Szerintetek mennyi az elfogadható olajfogyasztás egy 120.000 km-t futott, dinamikusan de nem agyonhajtott 1.1 es Fiat Uno motornál ? A zöldkártyánál nem óbégattak, a kipufogó is szép száraz, jól is megy... csak éppen úgy tűnik, hogy 5000 km en megevett 1.5 liter olajat. Lehet, hogy az olaj nem belevaló ? Sajna nemtom pontosan milyen, mert faterom a szomszédtól kapta, aki esküszik rá hogy jó cucc. Egyenesen a Volán telepről... nno mind1. Milyen olajat ajánlanátok bele ? Asszem a könyvében valami 15W40 van írva...
Előre is köszi.
A hiba valósszínűleg az üzemanyagszintmérőddel van, amit a tankban találsz meg. Ha néha működik, akkor kikopott a potmétered, és nem mindenütt érintkezik. Ha soha nem megy akkor, a kis finom rézsodrony, ami az úszórész csúszó érintkezőjén van, az tört el. Ha értessz valamennyire a kocsikhoz, akkor szedd ki a szintjelzőt a tankból és cseréld ki a kis vezetéket, ha nincs hozzá affinitásod, vidd el egy autóvillamosságishoz.
A következők miatt kérem szakik segítségét. Immár mindkét autónkban (Lada 2105 és Volvo 244) megállt az üzemanyagszintjelző műszer. A Volvoban megnéztem a műszerfalba menő kábel a helyén van. Hol keressem a hibát? Autóvillamosságiak foglalkoznak ezzel? Köszi előre is.
Van valakinek tapasztalata a VW 1,9 TDI motorjáról? szeretnék venni egy Audi 80-at, vagy passatot 1,9 TDI motorral olyan 1992-1994-es évjáratút. Mire érdemes odafigyelni a vásárlásnál!
Ja eszembe jutott még valami.Egy ismerősnek volt egyszer egy dáciaja , és az is ugyanezt csinálta.Szétszedte , és kiderült , hogy csak valami ami a vázhoz rögzítette lelazult.
Persze én nem halogatnám sokáig a javítást , mert elég ciki lehet ha kilencvennél a kezedben marad a kormány.
A kormányszerkezet az (általam) ismert esetek 100%-ában úgy van megoldva , hogy az elforduló részek siklócsapágyakban futnak.Ezek önkenő anyagúak , leginkább valamilyen bronz , de van még egy alkatrész amit tuti hogy cserélni kell ez pedig egy kardánkereszthez hasonló , ami azt a célt van hivatva szolgálni , hogy ne csak egyenesen futhasson a kormányrudazat , hanem szögben kicsik megtörni is tudjon , és így éri el a kormányművet.Persze ezt így elmondani egyszerű , de ehhez jöhet még egy csomó szirszar , amit esetleg meg kell bontani típustól függően (magasságállítás , esetleg ki-be lehet állítani)
Leginkább szemrevételezéssel. Esetleg előfordulhat, hogy a sérülés miatt elmászott a futóműgeometria - ez esetben kormányzási, egyenesfutási nehézségek, rendellenes gumikopás.
Szervusztok!
Hogyan lehet észrevenni ha sérült az egyik első lengőkar??? (Elsőkerekes a kocsi.)
Egy Fiat Puntórol van szó. Én nem vettem észre semit, de a szerelő most hívott, hogy ez van...
Hogyne lenne csapágy, kettő is van. Különben mi a nyavalyától forogna a kormánykerék tengelye, aka kormányrúd? Fix nem lehet ugye, mert akkor nem lehetne kormányozni, a levegőben meg úgy magától nem áll meg, az legfeljebb az indiai csodafakír kötele... :)
Hogy ennél a tipusnál épp golyóscsapágy vagy bronzpersely, azt nem tudom, de valamilyen csapágyazás mindenképpen van. A kormányoszlopban, a műanyag takarófrincfrancok alatt van egy acélcső, abban vannak a csapágyak.
A csere viszont mindenképp szivatós, a kormányzár/slusszkulcs/lopásnehezítés miatt kitekerhetetlen, csak fúrfaragással eltávolítható csavarokkal kell megküzdeni.
Nem tudom, hogy tudtok-e segíteni, de hátha. Egy 91-es VW passatom van és a kormánykerék föl-le irányban kotyog kb fél centit. Olyan mintha kikopott volna a csapágy de azt mondták nekem, hogy a kormánykeréknél nincs csapágy. Tudja valaki mi lehet, illetve hogyan lehet megszerkeszteni?
Aha, kosz Kulimasz, na emiatt kerdeztem pont, mert nem szeretnek mondjuk egy stab.palcaert "csak ugy" penzt kiadni, ha annak semmi koze az egesz bulihoz. a szakszervizek szeretik a tudatlan autost szivatni
a mostani kerdesem futomuvel kapcsolatos. arrol van szo, hogy az egyik elsokerekemnel a gumi belso felulete szepen le van ragva. az addig tiszta sor, hogy futomuvesnel ujra be kell allittatnom, de ami erdekelne, hogy szerintetek mi okozhatja ezt?
arra gyanakszok, hogy talan a szilentek engedtek kicsit el magukat (nem egy uj paripa), bar nem tudom, hogy akkor nem szimmetrikusan kellett volna-e a gumiknak kopni, tehat hogy a masik elso kerek belso feluleten is.
menetkozben zajt nem hallok.
akinek otlete van, megkoszonnem, ha beirna.
udv, AT
a tema megoldodott: kimerettem (nincs sajnos muszerem) a generatort, alapjaraton fogyasztok nelkul 14.07-et mutatott, utana nem lattam, mert nekem kellett nyomni a gazt, meg a villanyt kapcsolgatni :) de ez a szaki mar ertett hozza, ereztem, ahogy nekiallt.
a lenyeg: 3 cellam padlot fogott az aksiban (vmi szivokas-uszos muszerrel merte a vizet a cellakban), az ember azt mondta azert ment el a viz, mert cellazarlatnal ilyen elofordul.
aksi csere bejatszott, meg megusztam egy minimalis szervizkoltseggel. a generatorcsere tuti tobb lett volna.
A generátor váltóáramot termel úgy alapvetően, belül. A generátorházba van beépítve a diódahíd, ami egy háromfázisú, kétutas egyenirányító; tehát a generátorból már tényleg egyenáram jön ki, de ehhez kellenek a diódák is odabent.
A feszültségszabályzó pedig nevéhez híven a feszültséget szabályozza. Ez 14.4 volt fölé semmiképp se jó, ha megy - általában 14 volt körüli értéket állít be. Ez is a generátorba van építve, a szénkefetartóra rá, kiöntve műgyantával. Nem javítható-állítható, csak cserélni lehet. (Mellesleg a működéséhez szükséges gerjesztőáramot előállítandó van még három kicsi dióda is a nagyok mellé építve, szintén belül a generátorban. :)
no de akkor minek autóba dióda??? a generátor egyenáramot termel, az aksi egyenárammal megy! minek ide dioda ha nem feszt szabályozni? és itt most nem a grtez kötésről beszélek!
A dióda nen ugyanaz, mint a feszültségszabályzó. A dióda az áramot "egyengeti", úgy gondolom, hogy 2 utas 3 fázisú egyenirányító van rajta. A dióda a váltóáramból csinál egyenáramot (na azért enm ennyire egyszerű, de az áram-idő diagrammokat nem kezdem el magyarázni:-))
A fesz. szabályzó pedig az egyenáram nagyságát állítja be.
10.4-es Aro. 260-ért láttam hirdetni egész jó állapotút. Ha van a "nagyhazában" ismerősöd, aki átjár, igen olcsó az alkatrész.
És legalább nem elavult 2kerékhajtású.
:-)
robinmasters
nekem volt 1.1, de olyan állapotut nem kapsz 300-ért, ami meg van kímélve. Az meg tévhit, hogy olcsó a szervizelése. Csak, ha az eredti trabant cuccokhoz kell nyúlni akkor. Szal gondold meg. Ennyiért már autót is lehet kapni. :)
Autót vennék kb 2-300e között. Elvárások:
- négyütemű
- megbízható (már amennyire ebben az ártartományban ez elvárható)
- hiba esetén viszonylag olcsón javítható
- nem 5 autóból összehegesztett kétes eredetű csoda
Most úgy gondolom egy Trabant 1.1 talán beleillik ebbe a kategóriába. Ha valaki megosztaná velem efféle tapasztalatait, akkor hálás lennék.
Ha nem jó a fesz szabályzód, vagyis túl magas feszültséget enged az aksira, akkor túltölt, mint atom és "főzi" az akksit. Tehát kipárolog a víz belőle. Szerintem ez a probléma. Egy multiméterrel mérd meg magadnak üzem közben az akksi két pólusán afeszültséget, alapjáraton, fordulaton, felkapcsolt lámpával, lekapcsolttal és majd számolj be az eredményekről. Ha emlékezetem nem csal olyan 13,5-13,8 V körül kell lennie.