Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2014.03.14 -1 0 38707

0

Előzmény: blackfalcon (38705)
blackfalcon Creative Commons License 2014.03.13 0 0 38706

S kedves GumiDani "bácsi"

Mielőtt sértődés kerekedne a dologból....az indulatom főként az általánosságra értendő!Nem csak itt..mondhatjuk ezt az összes fórumra is

Előzmény: gumidani (38666)
blackfalcon Creative Commons License 2014.03.13 0 0 38705

Üdvözlet!

Én sem téged akarlak kritizálni,de először azért...kicsit "olvass" utána a dolgoknak.

Másodsorban szeretném felhívni minden kedves "modellezőtársad" figyelmét,hogy a fórumok nem fikázásra és észosztásra valóak!!! (vonatkozóan más helyekre is...látva,hogy nagy divatnak örvend)

A véleményt lehet kulturáltan is elmondani ... ha meg csak picsogni jártok ide,arra feltalálták az óvodát.

...S legfőképp először tanuljatok meg köszönni,megszólítani!!

Előzmény: gumidani (38666)
MTTP Creative Commons License 2014.03.13 0 0 38704

A bal alsó sarokban a kasztni nélküli tán.:-)

Ok, ha kifejezetten Rokal érdekel, akkor nem szóltam...

A döntés a tied, lehetőség van kijutni.

Előzmény: komiTTya (38703)
komiTTya Creative Commons License 2014.03.13 0 0 38703

Üdv! Tudtam erről a videóról sőt többször is megnéztem és amikor először láttam már akkor tudtam,hogy a következőre én is elszeretnék menni. A videón 13 perc 49 másodpercénél látható 18 EURÓS ROKAL mozdonyok miatt gondoltam én,hogy féláron lehetne vásárolni dolgokat. Bár nem tudom,hogy miért adta az eladó csak ennyiért.Lehet,hogy nem működtek. Az is nagy vonzóerő,hogy egy egész terem tele van használt TT dolgokkal. 

Előzmény: grof70 (38699)
poiuyt172 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 38702

És most valami nagyon OFF, egy másik topikról áthozva, nemrég - nagyon érintőlegesen - de ez volt a téma:

 

 

:-))

poiuyt172 Creative Commons License 2014.03.13 0 0 38701

A dolog megoldódott egy nagyon kedves topiktárs segedelmével, ezúton is köszönet érte!

 

Előzmény: poiuyt172 (38672)
MTTP Creative Commons License 2014.03.13 0 0 38700

Az hogy szegény, vagy hogy spórolós, két dolog. A nagy átlag úgy áll hozzá, hogy inkább megspórolja az utazás és a körítés költségét, hogy lehessen egy mozdonya. Sokaknak csak az az egy 30 ezres beruházás futja egy év alatt, így erősen meggondolja, hogy utazzon, vagy sem. Pl. most az újdonság katalógus láttán sokak szívták a fogukat, hogy mennyit kell majd költeni csak a magyar vonatkozású modellekre. Volt is erről diskurzus a TT-s topikban (a másikban), meg a klubtalálkozókon. Nürnbergben is mondtam a Tillig gyártmányfejlesztőjének, hogy most már elég lesz...:-))

De viccen kívül: tényleg nagyon sok embernél visszatartó erő az utazás költsége. Még akkor is, ha hardcore-ban, alvás nélkül nyomja le.

Ami az árakat illeti. Hát nagyon el vagy tájolódva, mert féláron már nem nagyon találsz normális modellt. Meg mihez képest féláron? Az új konstrukciójú modell vs. korai Tillig? Ez a viszonyítás pentelaciság lenne, de ha az ember tudja, hogy mit keres, akkor sikerrel járhat. Pl. egy új, tehát 020xx-es BR01-es 55-60 ezer ft itthon. Kint egy üzlet hasonló áron adja, max nagyobb esély van az akciózásra, de minimális a különbség. Itthon általában olcsóbbak a bolti termékek, mint kint.

De egy régebbi 021xx-es cikkszámú 01-es is inkább 150-170 euro, tehát itt sem érvényesül annyira az árelőny, de egy leunai, vagy drezdai börzén odafigyeléssel és jó alkuval el lehet csípni ez alatt az ár alatt is. A régi, tehát BTTB, Parisel, korai Tillig 01-esek 90-120-140 eurós áron alakulnak. Itt viszont bejöhet a képbe a fémpestis, amit ha kiszúrsz a vételkor, akkor akár 50 euro alá lehet letolni az árat, ami viszont az alkatrészbeszerzéssel együtt is rendkívül kedvező. Pl. nálam a műhely fel van készülve ezekre a problémákra.

A többi modell esetében az a tapasztalat, hogy míg 2008-2010 magasságában egy Tillig dízelgép 55-65 euróért már vihető volt, manapság az alsó árhatár jó, ha 95, de már azt is vinnyogva fogadja el az eladó. És ugyebár akkoriban volt 230 is az euró, most meg...

Meglátásom szerint 5-6 mozdony esetében lesz rentábilis a kiutazás, vagy ennek megfelelő számú más egyéb javaknál. Az biztos, hogy egy kinti börze merőben más képet mutat, mint egy itthoni. Vagy elég csak lemenni szombat reggel Drezdában az Elba partjára, ahol 3-4 euroért olyan dobozúj, Zeuke-Bttb vagonokat találsz, amit itthon max csak én árultam a börzén, mert teljesen más a dolog megítélése. Vagy ha tudsz tenni egy drezdai bolt-körutat, ahol kicsivel többért, de valóban szép, hibátlan, dobozos modellekkel találkozhatsz. Ami itthon már nincs, mert a valódi használtkereskedelmet felőrölte az idő.

Amiért viszont sokkal izgalmasabb egy kinti börze, vagy leunai találkozó, hogy rengeteg olyan kiegészítőt találsz, amit itthon nem. Igaz, hogy fajlagosan drágák pl. a közúti járművek, vagy munkagépek, mert 15-50 eurós szórásban vannak, köztük az új, sebnitzi Ikarus is, de legalább van és nagy koncentrációban. Amiket, ha itthonról rendelnél, akkor az egyéb költségek kétszerezik az árat.

És így tovább.

Bár Attila barátom teli kocsiról beszélt, nincs kizárva, hogy körvonalazódik egy másik túra, ami még elég képlékeny.

Javaslom, hogy keress meg privátban a részletek miatt!

Előzmény: komiTTya (38698)
grof70 Creative Commons License 2014.03.12 0 0 38699

Szia komiTTya!

 

Az ötlet jó, és igazad is van.

Érdemes kimenni, pont az Általad említettek miatt.

De a többség inkább vesz plusz egy mozdonyt lejjeb említett költségekből.

Leuna jó buli, sajnos a mi kocsink betelt.

De ha keresel magad mellé még három embert, akkor könnyen megoldható az utazás.

Leuna óriási élmény, egyszer minden TT-snek ki kell próbálni...

Egy kis élménybeszámoló a legutóbbiról:

http://vasutmodelltv.hu/videos/leuna-a-tt-sek-mekkaja/

 

Ha tudok még valamit segíteni, keress meg nyugodtan.

üdv

 

grofur

Előzmény: komiTTya (38698)
komiTTya Creative Commons License 2014.03.12 0 0 38698

Szegény lenne a magyar TT modell gyűjtő? Akkor honnan van a gyűjtőknek 25-30 ezer forintja egy mozdonyra. Mire észbe kaptam,már az összes boltból elvitték mindet! Én először mennék ki.Szerintem megérné a befektetést az utazás költsége mert olyan használt modelleket lehetne venni féláron ami itthon beszerezhetetlen! Gondolok itt a Br 01-re M 62-re Tillig nohabra. Az aukciós portálon pedig úgy felverik az árát,hogy az már hihetetlen! Az LMK vasútmodell börzét pedig meg sem merem említeni! Ezért gondoltam,hogy busszal kéne menni.  Ezek szerint nem volt jó ötlet! Valahogyan csak kijutok. Üdv!

Előzmény: MTTP (38693)
grof70 Creative Commons License 2014.03.12 0 0 38697

...és ez pont így van.

A tapasztalat beszél belőlem (is)...

Előzmény: MTTP (38693)
ponTT Creative Commons License 2014.03.12 0 0 38696

Szép napot!

 

Továbbra is keresek Zeuke, BTTB Y hálókocsikat megvételre, bármilyen "színben", elfogadható áron.

 

Erre gondolok:

 

 

 

Az ajánlatokat e-mail-ben várom, címem publikus!

Köszönöm a figyelmet! :-))

teaház Creative Commons License 2014.03.12 0 0 38695

Üdv!

Valami szorul. nagy az áram felvétel.SzVsz.

Zsolt

KisTTesó Creative Commons License 2014.03.12 0 0 38694

Üdv az Uraknak!

tudna abban segíteni valaki, hogy vajon miért melegszik fel hamar a mozdony motorja? Hagyományos motorról van szó, pár kör után már érezhetően meleg...Köszönöm!

 

Üdv: kisTTesó

MTTP Creative Commons License 2014.03.12 0 0 38693

Sajnos nem. A verbális igény sokkal nagyobb, mint a valós. Rengeteg olyan mérettársat ismerek, aki az ötlet hallatán lelkendezik, aztán meg amikor a konkrét számokról, meg időpontokról van szó, akkor jön a hümmögés, meg a hárítás. Az asszony, a szabadság, a mittudomén a kifogás általában. De mindezek mögött igazán az áll, hogy egy németországi kirándulás fejenként 20-30 ezer ft-ba kerül, akárhogyan is szerveződik. Egy kocsira mindenestül 50 ezer az útiköltség. Normális esetben 4 fő fér el, mert 5 az már túlzás ekkora útra. Ha nagyobb autóval, mondjuk egy 7 személyes van-nal megyünk, akkor meg arányosan nő a költség, hiszen nagyobb autó, többet fogyaszt. Vannak hardcore fanatikusok, akik képesek levezetni egy éjszakát, majd egész nap bóklászni, utána hazajönni, így spórolva a szállást, de ez nem mindig egészséges. A minőségi vasútmodell turizmus éppen azért érdekes, mert ad lehetőséget a helyi kulináris élvezetekre, sőt a jó német sör megízlelésére is. Tehát így plusz egy éjszaka is bejöhet a képbe. Ha meg ezt is hozzáadjuk, akkor a vacsora (kb 6-8 ezer ft), plusz az egy főre jutó szállás (7-10 ezer) költsége egy mozdony árát teszi ki - és akkor csak ott van az illető, még egy darab kereket sem vett a vásáron. No ez az igazi visszatartó erő. Csak olyanoknak éri meg aki egyrészt nem csupán 2-3 leharcolt bttb-s kocsit szeretne venni, hanem komolyabb elképzelései vannak, illetve azoknak, akik a minőségi élményért (és a jó társaságért) hajlandóak pluszban áldozni.

Egy csoportos út, a busz ára, a sofőr külön ellátása, stb. szerintem nem csökkenti jelentősen az utazás költségét, sőt olyan problémák is felmerülhetnek, hogy ha valaki mégsem jön, akkor nő az egy főre jutó ár, amiért ebben az esetben nem másik 2-3 ember, hanem egy buszra való hőzönghet. A buszozás másik átka, hogy az egyik benzinkútnál megvenni a sört, a másiknál meg kipisilni. Így az egészségesen 7 órás út mindjárt 10 órányi vánszorgás lesz.

Évek óta járunk ki, általában mindig ugyanazokkal a gyűjtőtársakkal találkozunk. Ezek a csoportok mindig megtalálják a kijutásuk módját. Többnyire autókba szerveződnek, régebb óta kialakult csapatokban. A filmben is látható, azért vannak vasutasok is, akik értelemszerűen vonaton jönnek és spórolnak a kaján (halkonzerv és tartóskenyér), illetve 10-15 eurós szálláson alszanak.

Tehát nehéz lenne a fent említettekkel egy buszt megtölteni.

Előzmény: komiTTya (38692)
komiTTya Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38692

Én elgondolkodtam rajta,hogy valaki nem tudna szervezni egy amolyan buszkirándulást oda. Ha csak a budapesti TT-seket nézem szerintem megtelne egy busz! 

Előzmény: MTTP (38673)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38691

Meg a litván vasúttól is került oda egy pár, ha jól tudom.

Előzmény: MTTP (38690)
MTTP Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38690

A másik lengyel Gagarin, a Rail Polska színeiben pompázó gépek zöme viszont kislámpás, mert ezeket, ha jól tudom, az ITL-től bérelte át, vagy vette meg a lengyel leányvállalat. Azokat is megénekelte mind a Tillig, mind a Roco.

H0-ban kihozta ez utóbbi a gülüszeműt, nyilván a piaci fedettség okán. TT-ben erre kár is apellálni.

A temofesztes képen, ha jól tudom egy lengyel kisszériás modell van, de erről azt hiszem ott diskuráltunk is a készítővel. Nem olcsó portéka, az biztos.

Akkor szó is volt arról, hogy milyen alapra épít.

Előzmény: gumidani (38685)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38689

Erről van szó. De a képen látható modell egy Tillig, aminek meg az ablakai nem jók és így átépítve kb. 1 Roco és egy Berliner emeletes kijön az árából. Persze az ST44 ritkán húzott emeletes kocsit, de mint modell szebb, mint a Tillig régebbi konstrukciójú, nem is teljesen sikerült mozdonya.

Előzmény: gumidani (38687)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38688

"Ez olyan mint nekünk a fütyülős barackpálinka, vagy a bőgatya."

 

Ez így is van, de azt se issza-hordja mindenki :)

Előzmény: gumidani (38685)
gumidani Creative Commons License 2014.03.11 -1 0 38687

Természetesen mindenki annyi a kompromisszumot vállal, amennyi számára elfogadható. Szerintem a lengyel mozdonyoknak ez a fő jellegzetessége. A Temofeszten láttam:  

Előzmény: GOLAZ111 (38686)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38686

Ez igaz, csak éri meg ezért változtatni a formán. Ahogy a magyar, úgy a lengyel vasutat is csak megalkuvásokkal lehet modellezni.

Előzmény: gumidani (38685)
gumidani Creative Commons License 2014.03.11 -1 0 38685

"kicserélték az elejét"

A másik végén meg nem.

Szerintem Luganszkban nem fáradoztak a gülüszemmel. Minden bizonnyal záros határidőn belül a lengyelek szerelték fel rájuk.

Modellezési szempontból viszont a lengyel mozdonyokon a gülüszemet nélkülözhetetlennek tartom. Ez olyan mint nekünk a fütyülős barackpálinka, vagy a bőgatya.

Előzmény: GOLAZ111 (38682)
tt-modell Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38684

Sziasztok

Most már vagyok újra.

Eladó PIKO 47417 Taurus. (11000 Ft)

Péter 

 

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38683

Jé, tényleg :)

 

De ezt a színt valahogy nem fogja megszokni a szemem :)

Előzmény: GOLAZ111 (38682)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38682

A múzeumi az eredeti 001. Csak szerintem kicserélték az elejét, ezen a képen látszik is az illesztés.

http://www.siok.eu.org/lokomotywy/normalny-tor/foto/ST44/ST44-001.jpg

Előzmény: SÜNÖCSKe (38678)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38681

Oké, nekem nem kell bizonyítani, hogy így volt, csak most már tényleg kíváncsi vagyok, hogy gumidani képén mit is látunk tulajdonképpen :)

Előzmény: GOLAZ111 (38679)
reszelozsir Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38680

Esetleg a későbbiekben egységesítették a típust és megkapta a gülüszemeket?

Előzmény: SÜNÖCSKe (38678)
GOLAZ111 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38679

Előzmény: SÜNÖCSKe (38678)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2014.03.11 0 0 38678

Gumidani képére gondoltam, azon elég szépen olvasható az ST44-001, bár kicsit idegen, Arial betűtípussal. Ezért gondolom, hogy 001', azaz valaminek az átszámozása.

Előzmény: GOLAZ111 (38677)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!