OFF: Szívesen olvasnék/hallanék sok-sok visszaemlékezést a 150-es vonal '70-es évekbeli időszakáról, tehát még a villamosítás előttről! Nekem az személyesen teljesen kiesett, pedig nagyon érdekes lehetett az üzemvitele, persze elsősorban járművek szempontjából érdekelne...
A képen látható fordító 1970-s évek legelején kerülhetett Veszprémbe. Az állomást 1969-től kezdték átépíteni. Akkor szűnt meg az "Anglia"-nak nevezett régi széntér és fordító.
7578 kolléga írta, hogy a Délit 1971-től kezdve építették át.
Nagyon régen eltakarították. Ha jól emlékszem, az első balatoni nosztalgia meneteknél még megvolt, de nem sokáig. Tehát legalább 25 éve nincs meg. Veszprémben mikortól volt ilyen?
a " hadifordító " / a megnevezést én is úgy hallottam /
A hivatolos elnevezése "Terepszinti fordítókorong". Veszprémben is ilyen volt. állítólag a Déli pályaudvarról került oda. A hídszerkezet alján voltak vasúti kerekek. Ez tette lehetővé a szerkezet mozgothatóságát. Áttelepítésnél a hídra felrakták a korong elemeit (királycsap, kőrsínek, kezelő felületek, stb.), majd vasúti pályán mozgatható volt. A II. világháborús német vasúti ágyúknak is hasonló fordító szerkezete volt. Lehet, hogy ez is az volt?
Bocsánat! A gittrágásról csak annyit jelenleg információ és adat gyűjtés folyik Az eddigi információk alapján a valóságos tulajdon viszonyok is kiderültek a 327 es kapcsán.A hogyan tovább? Ebben nagyon sok még a kérdőjel. Mivel a 327 es esetleges hélyreállítása már jelenleg más körökből is felmerült gondolat,sőt a tulajdonos részéről is,ezért mindent nagyon pontossan széleskörűen kell tisztázni . Ez nem kis idő . Gittrágás tehát itt nincs! Azt .hogy mi a felesleges vagy hasznos még a 327 es ügyében az majd kiderül. Itt a fórumon ezzel kapcsolatban minden fontos és szükséges adat közzé lasz téve. Jelenleg a mozdony pontos és hiteles tulajdonjoga már tisztázott. A többit később a gittrágás helyett!!
Urak,ha már sikerült a gőzvontatást kiszorítani Budapestről főleg a Déliből,akkor ez a hozzájuk hasonló füstölgés még sokáig megmaradt,de-hogy meddig azt nem tudom.
Gondolok itt az M62-esek által továbbított távolsági,Nagykanizsa ill.Dombóvár(Ps)személyvonatokra amelyek fűtése fűtőkazánkocsival történt.
Magyarán ki is szorították a gőzösöket meg nem is.
Láttam képeket a Déliből induló vonatokról sok-sok Szergejjel,de a kk-k füstje miatt a vonatok alig látszanak,ha van ilyen kép vagy videó valakinek,kérem ossza meg velünk,mert most egyet sem találok.
A szűrcsizmát " halina csizma " - nak hívták, s az csak a mozdonyvezetőnek járt !!
A fűtőnek sima bőr csizma járt !! Az jobban bírta az igénybevételt.., bár nem volt olyan meleg. Ebből van itthon egy szinte vadi új ..., 40-es méret / 1975-ös kiadás :-)) /
Egy rövid időszak lehetett ez a 'Szergej helyett dupla Púpos' tehervonatozás. Ahogy akkoriban (is) mondták, valakinek odafönt "elsült az agya". Ha csak nem a Szergej hiány indokolta...
'88 nyarán már emlékeim szerint is CSD Szergejek tehervonatoztak a 2-es/4-es vonalon. Volt olyan, hogy Lábatlanban a Csörgő segítségével kellett feltölteni sürítettlevegővel a T679-es mozdony 50 üres 2tg.-es cementeskocsiból álló szerelvényét, mivel azokban a Szergejekben kisebb teljesítményű légsürítő volt, mint a mieinkben...
Pl. a helytelennek érzett döntés nyomán keletkezett belső feszültséget vezet le! Erre is értettem, hogy "pótcselekvés".
"...Azóta viszont már csak a "gittrágás" folyik, ami viszont teljesen felesleges..."
Az, hogy ki mit ítél feleslegesnek, vagy mit nem, pláne egy fórumon, ahol maga a beszélgetés a cél, tehát nem csupán eszköz, nos ez teljesen szubjektív! Jó esetben születhet egyfajta többségi konszenzus, ha elég demokratikus a légkör.
Ebben most Te és én képviseltünk egy-egy ellentétes álláspontot, a többiek pedig majd hozzáteszik a magukét, ha egyáltalán érdemesnek tartják!
Még egy apró bevillanó emlék ezzel kapcsolatban: Egyszer Piliscsabán nagyszüleim háza előtt egy elhaladó tehervonat tológépénél, egy 324-esnél azt figyeltük meg, hogy a kémény peremére erősített karima a kémény egyik szélénél a kifúvás minden ütemére megemelkedik! (Talán az hivatott leszorítani a szikrafogót?) Mindenesetre jót mosolyogtunk rajta a felnőttekkel együtt, azt firtatva, vajon mikor fog leröpülni az egész..?
Miért ne kritizálhatnánk akár egyes már megtörtént döntéseket?!
Kritizálhatod, de ez mit változtat meg?
Az az érved, hogy kuss legyen mindenkinek
Hol írtam ilyet?
De ha Neked jogod volt elmondani a véleményedet, akkor nekem is jogom volt elmondani a sajátomat!
Egyet értünk.
Mágus mester azzal indított a topikon, hogy gőzöst szeretne üzembe állítani. Ezzel maximálisan egyet lehet érteni. Azóta viszont már csak a "gittrágás" folyik, ami viszont teljesen felesleges.