Legfeljebb befékezi a vonatot. Csak ez édeskevés, ha a jelző mögött egy méterre ott vigyorog a két ütköző. Ilyenkor még a 15 km/h is sok.
A megcsúszási távolság épp azt az ellenőrzötten szabad, a Megállj állású jelző mögötti szakaszt jelenti, amiben a jelzőt meghaladó vonat ütközésmentesen megállítható.
Éppen a térközöknél alkalmazott megcsúszási távolságokba botlottam egy idegen nyelvű könyvben, és rádöbbentem, hogy fogalmam sincs, hogy a MÁV ezt miként és miért úgy kezeli. Légyszíves világosítsatok fel!
Arra azért készülj fel, hogy kicsit furcsák a rajzok (mindenféle kis piktogrammokkal vannak tele). Mellesleg szóltam a srácnak, ősszel meg lesz a könyv!
Így van, csak mostanság többet olvasom a "blocksignal"-t mint a "térközjelzőt". :) Hogy miért? Mert én is készítek ám Integrát, csak 160-szor kisebbet. :)
Egyébként a kombinált jelző azért volt furcsa nekem, mert eddig kijárati jelzőként még nem láttam, csak blokkjelzőként. Persze ha már így kitalálták, hogy egybeépítik a jelzőt miért is ne? De ezt az egybeépítős trükköt nem keletről vették? :-) (lehet, hogy ezt kapták cserébe? :-) )
Na még egy kicsit, ugyanonnan (igen Chur-ból :-) ):
A történet szokásos, akár itthon is megtörténhetett volna. Az időpont 1997. május, a helyszín Arth-Goldau, távol a világ zajától, meg minden ilyesmi.
Nyolc fotós és videós kolbászol a sínek között. Mint itthon. (A nyolc fotós között ott találjuk a Gőzös topikból ismert OKU30, wrn3060 és Mallet topiktársakat is.)
Jön az erre a célra szolgáló delikvens, és felszólítja a társaságot a tevékenység abbahagyására. Mint itthon. (A tevékenység a kolbászolás és nem a fotózás.)
A társaság elmagyarázza, hogy csak lelkes vasútbarátok, és csakis kizárólag azért jöttek el ide a világ másik végéről, hogy ezt szép nagy állomást és az itt található szebbnél szebb vonatokat fotózhassák. Mint itthon.
A társaságot erre felhívják a toronyba, és kb. fél órán keresztül magyarázzák a bizber működését, hogyan vezérlik a vonal állomásait stb. Mint itthon. :-)))) Közben fotózás és videózás ezerrel. :-)))
A első fotón a torony látható, az a szép nagy terem a legfelső emeleten van. A második képen a fentről a szemünk elé kerülő látvány. Fúj, undorító... :-)))