Az É-D-i főbb főközlekedési utvonalak megvannak, (3db). A keresztirányúak viszont a Tárnoki utat leszámítva szinte teljesen hiányoznak. Ennek domborzati és egyéb okai vannak. Amíg nincs teljes csatornázás addig semmi nem lesz ebben a kérdésben. Marad a mai délelőtthöz hasonló városközponti zsúfoltság.
Miért akarsz mindenáron 2x2 sávot? Ezzel csak a forgalmat generálnád. Inkább alternatív útvonalakat kellene kialakítani.
Ahogy előttem is írta a topiktárs, nagyon sokba kerülne a kisajátítás. Egyszerűen a meglévő keresztmetszetbe nem fér el egy ilyen méretű út. A forgalma keresztező utaknál kellene biztosítani az önálló balra kanyarodási lehetőséget. Ezzel lehetne javítani a forgalomlefolyáson.
Ami még elfér az max. egyoldali parkolósáv. Járdát viszont mindenféleképpen kellene építeni, mindkét oldalra. Meg több biztonságos gyalogátkelőhelyet.
Ezt most mondom, sosem lesz meg, mert kisajátítások sorozata kell hozzá erre nincs pénz és nem is akarnak költeni. A külső sáv most padka és leállósáv, ha forgalmi sáv lenne a külső, sehol nem lehetne megállni. Ha meg lehet állni, akkor forgalmi sáv árában csinálnak parkolót. Inkább meg nem építendő hidak tervére költenek. Abból több haszon származik.:) A bajcsy-Riminyákin a buszvárók területére sem adtak pénzt a kisajátításra, nem hogy teljes nyomvonalra.
Én már azzal is maximálisan elégedett lennék, ha a fő É-D-i közlekedési tengelyt (Riminyáki út, Bajcsy-Zsilinszky út) rendbetennék. Pár éve csak fél megoldás született, gondolom várnak a csatornázásra. 2x2 forgalmi sáv, betonszegély, normális járda, elektromos kábelek a földben, városias oszlopok. A 2x2 forgalmi sáv, szűken, de elférne járdától, járdáig. A szélső sávban a helyi buszok, lassú járművek haladnának, ez főleg a Bem tér, Parkváros irányába lenne előnyös.
Ez az út felmerült tudtommal a készülő fejlesztési és szab.terv során is. Hogy mi lesz belőle, arról fogalmam sincs. Az M7 és az M6 közé szintén felmerült egy ilyen út építése, kiváltandó a Zámori utat. Ez talán az OTrT-ben is benne van.
Tömegközlekedés átszervezésére van egy elgondolása a városnak, erről lehetett is olvasni több helyi lapban, miként képzelték el.
A Bajcsy-Zsilinszky út - Riminyáki út - Diósdi út keresztmetszetileg alkalmatlan kötöttpályás közlekedés létesítésére. Alternatíva meg nincs nagyon, mert a szomszédos párhuzamos utcák magassági vonalvezetése nagyon más, mint ennek a tengelynek. 4000 utas/h/irány forgalmi terhelés alatt nem is érdemes villamosról gondolkodni, mert egyszerűen nem éri meg gazdaságilag üzemeltetni. Annak meg nincs értelme, hogy erre a tengelyre fűzzünk fel mindent, mert akkor lényegében lemondhatunk a normális közözsségi közlekedésről.
A városban lényegében nem történt érdemi közlekedésfejlesztés a 80-as évek óta, annak isszuk most a levét. A déli elkerülő út az átmenő forgalom egy részét kiszívta a belvárosból, de a helyi forgalom továbbra is ezen az egy tengelyen zajlik. A mindenkori városvezetés bátorságán is múlik, hogy képes lesz e ezt megoldani. Nem lesz egyzserű és nem is lesz olcsó.
Én nem belváros közlekedési kapacitását növelném, hanem az elkerülő utakét. Pl. az új autópálya lehajtót (pusztazámori) össze kellene kötni egy 2x2 sávos úton át a Corával és az M6-ossal! Akár a Zámori utat, vagy egy részét is lehetne erre használni és természetesen megfelelő csatlakozási pontokat kellene kialakítani az úton Érddel, Tárnokkal, Sóskúttal, vagy akár Biatorbággyal is. Fontos volna, a tömegközlekedés átgondolása is. Túl sok és túl nagy a lefedetlen terület. Fontos volna kereskedelmi és közigazgatási alközpontokat is létre hozni. Ezekkel is tehermentesülne a belváros. Mindemellett, a kialakított központok körül, jelentős parkoló kapacitás kellene létesíteni és ezeket is összekötni buszjáratokkal.
És ez még nem is az ideális elvárás. Már rég időszerű volna legalább 1 villamos pályapár a városban az Észak-Déli tengelyen, ami összekötné a belvárosi vasút állomásokat és Ófalút, parkvárost. Ez utóbbihoz egy gyorsvasút pálya kellene, hogy vezessen Budapestről. Tudom, hogy ezek 100év múlva sem valósulnak meg, pedig már a '80-as években is indokolt lett volna
Szóval HB intézte el? Neki köszönhetjük, hogy a CORA évek óta Törökbálinton adózik? Akkor még (szerencsére) fővárosi lakos voltam. Úgy tudom, HB uralkodása alatt csak az igénytelen Penny Market létesült. Szép lassan városunkat körbeépítették a befektetők, jó adófizetők (Bp., Budaörs, Törökbálint, Diósd, Százhalombatta). A HB időszak nagyon sokat ártott Érdnek, az elszalasztott lehetőségek időszakának fogják nevezni a város történetében.
MOST MÁR VALAMI ELINDULT, CSAK FÉLEK KÉSŐ. ÚJABB PLÁZÁK, HIPERMARKETEK, BARKÁCSÁRUHÁZAK ÉRDEN MÁR NEM FOGNAK ÉPÜLNI, MIVEL A KÖRNYEZŐ TELEPÜLÉSEK MÁR ELHALÁSZTÁK EZT A LEHETŐSÉGET. SAJNOS.
NEM VIRÁGZÓ KERTVÁROST, HANEM VIRÁGZÓ NAGYVÁROST KELLENE ÉPÍTENI.
Ne csodálkozzál. A virágzó kertvárosba ez illik bele. A város fejlődését a városvezetők nem az igényekhez, hanem a kényelmesebb lehetőségekhez igazították. Ezért a virágzó kertváros olcsóbb, mint a megyei jogú városnak megfelelő városi struktúra kialakítása. HB elzavarta annak idején a Corát és hasonlókat. Ő nem volt képes belátni, a fejlődés töretlen. Akkor kellet volna betelepedési stopot elrendelni és minden szép és jó lenne.
Újabb közlekedési infrastruktúrával gazdagodott az érdi kistérség.
A külső kapcsolatok, hálózat folyamatosan fejlődik, épül (M7 bővítése, M6 kiépítése, csomópontok, M0). Viszont Érd belső úthálózata - néhány kivételtől eltekintve - a 80-as évek óta lényegében semmit sem változott. Fejlesztés, 2x2 sávosra bővítés, gyűjtőút építés nem létezik városunkban. Sőt bizonyos szempontból visszafejlesztés történt: Budai út leszűkítése, Kálvin téri lámpás csomópont megszüntetése, Diósdi út leszűkítése)
Tájékoztatom az érdeklődőket, hogy a http://maps.google.com újabb műholdfelvételeket tett fel megyei jogú városunkról. Megtekinthetők a legfrissebb (2009. nyár) felvételek (pl. az M6-os végleges változatban, Duna utcai körforgalom, aluljáró, Gránit ház, Vörösmartz körönd, az épülő iskola, uszoda, a Riminyáki téri lámpás csomópont).
A polgármester interpellációra adott válaszában a Mahács ügyvédi iroda megbízását többek közt azzal indokolta, hogy:
"Hivatalban lévő kollégákkal szemben nagyobb tapasztalattal rendelkeznek ezen ügytipus tekintetében".
Ügyeimmel szintén a Mahács Ügyvédi Iroda van megbízva, Mahácsot természetesen soha nem láttam, annak képviseletében a legtöbbször egy ügyvédjelölt járt el. Amikor meg nem, akkor is csak azért képviselte az önkormányzatot ügyvéd, mert időközben az ügyvédjelöltből ügyvéd lett.
Nem akarom bántani a hivatal jogászait, de ha ez az ügyvédjelölt ill. már ügyvéd náluk nagyobb tudású, akkor nagy a baj. Hihetetlen mennyiségű zagyvaságot tud összehordani. A kedvencem azon érvelése, mely szerint a világgazdasági válság okán az önkományzatot nem helyénvaló egy drágán megvalósítható bírósági ítélet végrehajtására kötelezni. Néha olyan érzésem volt, hogy a pali egy-két félévet kihagyott az egyetemen.
Többször fogalma nem volt milyen ügyben is van tárgyalás, a bíróság is szólította fel már arra, hogy illene felkészülten megjelenni a tárgyaláson.
Kíváncsi lennék arra, hogy a "hivataban lévő kollegák" milyen ügytípusokat visznek.
Mellesleg: Sétáltam ma egy nagyot Érden. Fotóztam is. Csupa szabálytalanság. Tényleg igaz a közhely: érdi vagy Érd be ennyivel!!
Láttátok már a LIDLI új parkolóját , illetve a az elcseszett rámpa tovább rontását síugró sánccá???? És ki vette át? Az építéshatóság?? A közteresek? A jogi osztály? Mert engem ( minket) senki nem kérdezett... Ebből vagy per lesz ( sima) vagy per lesz ( baleset után) höhö, jegyző néni. vannak jó jogászai???
Hibáztatták?? Kik? A távollevőket könnyű besarazni.. A java még ezután jön. Nekem is meg kell (ene) néznem az épületegyüttest. Most éppen Szilvásváradra készülök, meghívott a Polgi, adjak ki 3 azaz három megfelelőségi tanusítványt. Iskola, óvoda és orvosi rendelő. Höhö
Eu-s pénzből már régen elkészült a zajtérkép, amit az önkoriban megnézhetsz. Ott egyébként a vasút zajszennyező forrásként szerepel, tehát hangfogót mindenképpen csinálni kell. Fizesse az, aki a környezetet szennyezi (MÁV)
Kösz az infót! Nem lettem boldogabb. A zajt majd megszokjuk. Pár napja úgyis otthagytak egy tehervonatot, mobil zajfogónak jó. De a "tilos az átkelés" továbbra is vicces, nem értem hogyan gondolják.
Olvasom az Érdi Újságban, hogy veszélyhelyzet van Érd nagyállomásnál. 80-ra emelték az átmenő vonatok sebességét az eddigi 40 helyett. Ott lakom, fel is tűnt hogy lényegesen gyorsabban mennek a vonatok, egy komolyabb tehervonatnál remegnek az ablakok, a zaj is jóval nagyobb. Nem előírás ilyenkor a zajvédő fal? Ha már állandóan az EU-ra hivatkoznak, ott nem előírás a zajvédelem? Másik, írják hogy tilos átkelni a síneken. Az Érd TV-ben is elmondta egy nagyon okos ember hogy eddig is ott "rövidítette le az utat" a lakosság, az "iskolába menő iskolás korú gyerekek" (ezt mondta) is, de ez tilos, kitettek tájékoztató táblát is, ez mostantól tilos és életveszélyes. Néztem, valóban leszúrtak egy táblát, hogy a vágányokon tilos az átkelés. Kérdem én, hol keljenek át az emberek? Az állomás túloldalán lakó utasok hogyan közelítsék meg az állomást? Aluljáró, felüljáró ugyanis nincs, de még egy normális lebetonozott, kijelölt, korláttal jelölt rész sincs. Csak egy ösvény, amin egy babakocsit sem lehet áttolni. Meg lesz oldva ez a helyzet?
Persze, hogy nem teljesen kerek. A vizsgálattal megbízott "független cég" - sok milliós megbízásokat kapott már az önkormányzattól - elég általánosan fogalmazott, mindenki hibás egy picit, de nem olyan nagyon és azt sugallta, hogy ebben az országban ez így természetes. Azt azonban egyértelműen megállapították, hogy az építési engedélytől eltértek. Az anyagot magát nem láttam.
Valamit nem értek. Ha atervező betervezet azt a munkát, akkor miért pótmunka. Ha nem , akkor a pótmunkát is tervezni kellett. És arra volt közbeszerzés, illetve a pótmunkát közbeszereztették. Nagyon sántít.
Bocs én kérek elnézést ha nem érted. Nem levegőt pakoltak bele, sok sok pénzt legalább 600 millát. Na ezt nem bírja majd a tető. Recsegni ropogni nem tud ezért fog kipukkadni. A műszaki terv lehet megállja a helyét. A politikai hozzállás és kábítás kevésbé.
A hitelből fejlesztés akkor helyénvaló, ha a hiteleket kitudják fizetni. Vagyis az előrehozott beruházásnak később meg lesz a fedezete. Ha nem akkor adósságspirál stb. Egy önkori ami állandóan viszi a pénzt nehezen tud előre jósolni, főleg, ha a kormányzat állandóan faragja a büdzsét. Egy megoldás a vállakozó önkormányzat. Na ezt nagy ívben elkerülik a politikusok, mert ott szakértelem kell, felelősség, átláthatóság, nem lehet annyi lét lenyúlni. Jobb ezért hitelt fölvenni a felfújt beruházásra majd a pénzt visszacsorgatni. (BKV BA stb). Debrecen pozitív példa. Kósának hihetetlen hatalom összpontosul a kezében, vállalkoznak, átlátható a tevékenység és mégsem fjják föl a projekteket. CSak akkorára, amekkorát ér. Az érdi tanuszoda teteje neylonból van, nagyon felfújták, nehogy kidurranjon.
Így is fel lehet fogni. Azonban szerintem az nem nagy durranás, hogy az önkormányzat hitelből fejlesztget, ezt a sokat szidott kommunista rendszer is elkövette. Vagy hogy ne menjek messze a most a telepeken tízezrével álló Suzukikat és Opeleket is hitelből vették a kárvallottak.
Gyakorlatilag most költik azokat a pénzeket, amelyeket 2, 3 vagy 10 év múlva költhettek volna normál esetben. Ugyan nyereget az önkormányzat pályázati pénzeket, de itt azt is figyelembe kell venni, hogy a hitelből fedezett önrész kamatai felülírják a nyert pályázati pénzt. A kiadásoldalon van továbbá annak a túlméretezett aparátusnak az eltartása, amely a pályázati pénzek megszerzésével foglalkozik, továbbá az az esetenkénti több tízmilliós veszteség (pályázatfigyelés, pályázatírás, terveztetés, tanácsadás stb.), amely a nem nyert pályázatok egyenlege.