Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

morvaiz Creative Commons License 2004.06.03 0 0 38
Hátha valakit érdekel a nem grafikus kijeltö is :

Üdv.

morvaiz Creative Commons License 2004.06.02 0 0 37
De lassan el kéne indulni az autóval hisz arra találták ki.Lássuk mit is tud elemi közegében az úton.

Ha ráadja valaki a gyújtást az autó feléled, nem úgy ahogy azt mondani szokták, mint egy karácsonyfa minden kigyullad rajta (holott ez így is van) hanem szerintem inkább úgy mint egy csengőszóra megjelenő komornyik akinek 3 diplomája van. hogy miért az lentebb kiderül.

Elsőre semmi meglepő, megy ahogy kell.
A motor szemszögéből nézve, csendes, húzós, de az Overbooster nem nagyon érezhető.
A váltó nekem kicsit sok volt a 6 sebesség, mindig egyből fel akartam váltani, lehet ettől nem is éreztem az a nagy lendületet benne.
A futómű tényleg király, még macskakövön is meglepő, nekem inkább a sportos irányba tendál mint a kényelmes franciás, de jól van ez így.

Most egy kis kitérő, 407 randevúm előtt 1 héttel próbáltam egy másik dízelt, először csak brahiból, de aztán meg kellett reformálnom hozzáállásomat egy "állati jó" motrot sikerült faragniuk a konstruktőröknek. Full alumínium, semmi hengerfej az egész motor egy egység amit fél folyékon (fél szilárd) állapotban öntenek.A vezetési élmény is kiábrándítóan jó. Majdnem el is csábultam. Ja ez a szerintem összemérhetően jó motor a Hondától származik a 2.2 i-cdti, és egy Accordba volt beépítve. Szóval ezzel a géppel volt némi tapasztalatom előtte, és miután be szálltam a 417-be kicsit lehangolódtam, hogy ez nem lehet, a japánok már megint át ugrották Európát. Aztán hogy egyenlő esélyt adjak neki pontosan ugyanarra a szakaszra hajtottam ahol a Hondát is próbáltam. És hogy lezárjam horroriszikusba nyúló gondolatmenetemet, megnyugtatok mindenkit a 2.0 HDI a 407-ben helyrerakta az értékrendet. Szinte ugyanúgy ment mint a kicsivel erősebb (140 LE), 5 sebességfokozastos Accord, a különbség ami tényleg kicsi betudható a váltó és a motor eltérésének.

140 felett eléggé hálható volt a szél zaj ami 2 dolognak tudható be, eleve nagyon szeles időjárás volt, az ablakok nem a duplán szigetelt üvegből (ami nagyon ajánlott) voltak.
Ha viszont agyonra hangszigeteljük akkor is marad egy picike zavaró momentum, ami igen idegesítő is tud lenni. mivel a Navi CD-s ugye aki sokat úton van annak néha cserélni kell a lemezt, ez ment közben korábban nem volt megoldható mert a CD-ROM a csomagtartóban volt.Na most már elöl van a középkönzólban, úgy mint a 307-nél, úgyhogy ha elindulunk, vagy akár menet közben is frankón lehet hallani a CD-ROM működését (fej pozícionál, felpörög stb.) ami ha nem szól sem az autóban akkor zavaró.
Bár azt nehezen tudom elképzelni ,hogy ne szóljon benne valami. Vagy én beszélek és irányítom a multimédiát vagy az olvassa éppen fel nekem ékes európai kiejtéssel a beérkezett SMS-eket(!) vagy a TMC infókat, vagy éppen navigál élö szóval. Szinte minden megvan a kényelmes kiszolgálásához, van bőven mit felfedezni az autóban még az öreg Peugeotosoknak is.
A navigáció pontos, és gyors a számolás és a térkép építés, zoomulás stb. Végre ergonómikusan beállíthatom miket akarok látni a térképen (benzinkút, bank, reptér, busz stb...),vagy akár az egész 7" kijelzőn élvezhetem Európa domborzatát.Telejesen jól kihasználja a 16:9 és méret előnyeit, ball oldalon piktogrammszerüen (értsd. Móricka ábra) mutatja a következő kritikus útszakaszt, mellette pedig a térképet, ami külön jó hogy piktogramon is on-line látod hol vagy most éppen.Aki használt már navigációt az tudja ez értékelni, aki meg nem tudja (mert mondjuk Magyarország még mindig nincs feltérképezve) annak is ajánlott a nagy kijelző. Egy kedves fórumtárs szavaival élve "mennyivel jobban néz ki az átlag fogyasztás színesben"
A zenét az autóban csak a kisebb gyári rádión keresztül élvezhettük, de az is elsőre nagyon elégnek tűnt. A divatos membrán gyilkoló ritmusokhoz bőven elég, aki klasszikus zenét szeretne élvezni annak mindenképpen ajánlott a JBL (annak meg is fogja érni és meg is fogja tudni fizetni)
Más különösebb mesélnivalóm nincs hiszen szerencsére unalmasan telt az a közel 100 km.
Pont ezen eseménytelenség miatt ajánlott még a tempomat, hogy ugyan mán a gázt se kelljen nyomni.
Sötétbe nem próbáltam az autót, de nekem nincs is szükségem több próbára.

Üdv.

morvaiz Creative Commons License 2004.06.02 0 0 36
Egy kép a panorámatetös SW-röl:

yaminyamin Creative Commons License 2004.05.31 0 0 35
Sziasztok,

MHírlap szerint:

1.8i: 5,25
2.0i: 5,75
1.6HDI: 6,15
2.0HDI: 6,65

Üdv: K.

Előzmény: Fandor (34)
Fandor Creative Commons License 2004.05.30 0 0 34
Árakról van információ részletesebben?
dreco3 Creative Commons License 2004.05.29 0 0 33
PPS...PPS ez biztosan jó lehet. Ezen a néven az oroszok nagyon megbízható és nagy tűzgyorsaságú dobtáras, súlyzáras -40 foktól +100 -ig működő dobtáras géppisztolyt csináltak a II. világháborúban. A név ott már bevállt.

Elnézést de nem tudtam kihagyni.

sansalvador Creative Commons License 2004.05.29 0 0 32
Gábor!
Köszönöm az infót, utánna fogunk járni.

Morvaiz!
Márkaszervízben láttam, már használják. Műszaki tanácsadónk (MyPeugeot.hu) vont vele kérdőre egy problémás Boxert, amikor néztem.
A Nissannal kapcsolatban: ha én Nissannal járnék, akkor elvárnám a Nissantól, hogy oldják meg a problémáimat. Bárhol is legyek a világban. Egyébként a tengerentúli technológiához csak annyit, hogy ez az autó is megegyezik az eu Terrano (asszem) 1-es technikájával, csupán annyi a gáz -mint írtam is- hogy a hazai imporőrnek csak 96 után gyártott autókhoz van szoftvere, ez pedig az előtti modell. Ezt a műszaki igazgatójuk mondta. Ez a szomorú, különben tőlünk nyugatra meg ez nem probléma.

Előzmény: morvaiz (28)
dreco3 Creative Commons License 2004.05.29 0 0 31
Még néhány adat
Fogyasztás

1.8. 5 seb 11,3/6,0/7,9 /v/o/vegyes
2.0 5.seb 11,4/6,4/8,2
2.0 tiptronik 4.fok 12,7/6,4/8,7
2,2 6 fok 12,9/6,8/9,0
2.2 tiptronik 4 fok 13,9/6,9/9,4
3,0 tiptronik 6 fok 14,5/7,0/9,8
1.6 HDI 5 fok 7,0/4,6/5,5
2,0 HDI 6 fok 7,7/4,9/5,9
2,2 HDI tiptr 6.fok 9,2/5,3/6,7

Megjegyzés:
a 2.0 benzines fed.komp.-e nekem 13.6 literes fogyasztást mutatott.

dreco3 Creative Commons License 2004.05.29 0 0 30
407 felszereltség+ opciók

1. SPHERE -ABS
-Aktív üléstámlák
-Egyzónás aut.klíma,
aktívszenes szűrővel
-elektromos, fűtött vissz.tükör
-ESP
-fedélzeti számítógép
-fekete kilincsek és
oldalvédő elemek,
-fém jellegű belső dekor.
-kormányoszloplágzsák
-ködfényszórók
-központi zár távirányítóval
-oldal- és függönylégzsák
-rádió-CD (korm-ról vez)
-szekvenciális első ablakemelő
-szövetkárpit
-vezető és utasoldali légzsák
-16” dísztárcsa

2.
SPHERE FELSZERELTSÉG + SYMBOLE
-automata fényszóró,
-állítható első könyöktámasz,
-állítható magasságú utasülés,
-bőr kormánykerék és seb.váltó
-csomagtérháló
-deréktámaszok elől,
-elektromosan behajtható vissz. Tükör
-esőérzékelős ablaktörlő,
-hátsó könyöktámasz,
-hátsó szekvenciális ablakemelők
-keréknyomás ell.
-kétzónás aut.klíma
-krómcsíkkal díszített oldalvédő
elemek
-küszöbvilágítás
-megvilágított pipere tükrök,
-színre fényezett kilincsek,
-velúrkárpit,
-5 órából álló műszerblokk
pontmártrixos kijelzővel

3.
SYMBOLE FELSZERELTSÉG + SUPREME
-CD- tár
-elektrokróm belső tükör
-elektromosan áll. Ülések
-famintázatú belső dekor.
-fűthető első ülések,
-tempomat,
-tolatóradar,
-xenon fényszórók, nagynyomású
fényszórómosóval,
-17” könnyűfém keréktárcsa

4.
SYMBOLE FELSZERELTSÉG + SPORTLINE
-Bőr/szövet kárpit,
világos műszerszámlapok
-elektrokróm belső tükör
-elektromosan áll. Ülések,
-háromküllős sportkormány
-króm jellegű belső dekor.
-tempomat,
-tolatóradar
-xenon fényszórók
nagynyomású fénysz. Mosóval
17” könnyűfém keréktárcsa

fŐBB OPCIONÁLIS FELSZERELTSÉG

HÁTSÓ EXTRA CSOMAG:
hátsó övfeszítők,napellenző rolók hátul

riasztóberendezés
színes navigációs rendszer rádiótelefonnal
és CD tárral
bőrkárpit
szekvenciális, elektromos tolótető,

Prémium csomag**: bőrkárpit,vezetőhelyzet memorizálása, tolatáskor lebillenő visszapillantó tükrök

többrétegű oldalüvegek

JBL erősítőrendszer

megj:
A prospektusom 407 lieres csomagtartót ír.

Az jármű legolcsóbb változata 5,200,000 Ft. lesz előreláthatóan.

Az autó fordulóköre:
falak között 11,75 méter
járdák között 11,2 méter

Motorok jelenleg
1.8 benzin 5 fok. man. 85/117 kw/le 160nm
2.0 benzin 5 fok. man. 100/138 190
2.0 tiptronic 4 fok. aut.
2.2 benzoin 6 fok. man 116/160 217
2.2 tiptronik 4 fok. aut.
3.0 tiptronik 6 fok. aut. 155/211 290
1.6 HDI 5. fok man. 80/110 240/260*
2.0 HDI 6. fok man. 100/136 320/340*
2.0 HDI Tiptronik 4. fok aut

A változó geometriájú turbófeltöltővel és nagynyomású közvetlen befecskendezővel ellátott motor Overboost funklcuióval rendelkezik.
Overboost: átmenetileg megnövelhető nyomaték

Részecskeszűrővel ellátott(FAP) és EURO 4 szabaványú motor.

A részecskeszűrő felfogja, majd elégeti a kormot egy újszerű folyamatot követve, mely kizárólag az Eolys folyadákkal társított közös nyomócsövű rendszer sajátja.

dreco3 Creative Commons License 2004.05.29 0 0 29
Szevasztok. Láttam élőben a 407 SW-t. Mi több vezettem is. Sőt képet is készítettem. Sokáig nem vezethettem, tehát teszetelni nem tudtam.
Tulajdonképpen annyira örültem a lehetőségnek, hogy nem is néztem meg a hátsó üléseket. Élőben még szebb mint képeken. Jelenleg 1 db. van az országban. Se rendszám, se forgalmi, csak PR célokra. Fényképezni csak titokban. A hangjából itélve dízel volt. A panorámatető gyönyörű kilátást ad. Nekem jobban bejön a formája mint a limuzine változat.

Képeket egyelőre nem tehetek fel, mert a Peugeot azonnal beperelne. Majd a hivatalos bemutató után.

És ha ez nem volt elég, vezettem 2.0 hdi-t, 2.2 benzines, és egy 2.0 benzinest. Azt hiszem az élvezetről nem tudok beszámólót. hacsak annyit nem, hogy állandóan le akartak túrni az útról, mert a kocsit nézték, nem az forgalmat.
Baggio is igen örült, amikor két 407 megjelent nála.

Gyuszkó, Baggionál vannak képek, ha érdekel.

morvaiz Creative Commons License 2004.05.28 0 0 28
sansalvador:
voltál tán PUG továbképzésen,különben hol láthattad a technológiát ?
A Nissan példa azért nem a legjobb, mert talán azért egy europai inportörtöl nem kell minden joggel elvárni, hogy tengerentúli technikákhoz is tartson felszerelést (mellesleg a nissan azért elég megbizható).
Előzmény: sansalvador (26)
gáBOR Creative Commons License 2004.05.28 0 0 27
OFF
A TECHNOSPORT-nál már próbáltátok ? Kiss-Ceglédi páros Nissanjaban is ilyen motor van, talán tudnak vele kezdeni vmit. Legfeljebb kicsit erősebb lesz :-)
Előzmény: sansalvador (26)
sansalvador Creative Commons License 2004.05.28 0 0 26
Hello,

ezt a PPS-t, amiről írsz, pár napja láttam élőben és tényleg egy nagyon jó dolog, high-tech megoldás. Úgy használja ki a technika adta lehetőségeket, hogy azzal tényleg gyorsan, egyszerűen és pontosan lokalizálhatja a hibát a szerelő. Azért jó azt tudni, hogy azt a pénzt amit kifizetsz az új autódért, ilyen jobb dolgok fejlesztésére (is) költik, nem úgy mint sok más márkánál. Egy példa:
Az öcsémnek van egy Nissan Pick-Up V6-osa, amerikai kivitel. Valami elszállt benne a télen és nagyon sokat fogyaszt, hogy most csak ezt az egy hibát említsem a sok közül. Senki sem tudja mi a hiba, de a csúcs az, hogy nincs a magyar szervízeknek diagnosztikai műszerük hozzá. Pedig a hazai importőrt is megkerestük, csak a 96 után gyártott EU Nissanokkal tudnak foglalkozni, mindegyik szervíz csak a kezét tárogatja, egyebet nem tudnak. Még a gyári adatait sem tudják az autónak prezentálni, hogy egy egyszerű elektromos szakember hozzákezdjen kimérni egy-két alkatrészt benne. Ajánlották, próbálkozzunk Ausztriában. Köszönjük. Így becsül meg a nagy japán Nissan, ha mellette voksolsz. Még egy mezei diag műszerre se tellik, vagyis legalább a szoftverre, nemhogy egy ilyen hibakereső rendszerre, mint a Peugeot-nál.

Előzmény: morvaiz (19)
Gyuszkó Creative Commons License 2004.05.28 0 0 25
Nekemisnekemisnekemis!!!!! :-)
Előzmény: gáBOR (24)
gáBOR Creative Commons License 2004.05.28 0 0 24


Gyuszkó Creative Commons License 2004.05.28 0 0 23
"Ui.
Gondolom ezek után azok a kevesek is aki eddig esetleg bele olvastak a fórumban, mint a nyíl tépnek el innen.
:-) 2

Vagy épp ezért jönnek ide csőstül az emberek => kezükben a chiptuninggal legegyszerűbben megoldható autó! Nem kell hozzá külön chip, vagy extra kábelezés, bonyolult csatlakoztatás, egy pc/szoftver és már úgy konfigolhatjuk az autónk erejét, ahogyan nem szégyeljük :-)

DE Most szeretnék óva inteni mindenkit ettől, inkább bízzuk a szakemberekre a tuningot :-)

Gy

Előzmény: morvaiz (21)
Gyuszkó Creative Commons License 2004.05.28 0 0 22
Megoldás:

Egy megfelelő interface-szel felvértezett Notebbok/palmtop-pal járunk az autóval, és az egyébb trükkös kapcsolatok alapján megszerzett (:-)) szoftvereket futtatva reseteljük a rendszert :-)

Gy

Előzmény: morvaiz (21)
morvaiz Creative Commons License 2004.05.28 0 0 21
Bizonyára sokan ismerik már a 607-nél bevezetett Busz-rendszert.
A lényege, hogy nem mindent mindennel összekábeleznek, hanem kvázi egy kábel (sin,busz) van amire rákötnek minden oszt jovan.
Olyasmi ez mind a számítógépekben a proci meg a memória vagy a merevlemez kapcsolata, ott sem, kötnek össze a memória minden bitjét a procival, hanem címeken keresztül kommunikálnak. Ha valami kell elküldi a kérő hogy honnan mi kell, a fogadó meg tudja hogy tőle kérnek valamit (vagy utasítják valamire) és reagál rá.
Előnye ugye hogy nincs kábel korbács többet ,hátrány hogy sokkal bonyolultabb és költségesebb a megvalósítása.
Más kérdés, hogy bizonyos szint után már a kábel korbács többet nem alkalmazható.
Mivel minden adat egy madzagon megy elég gyorsan kell poroszkálnia, hogy mindenki elférjen rajta, de ami még fontosabb a biztonsági berendezések kommunikációjának (ABS,ESP,ASR) meg pláne szaggatni kell.
Ezért ezek a cuccok külön buszt kaptak ,de ami új a 407-bne hogy megkapta a Full-CAN-Multiplex-Technologiát.
Tudtommal a 607 is "csak" max. 2-3 CAN busszal rendelkezett, ez meg már CAN-CAN-en (Controler Area Network) keresztül kommunikál a 37-40 boarcomputerrel 500 kbit/s sebességgel.
Persze a kevésbé kritikus dolgok (Navi,kombiinstument...)továbbra is sima CAN-buszon (128 kbit/s) maradtak.
Vadi új LIN Busz-rendszer (Local Interconnect Network - 19,2 kbit/s) van az ablaktörlő vezérlés.
Ez High-Tech.

Konklúzió:
Még az ablaktörlöt is Comodore-64 vezérli.

Ui.
Gondolom ezek után azok a kevesek is aki eddig esetleg bele olvastak a fórumban, mint a nyíl tépnek el innen.
:-)

Üdv
MZ.

morvaiz Creative Commons License 2004.05.28 0 0 20
Köszöntem szépen.
:-D
Sok sikert a motiválásban.
Előzmény: Gyuszkó (18)
morvaiz Creative Commons License 2004.05.28 0 0 19
Most olvastam és megmondom őszintén nekem is leesett az állam, és nagy megnyugvással töltött el.
Hallott már valaki a Peugeot PPS-röl ?
először a 407 kapcsán vezették be ha jól olvastam, a következőket takarja :
PPS - Peugeot Planet System

A nagy sebességű 407-es autó elektronika rendszer (erről is írók később) új diagnoziseljárásokat igényeltek, ezért vezette be ,fejlesztette ki a Pug a PPS-t. A technika a Gyári szervizesek kezébe ad egy olyan dolgot amin keresztül egy laptoppal és pl.. egy vezeték nélküli internetkapcsolattal egyszerre hozzáférnek a boardelektronikához és a Pug adatbankjához.Igy a hiba pillanatok alatt lokalizálható és akár el is hárítható. Hogy miért ? Természetesen a felgyülemlett tudásbázis miatt, hisz az Adatbázishoz a világ összes Peugeot-kereskedöje (szervize) hozzáfér, és hozzáad valamit.Ezzel a potenciállal és a direkt kapcsolattal az autóhoz a hiba 5-ször gyorsabban elhárítható mind a hagyományos módszerekkel.
Amint a hiba ismerté válik a rendszer javasol egy méretre szabott diagnosztikai programot amit végig is vezet, és szükség esetén a szereplőknek is javasol tennivalókat ha az szükséges.
Ha a hiba nem analizálható így, fenn áll a lehetőség egy Saarbrückeni spezialistának a direkt hozzáféréshez az autóhoz.

Ennyi kb. a cikk, amiben nem is a megoldás a meglepő hanem hogy végre az autóipar a szerviztechnologia terén is aktívan alkalmazza az új technológiákat.
Tehát alkalmazza nem csak tervezgetik mint pl.. a BMW az SMS-es diagnózis jelentést a szerviznek.

Gondolom azt gyakorlatból már mindenki tudja, hogy manapság már nem feltétlenül a hengerfejtömítés, meg a vízipipa a legnagyobb gond az autóknak hanem az elektronika.
én személy szerint dühítőbbet nem tudnék elképzelni mint, hogy egy tökéletesen funkcióképes, teletankos, szuper autóval állsz a nagy semmi közepén, távol minden civilizációt (és Peugeot assistancetol) és nem tudsz elindulni egy softwarehiba miatt.

Na ezek Peogeotosok jó úton haladnak az ilyen jellegű gondok megoldásán, a következő lépés az lehetne ha a diagnózist , vagy resetet vagy akármit már nem csak a szervizben lehetne elvégezni. Technikai akadály már nincs neki.

Titkos álmom nekem mint informatikusnak, hogy adott estben én magam is módosíthassam az autóm softwereit a magam igényei szerint. Talán ehhez való szándék szerint indul te la 407-es is azon az úton, azzal hogy már a tulaj is hozzáfér a hibakódhoz, és üríthet is a listát ha akarja.

Üdv
MZ.

Gyuszkó Creative Commons License 2004.05.27 0 0 18
Ha autóval kapcsolatos cikkszerű irományt szeretnék olvasni, mától kezdve csak a te monogrammodat keresem !!!!

Az alábi iromány fényévekkel több infót árult el az autóról mint azt a totálkáron láttam! Gratula (bár sárgára irígykedtem magam az olvasás alatt, hogy neked már személyesen is sikerült vele megismerkedned, de ezt hadjuk :-))

A főnök most akar autót cserélni, próbálom terelgetni a 407 felé :-) majd meglátom mi lesz.

Gy

morvaiz Creative Commons License 2004.05.27 0 0 17
Mindenesetre üvegtetös lesz,ez már hasonlóság nem?
:-)
3. üléssor gyanitom nem lesz, a többi még passzolhat.
Előzmény: sabian (16)
sabian Creative Commons License 2004.05.27 0 0 16
hálás köszönet
azért a remény hal meg utoljára, s talán lesz annyira variálható, mint a 307 SW
sabian
Előzmény: morvaiz (15)
morvaiz Creative Commons License 2004.05.27 0 0 15



morvaiz Creative Commons License 2004.05.27 0 0 14
Az SW-röl amit tudok az egynelöre nem sok,de valahol láttam egy képet ahol le voltak döntve a hátsó ülések, ebböl csak spekulációként az következik, hogy fixek.














Üdv.
MZ.

Előzmény: sabian (13)
sabian Creative Commons License 2004.05.27 0 0 13
szevasz!

engem némi info érdekelne az SW átalakíthatóságáról: a hátsó pad pad-e vagy 3 szék, amelyek külön-külön is mozgathatóak, ill kivehetőek-e darabonként
előre is köszke
sabian

Előzmény: morvaiz (12)
morvaiz Creative Commons License 2004.05.27 0 0 12
A folyt. köv. elött:
Megjelent egy cikk az indexen a 407-röl.

2 apróságot javítanák ki rajta:
- a klíma kikapcsolható, max. nincs olyan gomb hogy "klíma kikapcsolás". Ha a ventillátor gombját tekerjük az óramutató járásával ellentétes irányba akkor egyszer csak kikapcsol, és ezt ki is írja.

- tudtommal 2.2 HDI egy darabig még nem lesz, mint ahogy 2.7-es sem.

Üdv
MZ.

morvaiz Creative Commons License 2004.05.26 0 0 11
Üdv.
Pár napja sikerült az új 407 kormánya mögé kerülnöm 2 órára ami mindenféle menet próbát tekintve 100 km-re volt elég.
Nem is olyan röviden (hely van bőven) beszúrom ide tapasztalataimat vagy talán inkább élménynek kéne fogalmaznom.
Szerencsére van módom elkerüli azon bal lépeseket melyeket az olyan "autotesztelöujságirok" vetnek papírra akik a mindennapjaikban egy 5-15 éves technikával járnak és utána cikket kell írniuk egy vadi új jelenségröl.Elkerülhetetlen már csak pszihés alapon is az agyon magasztalás.
Mivel én eleve Peugeotból szálltam ki még pedig a nagy testvérböl, ezért magasan van a mérce, voltak elvárásaim és azért nagyjából tudtam mire számíthatok. Ezért pl.. a sok sajtócikk által agyon magasztalt óriási felületű első szélvédő nekem fel sem tűnt.
A fenti sorokkal nem azt akarom előre festeni hogy ez nem egy szubjektív leírás lesz (nagyon is az lesz), csak nem biztos hogy annyit fogok örömködni a halk dízelmotoron, a xenon, meg a hűthető kesztyűtartón mint esetleg azt más tenné.
Na de nézzük mit is kaptam:
Peugeot 407 2.0 HDI, 136 LE, 320 ill. 340 Nm, 6 sebessége kézi váltó, Tendance (közepes felszereltség) kivitel, színes 16:9 es kijelzővel, navigációval, pacifikblue színben (hogy valami lényegtelent is írjak).
Az autó idomait most nem méltatnám, akinek nem tetszik az úgysem olvassa ezeket a sorokat aki meg oda van tőle annak meg minek. Köztes érzést a design úgysem tud kiváltani. Csak 3 dolgot fűznék azért még ide:
-amíg élőben valaki nem látta addig kár véleményt alkotni
-a formának ki kell tartania legalább 4 évig, tehát nem lehet csak szépítgetéssel maradandót alkotni (ez igaz volt a 406-ra is)
-a segge valahogy nem passzol a elejéhez, mintha elfogyott volna a bátorság a hátuljához.
Ami még meglepett ,a bemutatón rengeteg idősebb urat, hölgyet láttam.
Mondjuk a krómot hiányoltuk róla föleg,megérdemelte volna igazán.

A motor technikai adatait tekintve szinte teljesen megegyezik az én korábbi 2.2 HDI-mel, csak ugye kisebb cccm-böl hozták ki ugyanazt és ami még fontos EORO 4-es normával, kooperálva a Forddal.
Írott formátumú dokumentációt egyenlőre nem találtam róla, de a viselkedéséről, hangjából azt kell mondjam ez is 2 kiegyenlítő tengelyes, változtatható lapátszöggeometriáju turbóval, intercolerral(Behr) ellátott Piezo common-rail technika.
Hangja a motornak van, de csak az a kellemes gyors brummogás. A motortérbe tekintve nekem nem tűnt annak az agyon szigetelt megymagnak, úgyhogy biztos lehet még rajta akusztikailag javítani, de minek. Rángatni persze még véletlenül sem merészel ,de hát ez is elvárható már minimum a Peugeottol.
A hangon kívül a motor másik fontos ismérve ugye a teljesítményen, na ez nem volt annyira lehengerlő számomra. Se nem rosszabb se nem jobb mint a 2.2 HDI volt. Olyan 140 km/h-ig majdnem vehemens lehet mondani, aztán lehiggad. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy 3000 ford./perc föle nem nagyon pörgettem a motrot és amint lelhetett már kapcsoltam is az 5 ill 6.-at, de hát egy dizelnek ez nem lehet gond.
Olvastam többen meghajtották 220-ig, meg hogy "megy mint a szél",meg "nagyon figyelni kell az órát mert nagyon megy" , na ezeket én nem tapasztaltam.Én inkább abban bízom, hogy még 200.000 km után is halvány emlékeim lesznek csak a szervizelésről, meg a motortér nyitogatásról.Ja a motortékitámaszto hagyományos rudazatos (ejnye).
A voltoról sokat nem írnék, semmi gond vele , Peugeottol méltatlanul végre rövid(ebb) úton jár, de hát ez is csak egy kézi váltó és nem automata. ;-)Talán annyi hogy az 1 és a 2 nagyon rövidek.
A futómű is teszi a dolgát ahogy kell és elvárható, macskakövön is példásan "nem csinál semmit", amit a kormányon keresztül küldök neki azt gondolkodás nélkül teszi, na jó az ESP azért gondolkodik helyette, de csak ha kell.
A fékek úgy fognak ahogy az szintén előírt, szerintem hatásuk közelebb van a harapóshoz mint a lustához.
A belső kicsit csalódás volt elsőre nekem. Hiányoltam az eleganciát belőle, persze a régi kocsimat kerestem ebben is, de aztán ha ráadod a gyújtást és felébred az oroszlán már helyére is kerülnek a dolgok.
Ergonómiailag jól sikerült, férfiméretü autó (itt most a pedálok távolságát értem). A 3 küllős kormány metálbetétei kellemesen hűtik az ujjakat. Itt előjön a beige belső egy újabb fogyatékossága, az csak fekete számlapos armatúrával és 4 küllős kormánnyal kapható.Végül is eddig nekem is a 4 küllős volt és tökéletesen megfelelt. Akkor meg minek nehezményezem mi ? de most már nem törlöm ki ezt a sort, legyen egy kis negatívum is itt.
Különösen hosszú úton lehet ki-be húzogatva állítani a kormány oszlop távolságát. Az ülés tarthatna kicsit többet az oldalamon, de így sem rossz.A könyök támasz centire ott van mint ez előző autómba, de hatalmasat fejlődött a kardán alagút. Belekerült végre egy pohártarto.Mondjuk én fel cseréltem volna a szivargyújtó és pohártartót így 3 pohár is elfért volna a tartóban (ismét egy rendkívül velős megjegyzés volt).
Elöl a fejünk hamar a design csapdájába eshet, mivel igen kis szögben lejt az első szélvédő, és ugye mi nem a hátsó üléssor helyén vagyunk, elég hamar elérhetjük a plafon szintet, ha még üvegeztető is rendelünk, ami elvesz vagy 1-2 cm-t még, akkor meg aztán tényleg gond lehet a fejmagasság.
Ha már a design kontra praktikum : a fényszóró is fel lettek áldozva a tervezőasztalon. Helyzetünktől adódóan, eléggé hátul fent vannak, nem a leg optimálisabb az út megvilágítása. Egy huszárvágással megoldható viszont eme problémakör, a kulcsszó xenon. Ez ugye eleve messzebb és irányítottabban teszi világosabbá az előtte levő teret úgyhogy itt ez a bibi elenyésző.
Hátul hely, naja az van is meg nincs is ki hogy nézi vagy mire használja a hátsó taktust.
Szintén lapkritika tárgy volt a sok kezelőgomb a középkonzolon, naja az i-Driveis németeknek végre valami amibe beleköthetnek. De itt megint előjön a felületes újságírás, mert ha tudnák a kritizálók, hogy minden gombnak min. 2 funkciója van de előfordulhat hogy 4 vagy 5 is, és akkor még nem beszéltem a kormáqnyoszlop kezelőszerveiröl, akkor talán be sem mertek volna szállni nemhogy kritizálni. De ha valaki a tollára vette volna mint negatívum a sok kezelőszervet, csak annyit kapott volna válasz képen, hogy hangvezérlés.
A kesztyűtartó brutál nagy, és persze hűthető, viszont a vezető oldali kis rakodó rekesz annyira biztonságosan zárható(értsd kemény), hogy nyitáskor görbül a műanyag és kisség "ocso" hatást kelt.Az ajtó kárpit szövete is kicsit elüt az autótól, naja full bőrt kell rendelni.
Végre el tették az útból az ülés fűtés kapcsolóját.
A külső tükrök helyzete szokás kérdése, de szerintem most a szemnek kb. 0.073 másodperccel több utat kell megtennie hogy belássa a hátul jövőket.
Ami nekem nagyon sokat javított a komfortérzésen az a hátsó ajtóba integrált napfényrolok. Végre eltűnne a fekete macskafejek, meg Disney figurák az autóról, ami elég illúzióromboló tudott lenni.Sajna a hátsó szélvédő rolója kézi üzemű.
A hátsó ülés könyöktámaszába rakodó rekeszt meg pohártartókat építettek, aminek használati értéke , főleg a méretei miatt, kb. a nullával egyenlő.
A csomagtartó hatalmas kiábrándulás volt, nem a mérete miatt hanem a befejezetlenség végett. Ha ugyanis valaki benéz a két oldalsó rekeszbe ott össze vissza szabdalt műanyag alkatrészek meg fém karosszéria részek látszanak, semmi burkolás vagy legalább legörbítés. Megoldás eme esztétikai kamikázéra a JBL Soundsystem rendelése lehet, mert annak subwoofere legalább kitölti az egyik ilyen rút rekeszt.
A csomagtartó háló rögzítéseken is lespórolták 2 kallantyú ami miatt kevésbé rugalmasan variálható az.

De lassan el kéne indulni az autóval hisz arra találták ki.Lássuk mit is tud elemi közegében az úton.

Ha tetszik ha nem folyt.köv. ...

Gyuszkó Creative Commons License 2004.05.26 0 0 10
Arra, hogy a megfelelő kulcsot kapjam meg? :-)
Előzmény: morvaiz (9)
morvaiz Creative Commons License 2004.05.26 0 0 9
Jó,csak azért szóltam, hogy ha valaki hozzád akar vágni egyet akkor ha választhatsz tudd mire kell figyelni.
;-)
Előzmény: Gyuszkó (8)
Gyuszkó Creative Commons License 2004.05.26 0 0 8
Figyuka,

Én azért élvezném azt a belsőt, akár milyen színnel van megáldva :-)

Gy

Előzmény: morvaiz (6)
morvaiz Creative Commons License 2004.05.25 0 0 7
Eurotax Schwacke kiadta becslését a 407 árának várható alakulásáról használt autóként.
"Progressiv", azaz a legjobb osztályzatot kapott az autó. Az elmúlt 2 évben csak 80 típus kapta ezt meg.
Becslésük szerint pl. egy 407 2.0 HDI évi 35.000 km futásteljesítménnyel 24 hóna után listaárának 58% fogja érni.
36 hónap után még 49%, 48 hónap elteltével pedig 43% a maradványértéke.
Összehasonlítva "osztálytársaival" is elöl van a listán.

forrás:Peugeot

morvaiz Creative Commons License 2004.05.24 0 0 6
Egy jó tanács világos bőr belsővel (Beige) vigyázni, panaszkodnak hogy nagyon tükröződik és rontja a belső "élvezetet".
morvaiz Creative Commons License 2004.05.24 0 0 5
Néhány száraz de érdekes információ, amik esetleg nem annyira ismertek:

- Bosch "Aerotwin" törlök vannak az autón amik PUG-tól kissé szokatlanul bentről kifelé törölnek.Ezek az új lapátok teljesen "fém mentes" csak gumiból vannak.A hosszúkat is figyelembe véve tényleg bravúros és tapasztalatom alapján "jól" törölnek.
- Hivatalosan a csomagtartó 407 literes, minő véletlen. a prosi viszont közel 60 literrel többet ír.
- Az ajtózárásokna vagy 12 féle módozatát tudja az autó, csak néhány példa:
+Franciásan indulás után be tudja zárni az ajtót magától.
+gyerekzár bentről is vezérelhető
+szuperreteszes
+leállítás után, 30 perc késleltetéssel magától lezárja az autót (ne hagyd a kulcsot az ülésen), de ez állítható ha jól értettem
+zárás lehet belső, körkörös védelemmel vagy pl.. csak körkörös riasztó védelemmel vagy akár ezek nélkül is
+csomagtartó lehet csak kulcsos nyitás/zárásra állítani.
+természetesen baleset esetén automatikusan nyílnak az ajtók
+stb...
-a multimédiás rész (navi,rádió,cd váltó,telefon ...) élőszóval is vezérlehető, nagyon frankó
-végre kulturáltan, gyárilag a hátsó ajtókba rejtett napfény rolót van az autóba
-az első felfüggesztési technika a 307wrc-böl (rallysport) származik, és alumínium alapú
-nincs hátsó kardánalagút
-új hátso,helytakarékos felfüggesztés (ami mellesleg kiváló is)
-JBL Sound nem 10 hanem 11 hangszórós, egy mélynyomó van a csomagtartó oldalába meg ugye a 240W-os erősítő
-végre tényleg minden funkció tökéletesen integrált a központi konzolban
-a Navi nagyon sokat javult
-végre szinte minden eddig csak a szerviz által manipulált paraméter a fedélzeti komputeren keresztül is állítható(ezt sokan nagyra fogják értékelni), egy kivételt találtam eddig a tükrök ki/be hajlása lezárásakor csak a szerviz által kikapcsolható (hogy miért?)
-a HDI motor Overboosteres
-0.26 az autó CW-ja
-példás a biztonság (9 légzság,ABS/ASR/új generációs ESP,vészfékaszisztens ...)
-a HDI-be az Commmon-real vezérlés Siemens (nem Bosch)
-a V6-os csak 6 sebessége automatával kapható. Ez nem a ZF hanem japán és 0,1 körül fogyaszt csak többet mint a manuális váltó.
-A 2.0 HDI is szériába új 6 sebessége váltót kap.
-a hátsó ablakok is konfortkapcsolósak
-a klíma tényleg nem fújja le a hajadat semmilyen állásban sem
-TMC tényleg működik
-nem teleszkópos az alu-motorháztetö kitámasztás
-Csak 40 kg-mal könnyebb mint a 607-es
-36 fedélzeti Computer van az autóba összesen (ez nem biztos hogy olyan jó). Csak miheztartásvéget képen, a 607-be "csak" 27 van.
-a computer hibakódjai már az utasoknak is kilistázható, sőt törölhető is (ezt is sokan nagyra fogják értékelni)
-gondoltak arra is, hogy az autó egyszer öreg is lesz és nem viszik mindig szervizbe.A szervizintervallumszámláló kézileg is nullázható.
-hűthető a kesztyűtartó
-a Navi csak CD-s, és elöl nem a csomagtartóból "tölthető"
-természetesen széria a keréknyomásszenzor
-aktív fejtámlák vannak elöl
-az első szélvédőn külön reflexiómentes zóna van az autópályamatricáknak
-16 ill. 17" alufelni széria
-el. kormánymozgató esetén ki/beszálláskór a kormány automatikusan megemelkedik
-az automatikusan sötétedő tükör pl.. tolatáskór "kivilágosodik" az optimális látás érdekében
-az egész autóban az elektronikus kommunikáció buszrendszer alapú

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Üdv.
MZ.

morvaiz Creative Commons License 2004.05.24 0 0 4
Törölt nick Creative Commons License 2004.05.24 0 0 3
Üdv!
Nekem nagyon tetszik az új 407, technikailag is elég fejlett. Remélem a megbízhatósággal sem lesznek gondok.
A forma kitűnő alap a tuninghoz.
morvaiz Creative Commons License 2004.05.24 0 0 2







morvaiz Creative Commons License 2004.05.24 0 0 1





morvaiz Creative Commons License 2004.05.24 0 0 0
morvaiz Creative Commons License 2004.05.24 0 0 topiknyitó

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!