OFF TOPIC.
Gyuszko:
a swf-et (Macromedia flash) nem lehet direktbe lementen. Nézz bele a böngészöd cache-ébe ott talán megtalálod, de ha nagyon-nagyob kell el tudom küldeni mailbe.
Csak hogy gonosz legyek:
még van vagy 8-10 ilyen video ezeken kivül is
:-)
Hát ezek a franciákok ezt is elszúrták? :) Akkor a 16 a szelepszám akar lenni? :o Akkor ezt jól benyeltem. :D
Coupe. Szerintem nem néz ki rosszul. Nekem az elixir annyira nem tetszett, mert túl "modern". :)
Viszont a silhouette (nem biztos, hogy így írják) nagyon bejött. Ezt kéne gyártani. (Vérbeli sportkocsi, mint mondjuk a clio V6) Szerintem javítana a pug "imidzsén" és emiatt azt is sajnáltam, hogy nem lesz RC. (Az a piros és a fekete "TT killer". :))
U.i.: Azért a 406 coupe-t nehéz (vagy tán nem is lehet) fölülmúlni...
Akkor jól átvertek, mert a többi videón 1,6-os HDI szerepel! :) Egyébként nagyon meglepődtem volna, ha egy 1,6-os dízel egy 1,5 tonnás monstrumot ilyen fürgén mozgat...
De azért a 2 literestől sem rossz...
A hétvégén majd kipróbálom magam. ;))
Mivel autószerelő nem vagyok a precíz technológiát nem tudom ecsetelni. Ha jól tudom az újítás lényege, hogy szétválasztották a kormány és a futómű kapcsolatot (remélem nem írtam nagy hülyeséget). Az egész elv a WRC-böl származik. Elöl valami dupla hármoszöglengökaros rudazat van csatlakozásmentes tengelycsonkkal.
Mint lüke felhasználó ebből annyi jön le hogy "nyugodtabb" a kormányzás. Tök úgy érzed magad bent mint egy nagy luxusautoban, ahol a tehetetlen tömeg miatt az egész autó olyan "tankos", amit nem lehet kibillenteni a nyomvonalábol. Mondjuk a súlya megvan hozzá. Macskakövön, meg gondolom a Pesti utakon lehet ebböl sokat profitálni. Extrémen még nem volt alkalmam megszaggatni a futóművet, de gondolom amire az átlag felhasználónak kell azt bőven überelni tudja.
Nem tudom mennyire franciásan ringó a 406, de az nem az a himbálózó Kejfeljancsi.
Az SW-hez némi infó:
a hátsó üléssor nem kivehető, csak simára dönthetö.Az okosság még annyi az SW-be, hogy az anyósülés is előre dönthető sima helyzetig ,így akár 2.6 m körüli dolgok is be férnek.
De lassan el kéne indulni az autóval hisz arra találták ki.Lássuk mit is tud elemi közegében az úton.
Ha ráadja valaki a gyújtást az autó feléled, nem úgy ahogy azt mondani szokták, mint egy karácsonyfa minden kigyullad rajta (holott ez így is van) hanem szerintem inkább úgy mint egy csengőszóra megjelenő komornyik akinek 3 diplomája van. hogy miért az lentebb kiderül.
Elsőre semmi meglepő, megy ahogy kell.
A motor szemszögéből nézve, csendes, húzós, de az Overbooster nem nagyon érezhető.
A váltó nekem kicsit sok volt a 6 sebesség, mindig egyből fel akartam váltani, lehet ettől nem is éreztem az a nagy lendületet benne.
A futómű tényleg király, még macskakövön is meglepő, nekem inkább a sportos irányba tendál mint a kényelmes franciás, de jól van ez így.
Most egy kis kitérő, 407 randevúm előtt 1 héttel próbáltam egy másik dízelt, először csak brahiból, de aztán meg kellett reformálnom hozzáállásomat egy "állati jó" motrot sikerült faragniuk a konstruktőröknek. Full alumínium, semmi hengerfej az egész motor egy egység amit fél folyékon (fél szilárd) állapotban öntenek.A vezetési élmény is kiábrándítóan jó. Majdnem el is csábultam. Ja ez a szerintem összemérhetően jó motor a Hondától származik a 2.2 i-cdti, és egy Accordba volt beépítve. Szóval ezzel a géppel volt némi tapasztalatom előtte, és miután be szálltam a 417-be kicsit lehangolódtam, hogy ez nem lehet, a japánok már megint át ugrották Európát. Aztán hogy egyenlő esélyt adjak neki pontosan ugyanarra a szakaszra hajtottam ahol a Hondát is próbáltam. És hogy lezárjam horroriszikusba nyúló gondolatmenetemet, megnyugtatok mindenkit a 2.0 HDI a 407-ben helyrerakta az értékrendet. Szinte ugyanúgy ment mint a kicsivel erősebb (140 LE), 5 sebességfokozastos Accord, a különbség ami tényleg kicsi betudható a váltó és a motor eltérésének.
140 felett eléggé hálható volt a szél zaj ami 2 dolognak tudható be, eleve nagyon szeles időjárás volt, az ablakok nem a duplán szigetelt üvegből (ami nagyon ajánlott) voltak.
Ha viszont agyonra hangszigeteljük akkor is marad egy picike zavaró momentum, ami igen idegesítő is tud lenni. mivel a Navi CD-s ugye aki sokat úton van annak néha cserélni kell a lemezt, ez ment közben korábban nem volt megoldható mert a CD-ROM a csomagtartóban volt.Na most már elöl van a középkönzólban, úgy mint a 307-nél, úgyhogy ha elindulunk, vagy akár menet közben is frankón lehet hallani a CD-ROM működését (fej pozícionál, felpörög stb.) ami ha nem szól sem az autóban akkor zavaró.
Bár azt nehezen tudom elképzelni ,hogy ne szóljon benne valami. Vagy én beszélek és irányítom a multimédiát vagy az olvassa éppen fel nekem ékes európai kiejtéssel a beérkezett SMS-eket(!) vagy a TMC infókat, vagy éppen navigál élö szóval. Szinte minden megvan a kényelmes kiszolgálásához, van bőven mit felfedezni az autóban még az öreg Peugeotosoknak is.
A navigáció pontos, és gyors a számolás és a térkép építés, zoomulás stb. Végre ergonómikusan beállíthatom miket akarok látni a térképen (benzinkút, bank, reptér, busz stb...),vagy akár az egész 7" kijelzőn élvezhetem Európa domborzatát.Telejesen jól kihasználja a 16:9 és méret előnyeit, ball oldalon piktogrammszerüen (értsd. Móricka ábra) mutatja a következő kritikus útszakaszt, mellette pedig a térképet, ami külön jó hogy piktogramon is on-line látod hol vagy most éppen.Aki használt már navigációt az tudja ez értékelni, aki meg nem tudja (mert mondjuk Magyarország még mindig nincs feltérképezve) annak is ajánlott a nagy kijelző. Egy kedves fórumtárs szavaival élve "mennyivel jobban néz ki az átlag fogyasztás színesben"
A zenét az autóban csak a kisebb gyári rádión keresztül élvezhettük, de az is elsőre nagyon elégnek tűnt. A divatos membrán gyilkoló ritmusokhoz bőven elég, aki klasszikus zenét szeretne élvezni annak mindenképpen ajánlott a JBL (annak meg is fogja érni és meg is fogja tudni fizetni)
Más különösebb mesélnivalóm nincs hiszen szerencsére unalmasan telt az a közel 100 km.
Pont ezen eseménytelenség miatt ajánlott még a tempomat, hogy ugyan mán a gázt se kelljen nyomni.
Sötétbe nem próbáltam az autót, de nekem nincs is szükségem több próbára.
PPS...PPS ez biztosan jó lehet. Ezen a néven az oroszok nagyon megbízható és nagy tűzgyorsaságú dobtáras, súlyzáras -40 foktól +100 -ig működő dobtáras géppisztolyt csináltak a II. világháborúban. A név ott már bevállt.
Morvaiz!
Márkaszervízben láttam, már használják. Műszaki tanácsadónk (MyPeugeot.hu) vont vele kérdőre egy problémás Boxert, amikor néztem.
A Nissannal kapcsolatban: ha én Nissannal járnék, akkor elvárnám a Nissantól, hogy oldják meg a problémáimat. Bárhol is legyek a világban. Egyébként a tengerentúli technológiához csak annyit, hogy ez az autó is megegyezik az eu Terrano (asszem) 1-es technikájával, csupán annyi a gáz -mint írtam is- hogy a hazai imporőrnek csak 96 után gyártott autókhoz van szoftvere, ez pedig az előtti modell. Ezt a műszaki igazgatójuk mondta. Ez a szomorú, különben tőlünk nyugatra meg ez nem probléma.
A változó geometriájú turbófeltöltővel és nagynyomású közvetlen befecskendezővel ellátott motor Overboost funklcuióval rendelkezik.
Overboost: átmenetileg megnövelhető nyomaték
Részecskeszűrővel ellátott(FAP) és EURO 4 szabaványú motor.
A részecskeszűrő felfogja, majd elégeti a kormot egy újszerű folyamatot követve, mely kizárólag az Eolys folyadákkal társított közös nyomócsövű rendszer sajátja.
Szevasztok. Láttam élőben a 407 SW-t. Mi több vezettem is. Sőt képet is készítettem. Sokáig nem vezethettem, tehát teszetelni nem tudtam.
Tulajdonképpen annyira örültem a lehetőségnek, hogy nem is néztem meg a hátsó üléseket. Élőben még szebb mint képeken. Jelenleg 1 db. van az országban. Se rendszám, se forgalmi, csak PR célokra. Fényképezni csak titokban. A hangjából itélve dízel volt. A panorámatető gyönyörű kilátást ad. Nekem jobban bejön a formája mint a limuzine változat.
Képeket egyelőre nem tehetek fel, mert a Peugeot azonnal beperelne. Majd a hivatalos bemutató után.
És ha ez nem volt elég, vezettem 2.0 hdi-t, 2.2 benzines, és egy 2.0 benzinest. Azt hiszem az élvezetről nem tudok beszámólót. hacsak annyit nem, hogy állandóan le akartak túrni az útról, mert a kocsit nézték, nem az forgalmat.
Baggio is igen örült, amikor két 407 megjelent nála.