Vitaindítónak vázolom Pál apostol lényegesebb eltéréseit Jézus tanításaihoz viszonyítva.
1. Hit általi önigazulás az igazság megismerése helyett
2. Test és lélek ellenségeskedése a sötétség leleplezése helyett
3. Krisztus váltsághalála vagy Isten megbocsátása
4. A törvény betöltése vagy Jézus tanítása
5. Egyházi elöljárók vezetése vagy Isten Lelkének vezetése
6. Kárhozattól való félelem vagy az Isten szeretete
Részletesebb magyarázatot találtok az alábbi linken:
http://jezusvagypal.andreanum.hu/
Meg van írva a prófétáknál: És mindnyájan Istentõl tanítottak lesznek. Valaki azért az Atyától hallott, és tanult, én hozzám jõ
A "hozzám jő" kijelentést ne úgy értsd, hogy elmész Jeruzsálembe.
Ésa 54,13:
És minden fiaid az Úr tanítványai lesznek, és nagy lesz fiaid békessége
Jeremiás 31,34:
És nem tanítja többé senki az õ felebarátját, és senki az õ atyjafiát, mondván: Ismerjétek meg az Urat, mert õk mindnyájan megismernek engem, kicsinytõl fogva nagyig, azt mondja az Úr, mert megbocsátom az õ bûneiket, és vétkeikrõl többé meg nem emlékezem
János 16,13:
De mikor eljõ amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem õ magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendõket megjelenti néktek
A hegyi beszédben megtalálni a boldogság tanításának emlékezetbeli magvait. Azon el lehet indulni.
Bölcsességet és gyógyulást kaphat az, aki kéri
Az emberek betegek a romlottságtól lesznek. De nem a gyógyításért lesznek azok.
pl.Az Atya Fiú, Mester - Tanítvány kapcsolat. Mindnyájan Istentől tanítottakBoldogság tanítása, azaz a boldogtalanság megszüntetéseSzeretet tudománya, azaz az összeütközések és az elidegenedés megállításaBölcsesség és megértés tanítása, azaz a tudatlanság és félreértés megszüntetéseA sötétség hatalmából világosságra térésSzabadulás a foglyoknak, az emberi hatalmak megkérdőjelezéseGyógyulás a betegeknek, megtérés az egészség romlottságának az útjárólBékesség tanítása megszünteti a konfliktusokat, az ellenségeskedéseketIgazság beszéde feltárja a hamisságokat, tévhiteketAz ember nagyobb érték mint a vagyon és a hatalombónusz:FeltámadásÖrök élet
Úgy van. Ezért kell származása, szerzőség helyett a tartalom értelmességét vizsgálni.
Jézus azt mondja, megismerni a tudományról, hogy Istentől van-é. Ha tehár emberi erőlködések, mi több visszaélések és kihasználások kerülnek elő, szükséges megvizsgálni min alapulhatnak, tévedésen, félreértésen, vagy esetleg a széndékos félrevezetés gyanúja is felmerül.
Tanításról lévén szó az igazságát és értelmét kell meglátni. Ezért tűnik majd egész másnak az evangélium, ha leverjük róla Pál apostol tanításai által rárakott évezredes port.
de az evangéliumok nem hoztak újat, sem mást mint, értelmezések sokaságát....
A próféták korabeli gyüjteménye alatt te mit értesz, avagy melyik írásokat takarhatja?
Sajnos senki nem tudja például azt, hogy Péter, Pál, Jakab, Júdás leveleit az írta e, akinek a neve szerzőként van megemlítve, de ez érvényes minden evangéliumra, apcselre és jelenések könyveire is!
Timótheus zsidó származású volt...., mi mást találhatott, avagy ismert volna meg, mint a zsidó-görög vallásfilozófiai különbségeket....
A próféták korabeli gyüjteménye alatt semmiképp nem szabad azt érteni, amit ma a bibliában ószövetség alatti gyüjteményként lehet találni. Maga az ószövetség az is egy válogatás.
Hogy Péter milyen prófétai írásokra gondolt, azt nem szabad azonosítani a mai válogatott ószövetségi prófétai iratokkal.
Pál véletlenül sem a Péteri anyagra hivatkozott, hanem a Timótheus által megismert anyag teljességére, amely alapján nem húzhat senki egyenlőségjelet a Timótheusnál megismert anyag, a Péter által említett prófétai könyvek és a mai bibliában szereplő prófétai könyvek között. Pál a teljes Timótheus által megismert iratokról beszél, ez nem jelenti azt, hogy Timótheus a zsidók összes prófétai könyvét megismerte vagy birtokolta volna.
De lényegében tekintve a Mózes törvényeit és Izrael történelmére vonatkozó anyagról beszélnek, mindketten, Péter és Pál is.
Arról az anyagról, amelyet egyébként az evangélium hivatott leváltani.
Úgy van, az Ananiás. Én meg a másikról az Anániásról beszélek, akiről az Apcsel 5,1-10-ig tesz említést és Pétert erősen megkérdőjelezendő módon szeretné erősíteni a megölésével. Azt semmiképp nem nevezi tanítványnak
Ananiás és Anániás nevek között valóban van különbség, vagy ez elírás a Bibliában, "veszőhiba"? Mindenesetre egészen biztos, hogy nem ugyanarról a személyekről van szó.
Végül is Anániásról az evangélium nem tájékoztat akkor sem.
Pált lehet, hogy meggyőzte Ananiás arról, hogy Jézus az Isten Fia, az apcsel leírása szerint, de ez a pár nap korántsem elég az evangélium megismeréséhez és MEGÉRTÉSÉHEZ. Főleg egy olyan embernek, aki egész életében farizeusi tudománnyal tömte tele a fejét. Továbbá. Akkor is csak a feltámadásáról szóló bizonyságtétel maradt a küldetése. És erről is tesz bizonyságot az apcsel, amikor következő nap arról vetekszik a zsidókkal, hogy Jézus az Isten Fia.
Ugyanis én az adott írások megértéséről beszélek, függetlenül attól, kinek milyen bűnös vagy tiszta az egyéni élete.
Ismerem a Máriára vonatkoztatott származási vonalat, de abból az összes eltérés csak feltételes (kitalált) magyarázatot kap, és valójában ha Mária vonalát akarta Lukács említeni, akkor Máriával kezdi a származást.
Az örökbefogadásra hivatkozás, a névismétlési hibák kimagyarázása, a néveltérések kimagyarázása a kettős nevek használatával, mind erőltetett érvelést jelentenek, jóllehet mindegyik hivatalosan is létezett eljárás volt.
De egyik eltérésre sincs konkrét bizonyíték! Mind feltételezés és a katolikus teológusok magyarázatait tartalmazzák. Ha Lukács a Mária vonalat szerette volna ismertetni egészen biztosan megemlíti Máriát. És nem Józsefen megy tovább. Ha ugyanis az anyai vonalat tartja fontosnak, akkor az anyák felsorolásán keresztül kellett volna végigmenni Dávid feleségéig, ahogy ma is a zsidók teszik.
Ha valóban nem olvastál még kimerítő és alapos tanulmányt erről a témáról, kereshetek egyet a neten, merthogy egy fél könyvet nem gépelek be ide....
Minden esetre több elfogadható magyarázat is létezik ennek az "ellentmondásnak" a feloldására, válogatni is lehet:)))
Azt gondolom, hogy az egy jó alapállás, hogy a Biblia rendben van, és ha úgy tűnik, hogy mégsem, akkor gondolhatom azt 1) még nem értem, de majd idővel; 2) a tudomány majd megmagyarázza, ha elért arra a szintre 3) világos a mondanivaló, de nem akarom elfogadni, mert "édes a bűn".
Ha Pál halllott volna Jézusról fiatalkorában, nem üldözte volna a keresztényeket, hanem már akkor megtért volna.
Ki mondaná, hogy Anániás tanítvány volt? Én egyáltalán nem mondom. A Biblia sem mondja.
Istennek szolgái? Nem élünk az ószövetségben. A fiúság ideje van itt.
Pál Jézusra hivatkozva saját tanait hirdette. Ezért mondom azt, hogy a Bibliában nem csak az isten dolgairól van szó, hanem emberi tanítás is van benne.
Péter pedig NEM a Bibliáról beszél írások alatt, hanem az próféták korabaeli gyüjteményéről.
Szvsz a páli és a krisztusi teológia csak az antipálisták részéről különválasztott dolog. Ha az ember ellentmondást akar keresni a Bibliában, találni fog. Ha túlzásnak, nehezen elviselhetőnek találja azt, amit Isten kér tőle, fog "találni" magának kibúvókat a Bibliában is.
Újra és újra azt érzem, hogy leginkább ez a két indok mozgatja az antipálizmust.....
Tudván elõször azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból.
Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Lélektõl indíttatva szólottak az Istennek szent emberei. "
Nos ez az ige egy kissé érdekes gondolatokkal bír...
A próféták általában nem írásban adják a jövendőléseket...., bár mára már divatos és énmutogató elvárás a kereszténységbe, hogy némi sikerkönyveket, videókat ajanak ki....., hanem élőszóban! Az ige szól arról, hogy egy írás nem önmaga magyarázata, Pál ideafilozófiája eleve a magyarázatokra épül, mint minden jóravaló görög filozófiai tétel....!....
Ha Pál ifjú kora óta Jeruzsálem poros utcáin nevelkedett, akkor hogy a fittyenetben nem hallott Jézusról? Az evangéliumokban Anániásról sem tájékoztat mint tanítványról, hmmmm?
Nos a próféta csak akkor szólhatott Isten akaratából, ha az üzent valakiknek, netán a népnek....
Istennek csak az emberek képzeletében vannak szent /keresztény / emberei...., de Isten számára inkább szolgái vannak.....
Pál lehethogy Jézusra hivatkozva magát hirdette, avagy tanait?
A teljes írás Istentõl ihletett és hasznos a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való nevelésre, Hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó cselekedetre felkészített.
Ez a mondat NEM a bibliában foglalt összes írásra, levélre, és könyvre vonatkozik. Ha elolvassuk az előtte levő részt is, kiderül, hogy Timótheusnak a gyermekkora óta ismert írásokról beszél ("hogy gyermekségedtõl fogva tudod a szent írásokat"), amely így többnyire az ószövetség, vagy a jelenleg ismert anyagba bele sem foglalt íratairól beszél.
A Biblia abban az összetételben, ahogy most ismerjük a 300-as évek után lett összeállítva, tehát a Bibliára alkalmazni azt a kijelentést Páltól, ami valójában Timótheus gyermekkori szent irataira vonatkozott, mindenképpen félrevezető.
Különösen azoknak az elöljáróknak, presbitereknek és püspököknek áll érdekükben a Bibliára értelmeztetni ezt a kijelentést Timótheus gyerekkora óta ismert iratai helyett, akiknek érdekeltségük, pozíciójuk és megélhetésük a teljes Biblia isteni igazoltságától függ. Jelenleg is. Ugyanis egyedül a levelekben találni meg ezeknek a pozícióknak az igazolásait.
2 Péter 1,20-21
Tudván elõször azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból.
Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Lélektõl indíttatva szólottak az Istennek szent emberei.
Éppen így Péter kijelentése is a körében akkor ismertnek elfogadott próféták könyveire vonatkozott, hiszen Péter sem tudott akkor még a jelenleg összeállítottan ismert Bibliáról. De már az ószövetség idején kijelentette az Úr, hogy miről ismerjék meg, hogy a prófétát az Úr küldötte. Igaz és hamis prófétai szóra itt a példa:
1 Király 22,22-24:
És felele: Kimegyek és hazug lélek leszek minden õ prófétáinak szájában. Akkor monda az Úr: Csald meg és gyõzd meg; menj ki, és cselekedjél úgy. Ímé az Úr a hazugságnak lelkét adta mindezeknek a te prófétáidnak szájába; és az Úr szólott veszedelmes dolgot ellened.
Akkor odalépett Sédékiás, a Kénaána fia, és arczul csapván Mikeást, monda: Hogyan? Eltávozott volna én tõlem az Úrnak lelke, hogy csak néked szólana?
De most az újszövetség idejét éljük, és a levelekben foglalt tudományról kell eldönteni, hogy isteni ihletésű-e. Jézus tehát kijelentette:
János 7,17:
Ha valaki cselekedni akarja az õ akaratát, megismerheti e tudományról, vajjon Istentõl van-é, vagy én magamtól szólok?
A mérce tehát Jézus tanítása. Ha a levelekben ehhez hozzá van téve, vagy el van belőle véve, akkor feltétlen vizsgálatot követel. Ha pedig egészen másról van szó, mint amiről Jézus tanított, legyen akkor olyan, mint egy pogány vallási tanítás.
János mennyei jelenésekről való könyve 22,18-19:
Bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki ekönyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra;
És ha valaki elvesz e prófétálás könyvének beszédeibõl, az Isten annak részét eltörli az élet könyvébõl, és a szent városból, és azokból, a mik e könyvben megírattak
Szeretik ezeket az igehelyeket szintén a teljes Bibliára értelmezni. Pedig világosan beszél az írója, ha valaki a mennyei jelenések könyvéhez hozzátesz, akkor isten csapásai várhatóak reá. Márpedig ha valaki ezt a kijelentést kibővítve alkalmazza nem csak a jelenések könyvére, hanem a hozzátett összes bibliai iratra, akkor megint csak félrevezetően használja fel az igehelyet, ráadásul isten csapásaival is számolhat.
Mi mindent feltételeznek egy névről, akiről valójában nem tudunk semmi biztosat....., bár egyet igen, hogy átkokat szórt, aki másként értelmezte vallásideológiai filozófiai rendszerét....
Pál egy főszereplő volt a sok irodalmi művekból, de az ő lehetett?
Pál, hit bástyája
Pál, hit hívő bírója
Pál, Jézust hittel megvallója
Pál, Jézus szent tanítványa
Pál, utat hittel járó
Pál, hitet csillagként mutató
Pál, szent példabeszéd
Pál, közbenjáró példakép
Pál, hittel látó
Pál, hittel meglátó
Pál, hittel erősített értelem
Pál, hívő fénysugár
Pál, gyertyát hittel gyújtó
Pál, sohasem elégő
Pál, hitben álló
Pál, Jézus szent kedvese
A másik meg az hogy én szeretem az embereket , ezt mindenki tudja. Soha nem ártanék senkinek,állatnak sem. Ha gonosz lennék akkor bántanám embertársaimat , de én nem teszem ezt , mert tudom hogy helytelen.
Inkább olyan embernek kellett volna írnod ezt mint pl. egy gyilkos, vagy tolvaj.
Tudom ,hogy mi a jó és a rossz.Nem vagyok olyan alulművelt , hogy ne tudjam.Olvasok annyit , mégha nehéz is elhinni. Azért vannak a hibák , hogy tanuljunk belőlük. És vannak kedves emberek a világon, akik ezt megértik , és nem gonoszozzák meg bűnösözik le a fiatalokat, meg nem nevetik ki stb.
Meg vannak jóindulatú és bölcs emberek is a világon , akik tudják , hogy hogyan kell kezelni egy problémát, nem pedig elítélik a tudatlant . akinek mondjuk lehet hogy csak ez a hibája, és nem pedig az,hogy gyűlöli embertársait vagy ilyesmi.
Ja és általában minden embernek fáj , ha rosszat mondanak róla , meg sértegetik. De vannak akik ügyelnek erre, meg vannak akik nem. Én ha valakivel beszélek mondjuk idegennel , igyekszem nem megsérteni, meg mindennek lehordani , akármilyen.
De nem kell elhinni amit mondok , mert én egy hazug gonosz vagyok , aki mindenkinek csak rosszat akar , egyesek szerint. Ha mások utálnak és megvetnek , akkor mindenkinek utálnia kell , mert csak az számít , amit a többik mondanak. Az alany az már úgysem fog soha megváltozni.
A hosszadalmas munkáddal sikerült valakinek a lelkébe tipornod . Elvégre van akinek nem kell hozzá nagy művészet.
Érdekes módon vannak emberek, akik számára ismeretlen ez a fogalom, mert ők szeretik az embereket, nem elítélik meg sértegetik.