Keresés

Részletes keresés

mdbz Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49277

Tavaly áprilisban drezináztunk arra felé, nem láttam a nyomát sem. És én sem látom a guglin, csak tippelek a helyére:

 

Előzmény: akóR (49270)
smnks Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49276

Köszi!

 

OFF: Szívesen olvasnék/hallanék sok-sok visszaemlékezést a 150-es vonal '70-es évekbeli időszakáról, tehát még a villamosítás előttről! Nekem az személyesen teljesen kiesett, pedig nagyon érdekes lehetett az üzemvitele, persze elsősorban járművek szempontjából érdekelne...

Előzmény: akóR (49258)
smnks Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49275

Itt kedvedre guberálhatsz, hogy vajon melyik Szerjózsa mögött van kazán, és melyik mögött aggregátor? (Tudtommal Zlatnyik Ferenc fotója)

Vagy még ez is fűtési idényben készült, szerintem, de pont a fűtőkocsik nem látszanak :-(( (Foto: Kubinszky Mihály)

 

Ha valaki tudna még más ilyen képet, vagy videót mutatni, engem is nagyon érdekelne!

Előzmény: M62-238 (49264)
vasutTOM Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49274

Szia!

 

A képen látható fordító 1970-s évek legelején kerülhetett Veszprémbe. Az állomást 1969-től kezdték átépíteni. Akkor szűnt meg az "Anglia"-nak nevezett régi széntér és fordító.

7578 kolléga írta, hogy a Délit 1971-től kezdve építették át.

 

 

 

Előzmény: alkotasu (49273)
alkotasu Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49273

Bocs, ezt a délis képhez szántam.

Előzmény: alkotasu (49272)
alkotasu Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49272

Nagyon régen eltakarították. Ha jól emlékszem, az első balatoni nosztalgia meneteknél még megvolt, de nem sokáig. Tehát legalább 25 éve nincs meg. Veszprémben mikortól volt ilyen?

Előzmény: vasutTOM (49271)
vasutTOM Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49271

Most néztem a google-t. Már nem látszik semmi a műholdképen.

Előzmény: akóR (49270)
akóR Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49270

Ilyen volt / van ? / Kunszenrmiklós - Tass - on is.

Ha valaki  olyan Ember olvas itt, aki arra jár.., megnézhetné az állomás alsó végén jobb oldalt ott van-e még !!

Előzmény: vasutTOM (49268)
vasutTOM Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49269

Találtam egy fotót a Dli fordítójáról:

 

A fordító rajza:

Előzmény: vasutTOM (49268)
vasutTOM Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49268

a " hadifordító " / a megnevezést én is úgy hallottam /

 

A hivatolos elnevezése "Terepszinti fordítókorong". Veszprémben is ilyen volt. állítólag a Déli pályaudvarról került oda. A hídszerkezet alján voltak vasúti kerekek. Ez tette lehetővé a szerkezet mozgothatóságát. Áttelepítésnél a hídra felrakták a korong elemeit (királycsap, kőrsínek, kezelő felületek, stb.), majd vasúti pályán mozgatható volt. A II. világháborús német vasúti ágyúknak is hasonló fordító szerkezete volt. Lehet, hogy ez is az volt?

 

Előzmény: akóR (49244)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49267

Üdv! Teljesen igazad van én is láttam a CSD Szergejeket nem is kevés alkalommal

Előzmény: smnks (49257)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49266

Bizony ez ígyigaz!

Előzmény: C50 (49253)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49265

Bocsánat! A gittrágásról csak annyit jelenleg információ és adat gyűjtés folyik Az eddigi információk alapján a valóságos tulajdon viszonyok is kiderültek a 327 es kapcsán.A hogyan tovább? Ebben nagyon sok még a kérdőjel. Mivel a 327 es   esetleges hélyreállítása már jelenleg más körökből is felmerült gondolat,sőt a tulajdonos részéről is,ezért mindent nagyon pontossan széleskörűen kell tisztázni . Ez nem kis idő . Gittrágás tehát itt nincs! Azt .hogy mi a felesleges vagy hasznos még a 327 es ügyében az majd kiderül. Itt a fórumon ezzel kapcsolatban minden fontos és szükséges adat közzé lasz téve. Jelenleg a mozdony pontos és hiteles tulajdonjoga már tisztázott. A többit később a gittrágás helyett!!

Előzmény: Törölt nick (49251)
M62-238 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49264

Urak,ha már sikerült a gőzvontatást kiszorítani Budapestről főleg a Déliből,akkor ez a hozzájuk hasonló füstölgés még sokáig megmaradt,de-hogy meddig azt nem tudom.

Gondolok itt az M62-esek által továbbított távolsági,Nagykanizsa ill.Dombóvár(Ps)személyvonatokra amelyek fűtése fűtőkazánkocsival történt.

Magyarán ki is szorították a gőzösöket meg nem is.

Láttam képeket a Déliből induló vonatokról sok-sok Szergejjel,de a kk-k füstje miatt a vonatok alig látszanak,ha van ilyen kép vagy videó valakinek,kérem ossza meg velünk,mert most egyet sem találok.

Mágus23 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49263

Üdv! sajnos nem láttam sosem.

Előzmény: gumidani (49245)
C50 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49262

Tényleg, ilyen néven is emlegette.

Előzmény: akóR (49259)
Mágus23 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49261

Üdv. Örömmel állok rendelkezésre!

Előzmény: Madrone (49235)
C50 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49260

A gázgyári delta megvolt a '90-es évek közepén is, különben nem láttam volna. Akkor még ott volt Aquincum megálló.

Előzmény: smnks (49236)
akóR Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49259

A szűrcsizmát " halina csizma " - nak hívták,  s az csak a mozdonyvezetőnek járt !!

A fűtőnek sima bőr csizma járt !!  Az jobban bírta az igénybevételt.., bár nem volt olyan meleg.   Ebből van itthon egy szinte vadi új ..., 40-es méret  / 1975-ös kiadás :-)) /

Előzmény: C50 (49253)
akóR Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49258

Valamikor ' 77-ben, Kelebián egy kilépő nemzetközi gyorsért a Jugó gőzöst küldött.

A magyar oladalon M 63 hozta, villany fűtéssel.

Na ott volt ilyenben részem, hogy elöl a jugó, hátul meg a magyar gőzös nyomta a fűtést.., hogy minél előbb " végig érjen " :-)

( a hozzáértőknek : - közepén szét kapták a kocsivizsgálók a tömlőt..., s amikor már mindkét oldalról odaért a gőz.., akóR rakták újból össze ).

Előzmény: smnks (49257)
smnks Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49257

Egy rövid időszak lehetett ez a 'Szergej helyett dupla Púpos' tehervonatozás. Ahogy akkoriban (is) mondták, valakinek odafönt "elsült az agya". Ha csak nem a Szergej hiány indokolta...

'88 nyarán már emlékeim szerint is CSD Szergejek tehervonatoztak a 2-es/4-es vonalon. Volt olyan, hogy Lábatlanban a Csörgő segítségével kellett feltölteni sürítettlevegővel a T679-es mozdony 50 üres 2tg.-es cementeskocsiból álló szerelvényét, mivel azokban a Szergejekben kisebb teljesítményű légsürítő volt, mint a mieinkben...

Előzmény: C50 (49250)
smnks Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49256

:-))

Előzmény: akóR (49254)
smnks Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49255

"...Kritizálhatod, de ez mit változtat meg?..."

 

Pl. a helytelennek érzett döntés nyomán keletkezett belső feszültséget vezet le! Erre is értettem, hogy "pótcselekvés".

 

"...Azóta viszont már csak a "gittrágás" folyik, ami viszont teljesen felesleges..."

 

Az, hogy ki mit ítél feleslegesnek, vagy mit nem, pláne egy fórumon, ahol maga a beszélgetés a cél, tehát nem csupán eszköz, nos ez teljesen szubjektív! Jó esetben születhet egyfajta többségi konszenzus, ha elég demokratikus a légkör.

Ebben most Te és én képviseltünk egy-egy ellentétes álláspontot, a többiek pedig majd hozzáteszik a magukét, ha egyáltalán érdemesnek tartják!

Üdv!

Előzmény: Törölt nick (49251)
akóR Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49254

A Mozdoynvezetők sörözőjébe is beszólt párszor hasonló stílusban:-(((

Hagyni kell a fenébe.., majd csak úgy jár, mint a fűtő csizmám sarka...., elkopik :-)))

Előzmény: smnks (49247)
C50 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49253

A 2-esen tológépezők pufajkát és szűrcsizmát kaptak a hideg ellen, a szerkocsival visszatérő mozdonyba igencsak bevágott a hófúvás.

Előzmény: Mágus23 (49125)
smnks Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49252

Köszi a megerősítést!

Még egy apró bevillanó emlék ezzel kapcsolatban: Egyszer Piliscsabán nagyszüleim háza előtt egy elhaladó tehervonat tológépénél, egy 324-esnél azt figyeltük meg, hogy a kémény peremére erősített karima a kémény egyik szélénél a kifúvás minden ütemére megemelkedik! (Talán az hivatott leszorítani a szikrafogót?) Mindenesetre jót mosolyogtunk rajta a felnőttekkel együtt, azt firtatva, vajon mikor fog leröpülni az egész..?

 

Előzmény: C50 (49249)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49251

Piszokul nem értek veled egyet!!!

Szíved joga!

 

Miért ne kritizálhatnánk akár egyes már megtörtént döntéseket?!

Kritizálhatod, de ez mit változtat meg?

 

Az az érved, hogy kuss legyen mindenkinek

Hol írtam ilyet?

 

De ha Neked jogod volt elmondani a véleményedet, akkor nekem is jogom volt elmondani a sajátomat!

Egyet értünk.

 

Mágus mester azzal indított a topikon, hogy gőzöst szeretne üzembe állítani. Ezzel maximálisan egyet lehet érteni. Azóta viszont már csak a "gittrágás" folyik, ami viszont teljesen felesleges.

Előzmény: smnks (49247)
C50 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49250

Én meg a vonal közelében laktam, rendszeresen jártam ki az állomásra Púpost mégsem láttam. Viszont a csehszlovák Szergejt többször.

http://eisenbahnwelt.com/BildArchiv/19860926/(10.4.35).jpg

 

On

Előzmény: Bárdos Imre (49062)
C50 Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49249

A tolómozdonyokkal kapcsolatban jól emlékszel, az ezen dolgozó ismerősöm pont így mondta.

Előzmény: smnks (49060)
k.novotny Creative Commons License 2013.01.24 0 0 49248

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!