A veneziában volt FS kocsi több menetrendi évben is! Igaz, hogy nem minden évben volt naponta közlekedőnek meghirdetve. De pl. 2003-ban biztos hogy volt benne FS kocsi, mert abban utaztam, arra emlékszem! De legtöbbször a CFR fülkés kocsiját vettem igénybe, mert mikor a MÁV adta bele a kocsikat, mindig termest adott, és abban éjszakázni nem volt célszerű.
Ha emlékeim nem csalnak akkor a Veneziában nem volt ruszki kocsi, hanem a nemzetközi kocsik általában románok voltak. Hiába ment az olaszokhoz, de olasz kocsija sem volt. Viszont anno a Goldoni olasz kocsikkal járt.
Emlékeim szerint a Venezia, Maestral vitt orosz hálót, de autószállítót soha.
De akkoriban volt egy azóta megszűnt utazási iroda, már a nevére sem emlékszem, ők vonatoztatták a turistákat az Adriára, a hirdetésekben az volt, hogy a vonat késő este indul a Keletiből. Ez nem volt a menetrendben meghirdetve. De hogy ezen lett volna autószállítás? Meg olyan hosszú vonat lett volna? Ezt nem tudom.
Meg még halványabb emlékeim szerint a Maestral ha késett, belföldi vonattal egyesítve ment, az lehetett jó hosszú, de hogy került rá autószállító?
Erősen gondolkodtam, de szerintem inkább a dátum 2004 lehetett. Viszont már menetrendváltás után közvetlen mert még annyira nem volt dög meleg. Illetve a páros vonatnál volt több kocsi is, így nem fért fel a peronra. A kocsi viszont szinte pár nap különbséggel ment fel Budapest felé, ekkora csak a vonat végén hátul láttam távolról. Illetve jött le amit közelről láttam a tegnap leírtak szerint.
Split környéke vagy tovább a szigetek mindig is felkapottak voltak. Napjainkban is látni lehet orosz, ukrán rendszámú kocsikat, de már saját lábon érkeznek.
Köszönöm! Úgy látom, nem sokban tér el a 86/87-es menetrendtől. Abban a Siófok - Bécs között közlekedő vonat elején van még plusz egy 2. osztályú kocsi (az 1-2.o előtt) és a MÁV WRm pedig a vonat végén van, illetve a menetidő 30 perccel rövidebb mindkét irányban.
A kocsi sorszámokról honnan lehet megtudni, hogy valójában milyen kocsikat takarnak? Van vmi elérhető táblázat, vagy leírás erről?
Privát mail-re az Adriatica, Balt-Orient-Express, Favorit és Maestral 79-es menetrendjeit is át tudnád küldeni?
A kocsi leírása stimmel, de sem a Venezia, sem pedig a Maestral nem vitt ilyen kocsit az akkori SzVÖR-ök szerint, és arra sem emlékszek, hogy év közben lett volna bevezetve a szolgáltatás. Még azt tudom elképzelni hogy a Jadrant terelték valami miatt Pestre, és annak a kocsijait vitte el a Maestral...
Nem lehetséges egy olyan variáció, hogy az autószállító kocsi messzebbről érkezett? Tehát a rámpázás nem Budapesten történt. Az autószállítás pedig megtörtént még lehet egy fotóm is van valahol. A vonat annyira hosszú volt, hogy a Gigant Földváron már rég túlment az átjárón. Az átjáróban volt a HZ autószállítós kocsi, majd mögötte a ruszki háló és a többi már a peronon. A HZ autószállítós kocsi oldala ugyan olyan kék színű sűrűn rácsozott volt mint a többi helyen a kék festés. Nagyon közel kellett állni, hogy látni lehessen mi van belül.
Ezt a kocsit még azon a nyáron néhány alkalommal láttam a vonalon közlekedni, aztán később már nem.
Magyar-horvát forgalomban sose volt autószállítás. A Keletis rámpát a Hellas leállása óta nem használták, a siófokit 2000-ben utoljára. Csak a Jadran vitt autószállító kocsit...
Jogos volt Siófokon azon kocsik lecsatolása mint utolsó rámpás hely. Bár Siófok és Fonyód átépítése időben nem nagyon térnek el, de csoda, hogy nem Fonyódra került a rámpa. Persze akkoriban még volt intenzívebb forgalom és többen jöttek autóval vagy akár motorral is. De a berlini fal leomlása mindent átváltoztatott.
A balatoni vonalon az autószállítás horvátok irányába még 2005/2006 felé valamennyire megvolt. Láttam Gigant mögött HZ kocsit rajta 3-4 személykocsival és 1-2 motorral. De később eltűntek, ami a befejezett horvát sztrádaépítés meg a romló vasúti viszonyok eredményeztek szerintem.
Igazad van, utána néztem! Tényleg még a 2000-es éveke elején is járt, és emlékszem is rá, hogy Kelenföldön keresztül is mentem egyszer vele, végig Giganttal.
Szergej+Csörgő kombináció is volt, de a 80-as években legtöbbször 2 Szergej vitte, amire emlékszem. De próbálkoztak 1 db Csörgővel is, olyankor általában fekve maradással járt az út!
A szebb napokat is megélt Corona esetében is volt ilyen egy ideig két éve nyáron. Viszont hamarosan kiderül majd mi is lesz. Csak nehéz megérteni hogy miért olyan város kerül ki akkor ahol kevesebb felszálló utast látni.:) Bár gondolom azt is hogyha tényleg kikerülne a menetrendből akkor legalább 1-2 perccel csökkent volna a menetidő Püspökladány és Kisújszállás között és nem marad ugyanannyi mint a karcagi megállással.
Az autósvonat nem '95-ben szűnt meg, hanem 2000-ben. Pontosabban utána még egy-két évig járt UrlaubsExpress-ként, csak fekvőkkel.
A történet úgy van, hogy úgy '95 vagy '96 környékén kerültek bele hálókocsik és egy étkezőkocsi jellegű járgány a fekvők mellé. Dortmund és Hamburg mellett több évadban volt vonatrésze Neu Isenburg-ból, ami Frankfurt autórakodóhelye, valamint Berlinből is.
Ezt a tizensok kocsis vonatot vitte szergej és csörgő együtt, az utóbbi nagyrészt az energiaellátáshoz kellett.
'98-ban és '99-ben a berlini kocsik nem ezzel a vonattal jöttek, hanem Drezdába küldték azokat, aztán a Saxonia hozta, de csak az autószállító kocsik lettek lecsatolva Siófokon, a háló meg a fekvő(k) mentek Fonyódra. Ez utóbbi vonat is 2000-ben volt utoljára, de abban az évben az autós már nem járt az 5-ösön, hanem végig villannyal vitték Kelenföldön át.
Ez az akkori Kálmán Imre vonat tulajdonképpen az NSZK utazási irodák különvonata volt!
Hamburból, és Dortmundból jöttek a fekvőhelyes kocsik, a 3 ÖBB kocsi csak alibinek volt rajta, hogy neve legyen a vonatnak.
Sokszor utaztam rajta a 80-as években, 2 db Szergej+rezsóval közlekedtünk vele! Nem volt ritka a 18-20 kocsis összeállítás sem!
Aztán 91-ben, vagy 92-ben volt az, hogy a 3 ÖBB kocsi az Avalával érkezett Győrbe, majd onnan 1345/1344 vonatszámban ment le külön Siófokra. Később az említett utazási irodák vonata hétfőnként járt 13317 vonatszámban, sőt az utolsó években Fonyódig ment le. És valamikor 95 körül szűnt meg...
Volt már olyan Magyarországon is, hogy egy vonatnak eltérő volt az oda- és visszaúti megállási rendje (ld. Muntenia, vagy 200/201). Az meg civilizáltabb országokban is előfordul, hogy a menetrendbe sajtóhiba kerül. Demecseren pedig a Tisza is megállt...
A Kálmán Imre talán '90-ig járt ilyen formában. Utána a német fekvőkből lett az önálló autósvonat, a bécsi kocsik (1AB, 2B, mind ÖBB) pedig a nyári szezonban az Avala részét képezték Győr és Bécs között, onnan mentek le önállóan - ugyanolyan 1344/1345 vonatszámokon - Siófokra. Ez a kép szerintem 1991-es, Bécs-Siófok között '93 vagy '94 nyarán mentek utoljára.
Köszönöm! A megadott linkekre ugyan nem dob ki semmit az oldal, viszont a keresésben szereplő feltételek alapján megtaláltam a 90-es évre vonatkozó összeállítást. Ennél korábbi évre sajnos nincs adat, pedig főleg a 80-as évek első feléről (vagy legalább a Szfvár-Siófok vonal villamosítás előtti időről) szeretnék találni valamit.
Ez a kép is már villamosítás után készült (talán 89-90?), sorban a 3. ÖBB kocsi nem szerepel a vagonWEB oldalán, a képről viszont a DB-s kocsik hiányoznak. Ez csak bizonyos napon / napokon közlekedett ezzel az összeállítással?
Valaki aki ért hozzá mit szól ahhoz amit a Hortobágyról az osztrák menetrendben lehet látni? A 140-es érthetetlen helyeken áll meg miközben Karcag nem szerepel a megállók között. (viszont ugyan annyi idő van Püspökladány és Kisújszállás között ami reményt ad hogy elírás) A 147-es pedig Szolnoktól mindenhol megállósnak írja. Ami szintén érthetetlen hogy csak 2. osztályú kocsikkal írja. Azért azt nehezen hiszem el hogy szlovák szerelvény ide vagy oda a Corona és az Ady után egy EuroCitytvel is meglépnék ezt hogy se étkező se 1. osztály. Ugyanakkor ha mégsem elírás nem tudom mi indokolta hogy Karcagot kivegyék amikor jóval többen vették itt igénybe a vonatot mint pl. Kisújszálláson vagy éppen Törökszentmiklóson ahol kb. akkor szállt fel valaki ha összekeverte a személlyel....valamint hogy a demecseri megállást mi indokolja az még érthetetlenebb.
A vonat Lengyelországban kötelezően helyjegyes, így ott számítani lehet hogy ha más helyre ülsz, akkor megjelenik a hely gazdája. Valószínűleg Katowicéig nem lesz gond, utána viszont igen mert onnan Varsóig már most le van foglalva az összes hely.
Van valakinek tapasztalata, mekkora az utasforgalom mostanában a 130 Varsovia EC-n / sokan utaznak helyjegy nélkül (Special)?
Okt. 22. vasárnapra a termes kocsi (349) legrosszabb helyére (102, háttal, kevés lábtérrel) kaptam jegyet Varsóig, és érdekelne, mennyi esélyem lesz arra, hogy ezt figyelmen kívül hagyjam...