Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Egy viszonylaton egy vonatnemet egy cég szolgál ki.
Hát nem...
Sm-Ce viszonylaton állítólag a GySEV szolgál ki, de ami nem passzol a fordájába (napi 3 vonatpár), azt továbbra is a START szolgálja ki járművel, személyzettel.
Az általad említett "dácsia húz bz" dolgot a GySEV egyszerűbben megoldja. Nem adja bérbe a Jenbacher motorokat a START-nak, és kilép az 1d/szlovák kiszolgálásából. Azt majd megoldja helyette más, és mindjárt tuti minden. Így is kell ezt csinálni...
Egy viszonylaton egy vonatnemet egy cég szolgál ki.
Pl. a Szombathely-Csorna-Győr-Bp IC vonatok startosok lesznek, de a Szombathely-Csorna-Hegyeshalom személyvonatok gyesevesek.
Tehát nem a vonaltól függ a szolgáltató, hanem a vonat viszonylatától, és típusától.
Hogy a gyesev hogyan oldja meg a járműkérdést, azt nem tudom, a start megoldásait már egy ideje látjuk, dácsia húz bézé melléket, meg ott a mindenre is jó vonatpótló autóbusz.
Lehet, hogy nem pont Zeg. - Rédics közt, de valahogy így lesznek fordák. Cell - Szombathely közt mindenképp vegyes lesz. Mondjuk én azt nem értem, hogy mitől lesz ez a rendszer jobb, mint az eddigi futás-kiegyenlítéses. Honnan lesz a Gysev - nek ennyi többlet járgánya?
"...annyit meg nem ér meg az a napi 1 nemzetközi hogy érdekeljen 160-nal lehet-e menni."
errefelé nem csak ez a filozófia. Másik topicban leírtam, de röviden. Ha egy vonat elindul A és B között és több országot, ezáltal több vonatbefolyásolást érint, akkor nem kell olyan szekér amibe annyi féle be van építve és vizsgáztatja. A másik, hogy a pálya melletti jelzők fényadó részének ellátása problémás. Hagyományos izzót lassan nem kapni. Ledeshez meg lehet az egész biztbert kell cserélni, hogy megkapja az engedélyt. Illetve probléma nélkül és biztonságosan tudjon üzemelni. Ezek jövő filozófiás tervek, hosszabb távon gondolkodva racionálisabb és akár olcsóbb is. Egy hátránya van a pálya melletti jelzők felszámolásának. Ha gond van akkor marad SR-ben a cammogás az adott nemzeti értékben szabályozott km/h szerint.
Ezt kifejtenéd bővebben? Mi az összefüggés az ETCS és az útátjárók megszüntetése között? És mitől van kiherélve a magyar ETCS?
Az osztrákok már 160-nál se tűrik meg az útátjárót?
Most ránéztem a vonalra, kb minden útátjáró biztosított, egyet találtam csak ami nem. Azt hinném egy ilyen lépést az indokol hogy fel akarják számolni az összes biztosítatlan útátjárót, és amit nem éri meg bebiztosítani, az inkább megszűnik. Ehhez képest, ez a vonal magyar szemszögből nézve annyira rendben van a vonal a drót kihúzásán túl nincs mit tenni vele, annyit meg nem ér meg az a napi 1 nemzetközi hogy érdekeljen 160-nal lehet-e menni. Szentgotthárdtól Győrig úgyse fog.
ORF Burgenland 19:00 kezdődő hírekben - ez olyan mint régen emlékeim szerint volt magyar körzeti stúdiók - bemondták mindkét vonalat. Meg tudósítottak a Neudörflben megtartott bemutatóról. Interjú a projekt vezetőjével és utasokkal is megvolt.
Hivatalos tervet ezzel kapcsolatban nem láttam még, csak korábbi gondolatok alapján elhangoztatva határ után magyar terület irányába merült fel. Én pár hónapja biztber és vonatbefolyásolás végett - Erlaubnissignal - amikor szóba került, hogy az egész teszt meg ami mögötte van lehet felesleges mert a villamosítás miatt az egész eddigi biztber és jelzők mennek a kukába.
Olyan kérdésem van, hogy tud e valaki arról valamit, hogy a GYsev mely vonalakon tervezi átvenni a személyszállítást, illetve adott esetben a vonal üzemeltetését? (Sajnos kevés időm van a fórumot átnyalazni.)
Ja, igen. Reggel az volt, napközbenre viszont már nem tért vissza. Balszerencsémre, vártam a 9915-öt Fertőbozon, szilisnek gondolva, mert három hete az. Akkor jött az álatalad is említett 510-es.
Azért egészen nem,mert ma reggel a 9929 a 430 327 volt az említett szerelvénnyel,vissza a 9912 szitúgy.mielőtt valaki mínuszol a 9929-est láttam ma reggel Kapuvár állomáson.
Az viszont igaz,hogy a 9915-9934-9923 már az 510-es nagy Flirt volt.A 9923-al jöttem haza Sopronból.
Sziasztok! Szeptember 29-től ugye elkezdődött a szombathelyi vágányzár, emiatt lettek V43+2 Bp+Ap összeálítású személyvonatok a nyolcas vonalon, munkanapokon. Ma, október 30-án már visszatértek a Flirtök. Mostmár maradnak, vagy a 15/21-es vonalra időzített vágányzár miatt (nov. 1-től) újra variálódik a Stadler-helyzet és kelleni fognak a Szilik?