Aki szereti ezt a garázst, illetve bánná a megszüntetését itt leírhatja az érveit! Valamint szedjük össze -lehetőleg fotókkal- a tőlünk "elvándorolt" buszokat és megszüntetett(Alvállalkozósított) viszonylatainkat.
Szerintem külön kellene venni a jelenlegi kocsikidási db számokat a két 'társvállalkozás' között. (Se itt nincs elég tartalék autó, se ott.) Ha csak Kelenföldi (vagy komplett BKV, tökmindegy) vizeken focizunk, és megnézzük a típusonkénti kocsikiadási számokat akkor gyönyörűen látszik, hogy nincs elég tartalékautó % semelyik típusból sem. A most aktuális 'a mai napon épp ki melyik vonalon dolgozik' storytól függetlenül nagyon sok dög van minden garázsban, és kéne valamit kezdeni a helyzettel, mert autó az nincs... Ígyhát hegesztgetnek, oszt' a végén még busz lesz belőle. Vagy kávéfőző... Annak legalább még hasznát is vennénk. :) Abban viszont teljesen igaza van a 973-asnak, hogy nem pont abba a fostaliga 382-esbe kellene pazarolni az anyagot/időt.
Remélem a 383 is hasonló mértékű felújítást fog kapni. Fényévekkel jobb a megbízhatósága és a váz állapota a 382-höz képest. De sanda gyanúm, hogy itt valamitől nagyon fél a BKV. Szerintem félnek attól, hogy nem úgy fog elsülni a VT.-Transman <-> Orangeways között a per, ami a BKV-nak jó lenne. Különben nem újítanának fel ennyi kocsit és a selejteket se élesztenék fel.
Jön most még 15 Citaro, 38 db szóló Volvo 7700-as, felújítják a BPO-637, BPO-321, BPO-325-öt, a BPI-382-öt és még ki tudja mit.
Vagy meg akarják szüntetni az alvállakozós rendszert vagy nemigen van ötletem erre.
Akkor már értem miért néztek a múltkor ennyire csodálkozva a utasok, mikor a 260-assal a padka mellé álltam. Szebály szerint már indultak az út felé. Én meg mutattam nekik hogy ne idegeskedjenek, megvannak még a számozott ülőhelyek és érvenyes jegy (helyjegy) vagy bérlet felmutatásával ezeket igénybe is lehet venni.
Transman-nál sajnos nem volt divat se a vezetéstechnikai tudás, se pedig a padka mellé állok, mert a saját se**emet féltem. Csak őket nem ba**ogatták a forgaalombiztonságiak ezekért?
Respect annak a sofőrnek aki ma du-este a 02-25-ön volt a 87-esen amiért korrektül betolatott a Kosztolányin a treffre. A transzmanosok nem foglalkoztak ilyennel , kikerülték a villanyoszlopot és csókolom. Tisztelet!
Ma újból megismétlődött az a bizonyos hajtépés Budaörsön.. 14:20 környékén már "feketéllett" a végállomás, két kocsi kiállva műszakizva (ez még nem is baj...) Majd kisvártatva befut egy 412-es, félreáll, mert forrt a vize..majd rá 2-3 percre egy 260-as, az 14:35-kor elment. Egy türelmes utas elmondása szerint 14:15 felé ment el az előző kocsi... Ez barátok közt is egy frankó 15-20 perces lyuk...Nagyon hullanak a kelenföldi kocsik, sőt megmerném kockáztatni, hogy talán ki sincs adva az összes forgalmi, a 6-7 perces követési időhöz..Szép.
Dátumra pontosan nem tudom megmondani, de úgy alapjáraton kb. 3 busznyi utas szeretett volna felnyomakodni. Ma is "hozódik" a forma; állandó egész napos 6-7 perces követés, 7:23-kor valószinűleg valami elment, a következőnek 7:29-kor kellett volna, de akkor még se híre, se hamva nem volt, ehelyett 7:34-kor indultunk, majd a mögöttes kocsi bőven a Gimnázium után érkezett, majd a Rupphegyi útnál. Nesze neked 6-7 perces követés. Amint április elején bejött a meleg, úgy kezdtek el forrni a buszok. Remek érzés, mikor látom a végállomáson, hogy csak jönnek a kocsik, és 3-ból 2 kiáll, mert nyomja ki a vizet.
Szerintem csak pár kritikusabb időszak volt, amikor többet kellett várni, de érdekes, hogy nekem pár év alatt csak néhány emlékezetesebb szivatós eset maradt az emlékeimben. Pedig használom a vonalat reggel, délelőtt, délután és este is. Pont ahogy írod, sok kocsi van kint, így ha kiesik még akár 3 db is, még az sem okoz olyan nagy káoszt. De a tartalékok is egyből jöttek sűríteni, ha annyira gázos volt a szitu. De oké, legyen kevesebb műszaki hiba, de minek, ha megbízhatatlanabb az egész rendszer?). A végére reagálva, tegnap pont egy ilyen szépen pakolgatom vezérrel jöttem, az esti ritkább követésnél már a Sasadira -3 percel érkezett Budaörs felé. Aztán a körforgalmakba úgy esett be, hogy a kijárati íven jött a fékezés (van ezekben retarder? mert mindegyik durván buktat), meg a visszaváltás, az egyik megállóban kicsit odacsukta az utast és már indult is (ajtófék sincs bennük?). A BKV-s kocsik a ritkább követéses időszakokban szinte mindig percre pontosan voltak ott, ahol kellett. Úgyhogy továbbra is a 260/415 a jobb. Én ezzel befejeztem ezt a témát, remélem minél előbb visszaáll a régi állapot.
Hát, akkor had nyomjak egy kontrát, úgy, hogy nem vagyok Ikarus ellenes, Sőt.! De amikor a 240E-n jár 260-asból ~25 kocsi, abból 8 lerobban, 3 műszakizik, akkor igazán kellemes a 5-7 perces követésben 18 percet várni a következőre. És még így sem sikerült mindig az előírt 22-24 perces menetidőt tartani. Ellenben a Transman ~19-20 kocsival üzemelteti a vonalat, úgy, hogy a menetkimaradások száma alulról verdesi a 10%-ot. Ja, és egyik-másik jvez. meg bepakolja szépen a fokozatokat, és máris 55-nél süvítünk, mire némely 260-as eléri a 40-et. Szerinted? Melyik is a jobb?
A napokban láttam a rendszámos fórumban, hogy néhány "régi-új" kelenföldi vonalon voltak délpesti telephelyes 412-esek (ilyenekre gondolok pl.: 02-46, 02-59, stb.).
Mit lehet tudni, ezek immáron átjöttek KLF-re vagy csak átmenetileg segítenek be itt?