Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

409 Creative Commons License 2004.10.16 0 0 5135

"Nagyon sok autón nincs leeresztő a difin."

Ebben igazad van, sőt a válton se, pláne az autómatákon.

Viszont 1983-ban a VW meg nem használt "örökéletű" hajtóműolajat, ezért gondoltam, hogy lesz rajta mindkét csavar. Persze egyáltalán nem kizárt, hogy nincs.

409
Előzmény: henger fej (5130)
henger fej Creative Commons License 2004.10.16 0 0 5134
409

Mindegy, végül is mindre figyelni kell:-((
Előzmény: 409 (5131)
henger fej Creative Commons License 2004.10.16 0 0 5133
ozulator500

Még az nem tiszta, hogy hagyományos lendkerék van rajta,
vagy a 2-ős tömegü.

A nyomcsapágy csúszója nem tartozik a szetthez.

Ez már váltó alkatrész.

Hívd már ide a szerelődet!
Nem hiném hogy ez lenne a "Bermuda 3szög".
Előzmény: ozulator500 (5128)
409 Creative Commons License 2004.10.16 0 0 5132

"Az lehet, de autót írtál. "

Bocs!!! Összekevertem a két hozzászólást.

409
Előzmény: 409 (5131)
409 Creative Commons License 2004.10.16 0 0 5131

"Kuplung márkára gondoltam. "

Az lehet, de autót írtál.
Fichtel & Sachs volt a nyerő ( ha jól emlékszem)

409
Előzmény: henger fej (5126)
henger fej Creative Commons License 2004.10.16 0 0 5130
no_holy_shit

Nagyon sok autón nincs leeresztő a difin.
Itt, most passzolok.

Akkus fúrógéppel, 8-as fúróval, majd M10 menetfúró, rövid M10 csavar,
Tömítő alátét. És kész.
Nem mindegy, hol fúrod! 220V nem jó!
Előzmény: no_holy_shit (5129)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5129
vagy lehet hoy en nem talaltam meg a leeresztot? de az AutoData is csak feltolto csavart jelol
Előzmény: no_holy_shit (5127)
ozulator500 Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5128
váltókaron semmi különleges...
Előzmény: laca5 (5103)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5127

"Nekem valami olyasmi rémlik erről az aut.váltóról, hogy külön van a diffi olajtere a váltóétól"

 

igen igy van,

 

de egyiknek sincs leeresztoje, plusz a difinel meg hozzajon az hogy a dekni kozepenel vhogy meg egy valtotartobak is csatlakozik

Előzmény: 409 (5123)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5126
409
Kuplung márkára gondoltam.
Köszi.
Előzmény: 409 (5124)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5125
409

Engem is érdekelne, és szerintem másokat is, hogy milyen "márkáról" van szó.
Előzmény: 409 (5116)
409 Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5124

"Milyen autó volt ez, szegény?"

Ja ezt kifelejtettem. Omega volt az is, szintén 2,0 literes, de még a 8 szelepes

409
Előzmény: Trebitsch (5120)
409 Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5123

"vagy eleg ha ki csvarom a dekni also csavarjait es ugy kifolyik az olaj?"

Nekem valami olyasmi rémlik erről az aut.váltóról, hogy külön van a diffi olajtere a váltóétól. Akkor pedig külön leresztő, és feltőltő csavarnak is kell lennie.
A Data szerint 0,75 liter hajtóműolaj kell bele.

409
Előzmény: no_holy_shit (5108)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5122
Hát ezt eltaláltam:-))
Előzmény: Trebitsch (5118)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5121
409
Igen.
Előfordul, hogy vissza kell menünk a jó öreg Zukhoz, Uazhoz, Skodákhoz.
A sublert most is használni kell. Nem is tudom :-)) vagy :- ((
Előzmény: 409 (5116)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5120
Hümm. Ez igen... Milyen autó volt ez, szegény?
Előzmény: 409 (5116)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5119
Végülis: kapcsolni kapcsol. Dificsapágy cseréje nem ügy, és reméljük maga a difi egyben van, a váltó többi részéről nem is beszélve.
Szal végülis: igazad van. :)

De azért várjuk ki a végét, mit mutat az olaj.
Előzmény: henger fej (5117)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5118
Toyota Land Cruiser. Kicsit megpörkölődött, előfordul az... :)
Előzmény: henger fej (5115)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5117
Annyi mindent megoldott már...
Ne hogy egy váltó, legyen automata is feladja...
Előzmény: Trebitsch (5114)
409 Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5116

Omega ügyben!

Egyszer megjártam már ezzel a kuplungpedál rázással én is. Az "csipogott" is.
Akkor a problémát a kuplungszerkezet okozta, a rugója "csámpásan" állt. Komplett szett csere után az is jó volt egy darabig, majd kezdődött újra a pedálrázás. Szétszedés után ennek is "csámpás" volt a rugója. Ezek után csináltam egy kuplungtárcsa nagyságú és vastagságú acéltárcsát, majd a lendkerékkel és a tárcsával felszerelkezve mentünk szerkezetet venni. A szerkezetet felszereltem a lendkerékre, ( az acéltárcsa a kuplungtárcsa helyén) és körbe mértem a tányérrugó végeinek távolságát a tárcsától.

Már nem emlékszem hányadik szerkezetnek voltak egyforma távolságban a rugóvégei a tárcsától,( +/- 0,1mm) de válogattunk egy darabig. Azzal a szerkezettel jó lett.

409
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5115
Trebitsch

Ez szarrá égett.
A márkáját nem látom.
Lehet, hogy Lada 1500-ös? Dupla szegecs.
Ez az.

A ferrodort is úgy árulják, mint a kiéget villanykörtét.)))

Sok érdekes dolog jön arról.

Előzmény: Trebitsch (5112)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5114
Hát... Szóval... Szerintem... Nem pont egy automata váltót kéne szétszedni előszörre. Elmegy a kedve az egésztől.
Előzmény: henger fej (5113)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5113
no_holy_shit

Ha a gyufát jól elraktad, tedd amit Trebitsch mondott.
De ha tényleg az jön ki belőle, háát akkor a váltót is szét kell szedni-((

Viszont, ha jól értem ilyet még nem csináltál....

Valamikor el kell kezdeni!!!!.
Előzmény: no_holy_shit (5108)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5112
Vannak azért egyszerűbb esetek is. Itt például sok gondolkodnivaló nem volt... :)
Előzmény: henger fej (5109)
409 Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5111

"Ragasztott műszerfal? Dejó, hogy még nem láttam ilyet... :)"

Én is szivesen kihagytam volna!

409
Előzmény: Trebitsch (5100)
409 Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5110
"de kell lennie egy olyan bizbasznak (ne legyen csap a neve én meggyőzhető vagyok), ami lezárja nyáron a meleg víz útját. "

Értem én, hogy mire gondolsz, a fűtéscsapra. Nincs annak más neve. De az nincs benne! Gyanitom, hogy a Tiedben sincs, mint ahogy sok másik autóban sem. A radiátorban télen-nyáron kering a (meleg)víz, csak a levegőt terelik másfelé.

409
Előzmény: Paco155 (5102)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5109
Háát ez az Omega kuplung...
Jól bele másztatok, másztunk...

Trebitsch!

Én is szegecseltem már tárcsát, rosszul is, és legfeljebb nem emelt ki.
Volt rudazatos, bowdenes, hidraulikus stb.
Emiatt, legfeljebb indulásnál remegett az egész gép...
Ráállítottunk, hogy kiemeljen, de még nem csúszott, vasaltuk, és ennyi.
Ami jelenségről beszéltetek, beszélünk, én csak akkor találkoztam, amit korábban leírtam...
Bár volt még néhány eset: a váltó nem volt jól meghúzva, lazák voltak a csavarok.

Le kell venni azt a váltót újra.
A szerelő, aki javította, ennyi elmélkedés után, szerintem kapásból tudja a BAJT.
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5108

henger fej + Trebitsch:

 

koszonom a valaszokat

 

"Ha a gyufát és a benzint elfelejted, szerintem megoldható.-))
De ha már késő, akkor hagyjuk.-(...:))) "

nem fogom felgyujtani mert nem akarom hogy meg meg is birsagoljanak

 

"Nincsenek fellazulva azok az imbusz csavarok, a belső csuklónál? "

"A belső csuklók nem rosszak?"

 

a baloldalit neztem ott nincsenek

a jobboldalinal felesleges nezni, mert ott a csuklo nem direkt a difibe megy be, hanem a difibol kilog egy tengely es mar annak a tengelynek van ugy axialis mint forgasiranyu jateka (szerintem ezzel a belso csuklo kizarhato (?), kulonben elsore en is arra tippeltem)


en arra gondolok hogy esetleg nincs benne eleg olaj, holnap szerzek olajat meg egy imbuszkulcsot is megprobalok felhajtani es feltoltom vagy legalabbis elenorzom

 

a leeresztessel az a problemam hogy vmi erdekes konstrukcio es a difihaz deknijenek csatlakozik a tartobak, tehat a tartobakot kell eloszro levenni ahhoz hogy le lehesen venni a deknit

 

vagy eleg ha ki csvarom a dekni also csavarjait es ugy kifolyik az olaj?

 

meg 1x koszi

Előzmény: henger fej (5107)
henger fej Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5107
no_holy_shit

Ha a gyufát és a benzint elfelejted, szerintem megoldható.-))
De ha már késő, akkor hagyjuk.-(...:)))

Nincsenek fellazulva azok az imbusz csavarok, a belső csuklónál?
A belső csuklók nem rosszak?

Csak azért, mert ez olcsóbb lenne egy váltó (bocs difi javításnál)
Előzmény: no_holy_shit (5096)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.15 0 0 5106
Hallani kéne. Bár egy kerregés a difiből semmiképp se jó hang.
Lehet dificsapágy, lehet foghiány... Engedj le egy kis olajat a váltóból, miután járkáltál vele kicsit és még meleg. Ha olyan az olaj, mint egy metálfesték, tele van fémporral - akkor csapágy.
Előzmény: no_holy_shit (5104)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!