A szentkirályi honda GC 190es motorral is van szerelve,ami ugyancsak 6.5 lóerős állítólag,bár szerintem ez 5.5 lóerős az új mérési módszerek miatt,bár ez nincs extra megerősített hajtóművel szerelve.8 kapával lehet,hogy nem bírna el.Továbbá annyi rosszat olavstam a honda rotákról,motorokról itt és más fórumokon,olajfolyás,szimering hiányzik,karbi dugulás,rossz konstrukció miatt,hogy félek ettől a márkától.Szerintetek,azóta orvosolta ezeket a hibákat a cég?Honda 110es mini kapa az nagyon tetszene,mert beférne bárhová kis szúk helyekre és keveset is fogyaszt a GX 25 motornak köszönhetően,csak hát az ára az valami döbbenetes 140000 Ft,ennek az árából már egy szentkirályi KF extra Brigs 850eset meglehet venni,és rengeteg adaptert lehet hozzá csatlakoztatni.Néztem Robikat is de ezek jóval drágávvak a KF-nél főleg a Robi ékszíjhajtásos 170000 FT körüli és csak 5 lóerős motorral.Szerintetek ékszíjjas,csigahajtóműves vagy kúpos(MPM) hajtóműves gépet érdemes venni?Szóval nehéz a döntés.
Én egy csk robi 5 lóerős 2 ütemű rotációs kapálógép felújításán gondolkozom,mivel 88as évjáratú és már nincs meg az az erő mint akkoriban volt,de még viszi a 6 kapát is.Szerinted ezek a motorok is egyszer használatosak elkopik és kidobandó?Lehet ezeket fúrni és felújítani?vagy inkább vegyek egy újat:Ez esetben milyen gépet javasolsz?Megéri az mpmbe beruházni,vagy inkább brigs,honda gépek közül válasszak?Az mpm azért lenne vonzó a 2 vagy 4 lóerős,mert a kertem egy domboldalon van és nem tudom teljesen vizszintesen üzemeltetni a motort és ugye a 4 üteműek nem bírják a dőlést,ezért attól tartok,hogy károsodhat.Az mpm-nél ez nem áll fenn,mert 2ütemből adódóan keverékkel üzemel.Sajnos 2 ütemű motorkkal,már csak szinte az mpm gyárt és már azt sem rendelnek a boltok,csak ha valaki megrendeli,külön saját részre,ettől pedig tartok,mert már egy párszor megvágtak engem,többet kért a bolt,mint amikor megrendeltem,tehát kaszáltak rajtam.Lehet attól tartani,hogy az mpm megszűnik,mint gyártó?Mert én nem igazán találom az itthoni forgalmazóját.Szóval elég tanácstalan vagyok,hogy felújítás vagy új gép vásárlása.4 üteműek közt a szent királyi 850es megrősített extra hajtóművel szerelt gépe lenne az egyik kiszemeltem,de ahogy látom műanyag csavar van a hajtűmű olaj beöntőbe tekerve.Még a csk robimnak is vas dugó volt benne és a mai napig nem ment tönkre,egy örökös darab,Viszont ez a műanyag nem tűnik tartósnak.
A felújításhoz számolj még hozzá két új szelepet, a szelepülékek betétezését, szelepvezetők beépítését, főtengelyköszörülést, új hajtókart, és seperc elkerülöd az ötvenezret, ha valamennyire normálisan szeretnéd felújítani. ...de leginkább el se vállalják. lehetetlen anyagokból vannak ezek a motorok, lehetetlen megoldásokkal. Megvesz, használ, elkopik, kidob típusú gépek sajnos.
Helló Toalmáson van egy gépmühej ot csináltatom a motraimat a 3.5 lovas ojan 7-8 e ft dugoval gyürüvel hüvejezve 6.5 lovas 9 e ft a 8lovas 11200 e ft szoval nem ojan drága török gépmühej0620-437-2897 a tulaj száma rugalmasak postán is el lehet küldeni nekik
Valakinek akinek van még Rekord 250 ese az elején lévő munkagépfüggesztőt le tudná méretezni nekem? Meg a földtől lévő magasságát? Hál istennek a mienkről az öreg lehajintotta, azóta sincs meg...
Hát lehet meg lehet hosszabítani, de sztem nem hosszúéletűen, vagy csak hobbi felhasználásra. Egy cégnél ahol melóztam egy Husqvarna damilos kaszát elvittek szakszervízbe, mert lógott a bele. A szakik egy gyűrű cserével meg is oldották a problémát, és örültek nekik milyen jó lett a dolog. Viszonylag hamar 1-2 hónapon belül kifekudt a hegedű, kérdezték miért, mert mondom a szívbetegen sem segít a delma light... Bár az is sokat számít mennyire van halálra kopva már a motorja, mert ez már beindulni is alig akart. A szervizesnek jó volt elpasszolt egy gyűrűkészletet+ a szerelést majd rá nemsokkal újra piszkálni kellett a gépet. Végülis munkája legalább lett. Ha normális munkát akar az ember csinálni, iparszerű használatra főleg célszerűbb a fúrás+ túlméret. Nagyon kérkedve írtad a 6 századot.
Sok kis motor életét meghosszabbítottuk már gyűrűcserével. Kicsit kevesebb olajat eszik, kicsit jobb lesz a kompresszió, és még elhúzza 1-2 évig valahogy. Persze jobb lenne mindjárt felújítani, hovatovább újra cserélni, csak ugye... $$$...
Honda cr 6 század? Hm.. az MZ hengerét is 3-4 századra illesztettük fúráskor.
Sztem elég silány minőségű munkának mondható a gyűrű szett csere és felujjitott motor, a gyűrűk, csak a dugattyú- henger illeszetési hézagját hivatott tömiteni, nem csodát tenni, ha egy motoron gyűrűt kell cserélni akkor az valószínű agyonra van kopva, henger kell javítani- új dugattyút tenni bele. Pl 125-ös Honda CR nél henger mérete 56mm a dugatyúé 55.94mm azt a maradék 6 századot kell a gyűrűknek tömítenie.
Rendben, hétvégén úgyis vágjuk a lucernát másodjára ha minden igaz. a Terra hajtóművet meg majd körbefotózom. Nincs rajta most semmi sem, mert az excenter tengelyt meg a hozzá kapcsolódó kart fel kellene hegesztenin felujjitani, mert előző gazdája nem kente így nullára kopott mindenestül.
Hú ez azért gondolom elég bosszantó probléma. Gondolom új gyertya cserével már próbálkoztál. ha véletlenül mégse akkor feltétlen végy egy újat. Vagy esetleg nem kapna elég levegőt? ez milyen gép? és milyen karbival?
Mármint az átalakítőtt MF re gondolsz? Vagy a terra hajtóműre? most nincs de hétvégén csinálhatok, sztem amúgy a terra hajtómű egy fos, legalábbis a kasza hajtása a mienken is szét van hullva, teljes mértékig... Nem olajban fut,hanem zsírzós és így szétvan kpva az egész belseje....
Nekem van terra kasza adapter 80 centit vág, de láttam már robi 55 öt dolgozni vele és vitt, sztem nem lenne nagy gondja vele. Mi az MF70 esen most cseréltünk motort 5 lovasra 140 centis kaszához. Így 70 centire 2.5 ló jut kb, de visszikönnyedén. Nagyon necces helyzetben pöfögött neki picit ércesebben. De többnyire szált vele mint tyúktoll a szélel.