Na várjá. Ha vízköves a radiátor, akkor városban (=lassú légáramlásnál) rendben van a fűtés, csak országúton lesz gyengusz. Ha ez a helyzet, akkor kell slagozni (de még inkább vízkőoldózni).
Ha viszont sose jó, városban se, akkor a légterelők nem mozognak úgy ahogy kéne, kár slagozni. Meg kell nézni mi baj van a bowdenek/karok egyebek környékén. Ez leginkább a cirkuszi gumiembernek való feladat, mer az én pocakom be se fér a műszerfal alá. :)
sziasztok. két télen át fáztunk, most már lépni szeretnék. ezért idemásolnám azt a két hsz-t, amit az imént a mondeo.hu - n beírtam:
"az Indexről tévedtem át. látom, sok az ismerős. nekem némileg fos a fűtésem. két éve vettem használtan, már ilyen volt. hőmérő normál értéket mutat, mégsem nyomja befelé a jó meleget. asszony meg fázik, pedig nem is eszkimó. eddig két ötletet hallottam: vagy a fűtőradiátor vízkövesedett el - ki kell mosni slaggal - vagy a légterelő lamellákat nem állítja rendesen a tekerőgomb. én az első változatra tippelek, de igazán tanács kellene, hol van olyan műhely, ahol megállapítják az okot, és meg is csinálják, nem csillagászati áron?
ja! '96-os 1.8TD az a forgató gomb nagyon könnyen mozog, milyen módon állítja a légterelőket?"
azért picit szerkesztettem rajtuk. annak idején azt hiszem Kisa mondta a slaggos variációt.
Igen, hisz a tárcsa hamarabb kopik mint a lendkerék :)
De ha egzakt választ vársz: HA az okozza a remegést, hogy a lendkerék nem korrekt, akkor a lendkerék felszabályozása és a kuplungtárcsa ismételt cseréje után a remegés meg fog szünni.
Szerintem nem. Tegyük fel hogy jó a tárcsa. Akkor a sima felület szépen felfekszik a hullámosra, kicsit mindig megcsúszik, de nem hozza át a remegést. Viszont ahogy egyre jobban egymáshoz kopnak, a csúszás megszűnik, de .......
Legalábbis meg kellett volna nézni egy esztergapadon, hogy mennyire sík, üt vagy nem üt. Aztán ha már úgyis ott van fölfogatva... Pár barázda biztos voltvan benne. :)
Hát: ha az éxíjtárcsa nem mászkál (tehát a főtengely axiális csapágyazása rendben van) akkor cak az marad, amit Paco kartács mond: lendkerék, felszabályozás.
Vagy pedig gagyi kulpungtárcsa és/vagy -szerkezet került bele. Láttam már nem egy olyan kuplungtárcsát, ahol egymás után 10 darabot megnézve mindegyikre hullá,osan volt fölszegecselve a ferodol... (Jó, nem az, hanem valami mittoménmilyen anyag, de én ferodolnak hívom mer vén hülye vagyok. :)
Hát kell is hogy legyen tengelyirányú játéka a féltengelynek, mert amikor rugózik a kerék, követnie kell a dolgot egy hosszváltozással; sőt kormányzáskor is változnia kell a hossznak a futóműgeometria miatt. Ezt a belső csukló csinálja, több centit is el tud mozdulni a csukló kialakítása miatt. Ez nem bug, hanem feature... :)
A külső csukló viszont tengelyirányban nem szabad hogy mozogjon, csak egy egész keveset.
De: a féltengely teljesen egyértelműen szól, amikor elkopott. (Tulajdonképp kár is alámenni. :) Kanyarban, alászedett kormánynál gázadásra kattog mint állat, ha rossz. Egyenesben meg mindegy mit csinálsz a gázzal, akkor se kattog, legfeljeb egyet kattan de azt nemigen hallod meg.
nagyon szepen koszonom :-) majd meg jelentkezek a fejlemenyekkel
van nemi tengelyiranyu jateka a feltengelynek ez azt elobb elfelejtettem, es ha tengelyiranyban megrangatom akkor kopog, csak azt nemertem hogy menet kozben mitol ugralna tengelyiranyban annyira mint amennyire en meg rangatom
ja es az osszes gumiharang jo
"De én inkább lötyögő fékbetétre tippelek, ahigy így leírtad. Hiányozhat/beszorult a kosztól valamelyik feszítőrugó, ilyesmi."
ha valoban igy lenne a foldhoz vernem a seggem az örömtöl mert feket mar szereltem feltengelyt meg még nem(meg ahhoz kevesbe is kell szetkapni a kocsit)
koszi
u.k.:"de hogy mennyit kotyog azt érzed"
es mennyi a megengedheto?
meg annyi: hogy mielott ezt kezdte kb 130km-t toltam neki folyamatosan 110km/h val(eleg rövid a 3 sebbeseges automata valto)
De azért nézd meg ezt a főtengely-dolgot, gyanús. Ha nagyon kakukk, akkor járó motornál, üresben nyomkodva a kuplungot látod ahogy mászkál a főtengely éxíjtárcsája. (Járó motornál mindent a szemnek, semmit a kéznek! :)
Féltengelycsukló: egyenes kormánynál megmarkolod a féltengelyt, praktikusan talajon álló autónál (akna vagy sovány holy :) és megpróbálod ide-oda forgatni. Nem fog menni, de hogy mennyit kotyog azt érzed. Másik módszer: felemelve, kitekert kormánynál forgatod kézzel lassan a kereket, és közben enyhén fékezed a forgást úgy, hogy markolod a tengelyt és az dörzsöli a tenyeredet. Ha a féltengely golyói gödröket vájtak a csuklóba, ahogy szoktak, érzed ahogy átugrálnak.
De én inkább lötyögő fékbetétre tippelek, ahigy így leírtad. Hiányozhat/beszorult a kosztól valamelyik feszítőrugó, ilyesmi.
eloszor kanyarban volt halk kalapalo/kopogo hang, majd azota ha egynesen megyek akkor is kopog neha(foleg ha meleg es mondjuk beérek egy teherautot es le kell lassitani majd ujra gyorsitani foleg emelkedon - de nem mindig csak ha rajon (?))
es ha teljesen betekerem a kormanyt es ugy tolom neki akkor nics semmi ilyesmi
ez mi lehet? en feltengelycsuklora gyanaxom, de furcsa hogy beterve nincs hang(vagy legalabbis akkor nem erosodik fel).
Ezt a rajta tartást csak értsd sebességváltásoknálvaló rajtatartásnak,vagy araszolgatásnál,dugoban való kuplungolásnak,szóval ne állandó kuplungcsúsztatásra gondolj :)
Lehet, hogy a főtengely axiális hézagolása kikopott a sok kuplungnyomkodástól.
Ezt meg tudod nézni úgy, hogy megfigyeled az éxíjtárcsát a főtengelyen.
Leállítod a motort, ráteszed a kezed az éxíjtárcsára, úgy, hogy érezd ha távolodik a blokktól; ezután valaki benyomja a kuplungot. Ha elmozdul az éxíjtárcsa (1-2 tized mm-nél többet) akkor itt lehet a gubanc.
Újabb vizsgálathoz be kell indítani a motort, leállítani, megin egyet nyomni.
Működő motornál ne legyen a kezed a motortérben, mert kevés ujjad marad!
Sajnos kis autóm ismét gondoskodott arról, hogy hozzá kelljen szólnom ehhez a topichoz...
A verda egy 1995-ben készült Mazda 323F, 1.8-as.
A problémám az lenne, hogy néhány km után valahonnan elölről egyre erősödő mennydörgő-dübörgő hangot hallok. Érdekessége, hogy alacsony sebességeken jön elő igazán, de minél tovább gurulok az ótóval, annál inkább lehet hallani magasabb sebességtartományoknál is. Álló helyzetben semmi nem hallatszik.
Arra gyanakszom, hogy valami bemelegszik a futóműben egy idő után, és súrlódva hozzáér egy másik alkatrészhez. Érdekes, hogy a zaj nem kimondottan jobbról jön, hanem kb. az autó közepe felől (a bal első csapágy most lett cserélve, lehet hogy a jobb első csapágy is kezd elhasználódni?). A probléma az, hogy a hang nem csapágyhang (recsegés-zúgás), nem féltengelyhang (kopogás), stb. Már arra is gondoltam, hogy a felni ér hozzá a féktuskóhoz.
Esetleg még annyi, hogy a kormányszervóm kicsit szivárog, de nem hinném, hogy ilyen hangot tud kiadni. Tud valaki egy jó kis szervóspecialistát?
Ja és még valami: ozulator500 által leírt gázadásnál pedálberemegés nálam is játszik, viszont nekem automata az autóm, úgyhogy a kuplunghoz biztos nincs köze - a váltóval meg most voltam szakszervizben, úgyhogy nem hinném, hogy azzal van baj. Én valami kopott szilentre gyanakszom, ami a motor vibrációját (ami ugye gázadáskor megnő) kicsit átengedi a pedálra, de nem vagyok egy szakértő, szóval lehet, hogy teljesen máshol van a hiba...
Köszi mindenkinek,hogy megpróbáltok segíteni,most megpróbálom még szemléletesebben leírni a jelenséget.
A kuplungpedálon érzett rázkódás akkor jelentkezik,ha gázadással növelem a fordulatszámot.Ez tökmindegy,hogy sebességben van a kocsi,vagy nincs,ha rálépek a gázra,a kuplugpedál elkezd a talpam alatt kalapálni.Menet közben,ha finoman rajta tartom a lábamat ,eléggé érezni a rezgést.Amint leveszem a lábam a gázról,a kupungpedál rezgése is megszűnik,de mint mondottam ugyanez a jelenség álló helyzetben,is,ha a kocsi nincs sebességben.És azért nagyon bosszantó,mert kuplungszett cserét követően 3 napra teljesen megszűnt a rázkódás,aztán szép lassan elkezdett ismét rázni.Még nem olyan mértékű,mint a régi kuplungnál,de félek tőle,hogy egyre rosszabb lesz.Lehet,hogy lendkerék,vagy vajon mi ?
edesanyamnak van egy 1 eves, 10 ekm C Corsaja es ott is ha valtas utan rajta felejted a labad/ vagy elozesre es visszavaltasra varva mar rajta van a labad a kupplungpedalon akkor erzni abban is enyhe kalapalast a pedalon