Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
A képen kis konténerek, mégpedig 2 m3-es ún. "B" konténerek láthatók. Ezeknek még futóművük is volt, így telephelyen belül akár targoncával is könnyen mozgathatók votak. Házhozfuvarozás esetén a keretes Zil stimmel, de persze bármilyen más platós gépkocsival is történhetetett
A háztól-házig konténer az közepes konténer volt 10 m3 űrtartalommal. Ezek itthon, alumíniumből készült, masszív kis szerkezetek voltak.
Közúti fuvarozásuk platós gépkocsival (IFA, LIAZ) vagy Skoda önrakodós masinákkal ktörtént. Ez utóbbiak nagyjából hasonló szerkezetek voltak, mint amilyenekkel manapság a sittes konténereket viszik.
MÁV háztól-házig konténerek voltak. Ha jól rémlik, speciális felépítményű - egy futódaruszerű szerkezet volt a plató fölött - ZIL teherautók vitték azokat a vasútállomásról a címzettig és viszont.
2010. október21-én 9ó. 38p-kor feltett egy igazolványt Ady Endrétől. Lenne egy kérésem: Fel tudná-e tenni az igazolvány valamennyi oldalát, egy albumba szerkesztéshez!
Pajti, ha majd annyit leteszel az asztalra a vasútért és a vasútbarátokért, mint mdbz akár itt az indexen vagy IRL, akkor talán besértődhetsz, de addig jó lenne, ha viselkednél és megtalálnád a helyed és a megfelelő hangsúlyt.
Éppen ezért állt a 60 tonnás baleseti daru Rákosrendezőn mindig géppel Szob felé. Ha Esztergom, Szob vagy a körvasút felé keltett mennie, akkor irányban volt, ha pedig a Nyugati vagy Cegléd irányába akadt dolga, akkor körbement a fűtőházon! Egyszer mi is jártuk be M41-el körbe a fűtőházba, de azt nem tudom, miért nem a rendezői fel/lejáró vágányokon vittek be.