Keresés

Részletes keresés

Cross33 Creative Commons License 2018.11.11 0 0 4294

Ez lesz a vitorla, a második verzió alkatrészeit én gyártom.A boum verethez van egy skoda kormány kardánom, az nem negy, pont jó lesz, az árboc törését meg összehozom, itt már a fogadó részhez kell alumíniumot hegeszteni, de ezt megoldjuk.A swert, meg a kormány, a gyári koppintása lesz.  

Előzmény: Flagstaff (4293)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.07 0 0 4293

Egy dolgot felejtettem el. Ha háromszög vitorlázatot szeretnél, ahhoz mindenképp átmérőben szűkülő anyag kell. Máskülönben nem megfelelően fog görbülni az árboc és ezért nem lesz megfelelő a vitorla formázása erős szélben/élesedésnél. Ezen kívül a baumveret is egy lényeges dolog, ilyet se készítesz odahaza egykönnyen.

Ezek a dolgok négyszögvitorlázatnál nem jönnek elő.

Előzmény: Cross33 (4292)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.07 0 0 4292

Köszi az infót.

Előzmény: Flagstaff (4291)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.07 0 0 4291

A nincs semmi racsni, az lehet ránézésre igaz, hosszabb távon akarni fogod te azt. Jelentősen megkönnyíti a sottkötél tartását közepes széltől feljebb.

A vitorlázat/árboc megeshet hogy a Laser 4.7 vagy a Pico jó is hozzá. Persze nem használt/szétnyúlt darab mert azért kár pénzt adni.

Ha nem jó, akkor:

https://reallysimplesails.com/

És innen a PD Racer vitorlázata megrendelhető nem drágán. De lehet hogy a Walker Bay vitorláját is után tudják gyártani, egy kérdést megér. A "komolytalan" GIS/OZ Racer "komolytalan" tervezőjéé ez a vitorlaszabászat. Van némi tapasztalatuk négyszögvitorlával kapcsolatban is. Postáznak hozzánk is. Természetesen a dacron vitorlaanyag nem annyiba kerül mint egy párnaciha anyag és ezért (na nem csak ezért) egy vitorla se annyiba kerül mint egy párnaciha.

A kormány/svert se egy rakétamérnöki mestermű, de a szerelvényeknek/vasalatoknak azért nézz utána. Odahaza elég körülményes legyártani, egy billenő klemm sokezer forint és megvédheti a kormánylapot vagy a fartükröt. A fartükörre felszereléshez is drága a motyó, nem elég egy budiajtózsanér neki. A lapot/svertet ki lehet szépen farigcsálni, egy kézigyaluval meg egy dekopírral, elöl lekerekített, hátul egyenes lecsapás, airfoil a megfelelő keresőszó a gugliban. Utána szövetet/gyantát rá és örök élet meg egy nap. Bum/árboc megint nem vészes.

Előzmény: Cross33 (4289)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.07 0 0 4290

Akár az OZ Racer, akár a GIS, akár az OZ Goose terveit hozzáértő emberke alkotta meg, ha azt úgy kivitelezed, ahogy az elő van írva, akkor a teljesítménye garantáltan megfelelő lesz. A kormány és a svert mérete pontosan ehhez a hajóhoz van tervezve, az alakjához SABLON van hogy hol és milyen görbülete legyen a felületének a lehető legáramvonalasabb kialakítás miatt.

Más kérdés hogy mibe kerül. A drágaságát több szempontból is lehet vizsgálni. Lehet nézni onnan is hogy ilyen barn find Milennium Falconokkal hasonlítgatjuk a hetvenes évekből, nyolcvanas évek elejéről amit a német is inkább csak lomnak tart és kb lom árban dobál ki a kleinanzeigére. Árban Nyilván utóbbi lesz a nyerő, de egy vadiúj hajó az vadiúj hajó. És lehet onnan is nézni hogy egy vattaúj méretben hasonló dingihez hasonlítod. Mondjuk a két és fél milla környékén árult Bahia minimum két és félszer annyiba kerül mintha magad megépíted a GIS-t, de ha ügyes vagy akkor a különbség több mint háromszoros lesz. Hobbi hajózásra pedig elhiheted hogy nincs baj a teljesítményével. Főleg nem két és félszer jobb egy Bahia. És ez a GIS volt, azzal van tapasztalatom. 420-at raumban simán otthagyok vele, félszélben is valamivel jobb vagyok vele, egyedül kiélesedésnél tud nálam jobb lenni, részben az orrvitorla hiánya a GIS esetén, részben a kevésbé besottolható grósz (fock hiánya ugye) és részben a vitorla alakja (lug) az oka. A hajótest könnyebben és hamarabb megsiklik mint a 420. És egy használt,jó állapotú, nem szétnyúlt vitorlázatú 420 árához viszonyítva már nem is vagy sokkal odébb egy vadiúj építésű hajóval. Vagy egy szintén jó állapotú Kalóz is lehet az összevetés árban.

Ezért írtam hogy csak akkor szabad nekiállni ha van tuti fűthető, hőszigetelt hely ahol lehet készíteni télen. Akkor viszont megéri ha új hajóra VÁGYIK az ember. Saját készítésű FA hajóval hajózni egész más fíling mint egy csilliárd éves nehéz tejesládával. És igen, van tejesládám IS. Mondjuk épp nem nehéz (néhány kiló plusz egy Laserhez képest) és korához képest igen jó bőrben. A hasonló korúak általában nem így néznek ki.

Előzmény: Okatona (4288)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.06 0 0 4289

Semmiképpen nem akarok testet gyártani, meg műgyantázni.A tervem, hogy veszek egy Walker Bay 8 csónakot,és legyártom az árbocot, meg a kormányt  stb. az eredeti méretek - tervek alapján.Itt nincs semmi racsni, ez egy egyszerű cucc, és nem ér annyit, amennyiért lehet kapni.Az eredeti vitorlás szett drágább, mint maga a hajó, ami azért vicc kategória.Hasonló méretű használt gyári vitorla kapható bagóért, ezzel nem is kísérletezem, mert varrni nem tudok.

Ha megnézed az összeszerelést, az alkatrészeket, nincs köztük olyan, ami az eredeti árának töredékéért otthon le nem lehetne gyártani.Ez a kormány se egy agyműtét.

https://m.youtube.com/watch?v=MG4WgFXCxmE

Előzmény: Okatona (4288)
Okatona Creative Commons License 2018.11.06 0 0 4288

Helló!

 

Nem akarom kedved szegni, de tényleg ne állj neki otthon építgetni.

Nagyon drága lesz, és az sem biztos, hogy jó lesz.

Nekem a hajómhoz nem arra való, de gyári kormány volt. 3 év után tudtam egy eredetit venni, de 

még ez is hatalmas javulást hozott a hajó menettulajdonságaiban. 

Egy otthon készített kormánylap és kormányfej el sem képzelhető milyen lett volna.

Nem véletlen, hogy egy-egy típust évekig is tervezhetnek hozzáértők, és akkor sem ez első lesz a jó konstrukció.

 

Ha érdekel, akkor ismerősi körben van egy Atlanta Koralle, ami törődést igényel.

A test a prospektus szerint vihető tetőn (68kg?) és az árbóc két részre szedhető.

Emlékeim szerint a két svertszekrény közül az egyiknél ereszt, és egy festés sem ártana neki.

Ha jól emlékszem 70-80e.-Ft körüli árat akartak érte kapni.

Ha gondolod megkeresem a tulajt, hogy mi van a hajóval.

 

 

Előzmény: Cross33 (4283)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.05 0 0 4287

Háát,azért azt leülnék mellétek megnézni ahogy egy racsnis csigát összehegesztetek. :-) Még egy sima csúszó csigát is többe kerül egyedileg legyártatni, esztergányolni, házat csinálni neki,fület, etc mint megvenni. Úgy se olcsó de legyártani garantálom hogy drágább.

Lehet érdemes megfogadni a vedd meg kompletten jótanácsot,mert még az is megeshet hogy úgy jön ki olcsóbbra.

Előzmény: Cross33 (4283)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.05 0 0 4286

GIS-t inkább ne kezdje építeni... Én is beleugrottam, ráment két nyaram (ha akkor tudtam volna hogy a L2 is egy remek hajó és a GIS árának a  feléért is hozzájuthatok,épített volna a franc). Ha esik, közben nem  tudtam gyantával dolgozni, utána 2-3 napig meg nem  mertem a páratartalom miatt. Áprilisban még nem, szeptemberben már nem tudtam/mertem gyantával dolgozni a fűtetlen színben. Június felénk elég esős, így szinte végig kiesett. Ha van fűthető garázs és télen lehet rajta dolgozni, akkor OK. Ha nem,akkor OZ Racer vagy ha nagyobb kell OZ Goose. Ráadásul a GIS normális minőségben elkészítéséhez bizony kell a sok elektromos szerszám.

Előzmény: Nádastavi (4284)
tehtube Creative Commons License 2018.11.05 0 0 4285

Jogos. A legdrágább megoldás alkatrészekből összerakni.

Gyakran a legrosszabb és időigényesebb is. 

Előzmény: Nádastavi (4284)
Nádastavi Creative Commons License 2018.11.05 0 0 4284

Komplett egységet vegyél, "csupasz", esetleg rossz állapotú testet külön ne, azzal a céllal, hogy majd te magad mindent legyártasz, ill. beszerzel hozzá (az előbbi kókányolás, vagy kivitelezhetetlen rendesen, az utóbbi, egyenkénti alkatrészvétel méregdrága használtan is). Továbbá, ha egy hajótest, már teljesen „csupasz”, annak általában oka van. Vagy építs egy OZ Racert, esetleg GIS-t magad, bár ez tőlem, aki egyszer nekiállt, hogy készít egy kutyaólat, majd felhagyott vele -rájöttem, ahhoz is rendes faanyagokat kell venni, rájöttem, nekem ehhez is rendes -elektromos- szerszámok kellenek, továbbá, még így sincs garancia rá, hogy az első prototípus nem lesz bűn ronda-, nem túl hiteles kijelentés.

 

"Tetőtartón szállítható buli vitorlás, amivel meglátogatnám a Balatont, az Adriát, nem száguldozni, csak szórakozni" - írtad lent.

 

Nem olyan iszonyú drága hobbi azért a vitorlázás elkezdése saját hajóval, nekem nincs pénzem autóval az Adriára utazni (kocsi sincs, ami ezt bírná hajóval), idén kétszer voltam kocsival Székesfehérvárott és egyszer a Balatonon (hajóvétel, javíttatás és álláskeresés), nekem egyenlőre ez is „megterhelő” (ha kedves jó barátaim szállással minden esetben nem segítenek ki, különösen az lett volna). Amennyiben az Adriára viszed le a használt jolléd, nem annak megvétele és karbantartása lesz a fő költséged, kár ezen gondolkodni. A használt piacot most érdemes elkezdeni böngészni a holtidényben, úgy jövő Január és Márciusig bezáróan (magánvéleményem).

 

Itt a D-Alföldön sikerült olyan apróbb vizeket találni a lakóhelyemtől 15 km-re, ahol lehet tanulgatni, próbálkozni ill. 55-km-re van egy nagyobb tó, vitorlásélettel.

Előzmény: Cross33 (4283)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.04 0 0 4283

Nagyon nem akarok belemerülni, mert a világ pénzét el lehetne költeni.Ezért is maradok egy könnyen szállítható kis járgánynál ( az is drága), aztán, ha a test megvan, a többit összehozom.Nagyon sok mindent meg lehet házilag csinálni, a haveromnál, már alumíníumot is tudunk hegeszteni, majd lekoppintjuk a gyárit, vagy az annál jobbat.

Előzmény: Flagstaff (4282)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.04 0 0 4282

Lehet nem árulok el túl nagy újdonságot, de a vitorlázáshoz szükséges dolgok aránytalanul drágák...

Legyen az akár csak egy szimpla golyóscsapágyas csiga, vagy egy racsnis csiga, de a különböző rozsdamentes veretek,kötélfogók is elég vaskos árcédulával rendelkeznek a hazai fizetésekhez képest. Régóta szemezek egy klemmes-forgótornyos racsnis csigával de az árát látva a viszonyunk meg is marad a szemezésnél. :-) Pedig single-handed hajókázásnál jól jönne.

Előzmény: Cross33 (4279)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 4281

Amivel én mentem az volt a probléma, hogy a külső, és belső héj közötti műanyag csíknál elengedte a ragasztó, és főleg itt, és még néhány kisebb alsó résznél ( vonószem) bejutott a víz az alsó héj, és a polisztirol közé, és lelassult, szinte használhatatlanná vát a hajó, gyakorlatilag a 20 kg - os test tömege 50- 60 kg- ra nőtt, ketten alig tudtuk kiemelni a vízből, és pár vödörnyi viz lassan jött ki belőle. A polisztirol bírta, nem törött el, csak hajózni nem lehetett normálisan vele.Több javítási próbálkozás után a tulaj az egészet ( rá a műanyag héjra) bevonatta üvegszálas műgyantával, de ronda is lett, meg nehéz is, aztán a végén eladta szinte ingyen.

Előzmény: GPS (4280)
GPS Creative Commons License 2018.11.03 0 0 4280

 

néhányszor vitorláztam Sunflowerrel, tetszett is a dolog, de az egy préselt hungarocell test, ami alul- fölül műanyaggal borított, és a kis hibáknál, ha vizet kap, elválik a héj, a hungarocelltől, gyakorlatilag javíthatatlan.

 

Nekem konkrétan VOLT Sunflowerem - 1 évig használtam is - de jelenleg a nagytesója van, a Wildflower.

 

Az viszont tévedés, hogy "elválik a héj a magtól" - ugyanis eredetileg sincs rátapadva, csak burkolja azt.

A polisztirén-hab mag az egy elég spéci zártcellás (!!!) hab-anyag - az egy gramm vizet nem tud felvenni, mert olyan a konstrukciója.

 

És javítható is - pl. epxival-üvegszövettel - mint bármilyen más hajótest.

Sőt, ha valaki tud szerezni fújható de zártcellás (!!!) habot (nekem nem sikerült) - akkor még a magszerkezet is prímán javítható, eredeti állapotába.

 

És valóban mindössze 22 kiló a test - egy ember simán elviszi a vállán, sőt egyedül fel is dobja a tetőcsomagtartóra.

.

Előzmény: Cross33 (4279)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.03 0 0 4279

Köszi, hogy ennyit foglalkoztál vele, örülök, hogy vannak hozzáértő emberek.Én teljesen amatőr vagyok, néhányszor vitorláztam Sunflowerrel, tetszett is a dolog, de az egy préselt hungarocell test, ami alul- fölül műanyaggal borított, és a kis hibáknál, ha vizet kap, elválik a héj, a hungarocelltől, gyakorlatilag javíthatatlan. Még nem döntöttem el, hogy mire váltok ( a Bic kajakot eladom), de tetszik ez a kis csónak.Vétel esetén az új is opció, ( ha nem találok közelben használtat) 10 év gari, ami nálam, ha vigyázok rá, és nem naponta használom, gyakorlatilag örökös. Pozsonyban is forgalmazzák, az nincs túl messze.

http://www.avaryacht.sk/walker-bay-8-trup-a-sedacky

A vitorlázáshoz szükséges felszerelés aránytalanúl drága, az mindenképpen saját gyártmány lenne (kormány- hosszabbítóval stb.)

Köszönöm az infókat, én is lassúnak találtam a videókon kis szélben.

Előzmény: Flagstaff (4278)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.03 0 0 4278

3-400e HUF ezért csak bulira? Hááát. Ha neked megéri. :-)

Pár apróság:

Nincs légszekrény. Evezéshez ez nem akkora probléma, vitorlázásnál igencsak jól jöhet. Hurkával vagy két nagyobb fenderrel pótolható.

Borulásnál elég rondán megmeríti magát a hajócska. Szapoly de még inkább a kajakosoknál bevált fenékvízszivattyú igencsak fontos.

Egyszemélyes használathoz a sottolását át kell(ene) alakítani. Az egyik videoban láttam is hogy megoldotta a tulaj. A faron traveller, a bumon racsnis csiga, így a középső ülés használható, a hajócska optimálisan kisúlyozható (nem húzza a vízben a farát). Két személyes használatnál is jól jöhet az így felszabaduló hely.

Nincs kormányhosszabbító. Anélkül a középső ülés használata elég körülményes, a hajó peremére sem lehet kiülni erősebb szélben.

Gyenge szélben a gyári vitorlázattal nagyon lassú. Közepes szélben is inkább nézelődős, az általad linkel videoban elég erős szélben két személlyel már megyeget éppen, de már dől is rendesen.

 

A gagyi rigg az USA leginkább bevált DIY vitorlakészítési eljárása. Polytarp sail a becsületes neve, rengeteg leírás van hozzá, egy délután összedobható, a  költsége néhány ezer forintra rúg így a legegyszerűbb megoldás ha gyorsan és olcsón a vízen akarsz lenni. Talán annyi hogy a lug és más négyszög vitorlázathoz nem igazán megfelelő bármit állítsanak is róla, azokhoz az igazán  jó teljesítményhez szabott panelekből álló vitorla kell. A nagyságrendileg 10000HUF/m2 itthoni vitorlaárakhoz képest ellenben kimondottan kedvező a bekerülési költsége. Persze esztétikailag elég hitvány, más  tekintetben ha jól megcsinálod simán elmegy kategóriás. GIS-re csináltam egy próba vitorlát hasonló eljárással, odébb lehetett állni vele. :-) Külföldiából rendelhető fehér polytarp is, ha netán az itthoni kék, sötétzöld és egyéb színek zavaróak lennének.

Ez a pici hajótest sztem kívánna és el is bírna a "gyári" háromszög vitorlázatnál egy komolyabbat, az OZ Racer lugja simán adoptálható. Gyenge szélben a teljes felület rendelkezésre áll, erősben meg könnyedén reffelhető. Nagy előnye hogy a méretéhez képest alacsony a súlypontja és hogy rövid árboc kell hozzá, aminek a felszerelése egy U fül a tetejére, egy kötélbika az aljától kicsit feljebb meg egy nagyobbacska kovácsolt özni a downhaulhoz. Az alsó-felső vitorlafa otthon DIY könnyen elkészíthető, egy-egy özni a végére és máris rá lehet feszíteni a vitorlát. Bár az OZ vitorlaterve nem tudom hozzáférhető-e free, de itt egy hasonló kiindulási alapnak, polytarp anyaghoz:

http://www.toledocommunityboathouse.com/plans/michalaklug/index.htm

Hasonló méretű hajócskákra kifejezetten népszerű ez a vitorlatípus, ott ahol a DIY hajóépítés illetve az ilyen apró hajók népszerűek.

https://www.duckworksbbs.com/product-p/sel-stornoway9.htm

https://nestawayboats.com/shop/nestaway-9ft-clinker-stem-dinghy/

http://www.selway-fisher.com/Otherupto10.htm

https://www.clcboats.com/shop/wooden-sailboat-kits/

Gaffos vitorlázattal gyárilag is létezett a kinézett hajó.

http://sailingtexas.com/201009/swalkerbay8103.html

 

Előzmény: Cross33 (4277)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 4277

Komplett használt van 1100 Euróèrt, csak test 420- 470 között , ùj test Ausztriában 890- èrt, de ezekèrt el kell menni, az is költség.A test a lényeg, a többit össze tudom hozni pl. alu árbocom van, a méretek adottak.

Van, aki már barkácsolt, bár ez elég gagyi.

https://m.youtube.com/watch?v=kVopQmpLNWg

Előzmény: GPS (4276)
GPS Creative Commons License 2018.11.02 0 0 4276

 

Majd írd meg, hogy milyen árban tudnál hozzájutni - de komplett felszerelve ám, riggel, mindennel.

 

A fiúk nagyon sérelmezték amikor az árról esett szó - hogy még a 2 evező és a hozzátartozó evezővilla (pontosabban karika) is feláras volt és nem is olcsón.

.

Előzmény: Cross33 (4275)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 4275

Köszi, jól hangzik.

Előzmény: GPS (4274)
GPS Creative Commons License 2018.11.02 0 0 4274

 

Ha esetleg valaki ismeri, ne tartsa magában a véleményét.

 

Én láttam ilyet nem csak képen - de élőben is, működés közben - Almádiban, vagy 3-4 éve.

 

Vagy 4-5 külföldi srác-csapat jött vele, nem tudom honnan, mert angolul beszéltek - azok nyúzták felváltva (többnyire hölgy-utasokkal, akiket a "helyi erőfórásókból" szereztek be).

 

Jól megnéztem-megtapogattam a kishajót - hát erről nekem az a véleményem, hogy ez egy olyan konstrukció, amit ha valaki nem tör össze szántszándékkal (pl. kalapáccsal) - akkor ez örökélet+pár nap (természetesen NULLA karbantartás-igény mellett).

 

Rendkívül stabil és tartós darab, minimalista a tervezése, semmi felesleges cicó - csak az van rajta, ami szükséges... de az megvan.

És megy. Szórakozás, illetve aktív vízi-időtöltésre kiváló eszköz.

 

Negatívumként annyit hoztak fel a fiúk, hogy kompletten felszerelve (mert ez az volt) -  pusztítóan drága volt.

 

Főleg a rig-ért rabolták meg őket, mert a test még "hagyján-árban" van - de már az árboc-vitorla-svert-kormány kombó az olyan felár volt, hogy csak közösen tudták összedobni az árát.

 

Láttam elmenni őket, hát 2 fiú úgy feldobta a tetőcsomagtartóra mint egy könnyebb bőröndöt - de kis bűvészkedésel 1 ember is könnyedén felteszi-leveszi onnan.

 

Szóval ezt láttam én.

.

.

Előzmény: Cross33 (4273)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 4273

Ha esetleg valaki ismeri, ne tartsa magában a véleményét.

Walker Bay 8.

Amire kellene nekem:

Tetőtartón szállítható buli vitorlás, amivel meglátogatnám a Balatont, az Adriát, nem száguldozni, csak szórakozni.

Jelenleg egy Bic kajakot viszek a tetőn, ami tök jó az Adrián is (22 Kg) könnyem felteszem, főleg , hogy csináltam egy kerekes szerkezetet, amin hátulról csak fel kell tolni a tetőre.Ezzel a járgánnyal, viszont, vagy evezek, vagy hátszelezek ( van egy kis kajak vitorla).

Ez a kis csónak univerzális, evezős, vagy akár motorizálható is (Adria).Persze, ami mindenre jó, az semmiben se kiváló, de én csak szórakozni akarok, ha ráérek.


http://bike-boot-austria.at/Boote/Kombiboot
https://www.youtube.com/watch?v=CKccAh3jcFY

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/walker-bay-8/916402972-211-4238

Erről lenne szó

Előzmény: Flagstaff (4272)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.01 0 0 4272

Az idén láttam egy ilyen Kolibrit közelebbről. Apa-fia felállásban hajóztak vele, arra kiválónak tűnt. Hogy két felnőtt-két gyereknek mennyire alkalmas vitorlázni, az azon múlik kinek mi a vitorlázás. :-) Egyes-kettes szélben ide-oda ténferegni vele a vízen alkalmasnak tűnik ilyen felállással, bár hogy ilyenkor hogy oldható meg a hajó kiegyensúlyozása és az hogy a bum senkinek ne legyen útban, az kissé nehezen  elképzelhető számomra.

Magas az oldalfala, nagyobb terhelésnél is megvan az előírt szabadoldal-magasság. Van benne bőven rakodóhely a csetreszeknek/előírt kötelezőknek. Kényelmes magasságban lehet benne ülni. Már ha ez szempont.

Előzmény: Albert András (4270)
Flagstaff Creative Commons License 2018.11.01 0 0 4271

Tetőtartóra egymagad sztem neccesen teszel fel bármit ami törékeny (ettől könnyű ugye) és viszonylag terjedelmes (ha más nem van neki szélessége is nem csak hossza) plusz hajózás után sanszos hogy csúszik is. Fel lehet tenni, nem mondom hogy nem de ha egyszer megcsúszik a kezed, akkor könnyen sérülhet a hajótest. Esetleg leveri a kocsiról is a dukkót. Emiatt erősen meggondolandó hogy a tetőtartóra egymagad tedd fel és onnan vedd le. Ha meg ketten vagytok, vagy van/lesz segítség akkor meg rögtön szélesebb a választék. Esetleg kisebb hajót lehet UFO-n is húzni, ahhoz nem kell nagy futó vagy csak emiatt hajószállító futó.

Előzmény: Cross33 (4269)
Albert András Creative Commons License 2018.11.01 0 0 4270

Hát, "kényelmesen" legföljebb akkor, ha pigmeusok. Vitorláztam néhányszor ilyen Kolibrivel - mégsem értem, mitől szeretik sokan. Nálam nagyon komoly elvonási tüneteknek kellene jelentkezni, hogy még egyszer beleüljek. Tető-csomagtartón is vittem - ugyanúgy, mint elég sok más kis jollét. Ezekből a küzdelmekből az a véleményem kristályosodott ki, hogy megette a fene, ha több ember kell a föl-le pakoláshoz, mint ahányan vitorlázhatnak a végén. 

Előzmény: denesg (4268)
Cross33 Creative Commons License 2018.11.01 0 0 4269

Tetszik, de azért ezt tetőtartón szállítani necces (ez nálam szempont), Topper, vagy Voilier 320, ami talán jó lenne talán.

Előzmény: denesg (4268)
denesg Creative Commons License 2018.10.31 0 0 4268

Szia,

 

Atlanta Kolibri, kb 60 kg.

2 felnőtt + 2 gyerek kényelmesen elfér benne.

Fock+Gross a vitorlázata.

üdv,

Gábor

Előzmény: Cross33 (4259)
Nádastavi Creative Commons License 2018.10.31 0 0 4267

Felmentem az ebay-kleinanzeigen.de (német apró)-ra és összeírtam az összes most hirdetett kb. 50 kg alatti merev jolle testet neked.:

 

Byte: 45 kg, 3,7 m, 6,8 m2 https://en.wikipedia.org/wiki/Byte_(dinghy)

Zoom 8 (gyerek): 44 kg, 2,65 m, 4,9 m2 https://en.wikipedia.org/wiki/Zoom_8

Flying Micron 3 (ifi): 55 kg (teljes tömeg vélhetően), 3,30 m, 5,4 m2 https://www.bwc-illmensee.de/english/micron.shtml

Far East (ifi) 11: 45 kg, 3,50 m, 5,30 m2 (kínai gyártmány): https://sailboatdata.com/sailboat/fareast-11

O'pen BIC azaz Open BIC (ifi): 45 kg, 2,75 m, 4,5 m2 https://en.wikipedia.org/wiki/O%27pen_BIC

Match 4 (szörf szerű vitorlázat): 28 kg, 3,8 m, 3,6 vagy 5,8 m2 https://www.youtube.com/watch?v=qRjPM4q-lyg

Tabur 320: 40 kg (felszerelve 55 kg), 3,2 m, 7,4 m2 (fock, gros) https://de.wikipedia.org/wiki/Tabur_320

 

Még szoktam látni egy vászon borítású jolle testet, főleg osztrák hirdetésekben (willhaben.at), de most nem jut eszembe a neve és nem is látok. Taburt éppen találsz az osztrákoknál is (jó régi, azt nem tudom, ajánlható-e).

 

Én maradnék a Lasernél -60 kg- a helyedben, két ember simán felrakja fejjel lefelé a személyautó tetőcsomagtartójára (egy kb. 3,5 - 4 m hosszú testnél, hiába lenne 35 - 40 kg, a sérülésmentes pakolás akkor is kétemberes szerintem, nincs rajta máshogy fogás). Az Opti kisgyerekeknek való, viszont, ha egy bármilyen öreg Lasered van, már kapásból két kollégát tudok mondani és magamat, akivel akár együtt mehetünk a jövőben.

 

Tavaly, amikor Fa Nándi dedikált, direkt rákérdeztem, hajóvásárlás előtt, ő is egyértelműen a Lasert, esetleg a magyar után gyártását az S-jollét ajánlotta. De kérdezd meg Szanyát (VVSI), itt a fórumon is megtalálod.

Előzmény: Cross33 (4265)
Flagstaff Creative Commons License 2018.10.31 0 0 4266

A kis méretű hajóknak  azért nincs orra mert a méretük ezt nem teszi lehetővé. Ha lenne orra, az nagyban korlátozná a felsiklási képességüket mindamellett hogy siklás előtt vízkiszorításos módban sem segítene a kifejezetten tompa orr semmiben. Így az élvezetes hajózhatóság oltárán feláldozzák az esztétikumot.

Valóban van némi párhuzam egy OZ Racer és egy Opti között. De a különbség mégis jelentős. Az OZ teste alkalmas egy felnőtt mellett is megsiklani, míg az Opti (saját vitorlázatával) nem. Az Opti keskenyebb alja és szűkülő fara de leginkább keskenyedő orrvonala miatt kisebb felületen szorít ki vizet és ezért azonos teher mellett mélyebbre ül. Az Optinak nincs deckje és nincsenek légszekrényei. Pótolhatóak hurkákal, de a légszekrény egyben tárolásra is használható.

Arról az aprócska tényről sem  szabad megfeledkezni hogy a vitorlafelülete is kevesebb mint a fele.

Az Opti egy kiváló gyerekhajó. Felnőttnek max nagyon türelmes nagyon kezdőnek való bőven 100kg súly alatt. :-)

Jelen fa árak mellett sem mondható különösebben drágának egy OZ építése. 3 tábla lemez (ha rendesen lekezeled epoxival, a vízálló ragasztású nyír is tökéletes) és némi 2,5m hossz alatti egyszerű fenyőléc (sima erdei fenyő vagy luc is megteszi) kell hozzá. És nem, nem a faanyag a drága hanem az epoxi... A tervek alapján egy japán húzófűrésszel, asztalos szorítókkal és 1-2 kézi gyaluval a hajócska megépíthető. Természetesen egy dekopír vagy egy felsőmaró sokat segít és a végeredmény esztétikumát is könnyebb kimaxolni, de nem feltétlenül szükségesek. Végülis mindössze egy doboz meg egy oszlop beleszúrva. :-) Az alap  ötletet a PD Racer adta, amit az usákok olykor egy hétvége alatt összeütnek, sokszor hulladék fából, maradék rétegelt lemezből és nem kínlódnak  epoxival, hanem csak festik. A következő hétvégén meg mennek versenyeznek vele egy jót, aztán még párszor. Ha tönkremegy akkor repeat. :-) Sokszor apa-gyerek barkácsprojekt keretén belül épülnek ezek a hajócskák. Nem az örökkévalóságnak. Persze náluk valamivel olcsóbb a faanyag. Így a tartósság nem szempont. Nálunk ezért érdemes epoxival tartósra megcsinálni.

Előzmény: Cross33 (4265)
Cross33 Creative Commons License 2018.10.31 0 0 4265

Ezek hasonlítanak az Optimistra.Tekintettel a drága fa árakra, lehet hogy olcsóbb egy használt optimist ( ami sose tetszett, nem értem, egy hajónak miért nincs orra)

Előzmény: Flagstaff (4264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!