Amúgy meg majd ha OFF topik videókat linkelgetek, akkor jogos.
Ahogy az orsós szalagos topikon is minden másról beszélgetnek, néha egymást húzzák ott is az olvtársak és nekem (mint topikindítónak...igaz, akkor még más volt a nickem) semmi bajom nincs vele... én nem szólok érte, mert láthatóan mást sem zavar.
Ha jól láttam, az elmúlt pár napban (amióta a Tascam saga kissé elcsendesedett), nem nagyon volt itt mozgolódás. Úgyhogy engedtessék már meg, hogy ezt a 'hatalmas' hozzászólásáradatot megszaggassam pár videóval. Ha nem tetszik, át lehet ugrani... vagy lehet kérni a moderátort, hogy ő figyelmeztessen engem... de addig se akarja már nekem megmondani senki sem, hogy milyen hozzászólásokat írhatok és hányat egy nap.
Egy kókuszdió nálam napokig elvolt. Oly gyakran nem is veszek... de a kókuszos dolgokat csipázom (palacsinta... sőt, még pitét, rétest is lehet, ha egy kicsit krémesebb állagúvá csinálod a tölteléket... mondjuk pudinggal feljavítva).
Majdnem vettem egy zk246-ot! Elmentem a boltba, elvittem kedvenc műsoros szalagomat, és fejhallgatómat, bekapcs., hallgat, hanyatt-homlok menekül... Akkortájt egy sztereósított M11-em volt, gondoltam ez az új Unitra jobb lehet, tévedtem, maradt a tuningolt BRG.
RS írta még reggel,hogy:Ezt nem is vitatom, de sosem találkoztam vele a boltok kirakatában, holott árgus szemmel figyeltem a kirakatokat. enlékszem például egy kazettás gépre, amit szét lehetett nyitni mint a könyvet és sztereo volt
ami a zk 246-ot illeti,megvettem ,hazavittem, fekve ráraktam az orsót és beindítottam.aztán felállítottam mert,hát úgy szép .Le is dobta a szíjat.Hamar megismerkedtem a belsejével.:-)
1976 ban volt,és szerintem is volt egy kis lerázás benne,viszont akkor indultak be nagyon a kazis gépek, a felültöltős tipusok.Tény ,hogyha lehetett idősebb férfirokonaimra bíztam az eladást.Egyszer bevittem egy sr26-os biciklit 400 ft-ot kináltak érte,aztán két nappal később bevitte a bátyám ,öltöny, nyakkendő,45 éves volt, egyből 900-ot mondtak és szabadkoztak,hogy sajnos csak azért mert törött az egyik fékfoggantyú.
Szerintem sem lehetett nagyon eladni ezeket. Az én ZK-120-as csöves magnómat is valami negyed árért vitte be apám a bizóba. Valami 2800 ft volt az új ára. mielött belépett volna a bizó ajtaján egy nepper 500 ft-ért hajlandó lett volna megvenni. A ZK-246 azért más kategória, mert állóüzemű volt, meg sztereo, meg fogadta a 18cm-es orsót. Meg perszze sokkal csinosabb volt mint a ZK-120/ZK-1401 sorozat.
Nekem nem teljesen világos, hogy felvenni is lehet-e vele, mert nekem úgy tűnik, hogy ez nem magnó, hanem valami "szalagos fonográf szerűség (mint a Tefifon)
A Scotch 223 a 35 mikronos... a 224 pedig a 25 mikronos. Úgyhogy nem kizárt (sőt valószínű), hogy ami neked van (730 méteres), az valóban 224 -es típus.
PS. "bár inkább a rajtuk lévő zenéket hallgatom..." mikrométerrel a kezemben :-))
Többek szerint egészséges a vega (bogyókkal és édes gyökerekkel..), csak a hiánytáplálkozás vezet néha ilyen Tascam-os kilengésekhez, de az orvosod gyógyszerésze praktikus ötletekkel szolgálhat :-))
Vega vagyok... remélem nem emiatt beszélek ily komplikáltan? Ma finom cukkini pörköltet ettem tarhonyával... nyami nyami. (Finom fehér bort is ittam hozzá. Jelenleg emésztek :-D)
Van egyébként 13-as és 18-as telefehér orsón is szalagom, de ezután szigorúan tudományos alapon megvizsgálom őket, bár inkább a rajtuk lévő zenéket hallgatom...
A 224 -esnek (a 13 centisé legalábbis) olyan az orsója, mint a 212LP -nek. Abból kiindulva, hogy az én fehér orsós (26 mikronos) Scotch szalagom esetében a 13 és 18 centisnek is ugyanolyan az orsófazonja, a 18 centis 224 tipusé is olyan fizimiskára, mint ugyanabból a 13 centisé... tehát a 224 szerintem nem lehet ez. Bár ki tudja?
Szerintem semmi gond nincs, én is gyűjtöm a magnókat, és az nem mindig a minőségről szól, a hordozható gépek hangja egy-két különleges darabtól eltekintve elég silány, de nem ezért szeretjük őket! Viszont tudni kell a helyén kezelni, és a szarra nem modjuk azt hogy rózsabimbó...:)
Látom, jól felkavartam a vizet ezekkel a magnókkal. Primitívek, de 40 év után is működnek. A Nationalban csak egy gumit kellett kicserélni, semmi utánállítást nem igényelt, pedig az előző gondos tulajdonos ferrobonddal ragasztotta fel a bekapcsoló gombot, ami így szépen bele is kötött. Zajos GE tarnzisztorok, kiszáradt elkók stb. Én azért veszem őket, mert elszórakozok velük pár hétig és olcsóbb, min egy jobb könyv, amivel 3 óra alatt végzek. Van persze UHER-em is, de az nem köznapi hallgatásra van. Ezeken a régi magnókon korhű zenéket hallgatok, korhű minőségben és még szórakoztat is a gyenge minősége. Ha az M-20-assal veszek fel fél sávot, igen tisztességes eredmény ad. Gondolom jól szólna a Sanyo-n is. Létezett a National-nak kazettás változata is. Volt is régen, de azt is eladtam. Tán RQ 20??... valami számú volt, beépített mikrofonnal a tetejében. Ezt is szívesen visszavenném. A kopott gumitappancsokat WC ülőke gumilábbal lehet helyettesíteni. (már aki akarja)
Miután aludtam rá egyet arra jutottam, hogy sufnituningolókkal, akik soha egyetlen készüléket saját kézzel nem hoztak létre, felesleges vitába szállni. Ugyan ki nem képes arra, hogy egy gyári vagy más által készített szerkezetről nagyképű véleményeket ne tudna kijelenteni.
"Nálunk ez a fosadék 1972-ben jelent meg a polcokon, ha jól emlékszem 9800 rénusi forintokért.............de olcsó," (Ez már AudiJo-nak is szemet szúrt.)
Na persze könnyű azoknak, akiknél már ekkor rakáson álltak az Otarik, Tascamok, Ampexek. :-)
Vigyázzn a szétszedésével! Tapasztalatom szerint ezekben a Philipsekeben a gumalkatrészek hajlamosak megfolyósodni, ami azután alig lehet a környező felületektől, nomeg a kézről és a ruháról
Régen a Tüköry utcában volt az IKKA-üzlet, melynek a kirakatában vicsorgott a kis Philips táskamagnó 120 USD-ért, ami később a "Keménykalap, krumpliorr" c. film révén vált ismertté. Csekély 30 év után a bolhán sikerült jutányos áron megkapni : (néha az álmok teljesülnek)
a bizóba néha meglátogattam a teslám, tény,hogy tele volt velük a polc alja, jellegzetes mahagóni dobozuk volt,jut eszembe az enyémnek volt egy zöld szinű patentgombolós "kabátja"is.
De sokkal olcsóbb volt, (6000) és ugye sztereo, ami akkor jelentős többletett jelentett (árban) mivel 50%-al drágább volt a B42-nél...
Egyébként biztos, hogy ennyi volt, mert nem sokkal később a 4000DS-t lehetett 9800 körül kapni, amit ha nem is kedvelek túlságosan, de ezerszer különb magnó volt ennél a "panaszkodiknál"...
a szomorú viszont az ,hogy 6000 ft vett teslámért 1500 ft -ot adott a bizó miután egy évet dekkolt a polcon talán 2500 ft-os árcédulával.Eladhatatlan ,ez állt a levelükben de 1500-ért a saját felelőségükre értékesítik.
Trottyli. 73 februártól forgalmazták. 72 nyár végén indult be az osztrák philips üzemben a termelés. Egyszerre debutált egyszerre egész nyugateurópában. Gondolod, hogy napi párszáz darabonként mászott ki a gyárból? Az enyém 0-szériás volt, és a diplomata ellátóból szerezte apám. No ezért volt meg korábban.
Azt a bizonyos kinyitható kazettást, kint láttam a háétvégén a lomin, emlékszem rá, rohadt drága, ha jól emlékszem 9800 Ft volt, a Blau-t, meg Diva-CR-nek hívták, és 5500 forintért, mindez 1973-ban...
Még a Crowncorderek -nek volt igazán komoly átvitele és jel/zaj viszonya. De a Crown CTR5000 -es típus 150Hz-6.000Hz -ig terjedő frekimenete (9,53 -on) se semmi. Igaz, ezeket nyilván nem 'modern' szalagokkal sikerült produkálnia.
Nézegetvén a SANYO órsósmagnók (MR800, MR990...stb) műszaki paramétereit, elég gyenguszkák. MR990 -nek például 19,05 -ös sebességen van 16KHz -ig a frekimenete. Ebben is van 14 darab tranyó... úgyhogy nem egy komplikált áramkörileg.
Hííí... de a 'legjobb' az MR929. 19,05 -ön 30-13.000Hz, 9,53 -on 30-7.000Hz...
Ezt nem is vitatom, de sosem találkoztam vele a boltok kirakatában, holott árgus szemmel figyeltem a kirakatokat. enlékszem például egy kazettás gépre, amit szét lehetett nyitni mint a könyvet és sztereo volt. Aztán volt egy fekvő Toshiba deck forgó kapcsolóval kalibrálatlan műszerrel. Aztán volt egy négyzetes Blaupunkt kazettás-rádiós magnó, fekete bőrtokban. Aztán egy audio sonic kazettás fekvő deck. De ilyen Sanyora egyáltalán nem emlékszem.
Azért lássuk be, hogy az Akai 1710W 4000DS és 4000DSmkII akkoriban nagy ugrás volt. A Philips valóban jól szólt és szép is volt, egyik barátomnak volt ilyenje, sokat hallgattam. Volt egy AIWA TP orsós sztereo állómagnó is a kereskedelemben, de az se lehetett egy nagy szám. Ilyen Sanyo-ra viszont egyáltalán nem emlékszem és a HKM sem említi egyik könyvében sem.
Nekem akkor - 1972-ben - már egy Philips N4510-es volt a munkaeszközöm a Grundig TK 341 mellett. A Philips meg az RQ között egy emberöltőnyi technológia külömbség volt, de a Grundig - ami szintén 66-os típus - is fényévekkel fölötte járt, bár az meg kell adni, hogy egy nagy multú európai gyár zászlóshajója volt, a National Panasonic meg a panasonic tucatterméke... de akkor sem kéne felháborodni, hogy valaki leprimitívezi, hisz az is volt a kortársaival szemben...
De tessenek megnyugodni, ott a Philips N4514 típusa, 1972-ben ez volt a legkisebb szalagos magnója 3 motor, kombináltfej, viszont modul-technológia... szilicium tranzisztorok és majd 12 dB-vel jobb jel-zaj viszony. Na ehez kellene hasonlítani és biza akkor a primitív jelző már túl elnéző is.
jóbeszész! A komám is vett egy ijjen "nacionál" magnót, mert a Made in Japan feliratnál nagyobb misztikum nem volt azidőtájt... Aztán sürgősen le is cserélte , aszem egy orsós-kazis M11 -re, mert még az is porba alázta.
( miután álló helyzetben a gumitappancsok ellenére szétgurult a szalagom, mérgemben hoztam kintről egy UHER Varicordot, és a félsáv/negyedsáv variációja a következő gépig biztosítva volt...)
Nálunk ez a fosadék 1972-ben jelent meg a polcokon, ha jól emlékszem 9800 rénusi forintokért. Amúgy 1966-os a típus, és születésének pillanatában is egy tudatárúnak minősülő "low-end" masina volt.
Másrészt senki se hasonlította egy Studerhez vagy mihez. Már árusításakor is egy elavult őskövület volt de olcsó, és egy hiánygazdaságban vitték mint a cukrot.
Másrészt "abban az időben" már ott volt a Tesla B43, ami valjuk be őszintén fényévekkel felette állt eny ilyen Nésönel panaszkodiknak. Asszony hozott a házasságba egy ilyet, jópár évvel előkapartam az ágy mögötti sarokból, és elvittám Manócskához, hagy aszalódjék ott tovább.
A "fotóművészt" arra értettem, hogy hasonlóan az általad belinkelt közleményéhez, túlzott mennyiségű fényképet készített, sok esetben érdektelen témákról, bár tagadhatatlan hogy képeinek minősége általában igen jó.
A készülék legyalázására (primitív, primitív,stb.stb....) kár volt ennyi energiát fordítani.
Természetes hogy minőségben nem kellhet versenyre egy csúcs Studerrel vagy Tascammal, de árban sem!!
Miután mechanikája igen megbízható, egy jól tervezett és kivitelezett sztereó átalakítást megérdemelt (különösen abban az időben) és utánna tudott meglepetést okozni.
Természetesen itt is érvényes.....Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul. :-)
Nekem természetesen van Sanyom, de sajnos nem eladó.
Egyébként nemrég volt a Vaterán, licitáltam is rá, de állítólag leesett és eltörött. Ezek után a tulaj állítólag kidobta. Szerintem csak egyszerűen eladta másnak, mert mint kiderükt egy műszaki turkálót üzemeltet a Lehel út 22-ben. Nézd meg ott, hátha mégis csak ott van.
Micsoda véletlen, nekem is van egy pontosan ilyen, még a 70-es években vettem. Azonnal átépítettem sztereóvá szilícium tranzisztorokkal és két db. TAA611B IC-vel, valamint egy Akai sztereo kombi fejjel. Még az is egy előny volt, hogy két db hangszóró van benne. Azóta is kiválóan működik mindhárom sebességen.
Gyerekkorom kedvence volt. Nekem Tesla Plútóm volt, de küllemre a Sanyo sokkal jobban tetszett. Már volt ilyenem kétszer is, de megváltam tőlük. (katonaság, vagy mert másra kellett a pénz)
Bazze! Há pont az a cél, hogy a gyufa szárának a vége kis négyzet, és enne egyik oldala a gyalu ami lehozza a koszt. Eszem asztalibanyakod te kölök...:)))
" fejpalást síkjával szögetbezáróan (ergó kb 45 fokos szogben legele tartva, és a fa végének élét a palástra szorítva "
Spacc bátyám! Hogyan lehet úgy rászorítani, hogy közben a síkkal 45 fokos szöget bezárva mozogjon??:-)) A síkkal 45 fokos szöget bezáró egyenesnek csak egy közös pontja van a síkkal - középiskola, térelemek hajlásszöge:-)) Ihagee
Szerintem a fej külső rétegének a kristályszerkezetében történt változás. Szerintem ne piszkáld,a hangban nem okoz változást. Külső hatás lehetett, pl. nedvesség. Olyan, mint a horganyzott csatornacsőn történő sókiválás.
Okés... azt vágom, hogy a fejrés szempontjából nemoszt nem szoroz... de az ilyen oxid-szerű akármik később nem okoznak problémát? Jobb eltávolítani őket.
De a kopásra visszatérve: egyre biztosabbnak látszik, hogy megveszem azokat az új fejeket. (Ha itt nincs jelentkező az iPod -ra, amitől megválnék, akkor próbálkozom vele a vaterán. Annak az árából nagyjából megvannak a fejek. Bár apám volt oly kedves, hogy felajánlott 100 dodót, de igyekszem a saját erőmből megoldani. Az iPod -ot soha nem használnám.)
Te most azokra az oxidációra hasonlító pettyekre gondolsz, ami a fejpaláston van? Mert arra rá se ránts, a szalag ott fut, ahol a jól látható kopés van a fejen, a többi akár kappanhájjal is be lehet kenve....
hidd el, már jópárszor kinagyítottam a képeid, egy furcsaság miatt: a fém részeken (a fejen és a búrán egyaránt) látható matt foltok olyanok, mint a kezdődő korrodálódás, pedig hát ez elvileg teljesen lehetetlen. Én megnézném nagyítóval, hogy az anyagban van-e vagy csak a felületen rakódott rá valami.
Na a rákövölt maradékot egy gyufaszállal - a fejpalást síkjával szögetbezáróan (ergó kb 45 fokos szogben legele tartva, és a fa végének élét a palástra szorítva fel-le irányú dörcsöléssel lehet hatásosan eltávolítani. Utána puceva, ha benyával megy a puceva akkor az lehetőleg ne érje a gumigörgőt.
Gondolod? Mindegy. Én megpróbáltam... Akkor mivel érdemes azt a fémes szennyeződés szerű akármit levakarni róla? Na nem mintha a hangminőségen olyan sokat módosítana... Valami nagyon finom csiszolóvászonnal? Vagy hagyjam a francba?
A felvevő fejen láttam sok szmötyit, amit sima den szesszel nem tudtam róla levakarni. Ha kinagyítod a képet, akkor látható (persze lehet, hogy a nem vaksiknak szabad szemmel is.)
A Tascam sagatól megfáradt embereknek egy kis léleknyugtató zenebona...
...én mixeltem. (A soundcloud.com -ról eltávolították, mert nyomokban Pink Floyd számokat is tartalmaz. Azóta minden épkézláb filemegosztót likvidáltak, úgyhogy maradt a youtube... amíg ők is le nem törlik.)
Uraim! Tudom, hogy ez itt szentségtörés (de a Tascam saga után már igazán nincs min meglepődni). Szóval, valakit érdekel egy bontatlan, fekete, 8gigás iPod nano? Nem a legújabb generációs... úgy másfél éve kaptam és hozzá sem nyúltam. (Akkor 150 dollár volt az új ára).
El fogom adni az elektromos gityómat is, hogy tudjak új fejecskéket venni a magnóba.
Természetesen a hangminőség a fontosabb... de a fostex belsejében pozitívan csalódtam. Igaz, ez 1981 -es gyártmány.
Amúgy egy olvtárs által belinkelt (elladó sorban lévő) R8 -as nem is szerepelt a hivatalos Fostex oldalon. Volt ott A2 -4 -8, B16, E8, E16, G16S, G24S, M80... de ezt az R8 -at nem látni. 90 -ben hozták ki látszólag az utolsó analóg soksávost.
Wazze! legalább pörgött a topik. Az Index is kaszált nyilván az oldalra való több kattintás által. Úgyhogy mindenki jól járt: Te mulattál, ők kaszáltak, többen pedig egy hatalmas felfedezést tehettünk: háromfejes a magnó :-D
A helyzet jobb így, de az ideálistól (elvárhatótól) még messze van. Megvárom a demagnetizálás utáni eredményt. (Két új fejet tuti, hogy kell bele vennem.)
nyulambulam, én egy 32 2B fej képet is beraktam, amin két fej van, igaz, hogy gyanusan nem törlőfej formájú a bal ildali, de akkor is kettő:) hogy mi van a kép nem látható részén azt a kollega se látta a sajátján, én hogy látnám? :)
Uraim! Most szégyelltem el magam. A törlőfej ott van harmadikként... annyira balszélen szinte a görgő takarásában, hogy csak most vettem észre nagyítóval a fejemen. Tehát nem kombifejes a cucc. Hehe
Csak TEAC 32-2-ről és Tascam 32-ről tudok. A 32-2B nyilván a fekete előlapos változatot jelenti, de 32-2D-ről nekem nincs tudomásom. A kolléga leírta hogy neki 32-2B-je van, erre Te meg betettél egy TASCAM 32 fejblokkot.
Nem tudok valami miatt képet betenni. Fenn van a vaterán a Jakgabi géle magnó, ott a képek között látható.... bal szélen, bal szélső szalagvezető-> törlőfej ->Gumigörgő -> stb... :)))
Működik a monitor üzemmód? Válaszom: igen. Abból kiindulva, hogy 19 -es sebességen sincs olyan időkülönbség a Monitor kapcsoló source és tape állása között hallható jel esetén, tippelném azt a hatalmas hozzá nem értésemmel, hogy as felvevő és lejátszó fej esetleg egy közös bizbaszban van. Tévedek? Megvalósíthatatlan?
Nem látok harmadik fejet a magnóban. Minden funkció él.
A fostex esetén nem volt túl nagy minőségi elvárás... jel zaj viszony tekintetében sem. Ennek kivételesen láttam a neten a paramétereit és többen is írtátok, hogy nem éppen hifi magnó. 38 -as sebességen is elég gyatrácska jel/zaj viszony... stb.
(Evidens: a negyedcollos szalagra rögzített 8 sáv esetében még gázabb.)
No, de ezzel a magnóval nem is ez a baj. Feltehetőleg itt valami elektromos gubanc is lehet, mert a beállított kivezérlésnél jócskán alacsonyabb a visszajövő jelszint... és ezt még tetézi az, hogy ha jobban kivezérlem, a harmónikus torzítás brutális.
Leírtam, hogy én ennek a magnónak miért örültem (a Tascam mellé bónuszként): 4 sáv... egyiket felveszem 19 -en, másikat 38 -on... másik ketőre pedig a szalag megfordítása után veszek fel és így azok fordítva kerülnek maj lejátszásra. (Van még pár variáció...). Tehát ilyen kis 'ügyeskedésekre' használtam volna.
Amióta láttátok azt a jakgabis cuccot a vaterán, azóta hivatkoztok egyfolytában erre a 'féláras' dologra. Azelőtt miért nem mondtátok, hogy mennyit ér? Vajh' reális -e egy ilyenmagnóért a jakgabi által kért 159 ezer? Nemitt mondta pár olvtárs, hogy jakgabi nem ad el szart, ellenben kissé vaskosabban fog a ceruzkája?
Nos, ha ér ez a magnó reálisan (jó állapotában) 100 ezret, akkor az árát tekintve (a hozzá kapott fostexet is leszámítva) akár jó üzletet is csinálhattam volna.
Amúgy -ha így utólag ennyire jól látod a helyzetet és lényegébenazt mondod, hogy tudnom kellett volna: olcsó húsnak híg a leve, miért nem figyelmeztetett engem valaki előre? Nos, azért, mert akkor vélhetően még Te sem gondoltad, hogy ez egy félárú magnó. Ha jakgabi mellett lenne mégegy másik eladó, aki már 200 ezerre tartaná a magnót, akkor vagy még jobban kéne örülnöm, hogy íly olcsón megúsztam, vagy még jobban zsibbadnia kéne a tarkómnak szégyenemben, hogy nem volt feltűnő az olcsósága.
Mint már említettem vala, ez nem a Tascam 32. Azon a készüléken más funkció gombok is vannak (ergo elrendezésileg is kissé különbözik ettől a típustól).
Ez a Teac 32 2B (nem is Tascam, csak Teac ... igaz, 'Tascam series' vagyon még ráírva). Kérdezték többen: kombifejes? Nos, úgy látszik az. És úgy tűnik, gyárilag.
Beégés? Nos, nem hinném, hogy ez az. A kutya nem tételezné fel, hogy valaki ilyen otrombaságot csináljon... és több embert is meg akarjon ezzel téveszteni. (Feltételezem, hogy ha ne adj' isten mégis kétfejesítve lett a háromfejes magnó -erősen kétlem- akkor már a volt tulaj is meg lett vezetve keményen. Azt nem tételezem fel róla, hogy ő csinált volna ilyet... de ismétlem: nem lett ez berhálva.)
Látod-látod.... kibújik a szög a zsákból.... fos-tex 38-on negyed sáv... oszt minek? legalább 4 sávos eccerre, netántán 8? Persze ez utóbbi esetben egy dbx is kellene. Ez csak egy multitrack felvevő, ami ha elég komoly, alkalmas arra, hogy egy alap mellé még 7 syncron felvételt csinálj, vagy 2 csatorna esetén (sztereo) még 3 synchront. Szóval negyed sáv és 38-as sebesség nem megy az áthallás miatt, itt csak egy irányba lehet felvenni, hisz a végeredménynél 2-4-8 csatornánál az áthllási követelmény nem olyan nagy, a 35 dB ami realizálható bőven elég.
Még mielött egy hozzáértő felhördülne, az ilyen felvétel azért nem tartozott sohasem az "audiofil" felvételek kategóriájába de pár zenész nem sajnálta a fáradságot ilyetén elkészíteni a produktumát. (megspórolva a drága stúdió költségeit, hisz ott ugyanezt - bár sokkal jobb minőségben, de sokszoros költséggel is létre lehetett hozni)
Másrészt: most nyalogathatod a sebeidet, de csak én nekem volt igazam, nem értesz hozzá, és nem éreztél zsibbadtségot a tarkódon, amikor megvetted a magnót, mert ha jó értettem, neked ez a felébe került. És biza az a fele ár már előre megüzeni, hogy nem egy tüchtig üzemképes magnót vettél.
Itt most Big-dewill böfögése indiferens, mert ő egy Studer A80-ra alapozza a tapasztalatát, nem veveszi észre, hogy a két magnó között ég és föld a külömbség. Az egy letűnt korszak utolsó csúcs-produktuma, egy valódi stúdiómagnó. Nem Tascam.
Felhozod, hogy ezt nem közölte. De, igenis azt tette, amikor az árat megadta. Már megbocsáss, de könnyen utána lehet nézni egy jó készülékárának.
(amúgy ő sem ért hozzá, mert sebész a szentem, nem műszaki ember) Barátunk inkább egy kis mellékkeresetre vágyik, mert ha jól értettem, neki otthon Revox B77-ese van, azzal próbálja ki a szalagokat, meg tekercseli orsókra, majd rakja fel a vaterára. Tehát kb. ugyanolyan szaki mint te.
És nem kombifejes (gondolom neked is feltünt hogy 3 fej van benne) Amúgy tényleg, tud valaki olyan magnót 1970 után ami kombifejes volt és tudta a 38-as sebességet?
Először nézzetek utána a típusnak, utána osztogassátok a jótanácsokat és az észt. (mondjuk Te ezt legalább megtetted...) 32-2 valódi háromfejes gép, és a felvevő és a lejátszófej száma különböző, tehát mind a két fej optimalizált. (van olyan Tascam, ami háromfjes, de a play és a rec fej teljesen azonos)
Nekem van egy eredeti katalógusom valamikor 1980 tájékáról, elő fogom keresni. Szerintem ez a típus egy-az-egyben az X-10 mechanikáját kapta, így nem tekinthető profi gépnek, hanem csak egy otthoni félsévos HS masinának. A Tascam 32, 42, 52 teljesen más sorozat mint az X-10M, X-1000M, X-2000M, ne keverjük már a kettőt.
Az alkatrész szállítóként is ismert magnó-specialista Kawashimánál ez van róla beírva a part number-re:
Ha a kolléga gépében csak két fej van, (???) az állati nagy gáz, akkor berhelt a készülék. Mondjuk az is nagy beégés, hogy Sanvean kolléga még ennek se nézet utána vásárlás elött.
Amit írsz hogy a felvevő és a lejátszó fej eleve árnyékoló búrában van, az tévedés. Sok gépnél csak a lejátszó fej árnyékolt, mert ezen sokkal kisebb a fejáram, így könnyebben szed fel ezt-azt. a Technics RS sorozatnál is csak a két lejátszófej árnyékolt. De a Pio 1020-asban például már mindkettő árnyékolt. Tehát erre is, arra is van példa. Sok gépnél még van egy felcsapodó permalloy lemez is, ami az árnyékolást biztosítja. (ez csak a lejátszófej elé hajlik fel, ez a TASCAM-nál volt gyakori megoldás)
Sufnituning az lenne, ha valaki tényleg átalakította volna 3 fejesről kétfejesre... de ebben erősen kételkedek. Arra viszont van sansz, hogy valaki egy nem belevaló -ámbár funkcionáló fejet rakott bele.
Az nem baj, ha nem használja. Sőt! Valóban még örülnöm is kéne neki. De talán Te is osztanád azon véleményemet, hogy egy nem használt, álló mágnón is kell ezt azt csinálni állagmegóvás, minőségmegtartás végett.
Persze... belátom, én vagyok a hibás. A kedves volt tulaj egy fasza magnót sózott rám... ráadásul féláron... sőt, még kaptam egy a tascamnál is szuperebb szartex... akarom mondani fostex magnót. Szavesen felraknám, milyen minőséget produkál... de úgy sejtem felesleges. Nyilván az én műszaki rálátás nélküliségem az oka mindennek... és különben is csak szánalmasan ámokfutok itt.
Tudjátok mit? Leszarom! Egy kibaszott sort nem írok többet ezzel a kibaszott magnóval kapcsolatban.
Nem érdemlem én ez a magnót meg. Ehhez fel kell nőni kérem szépen. hehe. Vicc.
Ez a most már több mint 15 oldalon át tartó szófosás (kezd.(30135)hsz.) egy szempontból igen hasznos. Látható, hogy hányan vannak itt akik megállás nélkül osztják az észt, miközben halvány gőzük sincs a felmerült témákról.
- Két vagy három fej van a tárgyalt Tascam magnóban ?
- Kopottak-e fejek vagy nem?
- Mennyire zavaró egy negyedsávos készüléknél az áthallás ?
- Stb, stb, stb.
Folyik a tanácsadás olyanok részéről, akik soha életükben egyetlen magnót meg nem javítottak, sőt belülről nem is láttak.
A legundorítóbb azonban egyesek részéről hogy hozzáértésük hiányát, mások sértegetésével próbálják pótolni.
Amikor először reagáltam itt a volt tulaj hirdetésére, valaki megkérdezte tőlem, hogy ez nem kombináltfejes? Én meg azt válaszoltam rá, hogy 'az baszna be'.
Úgyhogy vélhetően nem sufnituningolt barkácsmegoldásról van szó.
Miért szűrted le a tőlem idézett szövegből, hogy politikus lehetek és biztosan az előző rendszert okolom? (Egyébként ha már így rákérdeztél: gyűlölöm a politikusokat és a mostaniakat mindennél jobban... de ez véleményem szerint itt teljesenirreleváns. Esetleg az OFF topikban szívesen kifejtem politikai nézeteimet, vagy privátban.)
Addig is megkérnélek: a személyeskedést mellőzzük.
Az M10-en mindég lewexem az árnyékolo burát fejpucoláskor. Ha ugy fotozom le, akkor az nem is studio magno??? Na ne mán! Különben lehet, h erröl is leesett walamikor az árnyékolo bura. Az elmult rendxer a hibás, punktum!!!
Két darab fej van a magnóban: tippem szerint (:-D) 1 db törlő / egy darab kombi felvevő lejátszó. A baloldali görgő és a törlőfej között nincs már túl sok hely és a szalagvezetést elnézve bajos is lenne ott egy harmadik fejet keresgélnem.
Miféle technikai szemléletet? Ezt ha kifejtenéd bővebben, akkor tán nem halnék meg hülyén.
Most az a problémád, hogy azt varom el egy analóg magnótól, hogy a rögzítendő jelet megközelítőleg adja vissza? (szalagzaj + némi 'analóg' torzítás, felharmónikusok kíséretében)
Vagy netán az a problémád, hogy itt meg merészeltem kérdezni ezt azt? Nem lesajnáló okítást kértem. És javarészt nem is azt kaptam. Többen több félét mondtak (látatlanban, illetve a képek alapján). Annyi műszaki rálátásom nekem is van kedves olvtárs, hogy (bár szabadszemmel nem láttam, mert vakegér vagyok, de a fényképeken jól látszik) a fejek kissé legatyásodott állapotban vannak.
Hatalmas technikasi rálátás kell ahhoz, hogy a legalább 3 éve elmaradt demagnetizálást megejtsem... az ajánlott izopropil alkoholos suvickolást úgy szintén (bár van aki azt mondta, felejtsem el ezt is).
Szóval miféle technikai rálátás? Híradásipari technikusi végzettségem is van a hangmesteri előttről... igaz, nem dolgoztam a szakmámban, így én nem is vállalkoznék, pláne műszerek, mérőszalagok nélkül javításra. Ezt bíznám a nálam nagy (idézem) műszaki rálátással bíró, gyakorlott szakikra.
Na vajon mire való a magnóban két fej? A Tascam 32 fejegységén valóban 3 fej van, de valahogy nem hasonlít a kollega 32 2B típus fejegységére. A 3 fejesnél eleve a felvevő és lejátszó fej is árnyékolóbúrában van, a kollega baloldali feje azonban nincs árnyékolva. (Az más kérdés, hogy nem is hasonlít az eredeti Teac törlőfejre:)
Le merem fogadni, h tepolitikus wagy és az elmult rendxer az oka mindennek! ppp
Amúgy az odáig rendben van, hogy esetleg én nem készültem fel lelkileg (és felkészüléstől függetlenül anyagilag sem) a magnó 'professzionális' ápolására, de úgy látszik, ezt a 'professzionális' ápolást előző gazdája mulasztotta csak el igazán.
A karbantartást x futott óra után mindenféleképpen meg kell ejteni... illetve a menet közben jelentkező hibákat is el kellhet hárítani... továbbá a használat során 'minimális' állapot fenntartó beavatkozásokat (fejpuceválás, szalagpálya tisztogatása, fejek demagnetizálása) illendő megcsinálni.
Nos, esetemben úgy sejtem, a fejek puceválásán kívül nem történhetett túl sok egyéb állagmegóvó illetve egyéb karbantartás.
Ez bizony az előző tulaj hibája... oly szempontból legalábbis biztosan, hogy ezt nem közölte (privátból tudtam csak meg emlékeim szerint az anyázkodás után, hogy ez a magnó mennyit futott és milyen ápolgatást kapott)... illetve amit közölt (a fejek jó állapotban vannak), az sem felelt meg a valóságnak.
Köszönöm kedves szavaidat. Nos, a kombináltfejet mintha más is mondta volna, úgyhogy többen lennénk szánalmasak, hozzá nem értők?
Ámokfutás volt, amit csináltam? Na ne már kedves olvtárs! Baszott nagy hozzáértés kell ahhoz, hogy megállapítsam valamiről, jól szól -e vagy sem. Kombináltfejtől vagy rendes törlő/felvevő/lejátszó fejgarnitúrától függetlenül is.
'Kurva sok' kezelőszervén ki nem tudok igazodni... huhh. Nem is tudom, hogy egy analóg keverő kismillió tekerentyűjén, tologatnivalóján hogy is igazodok ki.
Ne tegyünk már úgy, mintha egy atomreaktorról volna szó, amihez olyan földöntúli tudás, speciális tanulmányok kellenének.
Hadd utasítsam már vissza a dehonesztáló megjegyzéseidet kedves olvtárs!
Ha csak ennyi lenne a baja, én is vidulnék. Ott bukik az elmélet, hogy azokat a szalagokat, amiket feltettem a Teac-ra, használtam az Akai GX -en is (még a csikorgós SONY -t is feltettem egy próbafelvétel erejéig)... és bizony a szalagok nem dzsumiszkázták össze az Akai fejét... a BASF SP52 egy igen jól szóló és pöpecül kivezérelhető szalag... AGFA PEM468 csak nem keni össze... meg a Maxell UD35 sem.
Kedves Sanvean, alapvető rálátási hiányosságokkal bírsz. Ha egy készüléken felvétel során vissza is tudod kapásból hallgatni a felvett anyagot (TAPE/SOURCE kapcsoló!), az alapból nem lehet kombináltfejes. Szerintem vadászd le először a készülék Operation Manuallját, és olvasd el, mielőtt egyáltalán bekapcsolod. Egyébként ez az "ámokfutás", amit itt műveltél, szánalmas, és csak azt mutatja, hogy még nem igazán használtál bármiféle szalagos készüléket.
További sok sikert, de előbb nézz meg legalább pár magnót közelről is, ne csak képről.
Na, jobb lett vón, ha most kussolsz barétom.... A Studernél Imp és Rep az a bizonyos két kapcsoló (nyelvi analfabétáknak: Bemenet és Lejátszás..)
Persze létezik más megoldás is, ahol a magnón nincs is kapcsoló, mert csak egy kimenet és bemenet csatlakozó van, elvégre egy stúdióban teljesen felesleges babrálni a magnóval, azt a keverő-kezelőpultról lehet intézni.
Nem lehet, hogy ez a Teac 32 2B (Tascam series ... a teljesség kedvéért) a Tascam 32 egy kissé 'lebutított' változata?
Míg az esetleg valóban egy master recorder cucc, addig ez egy házi használatra szánt olcsóbb változata (kombifejjel)?
Amúgy az odáig rendben van, hogy esetleg én nem készültem fel lelkileg (és felkészüléstől függetlenül anyagilag sem) a magnó 'professzionális' ápolására, de úgy látszik, ezt a 'professzionális' ápolást előző gazdája mulasztotta csak el igazán.
A karbantartást x futott óra után mindenféleképpen meg kell ejteni... illetve a menet közben jelentkező hibákat is el kellhet hárítani... továbbá a használat során 'minimális' állapot fenntartó beavatkozásokat (fejpuceválás, szalagpálya tisztogatása, fejek demagnetizálása) illendő megcsinálni.
Nos, esetemben úgy sejtem, a fejek puceválásán kívül nem történhetett túl sok egyéb állagmegóvó illetve egyéb karbantartás.
Ez bizony az előző tulaj hibája... oly szempontból legalábbis biztosan, hogy ezt nem közölte (privátból tudtam csak meg emlékeim szerint az anyázkodás után, hogy ez a magnó mennyit futott és milyen ápolgatást kapott)... illetve amit közölt (a fejek jó állapotban vannak), az sem felelt meg a valóságnak.
Nem kizárt, hogy elég lenne csak a fejeket lecserélni. Ez, akárhogy is nézem, minimum 100$ + postaköltség + valami szakit megkérek, hogy pontosan állítsa be... nagyjából 30-40 ezer forint (mert azt sem várom el, hogy valaki ingyen fáradozzon az én problémám megoldásáért).
Most én nem renoválni szeretném a magnót, hanem használni. Aztán a renoválásra úgy X futott zemóra után gondoltam, mint majdan bekövetkező, elkerülhetetlen valami. Ehelyett helyből szopóágra kerültem.
Gondoltam én az általad említettekre: nagy sebesség, félsáv. Direkt ezért vettem. Volt olyan tervem is, hogy analóg felvételek digitalizálását is elvállalnám. Negyedsávon van már 9,53 -as és 19,05 -ös készülékem... most így lenne egy félsávos 19 -es és 38 -as... sőt, a Fostex (ha nem lenne ilyen tré), akkor negyedsáv 38 -as is lenne. (Kisebb sebességre való magnót meg szerintem -ha ezen múlna- vehetnék tán 10 ezerért is. Ahhoz való fej talán apám cuccai között is van, mert a Tesla fejcseréjét is az ő kis dugi cuccaiból oldottam meg.)
Szalagjaim vannak... igaz, 18 centis a legnagyobb. Nagyjából 100 szalagom van. Amire használnám a készüléket, az a saját szerzeményeim, esetleg non-stop mixeim rögzítése... az analóg hangzás végett. Ehhez nekem nem kell sok szalag, mert nem vagyok olyan termékeny mostanában. Úgyhogy egy 10,5" -es orsós szalag erre a célra kitartana nekem egy ideig.
(Ehhez természetesen új szalagot vennék).
Egyéb céljaimra jó lenne a félsávos 19 -es sebességen is. Itteni olvtárstól vagy ebay -ről vennék hozzá nyilván megkímélt, jó állapotú szalagokat... mint ahogy 18 -as orsón is vettem mostanában vagy 10 szalagot.
Nehezen hiszem, hogy 'féláron' adta. Ha így is lenne, akkor valahogy úgy kellett volna hirdetnie, hogy 'felújításra, fejcserére szoruló magnó jóval árán alul eladó'. De nem igy hirdette, hanem jó állapotúként.
Mellesleg nem hinném, hogy ez valóban a dupláját éri... hisz a Jakgabi által kínálgatott 160 ezres példány is ki tudja, meddig működik jól? Ő legalább vállalt egy hét 'garanciát' és felhívja a kedves leendő vásárló figyelmét, hogy nem új készülék, hibák bármikor jelentkezhetnek.
Abban az egyben tévedett talán Jakgabi, hogy kezdő magnósoknak is pöpec készülék. Igen... pöpec (ha jól működik). Túl pöpec is. Egy kezdő magnós kezdjen Akai GX -szel vagy csak egy picivel komolyabbal... ne egy 160 ezressel.
Amúgy a magnó gyönyörű és a szívem szakad, ha eladom, mert a hangi hibáit leszámítva jól működik, pontosan, rángatás nélkül indul a lejátszás... stb.
Semellik studio master magnon eddig nem láttam monitor kapcsolot, wagy lehetöséget. Kiwéwe az Otari MX 50-et, de az nem kifejezetten echte studio, nem master, de még csak nem is az a kifejezett studio, inkább a B77-nél kicsit jobb kategoria. Ettöl függetlenül jo a hangja, jo az átwitele és xeretem haxnálni is.
Azért a "professzionális" jelző csak az idézőjelben húzható rá egy kombináltfejes magnóra. A monitorozási lehetőség hiánya kicsit komolytalanná teszi, akármilyen jó a mechanika.
Ami a lényeg: Jól befürödtél, megvettél egy fejileg lepusztult magnót, és nem golndoltál arra, hogy egy professzionális készülékről van szó, ennek a karbantartása, felújitása is "professzionális". Igen. Ez már nem otthoni használatra való, hanem studiókban keverőtag vagy ilyesmi feladatokra. Tehát termelő eszköz, ami kitermeli az árát. Rendszeres, földi halandónak drága az üzemeltetése. Másrészt maga a 38-as sebesség. A nai világban a másik bosszantó tényező. Vége az analóg korszaknak, a jó szalagok ára szépen mászik felfele.
Egy szó mint száz, erre valószinüleg nem gondoltál. Az eladót ne hibáztasd, mert féláron adta a kütyüt, az már nem az ő baja, hogy a másik fele az árnak nem áll rendelkezésedre. Úgyhogy most azon rágódni, hogy átbasztak nem érdemes és nem ildomos, csak magadat okolhatod, mertél nagyot álmodni és jött az ébresztő.
Mindent elárasztó? Írok valamit, még én tehetek róla, ha az olvtársak válaszolnak rá, ami ismét hozzászólásra késztet engem? Tudod, a fórumok már csak ilyenek. 'Beszélgetnek' egymással emberek. Lehet, hogy ez szokatlan számodra. Ahogy én sem olvasok el minden hozzászólást (van, ami nem érdekel), úgy javaslom neked is ezt a lehetőséget. Ha pedig úgy gondolod, hogy túl sok téged nem érintő hozzászólás van, akkor fogod az egerentyűd scroll akármilyét oszt' gyorsan átpörgeted a számodra érdektelen hozzászólásokat.
A tascamos sztori nyújtásához azonban neked is sikerült hozzájárulnod... például a legutóbbi kedveskedő irományoddal.
Nem hiszem, hogy az 565 hozzászólásod fényében az én nyüglődésem akadályozhatott téged eddigi kibontakozásodban, több hozzászólás megírásában.
A negyedsávos áthallás nemcsak fej, de zenefüggő is... a tuc-tuc pl. sokkal jobban áthallatszik, de mivel általában a másik oldalon is tuc-tuc van, nem annyira feltűnő :)))
Na. Látható, hogy kopott a lejátszófej, a végét járja, kb. 3 mm széles a fejtükör. A szalag a capstantengely elötti szalagvezetőben láthatóan felül görbül, tehát már a fejnél is egy kissé felfele sodródik. De a hiba eredeti oka vegyes, mert a folyamat a gumigörgő öregedésével kezdődik, eredendően az szokta félrehúzni a szalagot, jellemzően felfelé. Egy görgő élettartama tapasztalatom szerint kb. 5 év. De véleményem szerint nem kell kivárni vele ezt az időt. Hogy miért nem? Hát pont a fej folyamatos kopása miatt. Eleinte észre se venni, mert csak mőszeresen lenne kimutatható, hogy apró asszimetria van, de ilyenkor már megvan a baj, a fejtükör kopása miatt már pont az okozza a szalag félresodródását.
Minden esetre egy Revi fejnél én szerintem az 1,8-2 mm.-es fejtükör szélesség elérése az a pillanat, amikor a gazdinak cselekednie kell.
Ekkor még érdemes a felújításon is gondolkodni, mert az ilyen kopás után felköszörült fejpalástu fejek kishijján 100%-osnak mondhatóak. Ugyan ez a 3mm-es, vagy annál szélesebb fejtükör után már nem mondható el. Az így felköszörült fej pólusai túl elvékonyodottak, már nem hozzák az eredeti paramétereket.
Amúgy ami az áthallást illeti, a Revi új állapotú fejekkel, beállítva 54-56 dB áthallást produkál. Ez nem zavaró, elhanyagolható. (az 54 a 19-es sebességhez tartozik, az 56 az a8,5-höz. Ne feledjük, az Akai GX4000-esnek majt 10 dB-vel magasabb szinten jön az áthallás, ezmár zavaró, főleg 19-es sebességen.
Ami a "szarkeverést" illeti, érdekeseket mondasz a mindent elárasztó tascam-sztorid fényében. Sajnálom ha szart vettél, de talán nem a szétkeszerése a megoldás.
Mostanában töltött fel egy magyar valaki videót a Revox B77 -jéről. Ő is az áthallást kifogásolta... Azt írta, hogy már valakitől megtudta a frankót, hogy mi okozza. A kérdésre, hogy megszűnt -e és hogy mi volt a 'hiba' forrása, már nem reagált.
Nem azért kedves olvtársam, de mondta valaki, hogy én jobban értek itt bárkinél is a magnókhoz? Menjél szóvivőnek vagy politikusnak, mert a dolgok kifordításához, szarkeveréshez már értesz... lehet, hogy poénból mondod mindezt, de rajtad sajna nem tudok röhögni. Illetve igen, de nem a gyenge poénjaid miatt.
Kívánom, hogy neked sohase kelljen 'nyomni a csengőt' , mert szart vettél.
Most pedig itt abbafejeztem a reagálást a szenya megjegyzéseidre, mert miattad nem fognak innen engem kirakni a sepregető modik.
Javaslom neked is, hogy a beszólongatásaidat tartsd meg magadnak vagy a pár hozzászólással lejjebb található email címemre küldd el. Ha olyanom lesz, majd válaszolok rá.
Okézsoké. Oszt' ha sikerül eladnom, egy itteni hozzáértőn keresztül vennék helyette egy normálisan működő magnót. Persze csak ha ezek után bevállal velem bárki is egy bizniszt :-D
A Revox B77 -re gondolsz? Tudom, hogy van áthallás. Zavaró, persze... de ha egy negyedsávos kütyüt vesz az ember, ez benne van a pakliban.
Jelen állapotban a negyedsávos dög által produkált áthallásos problémát tartottam kisebb nyűgnek, mint hogy a félsávos berendezésemnél lényegében ugyanúgy megvan ez a rossz törlésből adódó 'áthallás' szerűség... plusz a 2,38 cm/sec sebességre jellemző 'nagyszerű' hangminőség.
A két berendezés jelen állapota között tuti, hogy még mindig a B77 -et választottam volna.
Amenyibben a Tascam produkálja azt, amielvárható tőle, akkor természetesen azt.
Hangsúlyozom: választásom eme készülék mellett értendő... nem állítom, hogy egy negyedsávos jobb a félsávosnál (mielőtt még végleg kiakadnál rám).
Én egy BASF SP52 -re még egész jól szóló felvételt tudtam csinálni 38 -on az EQ, BIAS gombok variálásával.
Aztán csináltam egy másik próbafelvételt egy SONY ULH -ra... első 2 percnél nem volt különösebb gond -bár eléggé hallható eltérés volt a source és a tape állás között...aztán egyszer csak a baloldal szintje drasztikusan csökkent majd folyamatosan szaródott el. Utána bármit raktam fel, ugyanilyen, sőt, még szarabb lett. Kétszer is megsuvickoltam a fejeket... semmi javulás.
Ezek után fényképeztem le a fejeket.
Mindjárt megnézem annak a SONY szalagnak az első pár percét, hogy van -e rajta valami dzsuva, de nehezen hiszem, hogy az kúrta volna szét.
Inkább gondolom azt, hogy az állás sem tett jót neki (a kedves volt tulaj 3 év alatt 20 órát használta... előtte a többi tulaj ki tudja mennyit és hogy tartották karban a készüléket... demagnetizálva nem lett egyszer sem a 3 év alatt... stb). Remélhetőleg az elektronika nem tűzte ki a fehér zászlót.
65 -ért a kedves volt tulajának adtam volna vissza, mert számításba vettem, hogy kétszer utazott ide meg vissza százakárhány kilométer távolságból... és nagyjából 15 ezerre taksáltam a benzinköltségét. (Mert én ilyen kis rendes gyerek vagyok :-D)
A tulaj írta, hogy anyagi lehetőségei megengednék, hogy a teljes vételárat visszafizesse nekem, de nem veszi vissza.
(Mondjuk azt nem értettem, hogy ha jók az anyagi körülményei, akkor miért kellett ahhoz eladnia ezt a szart, hogy megvehessen egy Revox A77 -et alkalom adtán. Igaz, inkább cserélt volna...)
Bár nem hiszem hogy megmagyarázza a te problémádat, de azért leírom, hogy én hogyan jártam egyszer a szalagos magnóval - még zöldfülő ifjonc koromban.
Vettem egy kicsit beteges, de azért jól működő félsávos gépet. Már elötte is volt néhány szalagom, (újak, Quantegy emtec) de veszegettem használtan is. Egyszer vettem az Óriásnál 4 db használt Maxell szalagot, Maxell 26,5cm-es fémorsón. Még a régi szalagjaimat használtam addig nem is volt gond. Aztán egyszer feltettem egy vásárolt Maxell-t. Teljes megdöbbenés. Állati szarul szólt, -15 dB volt a max jelszint, teljesen fejbevert hangzás még 38-on is. Na gondoltam ez megy a kukába, mivel úgyis 3000 ft-ért vettem a Maxelleket a doboz meg az orsó is megért annyit, nincs nagy veszteség. Aztán veszem elő a korábban használt szalagjaimat, és most már azok is borzasztó szarul szóltak. Alkohol + fültisztító elő, puceva. A helyzet változatlan. Mivel már úgyis be volt jelentve javításra így elvittem, és elmondtam az újabb problémát. 3 nap múlva megyek a gépért, a Mester mondja, hogy nem volt ám ennek semmi baja. Azt mondta hogy a fejre valami ragacs úgy rátapadt, hogy ő sem bírta oldószerrel leszedmi. Egy éles szélű, de puha műanyag lappal kapargászta le a ragacsot a fejekről.
Akkor most tényleg az a 159 ezer a reális ára egy ilyen Tascamnak? Nehezen hiszem. (Bár van valami hasonló mondás, hogy minden annyit ér, amennyit adnak érte).
Nem voltam hosszú ideig bekapcsolva, csak most néztem meg az Emailem.
Ezt a Kr. előtti szovjet műszert nem ismerem, hogy milyen telepet használtak bele, fogalmam sincs, de az csak az ellenállás méréshez szükséges. Minden esetre ha még hibás is, bármilyen olcsón kár volt megvenni. Egy elemet közvetlenül árammérő állásban a műszerre kötni nem szabad!
Abban viszont semmi kihívás nincs, ha veszel egy tökéletesen működő Tascamot, vagy Otarit 200 ezeré' , oszt' hazaviszed és hallgatod. Sokkal jobban megbecsülöm azokat a magnóimat, amin rengeteget túlóráztam.
Ha ráadásul még ilyesmi végzettséged is van(ha jól olvastam híradástechnikai?), nem értelek, miért problémázol ezen annyit, pláne munkanélküliként még időd is van pepecselni vele. Én sosem szégyelltem segítséget kérni, ha olyasmibe botlottam, amivel eddig nem találkoztam és itt a fórumon, ahogy te is , rengeteg segítséget kaptam.
A rögzítendő műsoridő és a szalag hosszának függvényében gyorsan leesztergáltat egy kis bizbaszt, amely akkora szalagsebességet biztosít a magnón, hogy kiférjen a szalagra a műsor. Cserekompatibilitás, szabványok nem fontosak.
Lehetséges, hogy az lesz... de csak akkor, ha lesz melóm. Újabb 30-40 ezret most perpillanat nem szívesen adnék ki.
Amúgy vajon a jakgabi által kínált Tascam magnó ersetében az 1 hét garancia azt jelenti, hogy visszaveszi, ha bedöglik vagy megjavítja?
Nos, a volt tulaj határozottan elzárkózott attól, hogy 65 ezerért visszavegye (80 helyett)... 'garanciális' javítást rá nehezen bízhatnék, mert csak 'műélvező'.
Denaturált szesszel suvickoltam kétszer vagy háromszor. Változás: nulla.
Jó, akkor zsír új fejek voltak benne. Számomra sajna már lényegtelen, mert ugyebár nem nekem adtad el a berendezést. Biztos, hogy jobban jártam volna a revoxoddal... hiába negyedsávos. az új fej sokat számít és pont ezért is volt szimpatikus az ajánlat. Az, ami történt és ahogyan, már kevésbé volt szimpi. No, de spongyát rá. (ui.: én még a kapcsolót sem törtem volna le róla).
Egyébként az új tulajdonos letörte a bekapcsoló gombot, most rendelt ebayon újat.
A Sony szalag csalós, én az STM-en is jártam úgy, hogy elment az egyik sáv, nem láttam rajta semmi koszt, oszt mégis. Háromszor is le kellett pucolni, hogy jó legyen. (Én ugyan tudtam , hogy kifogástalanok a fejek, ezért nem is kerestem máshol a hibát. Ne vacakolj izopropil alkohollal, lehet denaturált szesz is venni olcsón, ugyanolyan jó.(40 éves tapasztalat). Próbálkozz újra.
Egyébként a fejek a B77-ben nem "úgymond" voltak újak, hanem a zsírúj fejeket én tettem bele.
Kérdező:klicker(22)Téma: Általános kérdés a termékkel kapcsolatban Tisztelt MCsabaE! Az árat túl magasnak tartom, talán ha az utolsó képen szereplő fejegységet, ami nem ehhez a típushoz való,hanem a 4000DS-hez, külön hírdetné meg, mindenki jobban járhatna. - klicker 2012/04/21 10:23:20
Mintha ez egyszer már próbálkozott volna... akkor emlékeim szerint (kérdésre) válaszul írta, hogy a fényképek nem az ő magnóját ábrázolják, hanem a netről szedett fotók. A nem GX4000 -es fejek is nyilván egy ilyen fényképhalászat félresikerült eredményének köszönhető.
Ezek szerint Te küldted azt a filmnet.org -os linket? Mit kell erről tudni és mire föl voltál íly kedves, hogy elküldted? Az internetről én a legritkább esetben töltök le bármit is. A torrent, rutracker (vagy mittudomén) oldalakat messze ívbe elkerülöm, mert egyrészt az eredeti lemezeket preferálom, másrészt pedig fosok attól, hogy az ilyen oldalakról összeszedek valami nyavalyát.
Élet és Merengés tuti megvan... a Bezár a bazáré és az Akár boldog is lehetnéké szerintem már nincs meg... de vannak redendően instrumentális cuccaim. Pár pillantásra ha láthatóvá teszed az email címed, át tudom őket küldeni 320 -as MP3 -ban, vagy a rövidebbeket wav -ban is.
A dehogy is, csak megszolitottak a kezdeti akkordok, és gondoltam jó lenne egyik másik filmemhez aláfestö zenének (részletnek).
Nincs semmi konkrét terv, és miért ne kérjek ilyen zenét valakitöl, akit már ugy ahogy ismerek ( :-) ) - letölteni idegen zenét nem szoktam, magam meg nem vagyok annyira jo zenész, hogy ilyen dolgokat megcsináljak - már csak szinti effektusokra telik, meg kottából lejátszani ezt azt, ha van idöm, meg kedvem (meg kottám :-) ).
Na... már megint félreértettek. Lehet, hogy pár hozzászólásomat átugrottad? AudioAvant is felajánlotta a segítségét. Emlékeim szerint Ő az izopropil alkoholos tisztogatást bevállalta volna (ha még ennél is többet, akkor meg én ugrottam át a lényegen).
Senkinek a segítségnyújtását nem utasítottam el, csak annyit írtam, hogy a fejek megtisztogatását meg tudom csinálni... ehhez nem kell a magnót elhurcibálni, egy másik ember idejét lekötnöm. A komolyabb beállítási, javítási nyavalyák elvégzéséhez azonban jeleztem, hogy igénybe venném majd a külső segítséget.
Úgyhogy ha valaki úgy értelmezte, hogy (bunkó módon) elutasítottam a segítségnyújtási szándékát, akkor én kérek elnézést... mert ez nem volt célom.
A magnóról pedig:
Ha helyrehozható a tündérbogárvirágszálam lelke és egy magnót megközelítő hangminőséget fog utána produkálni, akkor természetesen szükségem van a magnóra és nem válok meg tőle... se 80 -ért, se 50 -ért.
Nem akarom elkiabálni, mert még nem lefutott a téma: jövő héfőn derül ki, hogy lesz -e munkám. Ha lesz munkám, pénzem is lesz. (Bár a munkakör egy majd' 50 ezres képzésen való részvételt és sikeres vizsgát is feltételez... no, de ez itt mellékszál)
Szóval ha pénzem lesz, akkor kisebb fogcsikorgatások közepette fogok rászánni annyit a magnóra, amennyit igényel. Ha egy új fejgarnitúra is beszerezhető, egye fenyő, azt is megveszem... csak legyen már ebből a kripli szarból magnó! :-)
Akkor jó. Hamarosan megejtem a vásárlást, oszt' a demagnetizálással egybekötött csodatevés után csinálok egy újabb próbát. Ha akkor is gáz van, elfogadom AudioAvant kolléga felajánlását segítség terén... persze csak, ha budapesti és elvállal.
Mint ahogy írtam is: nem azért említettem példaként a DM -et, mert hozzájuk mérném magam. Evidens, hogy ott van egy fasza dalszerző (Martin L. Gore)... 1994 -ig volt egy fasza hanzásfelelős (Alan Wilder)... ha akarnak , 1 évig stúdióznak... rengeteg segítséget kapnak: két csocsóparti között a hangmérnök izzad helyettük is a hangzással,keveréssel, sávok llesztgetésével. Pénz sem számít... hatalmas hangszer és műszaki park... ha kell, session zenészek.
Én meg csak egy kicsi Én vagyok... egyszál magamban... nem törekszem sem a DM babérjaira, se máséra.
Ki készít (kikészít :-D) 91 óta felvételeket? Én vagy anti digital olvtárs? Ha szalagos felvételekre gondolsz (csak hogy ontopikok is legyünk), akkor már az Akai GX -em megvétele (1991) előtt is vettem fel szalagos magnóval. Izé... szalagos magnónak látszó vacakkal (Tesla B100).
Mert én az ilyen 'zenét' inkább sportteljesítménynek tartom.
A felvételi technikákról pedig: láttam, hogy a Metallica is Pro Tolls -szal kezdte felvenni a St. Anger lemezét... no, de nem is ez a lényeg. A felvételkor, keveréskor használt technikának köszönhetően a nem annyira atompontosra sikeredett riffek, duplázott lábdobok... stb 'helyükre' csúsztathatók... és biza szokták is ezt csinálni.
De ha már azt írtam, hogy felvételi technika illetve keverés... akkor akár felhozhatnám a Siouxsie And The Banshees SUPERSTITION című lemezét... vagy még jobb példa lenne a U2 Achtung baby című lemeze. Ezeket ugyanis analóg soksávossal vették fel, majd a U2 esetében jött egy Flood fedőnevű producer-hangmérnök guru, aki egy sor elektronikus kütyüvel, felvételi eljárással megbolondította a korábbi felvételeket. (A U2 Achtung baby supermegagiga deluxe kiadásán szerepelnek a korábbi változatok is).
No, de mielőtt itt kigyomlálás lesz osztályrészem offolás miatt... ha erre válaszolnál, tedd meg az offoldában vagy nyiss egy topikot.
Oda-vissza van igazatok meg nem is. De ez ebben a fórumban most kicsit OFF.
A Depeche Mode azért egy kicsit jobban nyomja a szinti pop-ot, ezt azért ne tagadjuk,nem akarlak megbántani vele. A másik oldalról, meg nem kellene oly ennyire lehurrogni a kedves kezdőt, hisz' még csak 91'-óta készít felvételeket :-)
Bartók Krisztiánt meg szexuális beállítottsága végett nyilván egy külön zenei műfajba kellene elhelyezni, ha már kihagytad a Bartók sorból :-)
Köszönöm az oktatást. Talán ha előbb tudom meg mindazt, amit most leírtál nekem, akkor nyilván nem tévedtem el volna oly sokszor a lemezosztályok között anno :-D Máig nem vágom, hogyan is tudtam ezen fontos információk nélkül kiagazodni több tízezer lemez között?
A standard rockzenéhez, annak rögzítéséhez képest mi a nagyobb kihívás? Ugyanis nem láttam felsorolást, hogy mit is kéne nekem 'kihívás' szemponjából rangsorolnom. Technót a rockkal? Ja... de Te soundról beszéltél... aha. Kihívás -e vagy sem úgy önmagában? Hát, ha úghy állsz hozzá, hogy nem kihívás, akkor nyilván nem is fogsz valami újszerűt, vagy a többitől hallhatóan eltérőt kreálni. (Egyébkén javasolnék neked mondjuk egy Reeves Gabrels lemezt... az Ullyses /della notte/ címűt. Ha rockzenét szeretnél hallani érdekes hangzásokkal.)
Evidensnek tűnik számomra az is, hogy tuctuc zenét nem állok neki analóg magnóval rögzíteni... bár korai Prodigy lemez felvételénél talán használtak azt is a soksávozáshoz (nem csak a maszterhez).
Amatőr a zeném? Talán azért is, mert nem vagyok profi, mint amilyenekkel ti, Nagy Emberek zenéltek... akiknek a lemezein kismillió session zenész is játszik. Én egyedül csinálok mindent. Lényegében a magam szórakoztatására. Az, hogy vájtfülűéknek nem tetszik, kurva magasról leszarom. Szerencsére nem mindenki szob illetve nincs mindenki ennyire eldőlve magától és 'értő' fülekre talált jó néhány embernél. De tudom: ők szerinted a zenei analfabéták.
Ami a puttyogós szintipopos hangzásra vonatkozik: tudod kedves Nagy Ember, nekem nincs pénzem sem milliós berendezések megvételére, bérlésére. Az én szaros kis házi stúdiócskám nagyjából 2,5 milliómba fájt. A Te munkahelyed, ahol a jobbnál jobb dolgokat csinálod feltehetőleg, sok tízmilliós, százmilliós kóceráj kismilliónyi effektberendezéssel, feltételezem szép nagy keverőpulttal, egy rakat rögzíthető sávval... stb.
Ez a pár éve lefutott puttyogó szintipop még annyira nem futott le, ha egy Depeche Mode még stadionokat töltöget és jó pár zenekar merít azokból a hangzásokból, imidzsből (stb), amt ők művelnek. De mondok valamit: lesz új Kraftwerk lemez is.
Na nem hozzájuk méremén magam. Oh, túl kis ember vagyok én ehhez.
Mondjuk két arcoskodás között esetleg valami munkádat szívesenmeghallgatnám, hátha lefosom a bokámat nagyságod előtt.
Naa, nem is vagy te olyan nyuszi, amilyennek előadod itt magad!:))
A visszakérdezésedben ott van egy kis csúsztatás, hogy direkt összemosod a zenei műfajt a stílussal. Bartók Béla és Bartók Eszti között műfaji határ van, a hadcore és a hard rock között meg stílushatár. Ám ez utóbbi kettő is legalább olyan messze esik egymástól, mint az előbbi kettő. Mindegyik rögzítése másként értelmezi a zenei és technikai médiumokat, eszközöket és alapokat. Gyakorlatilag nincs átjárás. A standard rockzenekari sound nem különösebben kihívás, értsd így a "hátrébbvalóságot"
Ami a zenédet illeti, nem "koppintásra" értem a globális soundot. A pár évtizede lefutott puttyogó szintipopra hajazó hangzásvilágra ma már a nyugdíjasotthonban sem fogsz nyitott füleket találni, ráadásul rettenetesen amatőr - a szó jó és rossz értelmében egyaránt.
Esetleg remaszterelnéd vagy műszeresen analizálgatnád? :-)
Mert ha igen, akkor előre közlöm, hogy nem nehéz benne hibát találni. Külső effektjeim nincsenek (csóró vagyok, voltam), így a keverő beépített effektjeit használtam.
Talán megvannak még a szalagokon vagy itt -ott pár CD -re kiírva. De sávonként már biztosan nem fogom tudni odaadni, mert a sávszűke miatt sávokat kellett összejátszanom, hogy azok helyére vehessem az újabb hangszereket.
Amúgy ne vedd már zokon... de ez a 'rockzenekari masztert sem' kissé úgy hangzik, mintha a rockzenét hátrébbvalónak tartanád egyéb stílusoknál. Előtte meg stílusokról magyaráztál itt emlékeim szerint. Ezzel kissé mintha felülírnád saját eddigi mondandódat. De lehet, hogy csak egy Nagy Ember magasröptű megnyilatkozásaihoz vagyok én kis ember. :-)
Amúgy ha elmondanád, hogy a 'globalista' soiund -ot miből véled kihallani? Netán valami rohadt imperialita-kapilista-rohadtnátós amerikai vagy egyén nyugati mocskot koppintok... netán az a bajod, hogy egy rohadt imperialista Korg Triton szintit használok?
A stílusokkal meg úgy sejtem kellően tisztában vagyok. Tudom, nem nagy durranás... talán le is nézendő: hanglemezboltban dolgoztam 10 évig. Én magam pedig nagy lemezgyűjtő vagyok. Ja, és a saját számaim mellett non-stop mixeket is csinálok, DJ -ztem... stb.
De azért elfogadom a kritikát. Nagy embertől nem szégyen művelődni.
A zenén és a szövegeken lehet, hogy kiakadsz (énekhangom állítólag van - volt szolfézstanárom szerint legalábbis-, de ezt biztos, hogy nem ezekből a recsitálva 'elénekelt' dalocskáimból fogod levenni)... a technikai hátteremhez viszonyítva a megvalósítás (keverés) talán annyira nem szar.
(A 'Musings' című számomat egy soksávos progival rögzítettem és kevertem, de a többi dalomat Alesis ADAT -tal rögzítettem és digitális Yamaha pulton kevertem.)
Amúgy meg a kedves leendő stúdiós munkáltatóim feltehetőleg nem tudnak arról, hogy képes vagyok nagy sietve befürödni még egy magnó vásárlásával is. Egy stúdióban jól beállított cuccok vannak, amelyek állapotáról az üzemeltető rendszeresen gondoskodik. Ezzel a magnóval nem foglalkoztak láthatóan és mint említettem vala, az 5 bekapcsolás során véghezvitt kemény félórás használat során egyre csak romlott a minőség... ha a jelen helyzetében produkált volna a tulaj jelenlétében végrehajtott próba során is, elhiheted, hogy nem vettem volna meg. Erről ennyit.)
Ja, ha ne adj' isten kíváncsi vagy valamenyi dalomra itt a mymusicon, gyakran elkezdi ugyanazt a dalt játszani... olyankor léptetni kell.
Na szép napot... megyek munka ügyben kavirnyászni.
Már megneharagudj, de az itteni tascamos ámokfutásod és zokogásaid után én se vennélek fel még egy rockzenekari master elkészítéséhez sem;))
Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen állás nem verbális alapon dől el, hanem minimum néhány referencia alapján. Aki például a mai stíluskavalkádban még mindig a Pink Floyd vagy a Dire Straits hangzás szerint akar keverni, az előszobáig sem juthat, mert nyilvánvalóan füle-agya nincs a trendi hangzásokra. Csak úgy mondom.
Az Inita stúdió tulaja (leírjam a nevét?) például informatikus, számítógépes tanulmányok és persze zenei affinitás után /mellett lett 'hangmérnök'. Azért tettem idézőjelbe a hangmérnök szót, mert manapség mindenki annak nevezi magát végzettség nélkül is. Persze nem a végzettségtől függ csak az, hogy a szakma milyen szintű művelője lesz az illető. Kreativitás, hallás elengedhetetlen... de azért néminemű akusztikai ismeret sem árt a hangszerismeret mellett.
A hazai zenei életben -kis piac, az is egyre szűkül (letöltések miatt kieső lemezeladási bevételek) egyre kevesebb pénzük van a zenészeknek, de a kiadók is egyre kevesebb pénzt szánnak (feltehetőleg) egy-egy lemez felvételére... a zenészek szűkös határidőkkel (stúdióra) dolgoznak. Ha nincs kellő idő kísérletezni, alkotni, ha stresszeli az embert, hogy időre elkészüljön, akkor abból rosszabb végtermék sülhet ki, mint ha rendesen, rohanás nélkül dolgoznának.
Ezen mondjuk a házi stúdiók valamilyen szinten segíthetnek. Nem állnak vekkerrel az ember feje fölött, hogy lejárt az időd mára, jön a Pityipalkó.
Nem csak zenekarhoz, zenei stúdióba nehéz bejutni. A Táncművészetire is kerestek hangosítót, videótechnikus. Jelentkeztem. Válaszra sem méltattak.
Pár hete egy színházhoz kerestek hangtechnikus... oda is jelentkeztem. Válasz nuku. Én meg vagyok annyira 'erőszakos' mostanában, hogy ezt a válaszra se méltatást ne hagyjam szó nélkül. Addig írok nekik, amíg reagálnak végre.
Érdekes módon amikor kissé keményebben, számonkérően fogalmazva küldök emailt ezekre a helyekre, 5 percen belül válaszol valaki. Azt nem értem, hogy a végzettségemmel miért nem állnak velem szóba... miért nem kerülök be azok közé, akiket legalább behívnak egy rohadt felvételi elbeszélgetésre? A színházas hirdetésre 105 -en jelentkeztek... a táncművészetisre is legalább ennyien.
Vagy az van, hogy már a meghirdetéskor ismert a végső befutó neve és csak muszájból hirdetik meg az állást, vagy valami übermagas végzettségű és hiperszuper kvalitású embert keresnek a szar fizetésért cserébe. (Hallottam sopánkodni színházi hangmérnököket.)
De ez az urambátyám, protekcionista, kapcsolatokra építő mutyizás nagyon égóta jellemző erre az országra.
Teljesen más szakmákban is próbálkozom az elhelyezkedéssel. Ott ugyanez van detto. Egészségügyi intézményben is próbálkoztam műszerügyi előadói állást megpályázni. Apám cége kissé ráhatott a kórház ez ügyben döntő emberkéinek egy részére... a bizottságból többen támogatták állítólag a felvételemet, de végül egy csókos kapta az állást. Olyan, aki 70 kilométerről jár be, napi 4-6 órát bassza bent a rezet és már szinte mindenki ki van rá akadva.
(Olyan kórházak is vannak, ahol ezek a kedves műszerügyi előadók még egy rendes műszerlistát sem tudnak vezetni... mi hol van, melyik osztályon, mi lett leselejtezve, mit kell időszakosan felülvizsgáltatni a kormányrendelet értelmében... stb. Amikor a kórházba kiérkező, a műszerek felülvizsgálatát, mérését végző személynek kell szinte felleltároznia, megtalálnia, mi hol van... nos, akkor nem beszélhetünk a műszerügyi előadó precíz munkájáról. És ez sok helyen így van. Folyamatosan züllik ez az egész ország. Az oktatásával együtt.)
Körülöttem is sok zenészböl lett hangmérnök dolgozott és voltak olyanok, aki nem voltak profi zenészek mégis nagyon jo hangmérnökök lettek. Zenéhez valamilyen szinten persze többnyire mindenki értett, és komolyzenéhez elengehetetlen a kotta olvasása.
Teljesen igazad van, kell több ember, és ha jo az izlésük, akkor jo lesz a hangzás is.
Azonban gyakran a hangzás nagyon bonyolult és hosszadalmas munka, és rengeteg nyugalom, a környezettöl való elkülönités kell hozzá, ami csak nagyon ritkán adatik meg.
Nagyon jól leirtad a helyzetet, és ez nyugaton már sok-sok évtizede igy van.
Ha nem tartozol egy nagy banda holdudvarába, nagyon nehéz munkát találni.
Azon meg ne rágodj, hogy milyen a természeted - ebben az iparban szinte kizárolag ilyen emberek vannak, és csak akkor áll össze a csapat, ha olyanok kerülnek össze, akik kiegészitik egymást.
És nem kizárt, hogy egy hangmérnököt is meg kell fizetni... mert bár sok zenész menet közben elsajátítja a technika kezelését (Dorozsmai például), azért egy hangmérnök végzettségű ember csak otthonosabban mozog a kütyük világában (és talán még nem baszódott el annyira a füle, mint a gyakran sokszáz wattos monitor hangszórók előtt -és több ezer wattos PA rendszer mögött-rakkentollozó zenészeknek.)
Ugyanakkor nem árt, ha valaki, egy 'sokadik fül' kontrollálja a munkafolyamatokat és helyre teszi a zenészkék egóját, ha valamit szarul játszanak.
Eladó sorba került kettő darab magnó:egy félsávos revox b77 és egy teac x10-es.
A revox nem teker tökéletesen,a szalag vége felé már csak vonszolja magát.Amúgy jó,a vezérlési probléma javítva lett,minden funkci rendesen megy.Szintezve is volt,meg van a mérési jegyzőkönyv róla. A teacon minden megy tökéletesen,de nem húzza fel a gumigörgőket,tehát a play nem tökéletes.Szétszedtem,a szíj hullott atomjaira,spacc szerint tisztítás is ráfér látatlanban.
Nehezen válok meg tőlük,de költözés és egyebek miatt se energia se pénzmag a javításra.
Ajánlatokat akár együtt akár külön-külön is emailben legyetek szívesek.Persze ha felkeltettem az érdeklődést:-)
(csak azért elöbb utobb, ha jo a zenész és jo a zenéje eljut arra a következtetésre, hogy a néhány 100 dolláros szoftware nem helyettesiti a keveröpultot, a lehallgató láncot és azt a munkát, amit egy keverö pult mögött, egy jo studioban lehet elvégezni. Persze ehhez elöbb meg kell keresni egy studio árát - lásd lejjebb.)
Biztosan igazad van sokmindenben, de ma már nem a hardvereken, inkább a szoftvereken van a hangsúly. Persze azokban is legalább akkora különbségek vannak, mint a vasakban :)
A hozzászólásomat kissé megkurtítottam. kitöröltem azt a részt, amelyben arról ömlengtem, hogy egy hangmérnöknek gyakran olyan dolgokat is ki kell adnia a kezei közül, amelyek nem feltétlenül az ő szája íze szerint lettek keverve. (A megrendelő szava szent általában).
A zenei felvételek keverésekor olykor hárman négyfélét mondanak. Egy hangmérnöknek kompromisszumkésznek és félig meddig jó pszichológusnak is kell lennie: lavírozni kell a kívánalmak között, hogy mondjuk egy nagyon háttérbe kevert dob miatt ne legyen harag a zenekaron belül, mert még feloszlanak. (Egyébként a dobokat jellemzően pont fordítva: nagyon előre szokták keverni.)
Én magam pedig -még ha ez itteni megnyilvánulásaimból nem is látszik- egy eléggé nehéz személyiség vagyok. Eddigi munkahelyeimen mindig sikerült megutáltatnom magam, mert egyrészt ami a szívemen, az a számon típus vagyok, másrészt pedig elég akaratos és önfejű. Belátható, hogy ez egy hangmérnöknek, hangmesternek nem túl jó ómen.
Önfejűségem abban nyilvánulna meg, hogy nehezemre esne nem a saját elképzeléseim alapján keverni egy anyagot.
(Ezért számomra csakis a remixek készítése jöhetne szóba, amibe jó esetben csak az éppen aktuális trendeket kéne ismernem, de ezen felül szabad kezet kapnék.)
No, de sem az, hogy hangmérnökként munkát kapjak, sem az, hogy remixeket csináljak nem jön össze. Úgyhogy maradok az itthoni zenetákolgatásnál.
Ha sok pénzem lenne, hidd el, én is ilyen stúdiót építtetnék magamnak. Nem vagyok híve a számítógépen megkevert dolgoknak. A digitális keverőkkel semmi bajom... én magam is egy Yamaha digitális pultot használok. Bár jobban szeretem a szép nagy analóg pultokat... azért is, mert azokon minden 'elérhető', kézzel fogható... a flying fadereknek és mindenféle mozgó, pislákoló kezelőszerveknek köszönhetően vizuálisan is jól átlátható a keverés.
Bár a digitális pultok egyik nagy előnye a méret. A Sony Oxford pult 256 csatornás lényegében, oszt' a méretei egy 96 csatornás pulténál kisebbek.
Amikor abbahagytam, még több mint 20 évig épitgettem, terveztem azokat. (kb. olyan szinten mint a két kép is mutatja - de ezeket már fiatalabb kolegáim épitették.)
hát, amit itt ma előadtál... néhány "házi sufnistúdióba" a lábad be nem tehetnéd. Mikor hagytad abba? szerintem semmiféle rálátásod nincs már a mai korra és felvételi technikákra.
A minöség eltünt, a zenészek nagyrészben megelégednek a házi sufnistudiokkal, ahol maguk kisérletezik ki a hangzást, sokszor elemi dolgokat mellözve.
Azért még egy kis részem van ebböl a világból, de ma már sokkal szélesebb látoszögböl (video, film, virtuális studio, és rengeteg computeres megoldás, amin ritkán van mit feljavitani.)
Ma már elég nagy ritkaság, ha valakinek (zenész) futja ilyen studiora (az utobbi 2 évben épültek).
Adtam én már egyéb matuzsálemekért is olyan összegeket (amikor még volt pénzem :-D), amit ha leírnék, kiröhögnétek... és mai fejemmel tuti, hogy mást vennék.
De az eladó nem is állítja azt, hogy a fejek jó állapotban vannak. Sőt! Igen korrekten felhívja a figyelmét a leendő vevőnek, hogy a már nem tini korban lévő magnó bármikor hibajelenséget produkálhat.
(Például fél óra használat során kábé egy Tesla B100 -as minősége alá redukálódik az általa prezentált hangminőség. De ezt már csak én tettem hozzá gonoszkodásból.)
Mondjuk 159 ezerért... hm... ha ez a reális ára, akkor befogom a szájam és vígan ráköltök még 30-40 ezret a sajátomra, hátha jó lesz. És még akkor is olcsóbban jöttem ki. De gondolom, ez kissé túlértékelt motyó az eladója által, úgyhogy rinyálok (csendben) tovább. brühü
Ha jol látom itt magnokról szol a mese és nem a felvett zajokról (lehet, azt akár zenének is nevezni).
Nyugodtan tárgyald a témát az Audiolanddon vagy bárhol, de jobb lenne ezzel ezt a topikot kimélni.
Tévedés, én nem viszonyulok semilyen zenéhez (illetve az a privát ügyem), hanem a felvételi minöséghez, és állitom, hogy az általad mennyegbe dicsöited zene, nem nagy kihivás semilyen technikának, legfeljebb a zenészek tudásához.
Az meg egy más ügy.
(Ha maradtam volna abban az iparban, akkor valoban felkopna az állam, de, hogy te (vagy bßarki más a világon) ilyen zenéket a YT-bon nézhetsz, elég sok közöm van).
azé wagy ritkahüje, mert ahelyett, hogy reggeltől estig dicsérnéd a portékát, mielőtt meghirdeted valahol, most már ha összexarod magad se fogod tudni eladni ext a cuccot... híre ment, hogy xar, átbaxtak vele stb... Nem vagy te komplett, wazze!:)))