Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35621

Miért, szerinted a másodikat, sokadikat érdekli?

Nem tudom biztosan, nincs ilyen jellegű statisztikám. A környezetemben azt látom, hogy az a jellemző, hogy sokkal nagyobb becsben van a használt, mint az új. Értem ezalatt a 2. tulajdonosokat (magamat is ide sorolva).

De biztosan igazad van abban, hogy használtautó vásárlók közt is bőven van lesz*rom tulajdonos, főleg a vége felé, a párszázezres autók esetén.

 

Az is lehet, hogy itthon túl nagy jelentőséget tulajdonítunk ennek az egésznek, ami érthető egyrészről az autó meg(nem)fizethetősége, másrészről a státusza miatt. Nem használati tárgyként tekintünk rá, hanem valamiféle családtagként. Ez nem baj, csak mi nem értjük meg a nyugatot, ők nem értenek minket. :)

Olasz városokban nem láttam nem körbekoccant autót. Franciáknál csak 861-et gyújtottak fel idén szilveszterkor, a korábbi évek 1.500 darabos átlagával szemben. Németeknél van ingyen elvihető (vagy 100 eurós), működő autó. Hát ezektől a dolgoktól itthon a hajunk égnek állna. :D

Előzmény: Benben (35620)
Benben Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35620

Miért, szerinted a másodikat, sokadikat érdekli?  A legtöbben még a manuált sem olvassák el, fel sem fogják mi számít fokozott igénybevételnek.

A második, stb tulaj autóhasználati szokásai, igénytelensége, estleges sufniszervize is, nagyon gyorsan tönkre tudja vágni az autót. Nem kell itt minden esetben, ujjal mutogatni a trehánynak, igénytelennek tartott első gazdára. 

Az meg csak egy lábjegyzet, hogy van a céges flottánkban egy autó, amely újkorától eszi az olajat, pedig hét és fél ezrenként friss töltetet kap. Könnyen lehet, hogy pár hónap múlva az új gazdája, a fórumon siránkozik majd, hogy az a szemét első tulaj...

Előzmény: Akos_IKS (35618)
gnrb Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35619

A minap láttam egy (jó) videót a Totalcar-on, a helyszíni autóvizsgálatról. A srác mondott egy frankót, miszerint nincs rossz autó, csak rossz karbantartás. Az is figyelemre méltó, hogy a Kia/Hyundai páros autóit, és a szívómotorjait is a jobbak között emlegette.
A baj az, hogy még a hiteles szervizkönyv sem jelent garanciát a tökéletes karbantartásra. Nem tudhatod, hogy pl. milyen olaj került bele a hordóból, ha egyáltalán cserélték, akár itthon, akár külföldön. Egy ismerősöm márkaszervizben volt a Mercijével, elvileg megcsinálták az előírt átvizsgálásokat és cseréket, de mikor adott egy kis jattot hálából a szerelőnek, az cserébe odasúgta, ha jót akar a gépnek, és van egy jó maszek szerelője, akkor vigye el és cseréltessen olajat, mert ők nem cserélték… Egy másik ismerős Németországban dolgozott Mazda/Kia márkaszervizben, és ő is hasonlókat mesélt! Csak az a lényeg, hogy a garanciális időt kibírja, az 1. tulaj átül egy újba, a 2-3. tulaj meg szembesül kokszos gyűrűkkel, kopott dugattyúval, stb.
És igen, a német valóban csak akkor cseréltet, amikor az előírt, legyen az akár 30e km, egyrészt az említett szarrágás miatt is, de egyébként vakon megbíznak a gyártó által előírtakban is, hogy az úgy jó, továbbá a környezetvédelem okán is, hogy ne keletkezzen több hulladék, fáradt olaj, szűrők, stb.
A külföldi autók sem feltétlen szarok, mert aki magának veszi, a jobbak közül válogat, és utána évekig csendben használja, nem színesíti a piacot, és mivel baja sincs, itt a fórumon se jelenik meg a problémáival. A nepperek viszont, ahogy Svatopluk is írta, jellemzően a piac aljáról söprik haza a szemetet (tisztelet a kivételnek), mert azon lesz haszon, és mivel azokat eladásra hozzák, azonnal láthatók a piacon, utána elég hamar – már a bepalizott tulaj által felfedezett – hibáikkal együtt.

Előzmény: Akos_IKS (35618)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35618

Persze. Csak az első tulajt pont nem fogja érdekelni, hogy az "átlagosan" használt autója pont kimeríti a fokozott igénybevételt a használati utasítás szerint, ergo épp félidőben kellene szervizeltetnie az autót. Rövid utak, dugózás, télen sózott utak, ezek a fokozott igénybevételek és akkor nem 20.000, hanem 10.000 az olajcsere ciklus.

Szervizkönyv lesz? Lesz. Csak épp a motor falja az olajat 10-12 évesen.

Előzmény: Benben (35613)
Svatopluk Creative Commons License 2021.01.07 0 0 35617

Nem vagyok látnok, csak nem életszerű, amit állítasz. Illetve, a nagy számok törvénye alapján, biztosan van, aki azért vette ezeket az autókat, hogy hosszú utakat tegyen bele, de jellegéből fakadóan gyanítom, hogy ott is jóval több volt a munkába járós és "anyataxi" felhasználás.

Ilyen fajta igénybevételnél pedig motorgyilkos a 15-20 ezrenkénti olajcsere. Márpedig személyes tapasztalat, hogy a német van olyan sz@rrágó, hogy ha oda 15-20 ezer km van írva, akkor esze ágában nincs 9-10 ezer után lecserélni, meg amúgy is 6-7 év után eladja.

Valóban, nem csak állatok hajtják, de amiket kelet-európai neppereknek eladnak, akik itthon 8-9 évesen 1,6-1,7 millióért rámelegítenek valakire, azok szerinted milyenek? Igen, ezek azok az autók, akiknek a tulajai köpködik a Kiát/Hyundai-t, hogy "lötyögő dugattyús" motorokat gyárt.

Előzmény: irreverzibilis (35611)
Benben Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35616

Nálam pont ezért lett a JD Cee'd után, PDE i30. Csendesebb és kényelmesebb a futómű hangolása a CD Ceed-nél.

De csak csendesebb, és most épp halkabb gumi után kutatok. :(

Amúgy meg teljesen rendben van, mint ahogyan szvsz a Ceed is. Én pl a hátsó elektromos ablakemelést, simán adnám egy kis plusz gyári zajszigetelésért. De elfogadom azt is ha ez vkinek nem szempont, és inkább feltekeri a hangerőt.

Előzmény: Milee (35615)
Milee Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35615

Csinált már vki futóműzaj elleni szigetelést? Ha igen milyen anyagot használt? Konkrétan melyik részeknél csinálta/csináltatta meg és milyen eredménye lett? Engem eléggé zavar ez a zaj és nem csak a 17"-os nyári, hanem a 16"-os téli felnik használatánál is.

I.Blasius Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35614

"Az első tulaj eredményterméke (költségek alacsony szinten tartása) hátrányosan érinti a második tulajt, aki egy kitűnő állapotú autóra számít. "

 

Mondjuk szerintem egy Kiánál ez pont nem játszik annyira, mert az ember elhordja fogcsikorgatva a kocsit a márkaszervízbe 4 évesen is 75 ezerért, csak, hogy eladáskor 5-6 évesen lehessen azzal villogni, hogy a kocsi még garis, holott ugyanezet a munkát a bejáratott szerelőm megcsinálná egy huszasért. Ha pedig az ember elviszi márkaszervízbe, kifizeti a kapott számlát, és ha épp rossz valami, azt is megcsináltatja ott, hiszen fél attól, hogy ha máshol javíttat valami dolgot, akkor ugrik a gari. Egy 2-3 év garis autónál egyetértek veled, ott valóban jobban bejátszhat a spórolás egy idő után.

Előzmény: Akos_IKS (35612)
Benben Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35613

Bocs ha nem vágok itt valamit.

De, "Ha valaki új autót vesz 4-7 évre", az maximum annyira tudja alacsonyan tartani a költségeit, amennyire a legolcsóbb márkaszervizt megtalálja. Amennyiben az első tulaj, a hét év gari alatt, rendszeresen hordja az autót inspekcióra, és pl azt öt évesen továbbadja, akkor nem nagyon látom azt a hátrányt ami az új gazdát érintené.

Szerintem matek, max akkor lehet, ha az első tulaj kalkulál azzal, hogy mennyi is lesz majd, a hét év várható kötelezőszerviz költsége, és úgy dönt, hogy nem hordja márkaszervizbe a vasat. Ez esetben már el lehet gondolkodni, de szerintem a garis autók nagyon nagy többségét, a Kia hálózatában szervizelik.  

Előzmény: Akos_IKS (35612)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35612

Szerintem itt vagy egy érdekellentét, amiről senki nem szeretne tudomást venni. Ha valaki új autót vesz 4-7 évre, akkor az lesz az érdeke, hogy alacsonyan tartsa a költségeit, mivel pont nem érdekli, hogy hosszú távon mi fog történni az autóval. Sz*rik bele, hiszen mielőtt előjönnének a problémák (8-10 évesen), már eladta és vett másikat. Különben is, kell a pénz az újra, inkább abba invesztál, nem egy olyanba, amit úgyis elad. Csak a szükséges minimum.

 

Ezzel szemben, aki 4-7 éves autót vesz, azt hiszi, hogy az első tulaj oltári hülye volt, amiért bevállalta az első években esedékes árzuhanást, pedig "Ennek még semmi baja, szinte még bejáratós!" és biztos megfelelően karban volt tartva, hiszen szervizkönyves.

 

Az első tulaj eredményterméke (költségek alacsony szinten tartása) hátrányosan érinti a második tulajt, aki egy kitűnő állapotú autóra számít. Ennyi a matek. Erre jön rá az, hogy ki mit ért normál használaton, mennyire foglalkozik vele. És mellé a törések. Meg persze a kereskedő óratekerése. Óh, az állat módon hajtás ki ne maradjon. Stb.

 

Mindig lesznek kivételek, amiket fel lehet hozni ellenpéldaként, én tudom. Csak hát a piac meg tele van lefingott vasakkal. :(

Előzmény: irreverzibilis (35611)
irreverzibilis Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35611

átlag vagy "gyógy" autópályás használat-ot írtam,de mindegy,Te biztos látnok vagy:) amúgy én azt vettem észre az enyémen,hogy a városon kívűli 90-100-as twmpót is imádja,szerintem nyugaton nem csak állatok hajtják a kocsikat,ha meg olyan a sofőr annak más látható jelei is vannak

Előzmény: Svatopluk (35606)
I.Blasius Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35610

"ezekkel az 1,4-es motorokkal (ami már 90-nél 3000-et pörög),"

 

Ennyivel szarabb az 5 sebességes változatok áttételezése? Nekem a 2016-os 1,4-esem 6-osban -óra szerint - 110-nél forog 3000-ret.

Előzmény: Svatopluk (35606)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35609

Nem lehet, hogy az erőhatároló miatt kattan a relé? Olyan, mint az ablakemelő, az sem tudja az ablak pozícióját, csak amikor erőlködik a motor, akkor lekapcsol. Ha valami bekerül a sínbe, akkor az megállítja, nem fogja leégetni a motort.

Előzmény: Kristóf Dániel (35608)
Kristóf Dániel Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35608

Az a fura, hogy hallani, ahogy mikor hátra ér kattan a relé, szóval elvileg nem is engedne többet. Csak nem tudom, hogy másnál is ilyen kicsi a lábtér vagy ez nem normális így.

Előzmény: Akos_IKS (35607)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35607

Nem lehet, hogy valami beleesett a sínbe és emiatt nem megy hátrébb az ülés? Próbáld meg előre húzni teljesen és megnézni az ülés mögött a sínt, hátha...

Előzmény: Kristóf Dániel (35605)
Svatopluk Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35606

Mert ugye, ezeket az autókat, ezekkel az 1,4-es motorokkal (ami már 90-nél 3000-et pörög), nyugaton nyilván autópályázásra vették.....

Előzmény: irreverzibilis (35604)
Kristóf Dániel Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35605

Sziasztok!

 

Normális, hogy egy 2015 -ös kombi Ceed vezetőülését (elektromos) nem lehet annyira hátratolni, mint az anyósülését (ami manuális és bőr mindkettő)? Én nem vagyok olyan magas, nekem épp-hogy kényelmes a leghátsó fokozatban, amit még enged. De ma be szeretett volna ülni egy viszonylag magasabb (185cm) ember és konkrétan nem fért be. Ő azt mondta, hogy nem normális szerinte, hogy nem lehet hátrébb tenni.

irreverzibilis Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35604

egy normális,szintetikus olajjal miért ne hajthatnák átlag vagy "gyógy" autópályás használat mellett 15-20e.km.-ig?

Előzmény: Svatopluk (35603)
Svatopluk Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35603

Nekem ugyan i30-am van, de a lemezek alatt a két autó azonos és a Hyundai-fórumokban sincs ez másképp.

A posztok kb. 5%-ából lehet értelmes dolgokat kiszűrni, azon kívül arról szól, hogy ki, milyen gagyi kínai LED-et rakott be a tompított izzó helyére, vagy hogy Wish-ről milyen vackokkal rombolják az autójuk értékét. Ezen kívül háromnaponta felteszi valaki a tízmilliós kérdést, hogy "milyenolajat?" meg még egy csomó infantilis barom kérdés, hogy megvennéd-e a kiszemelt HaHu-s hirdetésben szereplő autót három kép alapján.

Agyhalál.

Ja, meg a kedvencem, amikor lefotózza a szervizszámlát a 40 ezres olajjal, meg a 15 ezres pollenszűrővel és a kérdés: "szerintetek ez drága volt?".

És még nagyon sok palimadár, aki a kínálat aljáról megvette a 15-20 ezrenként olajcserélt, Németországból, Ausztriából behozott és emiatt már véres torkú autójukat és ezért szidják a G4FA motorokat.

 

Előzmény: Akos_IKS (35587)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35602

Csak annyira, mint elégedett ügyfél. És az sem tegnap volt. De az előbb néztem a google értékelését, hát sztem magáért beszél. Egy telefont mindenképpen megér, ha nem sikerül egyedül boldogulnod a megoldásban.

Előzmény: www.octinfo.com (35601)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35601

Van vele személyes tapasztalatod, netalán jobban is ismered mint egy ügyfél?

Előzmény: Akos_IKS (35600)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.06 0 1 35600

A csatlakozót, feszültséget, szondát egészen biztosan ki tudja mérni.

 

A helyzet az, hogy motorfejlesztéskor sokszáz szenzor van a motorra kötve, amiből a sorozatgyártásra már csak egy marékkal hagynak meg, így a hibakódok csak "tájékoztató" jellegűek. Akármilyen komoly eszközt dugsz is OBD-re, ilyen körülmények között csak találgatás lesz a vége. Láttam olyat, hogy a klíma nyomásszenzora lett zárlatos, emiatt az ECU nem adott elég feszültséget a lambdának, DE a hibakód hibás fojtószelepállást jelzett. Nah, erre varrjon valaki gombot. :(

Szegény gazda cserélte az elektromos fojtószelepet, nyilván nem segített, cserébe nem volt olcsó.

Elkoszolódott légszűrő miatt is adott már hibás lambdát az ECU. Szívás? Hát az.

 

Szóval, ha "csak" egy hibás lambda és a cserével megoldódik, akkor öröm bódottá! :)

Előzmény: www.octinfo.com (35599)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35599

Hm..., ő vajon csak az elektrmos részekig lát vagy esetleg tovább tudja gondolni a dolgokat (pl. fals levegő, hűtőfolyadék jeladó)?

Előzmény: Akos_IKS (35589)
www.octinfo.com Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35598

Dudál.

Előzmény: KAti (35596)
Zsolt_555 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35597

Nem értem miért kell a fórumtársakat "szaktudását" becsmérelni. Örülj, ha valaki leír valami véleményt. Ha rosszat ír úgyis lehurrogják a többiek és kialakul egy csapat. Ez a trollkodás nem vezet sehova! Valószínű rossz napod volt, vagy nincs KIA-d :)

 

A külföldi autó vásárlásáról nem változott a véleményem, lásd 33781 hozzászólásom

 

Ha valóban olyan sok a tipushibája a ceed-nek (én szerencsére nem tapasztaltam), akkor tegyük elérhetővé egy felhőben, hamár ez a weblap nem ad rá lehetőséget. De irjuk oda a javítás menetét is.

 

A véleményem továbbra is az, hogy csak arra az autóra vállalnak 7 év garanciát ami nem olyan szar mint egy német, ahol külön mérnökök foglalkoznak a tervezett elavulással.

 

 

 

 

 

KAti Creative Commons License 2021.01.06 0 0 35596

Van benne? Nemcsak immobilizer? Nekem a riasztó az, amelyik dudál, sikoltozik.

Előzmény: bdropsy (35594)
Akos_IKS Creative Commons License 2021.01.05 0 0 35595
Előzmény: bdropsy (35594)
bdropsy Creative Commons License 2021.01.05 0 0 35594

Tudja valaki, hogy milyen típusú riasztó van gyárilag a Kia Ceedben? (2020-as)

Milee Creative Commons License 2021.01.05 0 0 35593
Előzmény: snef (35592)
snef Creative Commons License 2021.01.05 0 0 35592

es mar adom is el  :D

nem... tulvolt a kereten :(

de ugy nezki ez a mondunk egy jo alacsony arat meg mindig bejon

Előzmény: dokeee (35591)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!