Keresés

Részletes keresés

korpi41 Creative Commons License 2019.03.29 0 0 19906

Ez a térközös dolog itt egy alacsonyforgalmú mellékvonalon a Hirdi elágazás megépítésekor épült ki vajon?

Előzmény: Divrotcé (19901)
Fizolti Creative Commons License 2019.03.28 0 0 19905

Itt inkább a külön rendelkezőkészülék hiányára gondoltam, mint arra, hogy honnan hány váltókörzetet kezelnek.

Eplény mellé még oda lehet tenni Örkényt, meg a nem biztosított helyek közül még néhányat. És ott van még a két HÉV állomás is.

Előzmény: Divrotcé (19902)
Divrotcé Creative Commons License 2019.03.28 0 0 19904

Az alapja erősen gyanúsan valami osztrák eredet. Milyen meglepő :-)

 

Azért van egy Eplényünk. Ha több nagyon nincs is.

Előzmény: fszt. (19894)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.28 -1 0 19903

Köszi. Akkor még sulinetesként beszabadultam, és fotóztam amit értem :D

Előzmény: Divrotcé (19901)
Divrotcé Creative Commons License 2019.03.28 0 0 19902

Amúgy műszakilag Nyugati I. torony és Nyugati II. torony is egy-egy egyközpontos, vonóvezetékes FM berendezésnek tekinthető, nem?

 

Egyközpontosak, csak éppen egyváltókörzetesek.

Ketten meg éppen kiadnak egy kétváltókörzetes álomást. (Vannak vasutak, akik kedvelik ezt az állomásbiztosítási formát.)

Előzmény: Fizolti (19900)
Divrotcé Creative Commons License 2019.03.28 0 1 19901

Működéséről nem tudok semmit :D

 

Örvendetes, valóban.

 

Mit látunk a fényképen?

 

-doboz: 1 db fény előjelző visszajelentése, 1 db kulcsszekrény-hozzájárulás. Csak nem valami emeltyűmegakasztós függésbe hozták?

 

-Blokszekrény: közös billentyűvl feloldó és térközkezdőjelző, magányos billentyűn vonalblokk, magányos billentyűn térközoldó.

 

-Lent 670 mm-es "naytávolságú" előjelzőemeltyűk (az egyik már lánctalan, mert idő közben karérintővel kapcsolt fényjelző let belőle), kettő bejárati jelző emeltyű, meg egy térközkezdőjelző emeltyű.

 

Ami a berendezés szépsége, az a térközillesztés. (Mindenféle egyközpontos nem-SH berendezések esetében rendszerint így működtek, de ez lehetett az utolsó. Meg Nagyharsány, de az újítóbb szellemű volt.)

 

Bejárat: bejárati jelző szbadra áll, a térközoldó szigeteltsínre haladó vonat oldja a térközoldó blokkot, a bejárati jelzőt visszavéve, a blokkot elzárva lehet oldani a mögöttes térközt.

Kijárat: Vonalblokkot elzárjuk, ezzel föloldjuk a kijárati jelzőt. A térközoldó szigsínre lépő vonat átbillenti a feloldóblokkot, a szárnykapcsolós térközkezdőjelző megálljba esik, és úgy is marad a feloldó visszazárásáig*. Akkor pedig már az induláskor lezárt vonalblokk fogja megakadályozni az ismételt kijáratást, egészen addig, míg nem kapnak oldást a következő térköztől.

 

*Ha elég a vonalblokk és a térközkezdőjelző blokkok állapota, akkor időben végrehajtott jelzővisszavétellel kímélhetjük a szárnykapcsolót.

 

http://www.vasutallomasok.hu/allomas.php?az=pcvr

 

Itt azért látszik, hogy van kulcsazonosító is: "Már 12 éve lezárva van a blokk Pécsvárad és Erdősmecske között.Nem is lesz feloldva többé." Aztán hogy ez milyen úton-módon is van összeidomítva a berendezésbe, nem látom hirtelen.  

Előzmény: siófoki35 (19892)
Fizolti Creative Commons License 2019.03.27 0 1 19900

Közben azért megjegyzendő, hogy többközpontos berendezésnél sem feltétlenül látni rá a kezelt váltók egy részére.

Kisebb forgalmú mellékvonalon, rövid állomási vágányokkal persze ez sem probléma, a tárgyalt szlovákiai berendezésnél tolatásokhoz meg ott a helyszíni állítási lehetőség.

 -  -  - 

Amúgy műszakilag Nyugati I. torony és Nyugati II. torony is egy-egy egyközpontos, vonóvezetékes FM berendezésnek tekinthető, nem? (Ahogy Angyalföld-elágazás nem az, mert van előzetes menetkijekölés, még ha ez helyből történik is).

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (19896)
Fizolti Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 19899

Ha jól értettem, a másik három ilyen állomás a Besztercebánya -  Stubnyafürdő vonalon van.

Előzmény: benbe (19897)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 19898

Régi egyközpontosoknál mostanában (tíz éve is már) telepítenek kamerát a nem-, vagy nehezen belátható vágányszakaszok és váltók megfigyeléséhez.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (19896)
benbe Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 19897

Szabad tudni, melyik szlovák állomások ilyenek?

Előzmény: Fizolti (19895)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2019.03.27 -1 0 19896

A váltóállítási távolságokkal van alapvetően a gond, ha csak egy központod van, akkor nem lesznek a fogadóvágányaid elég hosszúak, illetve hogyan ellenőrzöd az ablakból a vágányok és váltók szabad állapotát.

Előzmény: fszt. (19894)
Fizolti Creative Commons License 2019.03.27 0 0 19895

A szolgálattevő szerint ebből a fajtából 4 van összesen Szlovákiában (ebből három olyan állomásokon, ahol nem áll meg vonat, és itt is csak most lett újra személyforgalom). Mondjuk ha a nem biztosítottakat is belevesszük, akkor itt is van ennyi egyközpontos FM (meg még ott vannak az alakjelzős, nem biztosított egyközpontosak).

Előzmény: fszt. (19894)
fszt. Creative Commons License 2019.03.27 -1 1 19894

Nagy kár, hogy kis Hazánkban nem terjedt el az egyközpontos FM. Ez egy cseh berendezés.

Előzmény: siófoki35 (19893)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.26 0 1 19893

Egyközpontos vonóvezetékes. Az emeltyűnek van olyan állása is amely mellett a váltó helyből szabadon állíthatóvá válik... :o

 

Előzmény: siófoki35 (19883)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.26 -1 0 19892

Pécsvárad, 2007. Működéséről nem tudok semmit :D

Fizolti Creative Commons License 2019.03.22 0 0 19891

Különösen rossz ezt látni a lentebbi után.

Előzmény: v46021 (19887)
_Nyuszi Creative Commons License 2019.03.21 0 0 19890

:'(

Előzmény: v46021 (19887)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.21 0 1 19889

A Dobra Niva-i pedig egy vonóvezetékes egyközpontos berendezés jelzőkezelő táblája.

Előzmény: nazareth (19888)
nazareth Creative Commons License 2019.03.21 -1 0 19888

Ami a medgyesi pultot illeti, az elvileg valami orosz licenc CED CR2-es lehet. Az alkenyéri pedig a CED CR3 Domino.

 

Bottrány, hogy mennyire nincsenek róluk adatok az Interneten :-(

Előzmény: korpi41 (19886)
v46021 Creative Commons License 2019.03.20 0 0 19887

 

Tisztelt topiklakók!

 

Szomorúan tudatom, hogy  LVI  olvtársunkat elvitte a "NAGY FEKETE MOZDONY".

 

Nyugodj békében!

 

 

 

 

 

korpi41 Creative Commons License 2019.03.20 -1 0 19886

Azért ehhez a három példához viszonyítva a Domnió pultunk kecsességében, kifinomultságában, precizitásában és ergonómiájában messze-messze vezet!

nazareth Creative Commons License 2019.03.20 0 2 19885

És ha már így véletlenül szóba került a keleti szomszédunk, íme egy példa az alkoholos filc helyes használatára a Domino pultok felújításakor:

(a fotó Alkenyéren, Alvinc és Piski között készült a 200-as fővonalon.)

Előzmény: nazareth (19884)
nazareth Creative Commons License 2019.03.20 -1 1 19884

Keleti szomszédunknál sincs ez másként (ott figyel a "Mediaş" tábla fölött, középen):

Medgyes

(a fotó értelemszerűen Medgyesen, a 300-as fővonalon készült)

Előzmény: siófoki35 (19883)
siófoki35 Creative Commons License 2019.03.20 0 2 19883

Dobronya állomáson a biztosító berendezés folyamatos felügyelete biztosítva van :D

 

Bandi-079 Creative Commons License 2019.03.08 -2 0 19882

Köszönöm a jó tanácsokat! Minden használható információ jól jön. :) 

Szerencsére ezek a dolgok nem állnak messze tőlem (asztalos ismeretek, van is ismerős a családban , barkácsolás, stb...) A jellegrajzok, vagy gyártmányrajzok, azért sem lennének rosszak, mivel munkámból adódóan 3D tervező programmal dolgozom, így ezek leképezése nem okozna gondot. Innen már csak részlet kérdes, hogy hogyan lesz belőlük kézzel fogható terepasztal kellék. A könyvet megpróbálom felkutatni antikváriumban, hátha van még pár darab elfekvőben...

 

Ha valakinek a csoportban mégis meg lennének ezek a szabványok, továbbra is szívesen fogadom őket...

Előzmény: nazareth (19881)
nazareth Creative Commons License 2019.03.07 0 1 19881

Ha terepasztal építésére adtad a fejed, sok-sok mindennek kell utána járni az asztalos munkától a különféle műanyagok tulajdonságain, a ragasztókon, fű-fa-virágok jellemzőin, forrasztáson, elektronikai ismereteken át egészen az állomási technológiákig, vagy akár a felsővezetékrendszer feszítésének működéséig.

 

Javaslom valahonnan beszerezni Linzbauer Tamás Vasútmodellezés c. könyvét. Ideális gyűjteménye a vasútmodellezők számára létszükségű információknak, többek közt tartalmazza az alak- és fényjelzők főbb méreteit is (meg sok mindent a fent elrettentésként felsoroltakból).

Előzmény: Bandi-079 (19880)
Bandi-079 Creative Commons License 2019.03.07 -1 0 19880

Sziasztok! 

 

Modelvasút az egyik hobbim, és terepasztal építésre adtam a fejemet, Fényjelzőkről és vasúti berendezésekről keresgéltem jellegrajzot,vagy valamilyen ábrát kerestem méretekkel.

Olvasgattam a fórumot, és itt találtam erre a hozzászólásra. Akkoriban egy email segítségével hozzá lehetet jutni ezen szabványokhoz, aki kérte. Sajnos az email cím most nem publikus, így ez az út nem járható.

Esetleg lenne valaki, akinek meg lenne ez a gyűjtemény vagy esetleg egy link, ahonnan le lehetne tölteni.

 

Segítségeteket előre is köszönöm.

Előzmény: Infós (4534)
LVI Creative Commons License 2019.02.13 0 0 19879

Folyamatosan itt vagyok, csak más témában, más nicken.

Az engem érdeklő vasutas topikok a Kedvencekben, látom a mozgást.

Ölellek.

Előzmény: v46021 (19878)
v46021 Creative Commons License 2019.02.13 0 0 19878

 

Ki

 

Igen-igen!

Onnan származott, de pár éve az árvíz elvitte a cca. 30 évnyi papír alapú gyüjteményem. (rajzok, szakkönyvek...)

Azóta "utálom" a könyveket! :)   (Nem a Dunát)

 

(Örülök, hogy életjel jött felőled!)

 

Be

Előzmény: LVI (19877)
LVI Creative Commons License 2019.02.12 -1 0 19877

A régi fogas berendezés rajzraiból nem maradt meg valami valahol?

Ott is koporsók voltak hiszen tudod :D

Előzmény: v46021 (19876)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!