Keresés

Részletes keresés

below Creative Commons License 2005.01.03 0 0 5406

Szervusztok!

 

A ködfejlesztéshez egy apróbb adalék: nemcsak a T-72, a T-55 is rendelkezik ködfejlesztő berendezéssel. A korabeli szabályzat nagystílűen "többszörös működtetésű termikus ködfejlesztő berendezés"-ként említi :o)

 

Lényege, hogy a jól felmelegített, (terhelt, működő)  motor kipufogó járatába elektromos motorral hajtott üzemanyag szivattyúval, kb. 15 bar nyomáson gázolajat porlasztanak. A szabadba távozó gőz-gáz keverék hőmérséklete magasabb, mint a környezeti levegőé, így kondenzáció megy végbe, mesterséges ködfelhő keletkezik. Egy-egy alkalmommal maximálisan 10 percig alkalmazható.

 

Természetesen ez korántsem a leggazdaságosabb módja az álcázásnak :o))))

 

Üdv: Below

 

 

Előzmény: HPéter1978 (5401)
Tomy44 Creative Commons License 2005.01.03 0 0 5405
Teljesen egyetértek. Jó és áttekinthető a cikk. Az a tény, hogy egy varrónő nem éri meg, elhanyagolható. :)
Előzmény: HPéter1978 (5401)
Tiger205 Creative Commons License 2005.01.03 0 0 5404

szovjet harckocsiknál T-34 óta élő fícsör...

 

üdv:

TGR

Előzmény: Cifu (5402)
Alhazred Creative Commons License 2005.01.03 0 0 5403
merkava ráadásul pont jó helyen füstöl.
Előzmény: Cifu (5402)
Cifu Creative Commons License 2005.01.03 0 0 5402
Van arra mód, hogy a kipufogóba plusz gázolajat elégetve egyfajta füstgenerátorként használják fel, azt hiszem a BMP-1 és a T-72 is képes valami ilyesmire. A Merkava-k esetén olyat találtam, hogy az Mk3.-tól kezve ezekbe is beépítettek ilyen szerkezetett.

Itt egy ilyen kép.
Előzmény: HPéter1978 (5401)
HPéter1978 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5401

Nagyon jó a cikk!

Nem értek egyet az ott beírt véleményekkel, hogy laikus számára nem érthető. Aki csak minimálisan is érdeklődött már a témában az szvsz értette.

 

Viszont lenne egy kérdésem a ködfejlesztéssel kapcsolatban.

Lehet látni a híradókban, hogy a Merkavák iszonyúan füstölve száguldoznak valami menekülttábor utcáin. Ez nem a motor "alapjárati" füstölése, vagy szándékos álcázás? Egy filmben is láttam hasonlót, ahol az USA tengerészgyalogság partraszálló járművei (sajna a típust nem tudom) füstöltek így.

Ha szándékosan füstöl, akkor azt hogyan érik el?

Előzmény: Cifu (5398)
Cifu Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5400
A cikk már tavaly Dec. 29.-én le lett adva, csak most rakták ki az SG-re. :))
Előzmény: Tiger205 (5399)
Tiger205 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5399

Te sem csaptál nagy szilveszteri bulit mi ???

Ha ma jöt ki...

bár, ahoyg Shrek mondta, aminek ki kell jönnie, az jöjjön ki...

:o)

Előzmény: Cifu (5398)
Cifu Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5398
Előzmény: Nbla (5397)
Nbla Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5397

Ugye Te írod az SG-ben megjelenő, a témába vágó cikkeket?

Nagyon jó anyagok, a"szintrehozás" mellett sok az új infó.

Várom a többi "olvasnivalót" ill. itt a topicban, ha lehet, a megjelenések jelzését.

:-))

Nbla

Előzmény: Cifu (5391)
HPéter1978 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5396

Izé.. Bocsánat, természetesen 1190=1990.

 

Szóval a középkori szerzeteseket még nem izgatta a téma. :-)))

Előzmény: HPéter1978 (5395)
HPéter1978 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5395

Ha oda jutunk úgysem nagyon kell már benzin senkinek.

 

Pesszimistán:

Az utolsó kőolajforrásokért valszeg atomháború lesz, azután a túlélőknek már úgyis mindegy lesz...

 

Optimistán:

Kifejlesztik a hidegfúziós reaktort, és azzal fog menni minden...

 

De komolyra fordítva, voltak már olyan (komoly) jóslatok, hogy 1190-re elfogy az olaj, meg hogy 2010-re nem lesz egy csepp sem, és azóta folyamatosan találnak újabb lelőhelyeket.

Persze előbb-utóbb el fog fogyni, de szvsz az nem ebben az évszázadba lesz még.

Ennek ellenére tényleg gondolkodni kéne azon, hogy mi lesz azután, de hát azon is gondolkodni kéne, hogy mi lesz, ha kivágjuk az utolsó fát, vagy kifogjuk az utolsó halat, esetleg elfogy a szén, meg a földgáz. Majd mehetünk délre, ha nem akarunk megfagyni.

De ez már nagyon OFF.

Előzmény: rev251 (5394)
rev251 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5394
Kevés.
Ha nincs olaj (vagy csak min. mennyiségű, drága), akkor már kipróbálva, rendszerbeállítva kell működni a dolgoknak.
Mellesleg az a kevés olaj a repülőkbe kell majd. Ott nincs atom-, meg elektromos/akkus/hibridhajtás

Az üzemanyagcellák - amennyire tudom, jelenleg - szénhidrogének katalitikus bontásával nyernek hidrogént, ami rögtön, helyben vízzé ég. Aki jobban tudja, kijavít.

Hidrogéntartály? Békekörülmények közt is veszélyes tárolni.
Esetleg szénhidrogéngyárak? És akkor maradhat a diesel (meg a gázturbina)

Vagy visszatérünk Bugyonnijhoz (lovashds, páncélvonattal támogatva) :)
Előzmény: HPéter1978 (5388)
rev251 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5393
És persze vízijártassági.
Pl. sportcélú kisgéphajó vezetésére :)
Előzmény: HPéter1978 (5383)
casreb Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5392

Nna, találtam még két képet, csak túl nagyok :(

 Nem baj, úgyis csúnya Oakland Country Police volt rajta

Cifu Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5391

Az FCS harcjárműve képes lesz "lopakodni", ha csak az elektromotorját használja. Persze ez csak korlátozott távolságon belül használható (amíg az akkumulátorok kitartanak), de ez is jelentős mértékű, ráadásul így kissebb a hőkibocsátás is, ami a hőkereső rendszerekkel szemben jelenthet előnyt.

Előzmény: HPéter1978 (5390)
HPéter1978 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5390

Ennek mi értelme lenne?

 

Erősebb, mint ha simán diesel motor lenne?

Kevesebbet fogyaszt?

Könnyebb?  - Na ezt nem hinném

 

Előzmény: Cifu (5389)
Cifu Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5389
Az amerikaiak az FCS (Future Combat System - az US Army "jövőképe") programban hibrid meghajtáson dolgoznak, dizel-generátor által táplált elektromotorok hajtják majd a járművet.

Ezen kívűl komolyabb alternatív meghajtási megoldásról nem tudok.
Előzmény: rev251 (5387)
HPéter1978 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5388

Amennyire én tudom, jelenleg még kb. 50 évre elegendők az olajtartalékok, és még mindig sok a feltérképezetlen forrás. Pl: Kínáról mondják, hogy vannak még ismeretlen tartalékok, meg az Anktarktisz is fehér folt ebből a szempontból.

 

Szóval egyelőre még nem lenne aktuális egy csere.

Persze lehet, hogy valahol már kísérleteznek Hidrogénüzemmel vagy valami mással.

Előzmény: rev251 (5387)
rev251 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5387
Sziasztok! Jó a topic

Kérdés: foglakoznak-e a hk-k erőforrásának kiváltásával?
Az olaj nem tart örökké, a diesel pedig azzal megy.
Tiger205 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5386

igen, Cifu "elég jó"

Engem a tengerelattjáró témában "aláz le" a tudása....

 

üdv:TGR

Előzmény: -Survivor (5384)
Tiger205 Creative Commons License 2005.01.02 0 0 5385

Szia!

Nekem a négy kerék terepre mindig kevésnek tűnik, de lehet hogy :

1/ maximalista

21/ lánctalp párti

vagyíok...

 

fegyverzet, aktív védelem, stb is jobban fér egy "erősebb" alvázra...

De azért nekem is tetsze vele menni...

üdv:

TGR

 

és mindenkinek: BUÉK!

Előzmény: casreb (5382)
-Survivor Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5384
Nagyon jo a cikk!!!
szajtatva olvastam, mindent tudsz a temarol!

S.
Előzmény: Cifu (5371)
HPéter1978 Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5383
  Sziasztok!

    

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek!

 

Péter

 

Casreb:

Ha a többiek által említett károsanyag-kibocsátási probléma megoldható, akkor a méretei alapján nem lehet akadály a forgalomba helyezés.

Egy kéttengelyes autóbusz is kb. ilyen nehéz, ugyanilyen széles (vagy még szélesebb), és még rövidebb is.

Ha le tudod műszakiztatni, nem lehet probléma.

Viszont ha vízen is akarod használni, akkor oda külön műszaki kell!

casreb Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5382
Végre rájöttem! Hát nem gyönyörű?! Ha találok még képet, azt felrakom!
casreb Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5381

És most vajon miért nincs itt a kép.... Még sosem raktam fel kepeket, hogy kell?

Előzmény: casreb (5380)
casreb Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5380

Ő lenne az AV Corporation Dragoon [APC]

 Imádnivaló. Egy ilyennel mászkálni.... 116 km/h val is megy, majdnem 13 tonna; 5,9m hosszu; 2,8m magas; 2,5 m széles! Úszóképes. Remélem, még találok Róla képeket!

Előzmény: UPIUPI (5336)
UPIUPI Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5379

Üdv Mindenkinek!!

Boldog Új Évet Mindenkinek

http://img.tar.hu/upiupi/img/6231119.jpg

Bálint Attila Kristóf Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5378

Somua SM,az utolsó képen egy ARL-44.

 

 Itt találtam meg.

 

 

francia tankok
Előzmény: vonat35 (5376)
vonat35 Creative Commons License 2004.12.31 0 0 5377
Saját kútfő alatt a legalsó kép értendő.
Előzmény: vonat35 (5376)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!