Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

barck Creative Commons License 2004.10.28 0 0 5455
(mivel nő :-P)

 

Mi volt ez a megjegyzés? Amúgy tényleg a barackból jött, de nem azért lett barck, mert elgépeltem. Ez így nekem sokkal jobban tetszik.

Egyébként az utószerelő biztosan nem olvassa ezt a fórumot! Ez TUTI! (A poén, hogy tényleg van bajusza!!!)

 

Ja! Levette az ékszíjat, és azt mondta, hogy a generátor csapágy ment tönkre. Azt kell vennem. Én már tényleg nem tudom. Ahány emberrel beszélek, annyi vélemény. Már kezdem unni.

Van a generátoron az a vmi, ami pörög, olyan mint egy tropeller. (Jobban nem tudom leírni) Az a csapágy? Na az nem pörög rendesen, beszorulhat. Azt mondta, ha az menet közben megáll, akkor nem lesz szervó meg stb. Mihamarabb le kell cserélni.

409 Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5454

"Azt állítja, hogy a vezérműszíjat nem lehet túlfeszíteni, mert vmi rugón van,..."

A Lanos mindhárom motorja automata feszítésű ( ua. mint Opel). Elvileg tulfeszíthető, de annyira, hogy "búgjon" biztosan nem. Ha hangot ad, akkor vagy a feszítő, vagy a vízpumpa a bűnös. 1,6-os motornál van vezetőgörgő is.

A főtengely biztosan nem görbül meg annyira, hogy az látható legyen. Ekkora deformálódás esetén beszorulna, nem forogna.

409



Előzmény: barck (5446)
Paco155 Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5453
Feltételeztem, hogy eredetileg ez akart a nickje lenni (mivel nő :-P)
Előzmény: kivi (5452)
kivi Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5452
Átkeresztelted? :-)
Előzmény: Paco155 (5451)
Paco155 Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5451
Ha nem csak a "címe" lenne autószerelő hanem a mentalitása is, akkor baracknak nem kellene hozzánk fordulnia. :)
Előzmény: emp (5450)
emp Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5450
lehet, hogy ő is olvassa a topicot, és most pödörgeti a bajuszát, azon gondolkodván, hogyan csesszen veled ki? :)
Előzmény: barck (5446)
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5449

 

barck

 

igazad van :-)

 

mi egyszer ugy voltunk hogy ha nem csinalta meg jol akkor visszavisszuk es csinlaja meg ujra... nahat az lett a vege hogy sokkal nagyobb galibat csinalt...

Előzmény: barck (5448)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5448
Köszönöm a segítséget! Most megyek az autószerelőhöz. Kíváncsi vagyok, mit mond! De az biztos, hogy most megyek hozzá utoljára!
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5447

ha a vezeermuszj ugyan olyan mint az asztrakon akkor tenyleg elvuileg nem lehet tul fesziteni, azaz megis, mert ugy kell csinalni hogy a rugos feszitogorgo van két lyuk(1 a fix reszen egy pedig a mozgo felen), addig kell a vizpumpa(vagy vmi mas) forgasaval "fesziteni" amig a ket lyuk egymas folott nem lesz

 

de ha szar a feszitogorgo akkor az is bughat, a tul feszes szij ciripelni szokott amennyire tudom(de majd a "nagyok" megmondjak - nekem minden bugas és "segitseg" nelkul sikerult lecserelnem eletem elso szijat... - kopogas 3x)

 

ha a vizpumpat is vezmuszij hajtja akkor azt is illik cserelni(bughat az is)

 

 

Előzmény: barck (5446)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5446
Még egy kérdés. Most beszéltem a szerelővel. Azt állítja, hogy a vezérműszíjat nem lehet túlfeszíteni, mert vmi rugón van, így az annyira tágul, amennyire annak ki kell tágulnia. Csak nincs kedve velem foglalkozni, vagy tényleg lehet-e ez? De ha lehet, akkor miért búg?
no_holy_shit Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5445

barck:

 

1, 14-ert ne vegyel exijtarcsat!!! a lanosban az a jo hogy nagyon sok minden olyan benne mint az opelekben(kadett - leven racer technologia, es pl. astraktol sem tul idegen)

 

2, meg kene allapitani, hogy üt-e vmi, ha igen akkor mi(fotengely exijtarcsa vagy generatorexijtarcsa), mertnekem meg nem derult ki ut-e vagy csaj 1xüen nem fut sikban. Ha a fotenygely exijtarcsa ut akkor az is lehet(ha nagyon töketlen a szerelo), hogy azert üt mert rosszul van felrakva, pl. nalam egy butyok van a tarcsan ami a helyzetet hatarozza meg, ha rosszul rakja fel az ember akkor elegge el fog allni a tarcsa a butyok miatt es durvan uttni fog

 

3, en nem vennek uj generatort ha a regi mukodik, max egy bontott tarcsat ra vagy ami rajta van az ala pakolnek hezagolo alateteket

 

4, vezermuszij nem (olcso) jatek :-)) draga ha elszakad, alkatresztol(bontott, uj, bontobol vagy kez alatt), lehuzastol es muhelytol fuggoen 50(bontott hfej, haver vagy sajat szerelessel)-250eFT(lehuzassal)

 

5. tarcsa ilyen ertelemben max berezonalni tudna, de azt meg nem tud mert eleg merev

Előzmény: barck (5440)
kacagógerle Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5444

Hacsak nem volt már újkorában görbe.:)))Bár ilyenről még a mesékben sem hallottam,de érhetik az embert meglepetések.
Arra gondoltam,hogy nem merőlegesen van a főtengely vége,ahová felfogatjuk az ékszíjtárcsát,a főtengelyre.Ezt viszont látni kéne,hogy üt-e,mert ez is hazavágja az ékszíjat egyből.Találkoztam már furcsa dolgokkal,de ilyennel még nem.De szvsz nincs kizárva ez sem,ugyhogy meg kell nézni/mérni mindent tüzetesen.
Előzmény: Trebitsch (5443)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5443

Lehet hogy rosszul emléxem, de úgy rémlik hogy kúpos a generátor tengelye a Lanosban. Azt meg nem egyszerű alátétezni...

Ha rosszul emléxem, mer mégse kúpos, és ráadásul távolítani kell a tárcsát a generátortól akkor perszehogy. :)

Dévú nemdévú: azér egy főtengely nehogymár elgörbüljön... :)

Előzmény: kacagógerle (5442)
kacagógerle Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5442

Szvsz nem kell oda másik generátor,mert alátétekkel egyvonalba lehet hozni.És nem gány megoldás ez,így is megbízhatóan mükszik a generátor.

1.lépés:egyvonalba hozni az ékszíjtárcsákat.
2.a vezérműszíjat megfelelően megfeszíteni.

Ha ezekután is búg,akkor kell továbbmenni a feszítőcsapágyhoz,vízpumpához,vezérműtengelycsapágyhoz.

Én kizártnak tartom,hogy a főtengellyel legyen valami,de ki tudja,Daewooéknál lehetnek furcsa dolgok.:)))))
Előzmény: barck (5441)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5441
Azt már tényleg nem tudom, hogy mit hajt még a vezérműszíj!
Előzmény: G-fourty (5439)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5440

Lehet, hogy nem jó embereket kérdezek, de most azt mondta nekem az egyik kollégám, hogy nem is kell vennem új generátort (valószínű egy nissan-é van benne), mert elég egy kis köszörülés vagy egy alátét neki és ha pontosak vagyunk már jó is. Szerintem ez elég gány munka. Nem?

Ja. Ez egy "98-as daewoo lanos.

G-fourty Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5439
Aha. Akkor még lehet vezérműszíj feszítőgörgő. Mit hajt még a vezműszíj?
Előzmény: barck (5437)
G-fourty Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5438
Ja, vedd le az ékszíjat és indítsd be úgy. Ha búg akkor nem az ékszíjjal hajtott dolgoktól van. Ha nem, akkor lehet kezdeni gondolkodni. Lehet, hogy a generátorod búg pl nem? milyen motorról van szó? Mikori autó?
Előzmény: barck (5435)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5437
Tuti, hogy a vezérműszíj, mivel a másikat levették és akkor is búgott. Amúgy amikor levettük az ékszíjtárcsát alatta volt egy kis alátét. Tolómérővel is nézegettük és rájöttünk, hogy az egy házi gyártású. Nem is igazán hozzá való, mert az az elég vastag csavar ami ezen megy át és erre fogódik maga a tárcsa mocoroghat benne, mivel a lyuk átmérője kb 2 mm-rel nagyobb volt mit a csavar átmérője. De ezt megoldottuk, mivel csináltattunk bele való alátétet esztergájossal.
Előzmény: Trebitsch (5436)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5436

Az éxíjkérdés viszonylag egyszerű: ki kell cserélni a generátort belevalóra.

 

Azt viszont honnan tudod, hogy a vezérműszíj szól, és nem az éxíj hangját hallod? Egészen biztosra ezt csak akkor lehet mondani, ha az éxíjat leveszi az ember, és még mindig szól. Pláne így, hogy nincsenek síkban a tárcsák...

Előzmény: barck (5435)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5435
Szóval kezdem az elejéről. Az autó nyüszög és kopik az ékszíj. Arra már rájöttünk, hogy nem belevaló a generátor, így az ékszíj nem síkban fut. A vezérműszíj témát csak ma dobtam fel. Én nem tudtam, hogy miért "BÚG" az autó. Akkor mondták, hogy a vezérműszíj (azt is most cseréltük a hétvégén) lett túl feszesre húzva, de azt a tanult szerelőnek tudnia kell, hogy milyen feszesre kell meghúzni. De csak nem tudja, ha feszesre húzta. Már a szerelőhöz sem merek vele elmenni, mert mi van ha tényleg elszakad közben. Elég hangosan búg. És minél több gázt kap annál intenzívebben.
Előzmény: Trebitsch (5434)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5434

Na. És ennek a szíjnak az egyik tárcsája üt?

Előzmény: barck (5433)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5433
Igen-igen. Akkor csak jól gondolom. Van rajta vagy 5-6 (valószínűleg) ék alakú borda hosszában.
Előzmény: Trebitsch (5431)
G-fourty Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5432

A vezérműszíj elszakadása elég súlyos következményekkel jár. A másikat úgy hívják, hogy poly-V, vagy multi-V szíj. Az ékszíj továbbfejlesztett változata. Ugyanarra való egyébként mint régen az ékszíj. A keresztmetszete sok kis V alak összekötve.

Ha  poly-V tárcsád üt, az sem jó bár attól függ mennyire. Viszont ha a vezérműszíjtárcsa, az elég szarul hangzik.

Előzmény: barck (5430)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5431

Amúgy az ékszíj nekem bordázott és nem ék alakú (ami a tárcsán és a generátoron van). Vagy megint nem jó helyen járok?

 

Az a hosszbordás ékszíj, külföldiül multi-v szíj. Nem egy nagy ék a keresztmetszete, hanem több kicsi egymás mellett. De attól még ékszíj. A vezérműszíj viszont keresztben fogazott, nem hosszában bordás, és pont úgy működik, mint a biciklin a lánc: biztosan nem csúszik meg. :)

Előzmény: barck (5430)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5430
Na jó, nem vagyok én olyan sérülékeny. Szóval tuti, hogy a vezérműszíjról van szó.  Szóval, ha az elszakad, akkor a motornak annyi? Ez elég baj. Gondolom minél előbb vissza kell mennem a szerelőhöz. Gondolom nem gondolta, hogy utána érdeklődöm. Elég jól kiszúrt velem! Amúgy az ékszíj nekem bordázott és nem ék alakú (ami a tárcsán és a generátoron van). Vagy megint nem jó helyen járok?
Előzmény: G-fourty (5428)
Trebitsch Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5429

Honnan tudom megállapítani, hogy a generátor bele való-e?

 

A generátor típusszáma alapján lehet beazonosítani, szervizkönyv vagy Autodata CD segedelmével.

 

 

 

Mi van, ha ez után még mindig nem igazi az az ékszíjtárcsa. Akkor már tényleg csak a főtengely marad?

 

Akkor igen, de azért az szinte elképzelhetetlenül ritka eset. A főtengely törni tud, görbülni meg nem igazán.

Keress egy szerelőt, akiben megbízol... Mert ha jól sejtem, a mostaniban nem annyira.

Előzmény: barck (5423)
G-fourty Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5428
Jajj hagyjá má békén a hülyeségeiddel. Elöször is honnan tudtam volna, hogy csaj vagy? Másodszor is semmiféle becsmérlés nem volt, ezt max te képzelted be magadnak, még mielőtt bármi történt volna. Ha meg akarsz bántódni mert neked úgy jobb, akkor egészségedre. Részemről nem volt ilyen szándék (mivel azt sem tudom hogy ki vagy és nem volt idöm visszaolvasni). Csak próbáltam segíteni. A vezérműszíj egy lapos szíj mindig. Ha elszakad akkor a motornak annyi. Az ékszíj a generátort hajta meg pl a vízpumpát, esetleg a légkondi kompresszort. A keresztmetszete ék alakú. Ha elszakad nincs semmi komoly baj. Ezért kérdeztem.
Előzmény: barck (5427)
barck Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5427
Drága, ha beleolvastál volna a tegnapi fórumba rájöttél volna, hogy nem igazán értek ezekhez a dolgokhoz, mivel egy 25 éves titkárnővel fórumozol. Felőlem az a vezérmű ékszíj lehet, hogy vezérműszíj. Elnézést, de ez nem az én szakmám. Azért jöttem erre a fórumra, hogy megkérdezzem más emberek véleményét is, de te (ha jól látom) csak azért jöttél, hogy mások nem tudását becsméreld. Ha nem így van elnézést, és köszönöttel veszem a te véleményed is.
Előzmény: G-fourty (5426)
G-fourty Creative Commons License 2004.10.27 0 0 5426
Kizártnak tartom, hogy a főtengelyed üssön. Ha üt, akkor az az autó egy kalap szar. A tárcsa általában egy préselt lemezből készült bóvli, az simán üthet. Rá kéne próbálni egy másik tárcsát pl. Az, hogy alapjáraton átveszi a motor rezgését, eléggé értelmezhetetlen kijelentés. Az egész blokk cuzammen átveszi a "motor" rezgését, mivel ez maga a motor, beleértve a főtengelyt ékszíjtárcsástul. Az újabbakon van egy torziós csillapítás a tárcsán (ez már öntvény), hogy kevésbé vegye át a rezgést, de ez torziósan csillapít, és az excentricitáshoz semmi köze. Vedd le a tárcsát, és fordítsd el egy lyukosztással és tedd vissza, aztán nézd meg változott-e a helyzet. Az is lehet, hogy valami kosz van alatta.
Előzmény: barck (5422)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!