Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

KokoTibor Creative Commons License 2022.02.24 0 0 280346

Mai tapasztalatok!

Hidegen indítva, OK.

Teljesen bemelegítve úgy hogy a motor hőfok érzékelő helyére egy másik szenzor csatlakoztatva ami szabadon lógott (tehát nem a valós hőfokat mérte) addig hogy elinduljon a hűtőventillátor. Mértem a hőfokát az injektorháznál 72Celsius volt.

Gyertyák egyesével lehúzva egyenetlen járás minden hengernél.

Minden kábel mozgatva gyújtás részen, megy stabilan nincs változás.

Gázadásnál ha nagyon hirtelen adom akkor megtorpan, de finoman emelve szépen felpörög.

Egyenletes alapjárat mellett egyésével lehúzva a csatik:

- MAP szenzor... megtorpan de megy tovább

- pill szelep állásjelző...megtorpan de megy tovább

- levegő hőfok...megy tovább semmi változás

- motor hőfok...megtorpan de megy tovább

 

Leállítom, indítom, pöccre indul

majd minden szenzor vissza egyesével, mindegyik előtt leállítás, indítás...pöccre indul.

Azért hogy kizárjam hogy vész üzemmód miatt indult melegen is saru lehúz, vár 5perc, indul pöccre, hibakód kiolvasva: nincs hiba.

Indítom 4-5ször, stabilan indul....

Nem tudok másra gondolni minthogy kontakthiba volt valahol, de előtte sem volt hibajel.

 

Véleményetek? Nem tudom holnap be fog-e indulni még ugyanígy?

 

 

Előzmény: exhighand (280342)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.24 0 0 280345

Nem csak a benzin hiánya,a sok benzin is okozhat ilyet.Gyertyák mikoriak?Jó lenne kizárni legalább a gyujtás hibát,ha úgy gondolod,hogy üzemanyag ellátás gond van.Ha a dadogáskor gázt adsz?Esetleg egyenként lehúzod a pipákat?Nagyobb fordulaton,részterhelésnél is leáll?

Előzmény: KokoTibor (280343)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280344

Ezt hogy értsem?

Húzzak le minden érzékelő csatiját

 

Amit én ismerek:

MAP szenzor

levegő hőm

Hűtővíz hőm.

ISC szelep

Fojtószelep állásjel

lambda szonda

 

Gondolom a forgattyúsház jeladó nélkül nem fog beindulni...

 

EGR szerintem nekem nincs

sebesség jeladó meg nem játszi bele..

 

Mit húzzak le pontosan?

 

Előzmény: exhighand (280342)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280343

Ma ennyit sikerült előre lépnem:

Hidegen indult pöccre, ahogy szokott, nincs for.mérőm de kb 1500-al pörgött egy pár percig majd visszaszabályozott szép egyenletes alapjáratra.

Végig figyeltem az injektor alatti pillangószelepet, adagolta a benzint még a hangját is lehetett hallani ahogy a nagynyomású benzin kiáramlásakor susogó hangot adott.

Kb 10 perc után tovább csökkent az alapjárat, kezdett bizonytalanná váni (néha dadogósan járt) és végül leállt. Az utolsó pillanatig nedves volt a pill. szelep felülete, TEHÁT NEM BENZIN HIÁNY MIATT ÁLLT LE!

Meleg indítózásnál volt segítségem: nedves volt a pill.szelep. Tehát bizonyítottan MÁS hiba van.

Előzmény: obsitos3 (280341)
exhighand Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280342

legelőször

1. benzin nyomás mérése mielőtt az injektorba bemegy az üzemanyag
2. benzin nyomás mérése az injektor fejen lévő nyomás szabályozó után
3. összes aktuátor csatlakozó lehúzása és indítás vészüzemmódban
4. ha így megy a kocsi, akkor egyenként visszadugod az aktuátorokat

Ki fog derülni mi a hiba.

Előzmény: KokoTibor (280340)
obsitos3 Creative Commons License 2022.02.23 0 0 280341

Vagy inkább más.Ha mindenféle próbálkozás,találgatás helyett egyből rá akarsz tapintani a hibára,következzen müszeres vizsgálat.Akár üzemanyag,akár gyujtás,akár más elektromos hiba van,létezik eszköz a kimutatására.De lehet próbálkozni ezzel-azzal,ha az olcsóbbik végéről kezded,még jól is kijöhetsz a dologból.

Előzmény: KokoTibor (280340)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.22 0 0 280340

Sziasztok!

Ma kicseréltem a Denso injektoromat egy bontottra és ugyanazt csinálja: hidegen pöccre megy, melegen meg leáll, lehet ekkora pechem hogy kifogtam egy ugyanolyat? Vagy inkább más a hiba...

obsitos3 Creative Commons License 2022.02.20 0 0 280339

A szerelő azt mondta,"idővel".Idővel valami változást biztos tapasztalsz,de addig még sok benzin folyik le a gép torkán,és abban sem lesz sok köszönet,ha a tárcsát a kuplung csúsztatásával koptatod,az a csúszó helyeken megég,tükrösödik.Lehet,hogy jobb,ha megtanulsz rallis módjára indulni,az olcsóbb,cserében jobban ráz.

Előzmény: Swtrooper (280335)
ponty25 Creative Commons License 2022.02.19 0 0 280338

Sosem fog bekopni. 

 

Előzmény: Swtrooper (280335)
Swtrooper Creative Commons License 2022.02.18 0 0 280337

Köszi a gyári 133 000 km et bírt, igazából ment volna még nem csúszott csak féltem hogy ott maradok vele vidéken ezért megelőzőleg belerakattam ezt a valeot............

t.lantos Creative Commons License 2022.02.18 0 0 280336

Az meg tényleg bekophat, bár nekem a gyári hibátlan volt

Előzmény: Swtrooper (280335)
Swtrooper Creative Commons License 2022.02.18 0 0 280335

sziasztok segítséget kérnék

 

októberben volt kuplung csere, valeot kapott, tárcsa-nyomólap-kinyomócsapágy-főtengelyszimering csere

1.3 8v-m van 1997 es.

na most 1-esben amikor felengedem a kuplungot ráz az autó. Visszavittem a szerelőnek aki azzal elintézte, hogy be fog kopni majd idővel. Na most lement 500 km de még mindig ráz 1-ben és hátrában...kamuzott vagy tényleg be fog "kopni"????

 

exhighand Creative Commons License 2022.02.16 0 1 280334

Ételfutáros üzemmódban 8,5l körül számolj.

A fogyasztás ökölszabálya:   keveset az fogyaszt, aki keveset fékezik. 

Előzmény: bela300 (280328)
Ricciardo Creative Commons License 2022.02.16 0 0 280333

Szia. Itt a fotengely ekszijtarcsa lazult fel vagy a vezermuszij bordaskereke? Utobbi mitol tud fellazulni? 

Előzmény: GTi 4 ever (231190)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.14 0 0 280332

Bocsánat. az ábra lemaradt...

Előzmény: KokoTibor (280331)
KokoTibor Creative Commons License 2022.02.14 0 0 280331

Sziasztok!

Segítsetek elmagyarázni lsz. hogy hogy működik egy 98-as swift EGR szelep rendszere!

Van itt annyi cső meg membrán stb... nem is látom hogy hol csatlakozik a kipufogó rendszerhez.

A 8-9-10 elemeknek mi a feladata és hogy működik? (EGR szelep, EGR  modulátor szelep, EGR vákumkapcsoló szelep..

Annyit tudok hogy a kipufogógázt kellene hogy a szívótorokba vezesse bizonyos üzemállapotokban de a többi homály..

extrémgörkoris Creative Commons License 2022.01.31 0 0 280330

Na és 40 km/h-nál, 3.-ban vagy 4.-ben? Na és 60 km/h-nál, 4.-ben vagy 5.-ben? (40-nél az 5. még nyilván kizárva, 60-nál meg már a 3.)

 

 

70 alatt ne gyötörd négyesben!!!

 

 


Városban pakold fel harmadikba, és abban teljesen jól és gazdaságosan megy 40-60 között. 

Előzmény: bela300 (280328)
extrémgörkoris Creative Commons License 2022.01.31 0 0 280329

Előzmény: bela300 (280328)
bela300 Creative Commons License 2022.01.31 0 0 280328

Sziasztok!

 

Bocs ha már volt, de egy 96-os évjáratú 1000 köbcentis Suzuki Swift 50 km/h-nál vajon 3., 4. vagy 5. sebességi fokozatban fogyaszthat kevesebbet?

 

Na és 40 km/h-nál, 3.-ban vagy 4.-ben? Na és 60 km/h-nál, 4.-ben vagy 5.-ben? (40-nél az 5. még nyilván kizárva, 60-nál meg már a 3.)

 

Tudjátok ételfutár vagyok és ezt az autót vettem meg hozzá, és jó lenne elsajátítanom a lehető legüzemanyagspórolósabb és ezáltal legköltséghatékonyabb vezetési stílust hozzá :)

 

Előre is köszi!

GFU-880 Creative Commons License 2022.01.28 0 0 280327

tetocsomit keresek 1genes suzuki shift sedanra! 

de gozom nincs milyen fajta megy fel ra?

nem a ket alu sinest szeretnek hanem vmi hagyomanyos "grill" racsost :) 

milyent keressek? a tetosinbe passzolot? milyen meretben?  esetleg vmifele brand? magyar kisipari fajta? 

 

koszonom a valastokat

Mintamenta Creative Commons License 2022.01.20 0 0 280326

Sztornó, fogyatékos vagyok. Előbb emeltem fel a kocsit és utána próbáltam lazítani. Visszarakva kerékre első húzásra meglazult.

Előzmény: Mintamenta (280325)
Mintamenta Creative Commons License 2022.01.20 0 0 280325

Hali, csillapító főanya forog a csillapítóval együtt, rá van rohadva a tengelyre. Hiába van fogás az anyán, csak forgatom az egészet.

Érdemes szarozni vele vagy ecetes olló? A másik oldali simán lejött, ez persze nem. Gépi kulcs nincs.

Középen van a tengelyen egy imbusz nyílás, van valami speckó szerszám, amivel együtt lehet használni a 17-es csőkulcsot és közben ellentartani az imbusszal? A főanya jó mélyen van, normál kulccsal nem tudok hozzáférni.

Ilyen, csak hozzáférhetetlenebb:

https://www.ndsmondeo.hu/fitting/trnysz_nd/trnysz_3.jpg

KokoTibor Creative Commons License 2022.01.19 0 0 280324

Remélem jön majd a jó idő és több időm lesz foglalkozni a kocsival.

A múlt hét végén belenéztem a "karburátor" torokba, az injektor belespriccelte a benzint a pillangószelep tetejére onnan beszívta a motor...

A következő az lesz hogy kiemelem az injektort indítózás közben és megnézem hogy egyáltalán adagol-e benzint.

Előzmény: obsitos3 (280323)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.19 0 0 280323

akkor nem értem a 280316 hsz-ben leírtakat.A hibajelenség:melegen nem indul.Hibakereséskor eleve azt feltételezzük,hogy az injektornak valami meg nem nevezett hibája van,és ennek alaptételként való elfogadásával megpróbáljuk magyarázni a motor viselkedését?Ha nincs módunk műszeres vizsgálatra,legalább az olcsóbbik végén kezdjük a hibakeresést!Ezer más oka is lehet annak,hogy melegen nem indul a motor.

Előzmény: KokoTibor (280322)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.19 0 0 280322

Az injektor az csak maga a szelep ami a benzint adagolja.

 

 

Előzmény: obsitos3 (280321)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.17 0 0 280321

manualban azt olvastam,hogy a termoviaszt körülöleli a hűtővíz,ahogy melegszik,folyamatosan szűkíti a megkerülő levegő útját,tehát,ha jól értem,akár egy termosztát hiba is boríthatja a rendszer működését.Csak azt nem értem,mi köze ennek az injektorhoz?Értelmezésem szerint az injektor egy szelep,elektromágnessel.Vagy injektor alatt az egész szerkezetet kell érteni,ami a szívótorkon csücsül?A rajz szerint a termoviaszos levegőszelep elég messze van az injektortól.

Előzmény: KokoTibor (280320)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.17 0 0 280320

Ilyen esetekre nem lehet "imitálni" a hidegindítási protokollt?

Pontosan honnan tudja az ECU hogy normál állapot van vagy hidegindítás?

A termoviasz nem ad kontaktot sehova, csak nyit egy rést.

A szűrőházban levő levegőérzékelő vagy a hűtővíz érzékelője felel ezért?

Előzmény: exhighand (280316)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 280319

A JavÍtási könyvben,a Keverékképzés részben,64.ik oldaltól

Előzmény: obsitos3 (280318)
obsitos3 Creative Commons License 2022.01.16 0 0 280318

 F3 ábra,12

Előzmény: KokoTibor (280317)
KokoTibor Creative Commons License 2022.01.15 0 0 280317

Ez a viaszkapcsoló hol van pontosan és hogy működik?

Én úgy tudtam hogy a hő hatására valami szelepet zár el....

Előzmény: exhighand (280316)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!