Kell még az a lámpa Gáborunknak? Mert ha nem lenne egy-két ötletem hogy lehetne jól átalakítani tökéletes mérőeszközzé :D Mondjuk egy kis ablakot nyitni szemből a burára, és ott bemérni a foncsorra. :)
No, Urak! Megpróbálkoztam a hőmérséklet méréssel. Gáborunk CR-V lámpája volt a tesztalany, egy mezei H4-es izzóval. Járattam 20 percig, átmelegedett. Namost a gond az, h lehetetlenség pontosan lemérnem. Úgy ingadozik a kijelzőn az érték, h nem fogok tudni kihozni különbséget az izzók között. Lámpatesten belül nem tudok mérni, kívül, a burán meg összevissza.
Tényleg csak egyet tudok, h letakarom az izzót, járatom mondjuk 10 percig és lemérem azt a fémet (ha tudom) amivel letakartam. Nincs más ötletem.
Nézegetem ezt az összehasonlító videot az Osram Offroad 80w vs Osram Offroad 65w között.
Hát nekem nem ugy tünik hogy gyengébb lenne a 80w -os (gyári spec 1950lm) szemben a 65w -ra megadott 2100lm -el. Sőt nagyon komoly a fényerő többlet még a 65w -hez képest is. Nem lehet hogy nem valós az az 1950 lumen hanem sokkal több csak valami szabványba be kellett férni?
Sokan irták azt is forumokon hogy nem hogy nem melegebb a 80w mint az NBU hanem inkább kevésbé. Ez talán köszönhető annak hogy az Offroad a 80-85w -ot 14v -on eszi szemben az NBU 68-70w (14v) körül viszont az NBU -ban vékonyított az izzószál 80w -ban meg a hagyományosnál is jóval vastagabb és igy kevesebb hő termelődik ott még így is mint az NBU-nál?
Hátsó ködös az zavaró,ha autópályán utolérnek ki kell kapcsolni,az első pl körülöttünk majd mindenhol nem szolnak érte se Ausztriában se Ukrajnában Oroszoknál szerbeknél stb,sokan ugy járnak és használják DRL ként is nem kell ezt túl spirázni az első ködös ha be van állítva senkit nem vakít szerintem.
"a következö lámpánál megállok és kiverem neki!" Te csak így jössz és akárkinek? :DD
Amugy egyetértek. Ma volt a csucspont este a fővárosban amerre néztem ködlámpás brigádok minden másodiknak égett még ma is a ködös igaz csak elöl. Ja a látótávolság konkrétan az Alpha centauri. Ugyanis verőfényes napsütés volt ma, felhő sehol nemhogy köd.
Az elsö - ha jól van beállítva - nem oszt, nem szoroz. Tölem aztán éghet világíthat.
A hátsó az amit nem értek, és volt hogy már eljutottam oda, hogy a következö lámpánál megállok és kiverem neki! De inkább csak szóltam. Kicsit dünnyögött, de lekapcsolta.
Amúgy pl. az egyes Swiftben is olyan volt a kapcsolása, hogy ha 1989-ben bekapcsoltad, akkor az azóta világít.
Lehet szídni, az elsőt egyik késő este én is bekapcsoltam Pesten belül a sok árok miatt. Soroksári út-Határ úton nagyon le tud mostanában szállni a köd (amit nem értek, korábbi években sosem volt ilyen, pláne, hogy majd minden nap ilyen), így felnyomtam, de csak az elsőt.
Azért mosolygok itt a sok rajtafelejtősön, mert nekem pl gyújtás levétele után nem kapcsol vissza magától, nem tudom rajtafelejteni, relés vagy nem tom milyen megoldású az ignisben. Létezik, hogy fix kapcsolós a legtöbb autón? Sztem nem, esélyes, hogy reggel, hű banyek, köd van, mindent fel :D
A helyzetjelző plusz ködlámpa kombó amúgy meg sokkal jobb nagy ködben, nem kell lehordani :)
tegnap vagy tegnapelőtt néztem este a híradót (hmmm M1 vagy RTL Klub).
Kérdezgették az autósokat (3 vagy 4 bejátszást mutattak), hogy tudják-e hogy kell szabályosan világítani.
A ködlámpára mindenki azt mondta, hogy csak tompítottal együtt lehet használni, egy férfi hozzátette, hogy csak városon kivül szabad vele közlekedni.
És volt egy agyilag szőke nő, aki azt mondta, hogy ő felkapcsolja ilyenkor elől-hátul a ködlámpát és csak tavasszal kapcsolja le. Addig úgy közlekedik. Őt nem zavarja, ha más ködlámpával közlekedik közvetlenül előtte, úgy gondolja, hogy mást sem fog az ő világítása sem, ezért nem is érdekli, ha szólnak miatta.
A harmadik egy idősebb férfi volt, szemüveges, ő bizony bosszankodott, hogy az ő szemét nagyon zavarja a feleslegesen világító ködlámpa.
és TV adásban volt, este 19-20 körül, csúcsidőben.
Én még nem találkoztam olyan élethelyzettel amikor jó lett volna ha az elöttem haladónak látom a hátsó ködlámpáját.
Illetve igen, de akkor az még elég messze van. De azt nekem senki ne mondja, hogy az jó ha minden vörös az utastérben az elöttem haladó miatt.
Tényleg a tegnapi nap volt a legrosszabb. Volt ahol már 2-3Km volt a látótávolság, de világítottak a szerencsétlenek böszen. Ilyenkor volt, hogy nem vettem vissza a refit, de van akinek még így sem esik le.
És ez egyre rosszabb lesz. Sajnos azt figyeltem meg, hogy nem javulna a helyzet, hanem egyre többen szarnak a másikra. :-(
Lehet a Bakonyban ez mindennapos, de pl. tegnap, tegnapelőtt a látótávolság sokszáz méter volt mégis aki tehette ködlámpával jött. Ezt még úgy ahogy megértem, hogy a tajgán használják, de hogy beérve a városba is 10-ből 9 nyomatta a ködöst, azt már nehezebben tolerálom. Ennél már csak az jobb, ha lámpánál vagy más miatt utolérem és a képembe ég a hátsó ködöse. De vannak gyökerek, akik helyzetjelző+ködös mennek. Érthetetlen.