Keresés

Részletes keresés

Mágus23 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49121

Üdv. Tisztelt Mester Úr!  Nagyon pontosan és jól írod egyébként a Hámán körüljárója az szerintem nagyon jó volt. Mintha azt írták itt,hogy megszűntették .Remélem ekkora baromságot nem tettek. Kecsón melyik 424 es ek voltak? Csak azért mert hátha találnék hozzá képet.

Előzmény: akóR (49107)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49120

Azt írtam, hogy "régen". Feltételezve ezzel azt a kort, amikor még nem volt védett mozdonysátor. Mert a korábbi hozzászólásokban erről volt szó.

 

Kíváncsi lennék, mikor lett általános gyakorlat. Gyerekkoromból nem emlékszem ilyenre, de ez nem jelent semmit.

Előzmény: Mágus23 (49115)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49119

Szia Zoli !Béla bát nagyon sajnálom vele is meg Pistivel is nagyon jó cimborák voltunk Ha látod Pistit add már meg  neki az elérhetőségeimet ha lehet. Hála isten CS. Tamás meg talált Előre is kösz üdv. M.T.

Előzmény: Törölt nick (49112)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49118

Szia Imre! Te legalább érted miről kotyogok kösz!

Előzmény: Bárdos Imre (49114)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49117

Üdv! Nagyon szépen köszönöm a képet! A szemeretelepi gődaru meg a hidászoké elvben azonosak volak .Ezt a hídműhelyes kollégák mondták . A Rákosrendezőit személyesen láttam sokszor. Még kazánját is segítettem egyszer kimosni.

Előzmény: kanizsella (49110)
smnks Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49116

"...

Valamikor a nyolcvanas években még 85 előtt láttam otthonról az ablakból jönni egy 424-est Esztergom felől, de nem rendező felé kanyarodott, hanem az összekötő vágányon jött és ment tovább a körvasútra, ennek jelzőénél egy kis időre megállt (az M3 felüljáró előtt).

Arra emlékszem, hogy a szép színes kerekű Hámános 424-ekkel szemben a kerekei teljesen feketék voltak!..."

 

Tulajdonképpen még az is lehet, hogy ugyanakkor ugyanazt a mozdonyt (005) láttuk. Én azt írtam, hogy Rákosrendező irányába haladt, de valójában nem emlékszem, hogy tényleg arra kanyarodott, vagy esetleg a Körvasút felé ment tovább..?

 

"...

Még a 324-esekhez annyit, hogy akkor ezek szerint a 2-en az őket követő tiszta 424-es korszak (1971-től) mindössze csak 2 év lehetett, mert 1973-tól már érkeztek a Hámánba az M41-esek és gondolom akkortól Esztergom felé is kezdtek már járni..."

 

Hát, azért '73-ban még csak a Csörgők 0 szériája mászkált, szerintem, úgyhogy az az 5 db. mozdony jól "eloszlott" több vonal között. Így akkor már legalább 3 év jutott a 424-eseknek is. És, hogy mennyire volt 'tiszta profilu' (a la Kadosa) ez a 424-es üzem, az kérdéses, mert szerintem itt is besegíthettek a Bobók, főleg nyáron. De emlékeim szerint télen is járt mindig egy-kettő, kazánkocsival, már akkor is, amikor még zöldek voltak a Bobók... (Sőt, jártak a 2-esen a 70-es évek első felében bordóspiros Bobók citromsárga csíkkal   -M44.206, 207-  , Imre felhomályosított a múltkor, hogy ezek a Diósgyőri Lenin Kohászati Művek számára készültek, de aztán a MÁV-nál kötöttek ki.)

...

Ja, az ígért fényképeket el ne felejtsem..!

Előzmény: Madrone (49096)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49115

Tisztelt rezgaras ! Bocs ki írt itt gyorsvonati mozdonyt fordított állasban . Feltélezed rólam,hogy ilyen hülye vagyok? Először is nem tudok olyan szerkocsis nozdonyról ami kőzlekedhetne az ehez szükséges sebességgel fordított állásban. Az meg amit leírtál,hogy nem vezettek szerkocsis gőzmozdonyt fordított állásban soha,ez egyszerün nem igaz'!! Sokszor jöttünk haza Lajosmizséről fordított állásban.Én sem tudok oly sokat, de azért ezt nem kellene ilyenformán kijelentened, Lásd írásod első mondatát.

Előzmény: rezgaras (49106)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49114

Esőben is klassz! Jó pár éve Gödöllőn voltunk és visszafelé elkapott minket a felhőszakadás. Rákosrendező bejáratig zuhogott, ott mintha elvágták volna, de addigra még az alsógyatyánk is átázott. Télen Bivallyal is nagy élmény volt szakadó hóesésben akár egyenes, akár fordított állásban. Nem hiába mondta egyik mozdonyvezető barátom, hogy ha csak gőzösre mehetett volna - 1979-ben vizsgázott - nem is lett volna mozdonyvezető. Kétségtelenül van romantikája és szépsége a gőzösözésnek, de nem kevés megpróbáltatás is társul ezekhez.

Előzmény: Mágus23 (49102)
Bárdos Imre Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49113

Hú, a gőzdarus képeket el tudnád küldeni a mailcímemre.

Előzmény: RhB (49100)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49112

üdv Benke Pistivel mi van?

Villanyozik BDV-flirt előtte 41-2206 beo. Nemrég halt meg az apja ha emléxel Bélabára.

Előzmény: Mágus23 (49064)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49111

Tőlünk  Záhonyba.

Előzmény: Mágus23 (49067)
kanizsella Creative Commons License 2013.01.23 -1 0 49110

FAV20 szemeretelepi képével összehasonlítva:

Előzmény: Madrone (49097)
akóR Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49109

Igen !

S az előbbi témához:

 - a Korhánközi baleset után sokáig érvényben volt egy rendelkezés, amely szerint Fülöpszállásról Kecskemét felé csak " orral előre " jöhettek a szerkocsis mozdonyok !!

Előzmény: _karika (49108)
_karika Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49108

Ha másképp nem megdeltázták

 

pl. Szob :)))

Előzmény: akóR (49107)
akóR Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49107

Mellékvonalakon nagyon sok helyen volt fordított állású közlekedés.

Azokon a vonalakon pedig, aho távolsági személyek..,gyorsvonatok közlekedtek, a cél állomásokon mindenhol megtudott fordulni a nagy gép.

Ha másképp nem megdeltázták.., vagy mint anno a Hámánba, ha roszz volt a fordító, egyszerűen megkerülted a fűtőházat.

/ az angyalföldi vonal mellett volt egy vágány.., ahol hátulról megkerülted a Hámánt.., s már meg is fordultál :-) /

Előzmény: rezgaras (49106)
rezgaras Creative Commons License 2013.01.23 0 0 49106

Szerintem régen gyakorlatilag sohasem vezettek szerkocsis mozdonyokat fordított állásban. A gyorsvonatiakat már csak azért sem, mert fordítva csak jóval lassabban közlekedhettek. Az tény, hogy sok korong volt országszerte, de a gyorsvonati mozdonyokat a legtöbben nem lehetett fordítani, mert ahhoz kicsik voltak. De a menetrendeket úgy állították össze, hogy ezt figyelembe vették.

Előzmény: Mágus23 (49102)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49105

Most nézem a 2. linket, az azon szereplő gőzdaru nekem teljesen ismeretlen, nem emlékszem rá, hogy láttam volna!

 

Így első ránézésre nem is mondtam volna meg, hogy gőzös!

 

A Füstiben szerintem nem ez van, ott mintha egy zöld és egy sárga daru lenne és nem így néznek ki!

 

Azok régiesebbek, meg más különbségek is vannak!

 

Azt hittem, hogy azok közül valamelyikre gondoltál.

Előzmény: RhB (49100)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49104

Most nézd őssze a gőzdaru képeit a régivel  LÁTOD???

Előzmény: Madrone (49103)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49103

Köszönöm a képeket!

 

Gyermekkorom kedvenc vonata :)!

 

Ha van még több azt is szívesen látnám.

Előzmény: RhB (49100)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49102

A szerkocsi védfal hát ::: erről csak annyit vezess egy hátúl nyitott 324 est 10 pecig fordított állásban télen úgy -5 fokos hóesésben és nézzél be a pályára úgy erősen nem kell sokáig mondjuk 2 percig de az sem baj ha egy jelző előtt álsz és egy kissé fúj a szél . Őrülj hogy nem kell megtenned.

Előzmény: Madrone (49091)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49101

Szia Manhattani!

 

Azt tudtam, hogy a Keleti-Hatvan-Salgótarján-Losonc vonal volt a MÁV első vonala, azt is hogy Miskolcot Nyíregy felől érte el a Tiszavidéki vasút és a Hatvan-Miskolc szakasz később épült.

 

Azonban a helyzet ennél bonyolultabb és a Keleti-Su elnevezés biztos későbbi korból származik.

 

Elvileg lehetne a Keleti-Újszász-Szolnok-Debrecen-Nyíregy-Saújhely irány, de ez azért nem stimmel, mert Mezőzombornál ez nem Saújhely felé kanyarodik, hanem Miskolc felé. Így innen csak irányváltással lehetne tovább haladni Sátoraljaújhely felé.

Tehát a Su elnevezés nem származhat a Tiszavidéki vasút korából szerintem.

 

A Nyíregy-Miskolc vonal meg a Hektaméterkő ezt a kérdést nem magyarázza meg.

 

Szerintem amikor megépült a Hatvan-Miskolc vonal, onnantól erre jártak azok a vonatok, amik Miskolcra mentek, mert erre rövidebb.

Nyílván erre jártak azok is amik tovább mentek Saújhely felé, nem valószínű, hogy Nyíregy felé mert Mezőzombornál nincs deltavágány. Talán ez után kaphatta a Bp. Keleti a Su elnevezést.

 

Azt hiszem Trianon előtt Sátoraljaújhely még nem volt végállomás, csak utána.

De nem világos, hogy ezek a rövidítések a vonal végét, határállomást vagy csatlakozó másik vasutat, vagy valami mást jelöltek.

 

Még mindig nem világos, hogy miért Saújhely és nem Kassa a névadó. Talán a kassai vonal később épült.

 

Azt meg tényleg nem értem, hogy Nyíregynek mi köze ehhez, amikor onnan nem lehet közvetlenül Saújhelyre jutni.

Előzmény: manhattani (48992)
RhB Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49100
Előzmény: Madrone (49097)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49099

Helló vitatkozzál!  Kérlek nézd meg jobban azt a képet hidd el ez az a daru  A képen a hátsó fűtőállás ajtaja be van húzva a kazán  ezért nem látszik. De egy percet se aggódj nem vagy szakember, ez nem baj. Majd belejössz . Amit most írok azt ne vedd gúnynak nem annak szánom!! Ha akarod majd megtanítlak egy is hozzáértésre már csak annyira amenyit tudok . Érdeklődő és elszánt vagy a témában én meg segítek . Egyébként hivtalak csak l,gyül. voltál holnap délután 2 től elérsz ha van kedved dumálunk üdv.Csak mennyen el a rossz idő aztán kapsz egy kis gyakorlati oktatást de csak akkor ha akarod.

Előzmény: Madrone (49097)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49098

Szia Akór!

 

Ha további 424-esek felújítására, üzemképessé tételére kerülne sor miért kéne a horvát parajosból hozni?

 

Amikor 424-esből itthon is van legalább 10 db., kiállítva állomásokon plusz Istvántelken.

 

 

Előzmény: akóR (49093)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49097

Szia Mágus!

 

Köszi a képet.

 

Bocs, hogy vitatkozom,de a kép inkább hasonlít a dízel Kirow darura.

 

Nem látom a gőzdaru kazánját, különösen nem a kiálló kéményét.

 

A Füstiben álló volt Hidász daru legalábbis nem így néz ki. 

Előzmény: Mágus23 (49087)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49096

Köszi a választ smnks!

 

Nagyon érdekes dolgokat meséltél!

 

Egy emlék nekem is eszembejutott. Valamikor a nyolcvanas években még 85 előtt láttam otthonról az ablakból jönni egy 424-est Esztergom felől, de nem rendező felé kanyarodott, hanem az összekötő vágányon jött és ment tovább a körvasútra, ennek jelzőénél egy kis időre megállt (az M3 felüljáró előtt).

Arra emlékszem, hogy a szép színes kerekű Hámános 424-ekkel szemben a kerekei teljesen feketék voltak!

 

Még a 324-esekhez annyit, hogy akkor ezek szerint a 2-en az őket követő tiszta 424-es korszak (1971-től) mindössze csak 2 év lehetett, mert 1973-tól már érkeztek a Hámánba az M41-esek és gondolom akkortól Esztergom felé is kezdtek már járni.

Előzmény: smnks (49060)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49095

Köszi a választ!

Előzmény: rezgaras (49055)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49094

"Érdekes de nem hiszem hogy megfelelő propagandával és marketinggel nem lehetne újra közlekedtetni,ha nem is minden nap de heti egy két alkalommal nyaranta. Ezek a gépek egyébként is csak állnak egész nyáron,így legalább üzemben lennének tartva és mozognának sőt még pénzt is hozhatnának a konyhára."

 

Persze, hozna a konyhára, de vinne is és könnyen lehet, hogy az lenne a több.

Sokszor ki lett itt már beszélve, hogy igazából rentábilis, mindig csak a gazdag külföldieket szállító nosztalgiák voltak.

A nekünk is elérhető árú meneteket a MÁV finanszírozta sokáig, aztán egyre jobban kiszállt belőle, a gépek közben meg egyre jobban leharcolódtak, a gazdasági helyzet romlott, stb...

 

Én is örülnék, ha lenne sokszor, sok helyre, sok féle típussal különmenet és mindez elérhető áron, de ennek, ahogy az idő telik sok féle ok miatt sajnos egyre kisebb az esélye.

Gondolj csak arra, hogy működő 424-esből a gőzüzem megszűnése után még volt 7-8 db. legalább, most meg örülni kell majd, ha az az egy nagy nehezen elkészül és újból közlekedik majd (424-247)

Előzmény: Törölt nick (49038)
akóR Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49093

Ha tényleg van a Horvátoknál a parajosban legalább kettő db. 424-es..., abban kellene gondolkodni .

Előzmény: Madrone (49091)
Madrone Creative Commons License 2013.01.22 0 0 49092

Szia!

 

Nem találkoztam!

Előzmény: C50 (49052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!