Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
a kép egyébként meg egy Javelin-teszt során készült videóból való
Ha jól sejtem ez az a videó, amelynek a végén egy marha nagyon robban a tank, és csak darabok maradnak belőle. A tank egy T-72B, persze ezt nem én silabizáltam ki, hanem a TankNET fórumozói. :)
Egyébként a tank harcterébe 250kg C4 került, ez szimulálta az automata töltőberendezésben lévő lőszert és meghajtótölteket.
Ja és leírná valaki nekem, hogy mitől lesz a Javelin Fire and Forget-rendszerű?
A Javelin orrában egy 64x64 pixel felbontású infravörös érzékelő van, ez fogja be a célt, és az indítás után ez vezeti rá a rakétát a célpontra.
>Az más kérdés, hogy itthon a 10 éve a pusztába rohadó Zilt vagy Liazt újra levizsgáztathatják, és forgalomba állhat, ez már a magyar körülményeket mutatja inkább.
A magyarországon ELSŐ FORGALOMBA HELYEZÉSKORI jogszabályoknak kell minden esetben megfelelni. Tehát ha az a ZiL '80-ben már forgalomba lett helyezve mo-n, akkor az akkori előírásokat kell teljesítenie. Ha egy '80-as németo-ból behozott MAN-t akartál május 1 előtt forgalomba helyezni, akkor a mai új autókra érvényes értékeket várták tőle. Csatlakozásunk után tudtommal már simán forgalomba helyezheted a '80-as NSZK elvárások alapján. De egy romániából behozott DAC esetében megint csak a mai elvárások érvényesek. Tovább bonyolítja a helyzetet, ha 25, vagy 30 évesnél régebbi járművet akarnak forgalomba helyeztetni, de az Autós fórumban van veteránautós topik, ott sokszor ki lett már tárgyalva a kérdéskör.
Nem vagyok különösebben jártas a páncélosok azonosítása területén, de úgy a kiváncsiság szintjén érdekelne, hogy az alábbi képen milyen tankot lehet látni
/a kép egyébként meg egy Javelin-teszt során készült videóból való (sajna nem a legjobb minőségű....)..../ :
Ja és leírná valaki nekem, hogy mitől lesz a Javelin Fire and Forget-rendszerű?
Elnézést, ez erősen OFF, de idézek a KFF honlapjáról:
"2004 január 1-vel tehát az EURO II szint helyett az EURO III károsanyag-kibocsátási normáknak megfelelő használt járművek kerülhetnek vámkezelésre (helyezhetők forgalomba). Tájékoztatásul közöljük, hogy a 2002. január 1-e után Európában gyártott (forgalomba helyezett) gépjárművek minden egyede biztosan kielégíti az említett követelményeket."
Miután ilyen járművet (felteszem) csak külföldről hozhatsz be, a forgalomba helyezésnél ez érvényes (persze vámkezelés csak akkor van, ha az EU-n kívűlről hozol be járművet, de forgalomba csak akkor helyezheted, ha legalább EURO III.-as).
Az más kérdés, hogy itthon a 10 éve a pusztába rohadó Zilt vagy Liazt újra levizsgáztathatják, és forgalomba állhat, ez már a magyar körülményeket mutatja inkább.
Ebben nem értek veled egyet ,mert számtalan olyan tgk-t láttam ami nem felel meg ezen előírásoknak, mégis új forgalomba helyezésűek, a normáknál régebbiek.
- AV Corporation Dragoon PSZH - egy ilyen mennyibe kerülhet? Nekem egy ilyen enciklopédám van ott egy csomó jót írnak róla, de az ára nincs benne (persze nem is ez a könyv feladata). Vagy hol lehetne utana nezni?
A beszerzési ár sokmindentől függ egy harcjármű esetén, attól hogy mennyit veszel, hogy mik a fizetési feltételek, milyen fegyverzettel és felszereléssel és a többi. Egy ilyen jármű amúgy 50.000 és 100.000 $ között lehet a fent említett dolgoktól függően. (amúgy ilyenkor a Google a jó barátod, de én most 10 perc keresés után semmi konkrét adatot nem találtam).
mik a kriteriumok, hogy egy harcjarmu civil forgalomba kerulhessen? Igen a kreszes eloirasoknak kell megfelelni, de pl van max. magasság, szélesség, mittomén... ?
Gondolom ott kezdődik, hogy hatástalanított fegyverzettel. :)))
Hát először is meg kell felelnie a kresznek és el kell fogadnia a Közledekési Főfelügyeletnek, javaslom INNEN szedd le a 5/1990-es és a 6/1990-es KöHÉM rendeletet és olvasd át. Közuti forgalomba szerintem aligha engednék bármelyiket is, mivel nem felelne meg a teherautókra vonatkozó környezet- és zajvédelmi előírásoknak (kezdve ott, hogy ha jól tudom, már csak EURO II.-as vagy jobb minősítést teljesítő motorral kerülhet forgalomba használt és EURO III.-assall új jármű)...
Régebben már írogattam ide is, de most konkrét kérdéseim lennének, aki tud válaszoljon:
- AV Corporation Dragoon PSZH - egy ilyen mennyibe kerülhet? Nekem egy ilyen enciklopédám van ott egy csomó jót írnak róla, de az ára nincs benne (persze nem is ez a könyv feladata). Vagy hol lehetne utana nezni?
- mik a kriteriumok, hogy egy harcjarmu civil forgalomba kerulhessen? Igen a kreszes eloirasoknak kell megfelelni, de pl van max. magasság, szélesség, mittomén... ?
Eredetileg boron-karbid volt az ideális anyag a kumulatív sugár semlegesítésére, a T-64-esek első sorozata ilyen réteggel is rendelkezett a két acélréteg között. Csakhogy ez az anyag elég drága volt, ezért azt mondta a vezetés, hogy keresenek valami olcsóbb alternatívát - mindegy mi az. Megcsinálták. Meg is lett az eredménye. A különféle harckocsigyárak számára elő volt írva, hogy teljesítsék a gyártási ütemtervet, méghozzá az előre megállapított költségeken belül - na ebből lett aztán olyan káosz, hogy csak na. Először a szilicium-karbidot kezdték használni, majd attól függően, hogy éppen mi volt beszerezhető, illetve mire volt pénz, elkezdett mindenfélét felhasználni, akár azonos sorozaton belül is, méghozzá mindenféle külön jelölés vagy dokumentálás nélkül. Kezdve a szilicium-oxidtól (homok), a fölös aluminium hulladékon át a sima szénacélig szó szerint minden - sőt, az is megesett, hogy egyszerűen "üresen" hagyták a helyét (hé, végülis a nyugati harckocsikon, mint a Merkava vagy az Abrams sokkal később tünt fel a üreges páncélzat, a szovjetek megint beelőztek keményen :))). Ahogy olvasgatom a különféle külföldi fórumokat és oldalakat, az jön le, hogy ez csodás helyzet nem változott később sem. Tehát valószinüleg a privilégizált esetekben (bemutatójárművek) akár a lehető legjobb anyagokból készítették a páncélzatott (amelyek a hadsereg tesztjein minden elvárást felülmúltak), aztán a sorozatgyártásnál már ahogy esik úgy puffan szinten ment tovább.
Áhh... már megtaláltam, szóval valóban valami ilyesmi van, csak az erősen "érdekes" szovjet gyártásmechanizmus miatt sokszor azt használták, ami éppen volt (pénzhiány, emberhiány, nyersanyaghiány és egyébb okok miatt).
Megjöttek az új verdák, amiket rendeltem. Most mát jöhettek dodzsemezni, ezek biztos nem fognak összetörni, ha nekimegyünk a kerítésnek, meg a sárban sem fognak elakadni... Ugyan egy kicsit sokat isznak, de már építjük a benzinkutat itt a pálya mellett.
Szóval hétvégén kipróbálhatnánk, gyertek át a gyerekekkel!
Firkálom a következő (harmadik) cikket az SG-re, és közben egy (számomra) érdekes dologra bukkantam: a T-72-es tornyának páncélzata elvileg úgy néz ki, hogy két, durván 150mm vastag acélréteg között egy cirka 50mm-es kerámiaréteg található a HEAT robbanófejek ellen.
Ez mennyire valós vajon?
Anyuuu... kérek szépen karácsonyra két T-72-est, egy BMP-1-est, egy T-55-öst (ha van, akkor egy harckocsimentő változatot is), két DANA-t és egy OT810-est, csak nézd meg, itt megveheted nekem... Köszi előre is...
Jah, csak közben kiderült hogy szinte mindenki ismeri, még kikorúbézoltán is megvilágosult időközben :)).
Gondoltam a felesleges villongás lenne most kifejteni egy olyan rendszert, amit az egész topic ismer. Úgytünik tévedtem. (megint) :))
BEREG önjáró partvédelmi ágyúrendszer.
A BEREG egy páratlan rendszer a maga nemében, a feladata a part menti vizeken az ellenséges felszini hajók elpusztítása, illetve természetesen alkalmas szárazföldi célokra is tüzérségi csapást mérni. A rendszer egy parancsnoki-irányító járműből, egy kiszolgáló járműből, valamint maximum hat önjáró lövegből áll. A parancsnoki jármű a céladatokat egy radar valamint egy speciális videó-rendszeren, továbbá helikopterről adatkapcsolat útján kaphatja meg. A járművön lévő radar négy tengeri cél követését és maximum két cél elleni tűzvezetést tesz lehetővé, a cél maximális sebessége 200 csomó (370km/h) lehet. A kiszolgáló jármű két 30kW-os dízel-generátorra elektromos árammal látja el a rendszert és a legénység pihenőhelyéül is szolgál, teljesen feltöltött üzemanyagtankkal 7 napig képes utánpótlás nélkül kiszolgálni a rendszert. Az önjáró lövegek centralizált tűzvezetés esetén a parancsnoki járműből, távirányítással vannak vezérelve, de lehetőség van decentralizált tűzvezetésre is, amikor a löveg személyzete maga határozhatja meg a céladatokat, ehez optikai célzóberendezés, lézer távolságmérő és ballisztikai számítógép áll rendelkezésükre. Mindhárom egység 8x8-as kerékképletű, jó terepjáró képességekkel rendelkező MAZ-543M alvázon kapott helyett.
Főbb Adatok
Parancsnoki-irányító jármű:
Legénysége: 7 fő
Max. radar felderítési távolság tengeri célok ellen: 35 km
Üzemszerű energiafogyasztás: 15 kW
Tömege: 43.7 tonna
Befogadó méretei: 15.2 x 3.2 x 4.4 m
Kiszolgáló jármű:
Lergénysége: 4 fő
Energiaforrás: 2 x 30kW-os dízel-generátor, 380/220 Volt AC
Tömege: 41 tonna
Befogadó méretei: 15.9 x 3.2 x 4.4 m
Önjáró löveg:
Legénysége: 8 fő
A löveg űrmérete: 130 mm
Maximális tűzgyorsaságA: 10 lövés/perc
Effektív lőtávolsága: 20 km
A torony oldalirányú kitéríthetősége: ±120°
A löveg függőleges kitéríthetősége: –5° és +50° között
Tömege: 43.7 tonna
Befogadó méretei: 13 x 3.1 x 3.9 m