helló valahol régebben írtam, én is jártam így, addig szedd szét amig müködik mert ha megszorul akkor berágodik és inkább eltörik mit , hogy szétjöjjön, nekem angol bontásból van mechanika beszerelve, és tuning is van rajta petpalack kupak van a lapátok alá illesztve a tengelyre mert a gyári por-vizvédelem szerintem azzal a kis o-gyűrűvel nem hatásos, valamit grafitos paszta került kenésként a perselyekbe, ennek úgy 6 éve, valamint kisebb lapátokat is használok, igaz vidéken ez nem olyan nagy probléma nincsenek lámák, csak körforgalmak, így a hóval is jobban birkózik meg...... üdv
A neten találtam egy helyen és az is gyári volt, valahol pesten van az üzlet nekem futár hozta.
Ki-beszerelésről már sajnálom hogy nem csináltam képeket, de nem volt egyszerű, a motort előtte le kell szerelni róla, és mivel elég nagy, a hely viszont kicsi, kell trükközni.Amikor kiszedtem megpróbáltam megjavítani, teljesen be volt rohadva az egyik tengely.
Remélem neked könnyebb dolgod lesz, jó munkát hozzá.
Üdv, a kormány forgatással jelentkezik ez a probléma? Sajnos nekem menet közben hallatszódik némi kopogás a kormány felől, de még nem tudtam megállapítani hogy kormánymű vagy talán csak a műanyag borítás rögzítő csavarja lazult.
A kérdés? neked menyibe került egy kormánymű javítás az említett szervízben?
Üdv mindenki, vásároltam egy Opel Meriva A gépjárművet 75 LÓ DTi 1.7 es motorral, természetessen manuális váltóvan.
A gond a következő, mind ahogyan azt a képen is látható, csöpög a motor aljárol a hűtőfolyadék. Érdekes hogy menet közben nem csak ha megállok. Mivel laikus vagyok ezért kötve hiszem hogy a Klímaberendezés cső rendszerének köszönhető az ilyen jelentős hűtőfolyadék veszteség.
Észrevétel:
1.klíma dolgozik, csak egy kicsit lassan fűt télen, legalább 3 vagy 4 kilómétert kell hogy lehajtsak míg elkezd melegíteni. Hűtéssel nincs gond.
2. Hideg indításkor a motortérből nagyon enyhe kis kattgást hallok, ami egy pici bemelegedés után teljesen eltűnik.
3. Motorolaj szint teljesen rendben van, folyamatosan ellenőrzöm, nem zabálja a motor.
Tehát a fő kérdés, mi okozhatja a csöpögést szerintetek? Egy kilyukadt cső? esetleg? Vizpumpa? vagy talán klíma?
Az autót még nem vittem márka szervízbe. Reménykedek abban hogy valaki találkozott már hasonló problémával és szervíz előtt tanácsokkal el tud látni amiért előre is köszönetem nyílvánítom a válaszadónak ! :)
Nekem nem a motor ment tönkre hanem a mechanika.Sajnos csak egyben lehet cserélni, megrendeltem, kicseréltem, azt hiszem olyan 28 ezer ft volt,vagy 26 már nem emlékszem.
Sajnos berohadt, szar a konstrukció, naponta ki kell pucolni vagy bedugul a kis lefolyó az ablaktörlő motorok perselye körül. Én egy sokkal nagyobb lyukat fúrtam, azóta nincs gondom csak ha falevél megy bele. Persze ez rajtad már nem segít :( Ablaktörlő motor csere...
Egy kis fogyasztási tapasztalat egy 3 napos kirándulásról Opel Meriva B 1.4 T 120le 5 sebességes autóval. Veszprém - Prága - Veszprém ~ 1 ezer km 3 fővel tele csomagtartóval 5.8-as átlagfogyasztás.
Sziasztok, új vagyok a fórumon, 2004-es Meriváhoról szeretném valakitől megkérdezni, ha az ablaktörlő sebessége radikálisan belassult, sőt van hogy félállásból már van hogy alig-alig tér vissza, az mechanika vagy motor hibára utal?
Ma a lapátokat leszedtem, a karokat úgy hogy beszerelve hagytam WD-vel megfújtam, de lapát nélkül is csak erőlködik. Szedjem ki kompletten, és úgy nézzem át?
Én is elégedetlen voltam az 1.4 szivó benzinessel főleg a megindulással volt baj, nyilván az ülésnek nincs hozzá köze,
Az a baj hogy állandóan váltogatják az opciókat még a magasabb felszeteltségből is kihagynak v.mit.
A lomhaság a rosszul programozott Eu 5 megfelelés miatt van csak a környezetre figyel az ecu nem arra hogy menjen is a motor.
Ezért választottam a turbó motort az új autómhoz és abban nem csalódtam ( kivéve a fogyasztást 9.6 a város, de megy mint az állat, csak élvezni tudom) AF 40 6 seb.automata.
Ez a 8. Opelem 92 óta de a következő is csak automata lesz, csak azok szidják az automatát akiknek nincs
Nekem 1,4 100LE Meriva B-m van Drive felszereltséggel, 6 irányba állítható ülésekkel. Ennél sajnos nem dönthető vízszintesre az első üléstámla :-( A régi 1,4 90LE A-s Merivam sokkal dinamikusabb mint a mostanim. Igaz ebben még csak 5000km van, de sokkal lomhább mint a régi :-(
Meriva B vásárlásán gondolkodom és a belső térrel kapcsolatos kérdésem lenne B tulajokhoz.
Hosszú tárgyakat (245 cm) szállítanék viszonylag rendszeresen és szükségem lenne arra, hogy az anyós ülést előre, vagy hátra billentsem, vagy állítsam közel a vízszinteshez. Valamilyen módon, legózássa kivitelezhető ilyen állapot a 2. sor lehajtása után? Mennyire állítható hátra felé az első ülés?
A legegyszerűbb, ha előre billenthető lenne, de úgy tudom ilyen opció nincs. Vagy van?
Ja, és még annyi, hogy 1.4 G Astra 90l után mennyire lomha a sima 1.4 100l a B Merivában? esetleg van valakinek összehasonlítási alapja?
Meriva (A) egyik típus hibája a kormánymű kopása miatt jelentkező egyre erősödő kopogó hang. Ha a futómű gömbcsuklóit már cseréltétek és még mindig kopog, akkor nagy valószínűséggel az lesz a hiba.
kormanymu.hu én ide vittem, egyszer beugrottam hozzájuk, felemelték az autót, megnézték, valóban kopás, időpontot egyeztettünk, reggel odamentem, délután kész volt. Van hozzá felújítókészlet, otthon is meg tudod csinálni, de nem ajánlom, ők műszeres vizsgálati jegyzőkönyvvel garanciával vállalják.
De azért is érdemes velük megnézetni, mert biztosan ki fogják szúrni, ha esetleg mégis valami más okozza.Nekem olyan kb 180 ezer km volt benne, mikor csinálták, azóta mentem vele még 40 ezret, azóta is olyan, mint új korában...
Nekem a 2005-ös Meriván volt hasonló hibám. Ott nem éreztem a kormányon semmit, csak hallottam egy kopogás félét. A kormánymű volt a hibás, azt cserélték ki kompletten garanciába. A kormányoszlopomnak semmi baja nem volt. Hogy nálad mi lehet a baj, azt csak egy hozzáértő szerelő tudná megmondani bevizsgálás után.
A kormányon éreztem egy (csattanó vagy kopogó hangot) azt mondta a szererő hosszas keresgélés útán hogy valószinű hogy a kormány oszlopban ment szét a csapágy ami húzos lesz . Be mentem a Bárdiba mondtam az eladónak aki szerelö is azt mondta hogy nem hiszi hogy az lehet a baj mert ö még nem láttot Opel Merivánál még ilyet söt semilyen Opelnál se . Nagyon remélem hogy lesz itt valaki aki segíteni tud vagy hogy volt e már valakinek kormányoszlop csere és az hogy jelentkezett.Köszönöm a segítséget
Keréknyomás ellenőrző visszajelzéssel kapcsolatban lenne olyan kérdésem, ha az autóban magasabb szintű kijelző van az óracsoportnál és belépek Menu gombban a keréknyomás ablakba, akkor ott látnom kellene egy autó formát és a négy keréknél az aktuális értékeket? Vagy ez csak akkor jelenik meg ha direkt rendszerű a nyomásellenőrző a kocsinál és mindegyik keréknél van szenzor? Mert nálam szerintem indirekt van ami kerékforgás alapján figyeli és itt nekem nincs semilyen kijelzés, csak annyi hogy resetelhetem a keréknyomást.