Ha tekerem a kormányt nekem is nyikorog, de álló helyzetben is. Én is a toronycsapágyra gyanakszom, mert gömbfej szerintem nem ad ilyen hangot. Szerintetek ?
Ez az alapjaratszabalyzo nem jo hir nekem, mert nekem ugyanilyen bajom volt.Vettem egy bontottat , mert nem tudta, hogy javithato...
Az en feltengelyem is kopog ha eltekerem a kormanyt.Neah menet kozben is lehet hallani, csak nem kopogast, hanem nyikorgast.
Lehet a tornycsapagy lesz a hibas, mert a feltengely fel van ujitva.
A pillangó szelep előtt ahol a szelepfedélről jövő cső becsatlakozik a szívócsőbe onnan indul egy gumicső , ami egy hengeres aluminiumszerkentyűbe megy. A szerkentyűből egy rövid darabka megy vissza a pillangószelep mögé valahova a fémtestbe vissza. Valamint megy rá egy álltalában 2 pólusú csatlakozó. A felvezetett kartergáztól eltrutymósodik az alapjáratállító , ami nem más mint ez a hengeres vacak. Szedd ki dugd be az egyik nyílást parafadugóval, a másikba önts benzin/petróleum/mosóbenzin...bármelyik jó. (én hígítót használtam de az necces !!!)
Addig áztasd amíg tisztán nem folyik ki az oldószer. Majd a két csövön belesve ha még látsz lerakódást benzines fülpucolóval vakard le. A végén egy kis WD40 - et fröcskölj a mozgó részekre , tedd vissza s valószínűleg jó lesz az alapjáratod.
Hi,
Ha csontra kitekered a kormányt és döccen az autó v. koppanó hangot hallasz, az könnyen lehet toronycsapágy. Nekem ugyanez a probléma volt a kocsimmal, és a csere után a jelenség teljesen elmúlt. Egyébként ha a toronycsapágy nem jó, azt menet közben is kell hallanod, amikor viszonylag sima úton kopogó hangot hallasz elölről.
üdv
Nickkel
C20NE,
A motorszámom PM051240, és ahogy írtad Bosch Motronic befecskendező van benne. Legalábbis nagy valószínűséggel. Ha lehet írd körül merrefele találom azt a kis motort.. Nagyon köszönöm.
Thanx
Nickkel
Azért evvel a csukló témával óvatosan, a külső kerül 10-20e közötti összegbe, de nekem pechemre a belső ment szét, ami sajna 55e volt. Javítani nem lehetett, teljesen atomjaira esett szét.
Kopogás még lehet gömbfej is esetleg, szerintem. Érzésem szerint ha a toronycsapágy tropa akkor még nem kopog kitekert kormánynál a cucc, max. leszakad az ember keze tekerés közben ha nem szervós.
Nemrég vettem egy elég jó állapotban lévő NagyPolszkit. Most már csak egy gondos doktorbácsi kéne neki, akihez vihetem, ha véres a torka. Tudtok ilyet Bp-en, aki nem nagyon drága, megbízható, és foglalkozik ezzel a nem túl gyakori típussal?
Segítségre lenne szükségem. Nem rég vettem egy 96-os Opel Astrát ( 1.6 16V ). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.
Eddig semmi érdekes nincs a történetben, csak én naívan elvittem a járművet a legközelebbi Opel márkaszervízbe ezzel a tünettel. Először valami EGR(?) szelepet tisztítottak, majd kicseréltették velem a lambda-szondát. Ezel után természetesen továbbra is bejelez a lámpa. A számítógép szerint továbbra is az EGR szeleppel van valami gond. Azóta két hetet(!) dolgoztak rajta a fiúk a márkaszervízben ( 3 EGR szelep csere, kábeláthidalások, mindenféle tisztítás, központi vezérlőegységű(!) csere ), de nem bírták behatárolni a problémát. Azt sem tudják megmondani, hogy tényleg rossz valami, vagy csak a mérőrendszerben van valami hiba.
Ha esetleg van valami ötletetek, kérem, ne titkoljátok el!
Kösz az infót. Körül tudnád írni, hogy nagyjából hol találom azt a motort? Magában az injektorban elképzelhetetlen szennyeződés?
Kösz a segítséget:)
Nickkel
Nekem egy Nissan Bluebird csinálta ugyanezt. A gyári féltengely darabja 130 000 Ft (duna interservice) és kb 30 000 Ft -ból szereléssel együtt megvolt a felújítás.
Attúl függ, milyen a befecskendező. Az Audiba Bosch Motronic lehet. Az alapjáratot egy motor állítja, ami a folytószelep megkerülésével levegőt ad a motornak. Ha ez beragad az általad leírt jelenséget tapasztalod. Szedd ki és valami benzin vagy más oldószerrel mosd ki.
Lenne egy kérdésem: Audi 80-as, 89-es évjárat, 1.8-as injektoros. Hidegben amikor sebességet váltok, 2000-2500-ról visszaesik a fordulat 500-600-ra. Emiatt induláskor rángat az autó. Másik jelenség: Ötösben nagyobb sebességnél, ha kirakom üresbe az autót 500-1000 méteren belül lefullad. Mitől lehet ez? Injektor hiba? Ha igen kell-e cserélni az egészet, vagy lehet-e javítani? Tudtok-e megbízható injektor szerelőt, aki nem csak a pénzt akarja legombolni rólam? Vagy esetleg volt-e valakinek hasonló tapasztalata az autóján, és mi volt a hiba?
Előre is köszönöm ..
Nickkel
Egy csukló korrekt felújítása 7 és 10 ezer között szokott lenni. Bizonyos autóknál nem is éri meg felújíttatni, mert pl. a VW csuklója GLO gyártmányban olyan 11 ezer. Ez nem is a lgegagyibb, elvileg gyári beszállító. Lehet olcsóbbat is kapni. A 11K-ban benne van a gumiharang, a zsír, a két bilincs a gömbfej csavarja és a tengelyanya is. Amit felújításkor külön kellene megvenni, kb. egy ezresért.
A Nissan árait nem tudom, az valszeg húzósabb, inkább megéri felújíttatni. Főleg, ha a csuklót nem lehet leszedni a féltengelyről. Gumiharang és egyebek mindenképpen cserére javasolt. Nehogy két hét múlva a szakadt gumiharang miatt kelljen szétszedni az autót ugyanott. Mocskos egy munka, jobb egy kosszal elintézni.
Mindenképpen célszerű egyszerre mind a két oldalt megcsinálni.
Mint tcaoe írta, lehet toronycsapágy is, bár nem hiszem. Ha a csapágy rossz, és lehet külön kapni, akkor ez 1-2 ezerből megúszható. De inkább a csapágyat tartó gumi szokott meghalni, a csapággyal együtt, az drágább dolog, azt többnyire a csapággyal együtt lehet kapni. Európai autóknál 5-6 ezer körül.
Az. Cserelni, vagy felujitani lehet. Ha lehet csak a csuklot cserelni, akkor nem olyan sok. Bar a nissannal nem tudom. De lehet meg toronycsapagy is, ami sokkal olcsobb.
Kitekert kormánnyal történő induláskor kopogó hang hallatszik az autó elejéről.
Elsőkerék-meghajtású Nissan Cherry-ről van szó.
Mi lehet a hiba? Féltengely-csukló? Vagy micsoda?
Mennyibe kerül ennek a javítása? Kábé?
Help
'90-es 3.8 V6 Ford Thunderbird.
Az a kevés amerikaiautó-szervíz nagyot akar kaszálni (tisztelet a kivételnek), ezért keresek olyan szervízt ahol ezt a típust is elvállalják. (kellett nekem amerikai!)
SOS probléma: Jelez az ABS visszajelzô (komputer megnézve - jó), olajcseppek a fékpedálon (tômítés?), a fékpedál meg olyan kemény lett, hogy kisebb edzés megfogni az autót. A fôfékhenger együtt van az ABS-szel. 1szóval olyan kell, aki megcsinálja ezt, nekem.
Segitseget szeretnek kerni valakitol ..
A kinom a kovetkezo, szuksegem lenne kb. 2 deci
festekre kofelverodesek kijavitasara. Tud e valaki
ajanlani valami muhelyt ahol szamitogepes szinkeveressel foglalkoznak es ilyen mennyiseget kikevernek ? A IV.ker elonyben.
Van egy 82-es Golf I L-em, melyben hivatalosan 1.5 motor volt, de a multban ki lett cserelve egy 1.6-ra. Ebbol kovetkezoen gond van a muszakival. No nem az eredetvizsgalat baj, hanem az, hogy tipusengedely kellene hozza, ami allitolag igen huzos osszeg. Tud valaki okos es olcso megoldast? A megoldas esetleg megegy motorcsere lenne vissza 1.5-re? Az igen maceras... Emellett a valtot le szeretnem cserelni 5 sebessegesre. Javaslatok?
Tegnap hoztam vissza a kocsimat a szervízből (83-as VW Polo 1.0, benzines, mechanikus gyújtás) ahova néhány apróság (?) miatt adtam le. Többek között azért, mert észrevettem hogy a benzinpumpa alja olajos és az 1. henger gyertyájának környékére is jutott belőle. A szervizben kicserélték az AC pumpát egy bontottra, de ez is ugyanúgy engedi magából az olajat. Lehet hogy nem a pumpát kellett volna cserélni? Okozhatja ezt a folyást más?
Ja ha ez számít valamit, az olajszint a nívópálca szerint a min. és max. jelzés között pont félig van.
Előre is kösz az ötleteket.
Haho, sorstarsak! Tudna valaki ajanlani nekem Pecsett egy _korrekt_ (nem becsapos) autoszerelot (nem tul fiatal cocialista autohoz)? Tudom, nehez ugy...
írtad: " Egy nagy kérdés!
Tipushiba: Ford Sierra EFI injektor vezérlő teljesen meghülyül alapjáraton. Melyik jeladó lehet szar? Esetleg a központi vezérlő?
Ha esetleg van ebben egy szaki a címet megköszönném! (Dunakeszin jártam ott ajánlottak egy szervizt, elkértek 7500,-FT,-ot és ugyanolyan hibával visszakaptam)
Ha valami ötlet van megköszönném! "
válaszom: Egyik kollegámnak pont ilyen volt Sierrán, elmesélem. Melegebb időben(vagy erősebb hajtás után) előfordul, hogy az EFI központi vezérlője "elfelejti" az alapjáratot. Az alapjárat potit ilyenkor hiába tekergeti az ember, mivel az állításhoz kompjuterrel engedélyezni kell az EFI beállítást ! Ezután az ember beállítja az alapjáratot, majdpedig a kompjuterrel tiltja az állítást, ill. menti a beállított értéket. Gyakorlott Ford műhely egy Laptop segítségével 5 perc alatt belövi .
Meg lehet bízni szerintetek egy angol gyártmányú utángyártott oxigén szenzorban? A gyári 45 ezerbe kerül, az utángyártott 16ezerbe. Én az utángyártottra szavaztam volna de egy ismerős azt mondta, hogy maximum fél évet fog kibírni. Ti mit mondotok?
Ja, az angol utángyártott Quinton-Hazel a Jaguar gyári beszállítója (de nem biztos, hogy az O2 szenzort is ők szállítják.)
Harvester
Köszi a tanácsokat, ha lesz egy szabad hetem bisztosan elszórakozok vele egy kicsit. Sajna úgy telizsúfolják a franciák a motorházat és minden egyéb helyet az autóban, hogy lehetetlenség normálisan akármihez hozzáférni. Márcsak egy kérdésem volna, hol lehet hozzájutni egy normális leíráshoz ehhez a típushoz? (405 GRDT '92).