Elméletileg-gyakorlatilag nyilván 100%-ig igazuk van az előttem szóló nagytudású kollégáknak, én mégis azt mondom, rakjál rá egy gumit, próbáld ki, aztán használd úgy az idők végezetéig :) (legfeljebb nem fog működni, veszteni nem vesztess semmit). Az én gépemen biztosan a rugó volt a gyenge, a plussz húzóerővel teljesen jól funkcionál.
CsŐ!
ps. az írígység beszél belőlük, hogy nem náluk van a polcon 23. lenco :)
Köszönöm a soksok választ! rendben, a rugót nem baxtatom, de valaki már megtette előttem sztem, kicsit ilyen kukac formája van a 78as állásban. :) igazából majd későbbiekben gramofonlemezeket szeretnék digizni, meg a qualiton gyűjteményt - az már szrencsére 7inches 45ös kollekció. valami régi elektronyos gramofonhangszedőben gondolkodom, akár komplett karban is. felcsisszantást megpróbálom itthon, szerencsére van hozzá apparát. újragumiztatni hol lehet? itthon is megoldható? zsolt
Bigi gépének ugyan ez volt a baja, ki kellett cserélnem a idlert, de már csak egy maradt, és azt nem adom... Esetleg fel lehetne köszörülni, de nem házi barkáccsal, sem a sarki drehással!
....hogyis monta anno a mardel? Frászt, meg megint egy frászt!
Csúszás oka lehet:
A motort rögzítő csavarok nincsenek kieresztve (a motor nem rugózott állapotban van, hanem szállítási poziccióban a sasszihoz van szorítva.
Ha le van eresztve, és mégis csúszik, akkor az bizony az IDLER hibája: megkopott, kikeményedett...CSERE!
Láccólagos a megoldás a rugóerő növelése, a tányért ugyan meghajthatja, de szar a nyávogási értéke így, és rövid idő alatt az idler teljes elhasználódását okozza.
Hogy érthető legyen: a rugó csak arra van, hogy a kezdeti kontaktust létrehozza a tányér-idler-motortengely kapcsolatban, az érintkezéskor az idler mintegy beékelődik a tányés és a tengely közé biztosítva a slip,entes kapcsolatot, és az ékelődés miatt az idler forgási síkja is ideális pozicciót vesz fel, míg külső feszítés hatására ez nem teljesül.
Meg lehet kisérelni az idler frissítését, az kiszerelve megfelelő átmérőjü tengelyre szosítva egy drillel megpörgetni, és a gumiélt nagyon finom dörzspapírral egy kicsit megkoptatni ügyelve az eredeti élformára (lekerekített ék), ez ideig-óráig segíteni szokott, de az ujragumiztatás a megnyugtató megoldás ez ismervén az e területen lévő szolgáltatásokat 50-60 dollár körüli összeget jelent. Az én gyalucskám az elmúlt 36 év alatt már a második idlert "fogyasztja", 82-ben vettem két darabot majdnem annyiért, mint amennyibe az egész gyalu került.
lehet rosszul írtam le a problémát. tehát érezhetően csúszik a tányér. a fix részeken 16 33 45 78 van a probléma, néhe egy idő után beáll a sebesség, de a köztes sebik mennek rendesen. tányért alulról lepucoltam. fel kéne csisszantani picit?
Üdvözlet! Na éppen egy L75öst próbálok beüzemelni. a fordulat kevesebb mint kéne h legyen. ha nem tévedek a kúpos meghajtótengely és a tányér köztni gumikerék csúszik valamelyik felületen, és az ezt húzó rugót kéne rövidebbre csapnom hogy jobban feszüljön? a segítséget előre is köfönöm! supraphonból meg teslából mindent megszereltem már, de ettől kicsit tartok. :) üdv zsolt
A helyetekben nem dicsekednék a pontos számokkal, mondom ezt tudomásul véve, hogy pontosan a megfelelő topikban állítom ezt... :-DDDDDDD ...bár az is igaz, hogy Gabó csak porfogónak használja őket, így Ő nyugodtan számolgathat :-))