"Ami elektronikus, az Dic-Cad formátum. Ehhez kell a program. Autocad rajzot keresek, ha az van, azt tudod majd olvasni? Talán van ami már abban készült."
Erre a Dic-Cad-re gondoltam, hogy ezt megnyitja az ACAD. Ezek szerint nem... :)
Igen az vagyok. Nem sok rajz létezik elektronikus formátumban, csak papíron. Ami elektronikus, az Dic-Cad formátum. Ehhez kell a program. Autocad rajzot keresek, ha az van, azt tudod majd olvasni? Talán van ami már abban készült.
D-70-hez a felépítési elv nagyon hasonló, csak tolató funkciók nélkül. Nem kell jelfogóegység, nincs szükség annyi jelfogóra. Például a váltóvezérlés váltónként egy jelfogósáv. Nem egység, hanem két sor jelfogóból álló jelfogósáv. Elvileg csereszabatos, csak éppen nincs másik berendezés, amivel csereszabatos lenne. A sávok D-70 szerű tuchelokkal csatlakoznak az állványba.
Aha, én azt hittem ez valami D70V szerűség... De akkor azt nem értem, hogy ha nem egységekből áll, akkor honnan jön a Domino név, és mi köze az Integrához?
Bátor kijelentés, hogy nem készült a 67/70-nél újabb berendezés.
Konkrétan? Mi az ami a D70-hez képest valódi újdonságot hozó jelfogós berendezés volt?
Nem jelfogó egységekből épül fel, hanem jelfogó sávokból. Az eredeti tervek szerint ebből is sorozat gyártás lett volna. A KA-69-hez hasonló elv alapján, de a HÉVes specialításokkal. Ne hasonlítsuk az apró áramköri módosításokhoz! Ez tényleg új berendezés típus! Mint üzemeltető nem szeretjük, mert egyedi. De, ha több lenne belőle, több lenne a tapasztalat, tartalék alkatrész, stb., jobban szeretnénk. Ez csak emberi tulajdonság.
Bátor kijelentés, hogy nem készült a 67/70-nél újabb berendezés. A fejlesztőit ne bántsuk, inkább tiszteljük!
Ez milyen bizt. ber? Még nem hallottam róla ezelött: KSW90 típusú biztosítóberendezés. A
KSW90: "KleinStellWerke" - osztrák eredetű kisállomási berendezés (jelfogós).
HÉV Szigetcsép, D-87
Ilyen alapon Domino 80,90,95,99, sőt, még 05 is van, attól függően hogy melyik évben éppen mit gányoltak bele az alapkapcsolásba egy adott helyen...
A magyar D70 az eredeti D67-nek felel meg. Ennél lényegében újabb "Domino" nevű Spurplan berendezés már nem készült (volt még D69, de az tolatóvágányút nélküli, kisállomási berendezés - olyan helyekre való mint pl. Wilderswil :).
HÉV Szigetcsép, D-87. Győr, Főiskola fejlesztése a HÉVnek. TM jelfogósávokból, spur rendszer, pult és kezelés, mint a D-55, de tud váltó egyéni lezárást is.
Ez milyen bizt. ber? Még nem hallottam róla ezelött: KSW90 típusú biztosítóberendezés. A Gysev honlapján találtam. Amugy van a D70-esnél korszerübb "dominó" bizt. ber? Milyen típusú bizt. berek épültek ezek után? Köszi!!!
Akkor marad a háromlámpás megoldás, ahol a zöld és a sárga (vagy a második zöld a 60-hoz) egyszerre világít. Mert a rendszer persze "L", hiszen a modellvasúton az a jó ha minél több fény világít, és hát egy "classic" főjelző előjelzővel tényleg "karácsonyfa" :-)
Ja, a lényeg: a monitornak villódzásmentesnek kell lennie, kettő kell belőle és nem futhat rajta soha a kép. Akkor sem, ha 25 évig soha nincs kikapcsolva. Egy elektronikus biztbernek két VC egysége van (video computer), amik másodpercenként felváltva mutatják a képet. Ezt az egyik sarogban forgó három színből álló négyzet mutatja. Igen szar, ha az egyik VC egység meghal, és másodpercenként mást látsz a képen (persze megvan erre is a módszer, hogy ezt hogyan védjék ki)! Tehát ha még mindig olcsóbb, akkor lobbizz, hogy legyen olyan! :DD
Bár ha csak minden második helyre tesznek izzót, mint Kelenföldön, már csak feleannyit fogyaszt! Bár nekem legjobban a ledes "pultizzók" tetszettek, amiket Nagyiccén láttam. Egy vörös vagy fehér led és egy előtét-ellenállás van beleforrasztva egy izzófoglalatba. Így nem kell szines plexi a kocka belsejébe. Igen sziszipuszi lehet a munka, mert nem nagyobb, mint egy rendes izzó. A kolléga mondta is: "mondam, hogy a ledes dobozt hozd ide, nem az izzósat!" :)