Keresés

Részletes keresés

luxbeci Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13601

A szentkirályi honda GC 190es motorral is van  szerelve,ami ugyancsak 6.5 lóerős állítólag,bár szerintem ez 5.5 lóerős az új mérési módszerek miatt,bár ez nincs extra megerősített hajtóművel szerelve.8 kapával lehet,hogy nem bírna el.Továbbá annyi rosszat olavstam a honda rotákról,motorokról itt és más fórumokon,olajfolyás,szimering hiányzik,karbi dugulás,rossz konstrukció miatt,hogy félek ettől a márkától.Szerintetek,azóta orvosolta ezeket a hibákat a cég?Honda 110es mini kapa az nagyon tetszene,mert beférne bárhová kis szúk helyekre és keveset is fogyaszt a GX 25 motornak köszönhetően,csak hát az ára az valami döbbenetes 140000 Ft,ennek az árából már egy szentkirályi KF extra Brigs 850eset meglehet venni,és rengeteg adaptert lehet hozzá csatlakoztatni.Néztem Robikat is de ezek jóval drágávvak a KF-nél főleg a Robi ékszíjhajtásos 170000 FT körüli és csak 5 lóerős motorral.Szerintetek ékszíjjas,csigahajtóműves vagy kúpos(MPM) hajtóműves gépet érdemes venni?Szóval nehéz a döntés.

Előzmény: gesszti (13598)
luxbeci Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13600

Én egy csk robi 5 lóerős 2 ütemű rotációs kapálógép felújításán gondolkozom,mivel 88as évjáratú és már nincs meg az az erő mint akkoriban volt,de még viszi a 6 kapát is.Szerinted ezek a motorok is egyszer használatosak elkopik és kidobandó?Lehet ezeket fúrni és felújítani?vagy inkább vegyek egy újat:Ez esetben milyen gépet javasolsz?Megéri az mpmbe beruházni,vagy inkább brigs,honda gépek közül válasszak?Az mpm azért lenne vonzó a 2 vagy 4 lóerős,mert a kertem egy domboldalon van és nem tudom teljesen vizszintesen üzemeltetni a motort és ugye a 4 üteműek nem bírják a dőlést,ezért attól tartok,hogy károsodhat.Az mpm-nél ez nem áll fenn,mert 2ütemből adódóan keverékkel üzemel.Sajnos 2 ütemű motorkkal,már csak szinte az mpm gyárt és már azt sem rendelnek a boltok,csak ha valaki megrendeli,külön saját részre,ettől pedig tartok,mert már egy párszor megvágtak engem,többet kért a bolt,mint amikor megrendeltem,tehát kaszáltak rajtam.Lehet attól tartani,hogy az mpm megszűnik,mint gyártó?Mert én nem igazán találom az itthoni forgalmazóját.Szóval elég tanácstalan vagyok,hogy felújítás vagy új gép vásárlása.4 üteműek közt a szent királyi 850es megrősített extra hajtóművel szerelt gépe lenne az egyik kiszemeltem,de ahogy látom műanyag csavar van a hajtűmű olaj beöntőbe tekerve.Még a csk robimnak is vas dugó volt benne és a mai napig nem ment tönkre,egy örökös darab,Viszont ez a műanyag nem tűnik tartósnak.

Előzmény: gesszti (13598)
Kaisi Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13599

Köszi szépen! Bár ha még tényleg hozzávesszük a szelepeket, szelepüléket, szelepvezetőket lehet hogy jobban járnék egy működő használt motorral...

Előzmény: Gábor 1978 (13595)
gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13598

A felújításhoz számolj még hozzá két új szelepet, a szelepülékek betétezését, szelepvezetők beépítését, főtengelyköszörülést, új hajtókart, és seperc elkerülöd az ötvenezret, ha valamennyire normálisan szeretnéd felújítani. ...de leginkább el se vállalják. lehetetlen anyagokból vannak ezek a motorok, lehetetlen megoldásokkal. Megvesz, használ, elkopik, kidob típusú gépek sajnos.

Előzmény: lacbp (13596)
robi250t Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13597

Üdv! holnap lemérem :)

Előzmény: Fsanyi88 (13593)
lacbp Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13596

egy új 8LE -s briggs motor pedig 100e ft felett van... szerintem felújítás....

Előzmény: gesszti (13591)
Gábor 1978 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13595

Helló Toalmáson van egy gépmühej  ot csináltatom a motraimat a 3.5 lovas ojan 7-8 e ft dugoval gyürüvel hüvejezve 6.5 lovas 9 e ft a 8lovas 11200 e ft  szoval nem ojan drága török gépmühej0620-437-2897 a tulaj száma rugalmasak postán is el lehet küldeni nekik

Előzmény: Kaisi (13586)
albertjani Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13594

Abból indult az egész, hogy pár perc üzemelés utánn durrog és leáll, majd utána indítható.

Lehet, hogy még gyűrűzni sem kéne.

Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13593

Valakinek akinek van még Rekord 250 ese az elején lévő munkagépfüggesztőt le tudná méretezni nekem? Meg a földtől lévő magasságát? Hál istennek a mienkről az öreg lehajintotta, azóta sincs meg...

Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13592

Amit pédának felhoztunk CR  Husqi MZ

gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13591

A hüvelyezés meg kb. 10e.

Előzmény: Törölt nick (13588)
gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13590

Melyik többi motorra gondolsz? Az indián is 3000 környékén "maxpörög".

Előzmény: albertjani (13587)
gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13589

Kb. kicsit még teszel hozzá, és veszel egy új motort. Nem érdemes.

Előzmény: Kaisi (13586)
albertjani Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13587

A Briggs pörög 3000-3600-at, a többi motor ,ami példaként lett felhozva, minimum kétszer akkora fordulaton üzemel.

A gyűrűzés után is hosszabb életű lesz.

Kaisi Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13586

Mibe fájhat egy briggs 3,5 -es henger hüvelyezése és hozzá a dugattyú + gyűrűgarnitúra?

Előzmény: gesszti (13584)
Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13585

Hát lehet meg lehet hosszabítani, de sztem nem hosszúéletűen, vagy csak hobbi felhasználásra. Egy cégnél ahol melóztam egy Husqvarna damilos kaszát elvittek szakszervízbe, mert lógott a bele. A szakik egy gyűrű cserével meg is oldották a problémát, és örültek nekik milyen jó lett a dolog.  Viszonylag hamar 1-2 hónapon belül kifekudt a hegedű, kérdezték miért, mert mondom a szívbetegen sem segít a delma light... Bár az is sokat számít mennyire van halálra kopva már a motorja, mert ez már beindulni is alig akart. A szervizesnek jó volt elpasszolt egy gyűrűkészletet+ a szerelést majd rá nemsokkal újra piszkálni kellett a gépet. Végülis munkája legalább lett. Ha normális munkát akar az ember csinálni, iparszerű használatra főleg célszerűbb a fúrás+ túlméret. Nagyon kérkedve írtad a 6 századot.

http://pinkmotors.hu/wossner/merettablazatok/102.Honda-dugattyuk-merettablazat.xls

itt a mérettáblázat Hodna CR 125 & MT125 1972-79 ig.

gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13584

Sok kis motor életét meghosszabbítottuk már gyűrűcserével. Kicsit kevesebb olajat eszik, kicsit jobb lesz a kompresszió, és még elhúzza 1-2 évig valahogy. Persze jobb lenne mindjárt felújítani, hovatovább újra cserélni, csak ugye... $$$...

 

Honda cr 6 század? Hm.. az MZ hengerét is 3-4 századra illesztettük fúráskor.

Előzmény: Fsanyi88 (13583)
Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13583

Sztem elég silány minőségű munkának mondható a gyűrű szett csere és felujjitott motor,  a gyűrűk, csak a  dugattyú- henger  illeszetési hézagját hivatott tömiteni, nem csodát tenni, ha egy motoron gyűrűt kell cserélni akkor az valószínű agyonra van kopva, henger kell javítani- új dugattyút tenni bele. Pl 125-ös Honda CR nél henger mérete 56mm a dugatyúé 55.94mm azt a maradék 6 századot kell a gyűrűknek tömítenie.

gesszti Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13582

Egy garnitúra új gyűrűt, és egy takarítást megillet, ahogy a szaktárs is írta.

Előzmény: robi250t (13580)
albertjani Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13581

Ha már elrontani úgysem tudod, próbálkozz meg otthoni javítgatással, hátha megjavul. :)

 

Szétszedés, kipucolás, állítgatás, ilyesmi.

Előzmény: robi250t (13580)
robi250t Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13580

Üdv! van egy 8 lovas briggs motorom és nem az igazi, szerintetek felujítassam vagy vegyek egy új motrot?

Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13579

Rendben, hétvégén úgyis vágjuk a lucernát másodjára ha minden igaz.  a Terra hajtóművet meg majd körbefotózom. Nincs rajta most semmi sem, mert az excenter tengelyt meg a hozzá kapcsolódó kart fel kellene hegesztenin felujjitani, mert előző gazdája nem kente így nullára kopott mindenestül.

Nagy10 Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13578

Hát ha tudsz,csinálhatnál mind a kettőről,légyszíves :)

Előzmény: Fsanyi88 (13575)
biji Creative Commons License 2012.06.19 0 0 13577

Albertjani, Fsanyi88!

 

Így már világos a regulátor szerepe és célja.Köszi.

Előzmény: albertjani (13567)
peter0117 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13576

Hú ez azért gondolom elég bosszantó probléma. Gondolom új gyertya cserével már próbálkoztál. ha véletlenül mégse akkor feltétlen végy egy újat. Vagy esetleg nem kapna elég levegőt? ez milyen gép? és milyen karbival?

Előzmény: Flanell (13569)
Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13575

Mármint az átalakítőtt MF re gondolsz? Vagy a terra hajtóműre?  most nincs de hétvégén csinálhatok, sztem amúgy a terra hajtómű egy fos, legalábbis a kasza hajtása a mienken is szét van hullva, teljes mértékig... Nem olajban fut,hanem zsírzós és így szétvan kpva az egész belseje....

Előzmény: Nagy10 (13574)
Nagy10 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13574

Ja értelek.Nincs véletlenül képedvagy videód a gépről,vagy csak magáról a kaszáról?

Előzmény: Fsanyi88 (13573)
Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13573

Nekem van terra kasza adapter 80 centit vág, de láttam már robi 55 öt dolgozni vele és vitt, sztem nem lenne nagy gondja vele. Mi az MF70 esen most cseréltünk motort 5 lovasra 140 centis kaszához. Így 70 centire 2.5 ló jut kb, de visszikönnyedén. Nagyon necces helyzetben pöfögött neki picit ércesebben. De többnyire szált vele mint tyúktoll a szélel.

Nagy10 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13572

Sziasztok!

 

Véleményeket szeretnék kérni,hogy szerintetek egy 3,5 lovas Briggs motor el bírna-e hajtani egy 1m-es alternáló kaszát?

 

Köszönöm!

Fsanyi88 Creative Commons License 2012.06.18 0 0 13571

Lki1, Szélurfi! Küldtem nektek mail-t a motorok miatt.  Ha időtök adja légyszíves válaszoljatok. Előre is köszi.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!