan? Eltávozott volna én tõlem az Úrnak lelke, hogy csak néked szólana?

De most az újszövetség idejét éljük, és a levelekben foglalt tudományról kell eldönteni, hogy isteni ihletésű-e. Jézus tehát kijelentette:

János 7,17:

Ha valaki cselekedni akarja az õ akaratát, megismerheti e tudományról, vajjon Istentõl van-é, vagy én magamtól szólok?

A mérce tehát Jézus tanítása. Ha a levelekben ehhez hozzá van téve, vagy el van belőle véve, akkor feltétlen vizsgálatot követel. Ha pedig egészen másról van szó, mint amiről Jézus tanított, legyen akkor olyan, mint egy pogány vallási tanítás.

 

János mennyei jelenésekről való könyve 22,18-19:

Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;

És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeibõl, az Isten annak részét eltörli az élet könyvébõl, és a szent városból, és azokból, a mik e könyvben megírattak

 

Szeretik ezeket az igehelyeket szintén a teljes Bibliára értelmezni. Pedig világosan beszél az írója, ha valaki a mennyei jelenések könyvéhez hozzátesz, akkor isten csapásai várhatóak reá. Márpedig ha valaki ezt a kijelentést kibővítve alkalmazza nem csak a jelenések könyvére, hanem a hozzátett összes bibliai iratra, akkor megint csak félrevezetően használja fel az igehelyet, ráadásul isten csapásaival is számolhat.

 

 

takarito Creative Commons License 2006.05.18 0 0 786

Még az egyházalapítás Péterrel történő felvetése is hagy némi vizsgálnivalót mag után. Nem hogy Pállal.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (784)
Paleokrites Creative Commons License 2006.05.18 0 0 781

Ugye ez valami dicshimnusz Pálhoz?

Mi mindent feltételeznek egy névről, akiről valójában nem tudunk semmi biztosat....., bár egyet igen, hogy átkokat szórt, aki másként értelmezte vallásideológiai filozófiai rendszerét....

Pál egy főszereplő volt a sok irodalmi művekból, de az ő lehetett?

Előzmény: 144000 (780)
144000 Creative Commons License 2006.05.18 0 0 780
Pál, hit bástyája

Pál, hit hívő bírója

Pál, Jézust hittel megvallója

Pál, Jézus szent tanítványa

Pál, utat hittel járó

Pál, hitet csillagként mutató

Pál, szent példabeszéd

Pál, közbenjáró példakép

Pál, hittel látó

Pál, hittel meglátó

Pál, hittel erősített értelem

Pál, hívő fénysugár

Pál, gyertyát hittel gyújtó

Pál, sohasem elégő

Pál, hitben álló

Pál, Jézus szent kedvese

takarito Creative Commons License 2006.05.18 0 0 779

Ha értene engem, nem vádaskodna. De azért nem ért engem, mert oda sem figyel amit mondok.

Előzmény: Pompano (773)
Provence-i Creative Commons License 2006.05.18 0 0 778
Hogy bírjátok elviselni ezt az alakot?? Vannak sajnos értetlen emberek is a világon ,akiknek hiába beszélni.
Provence-i Creative Commons License 2006.05.18 0 0 777

A másik meg az hogy én szeretem az embereket , ezt mindenki tudja. Soha nem ártanék  senkinek,állatnak sem. Ha gonosz lennék akkor bántanám embertársaimat , de én nem teszem ezt , mert tudom hogy helytelen.

Inkább olyan embernek kellett volna írnod ezt mint pl. egy gyilkos, vagy tolvaj.

 Tudom ,hogy mi a jó és a rossz.Nem vagyok olyan alulművelt , hogy ne tudjam.Olvasok annyit , mégha nehéz is elhinni. Azért vannak a hibák , hogy tanuljunk belőlük. És vannak kedves emberek a világon, akik ezt megértik , és nem gonoszozzák meg bűnösözik le a fiatalokat, meg nem nevetik ki stb.

Meg vannak jóindulatú és bölcs emberek is a világon , akik tudják , hogy hogyan kell kezelni egy problémát, nem pedig elítélik a tudatlant . akinek mondjuk lehet hogy csak ez a hibája, és nem pedig az,hogy gyűlöli embertársait vagy ilyesmi.

Ja és általában minden embernek fáj , ha rosszat mondanak róla , meg sértegetik. De vannak akik ügyelnek erre, meg vannak akik nem. Én  ha valakivel beszélek mondjuk idegennel , igyekszem nem megsérteni, meg mindennek lehordani , akármilyen.

De nem kell elhinni amit mondok , mert én egy hazug gonosz vagyok , aki mindenkinek csak rosszat akar , egyesek szerint. Ha mások utálnak és megvetnek , akkor mindenkinek utálnia kell , mert csak az számít , amit a többik mondanak. Az alany az már úgysem fog soha megváltozni.

A hosszadalmas munkáddal sikerült valakinek a lelkébe tipornod . Elvégre van akinek nem kell hozzá nagy művészet.

Érdekes módon  vannak emberek, akik számára ismeretlen ez a fogalom, mert ők szeretik az embereket, nem elítélik meg sértegetik.

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: CSerfa (770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!