"Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon."
Nem feltétlen keveredik, attól függ, hol ég át a tömítés. Neked valszeg az égéstér felé lyukadt ki...
Nekünk a targonca csinál egy ideje olyat, hogy mész vele, egy darabig semmi gond, aztán egyszer csak elkezdi észnélkül kinyomni a vizet. Motor le, kihűl, megint jó egy darabig.
:-(
Ne is cseréltesd első lépésben, nem ezért írtam. Csak jó ha tudod, hogy ez is lehet a gáz.
Jelen esetben azért vagyok egy kicsit szkeptikus a "folyik de elpárolog" jelenséggel, mert annak (gőz formájában) látható jelei szoktak lenni. Persze ha csak nagyon pici a folyás...- szóval néha elég nagy szívás lehet egy ilyen hiba megtalálása...:-(
Most beszéltem egy szerelő ismerősömmel. Ő sem tudott hirtelen mit mondani. Szerinte az is lehet, hogy csak menet közben szivárog valahol (pl. a vízpumpánál), és mivel meleg, el is párolog azonnal, ezért nincs látható jele sehol sem. A hengerfej tömítést meg nem akarom feleslegesen kicseréltetni, mivel elég sokba kerül a munkadíja. Hát, nem lettem okosabb, hogy mitévő legyek. :-)
Amíg "el nem durvult a helyzet", addig semmi más jele nem volt, csak fogyott a víz. Az "eldurvulás" pedig az volt, hogy elkezdte okádni hátul a vizet, valamint bugyborékolt a kiegyenlítő tartály. Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon.
Annak, hogy elszáll a hengerfejtömítés, fokozatai vannak. Amiről Te beszéltél, az már az utolsó stádium. De lehetnek egész apró átégések a tömítésen, ami pont olyan tünetekkel jár, mint amit leírtál. Magyarul: nincs más tünete, csak hogy fogy a víz. Nekem volt ilyen a Tipomon, több mint egy évig jártam vele úgy, hogy sejtelmem sem volt, hogy hengerfejes. Csak enyhén fogyasztotta a vizet (kb.havi 1/2 liter). Nem volt habos az olaj, nem okádta hátul a vízgőzt, nem volt teljesítményromlás. Aztán egyszer eldurvult a helyzet és ki kellett cserélni a tömítést. Onnantól kezdve egy deci vizet nem fogyasztott, tehát egyértelművé vált, hogy régóta ez volt a bibi.
Reggel, beindítás előtt feltöltöm a maximumig. Megyek vele napközben, aztán másnap reggel megint a minimumon áll a vízszint. Ez egy végtelen játék. :-))
Én hallottam csúnyákat ezekről a hűtőtömítőkről, amikor totál eltömítette az egészet.:-( Kérdés, igaz-e, én nem teszek bele ilyesmit. Nem tudom, melyik tett ilyet, de óvatosan velük!
Nem megy a motorba, nem is szokott túlmelegedni. Már történt ilyen a régi Hondámon, szegény úgy okádta a gőzt hátul, mint egy gőzmozdony. Ott aztán habos volt az olaj is. Arra is gondolok, hogy esetleg egy hajszálrepedés van pl. a hűtőn, amin felmelegedve, nyomás alatt gőzként távozik el a hűtővíz, viszont ennek sincs semmi látható jele, pedig mostanában hűvös van, a lehelettem is látszik, csak a szivárgás nem. :-)
Azt sem tudom ezekkel a hűtőtömítő folyadékokkal kapcsolatban, hogy ezt elég egyszer beleönteni a hűtővízbe, és ezután tömítve marad minden, vagy a hűtőfolyadék teljes cseréje után megint meg kell ismételni a "kezelést". Ezt sajna nem írják rá.
Olajta nézted? Nem habos, nem vizes? Olajsapka környékén fehér foltok? Ha igen, akkor a víz megy be a motorba és ott ég el. Vagyis elszállt a hengerfejtömítésed. Túlmelegedni nem szokott? Szerintem nézesd meg szerelővel, mert később rosszabb lehet.
1. Rendszeresen (egy-két naponta) után kell töltenem a hűtőfolyadékot, mert eltűnik pár deci. Nem tudom, hogy hova, mert sehol sem folyik (legalábbis kívülre és belülre nem). Hová tűnhet el? Gondoltam arra, mivel nemrég lett a termosztát kicserélve, ezáltal a víz kicsit leengedve, hogy talán még mindig valahol levegő van a rendszerben, és oda kell ez a plusz mennyiség. De hogy már hetek óta így legyen, ez nem valószínű. Mi lehet a megoldás? Hűtőtömítő folyadék? Bár azzal már megjártam egyszer, mert felhabosodott miatta a hűtővíz. Vagy inkább szervíz?
2. Magas fordulaton (kb. 3000-3500 körül, de csak "sebességben") rángatózik a járgány gyorsításnál. Ha üresben pörgetem fel ennyire, akkor megy akadálytalanul a motor, csak terhelésnél jön elő ez a rángatózás. Pár napja volt olyan, amikor 3-4°C volt reggel, hogy egy henger nem indult el, csak kb. 10 másodperccel később, mint a többi. Talán valamelyik gyertya lenne a húnyó?
Remélem hosszantartó hatása lesz a gyógykezelésnek...Ez a lábadra és a tárcsára egyaránt vonatkozik!:-)
És vezetsz már, vagy még mindig álldogál a verda a vadiúj olajjal?
Lábad hogy van?
A gumibak jó ötlet, megnézem őket, bár én inkább a kuplungra gyanakszom a következők miatt:
(Szerencsére nem az én autóm, hanem egy kolléganőmé.)
Tegnap kipróbáltam, rángatott elég rendesen. Gondoltam - ha már úgy is kuplungcsere lesz - megkínzom egy kicsit a tárcsát. Felpörgettem a fordulatot úgy 4500-ra, majd hirtelen fel a kuplungpedál. Csúszást abszolút nem éreztem. Aztán ismét próbáltam normálisan indulni és láss csodát - lényegesen javult a helyzet, alig rángatott. Még egyszer eljátszottam ezt felpörgetős, hirtelen felengedős dolgot és utána mintha teljesen megjavult volna, semmi rángatás.
Ezért is kérdeztem, hogy mi okozhatja konkrétan a rángatást. Gondolom a szerkezet nem gyógyulhat meg egy ilyen akciótól, de esetleg a tárcsa enyhe megégetésétől elképzelhető, hogy megszűnik a rángatás?
Lehet akármelyik, de a tárcsa gyakoribb. El szoktak törni benne a csillapítórugók, illetve lemorzsolóni a gumik, ha olyan.
De lehet szakadt motor/váltó tartó gumibak is, érdemes először azokat megkukkolni.
!érdekődöm hogy van-é 5letetek a következő darabok beszerzésére
(de ha van valakinek otthon néhány elfekvőbe azért is szivesen beugrok:-)
egyszer twingo '97 utasoldali lufi!
másodszor laguna '99 hűtőrács (alsórész lenne fontosabb) !!!akár törött hiányos is érdekel!!! ilyen ni:
komlyan befürödtem, mert vagy nincs ilyen vagy annyiba kerül hogy kiszáradok ha hallom. remélem ti tudtok olyat amit én nem ....
előre is nagyon köszi (és várom a csodát:)) by os
hali!
a Ford topicban meg föl lettem világosítva, hogy csonkállványnak hívják azt, amit a mester cseréltetni akar. tudja valaki, hogy hol lehetne árak után érdeklődni?
Eeegen... Kezdetben nekem is minden rózsaszin volt, aztán (a kötelező cseréken kívül) jött egy hűtőventillátor és egy biztosítéktábla csere. Most jönnek majd lengéscsillapítók (lehet hogy csak felújíttatom) és a szélvédő.
hali! talán az első. biztosan nem féltengely. majd rákérdezek náluk, még amúgy is lesz velük dolgom. sajna a Cromax listáján sem találtam meg a cuccot. az a szar, hogy idáig baromi szép volt minden, majd az első magyar szervizlátogatás után, már segítségért kell kiáltoznom. különben 100K-ért cseréltettem mindenféle elhasználódó szirt-szart benne, és reméltem, hogy a nehezén túl vagyok.
nagyon fontos lenne. tudja valaki, hogy mi a pontos neve annak az alkatrésznek, amire a féktárcsa, ill. az egész fékberendezés rögzítve van elöl a Mondeonál? mennyiért lehet szerezni, és bontottat is be illik-e építeni. féktárcsa csere után derült ki a frissen vásárolt, használt, '96-os kocsimnál, hogy gáz van ezzel az elemmel. szaki szerint 48K az új ára. csak hogy 100 rúgót már otthagytam a "kötelező" dolgokra, 40k a váltózár, és még kb 40k az átírás, meg az eredetvizsgálat. valamilyen csonk néven tisztelték a műhelyben. reményeim szerint, ha ez a dolog megoldódna, lenne egy igazán jó állapotú vas a birtokomban, csakhogy pillanatnyilag nagyon megrázott a várható költség.
Köszönet! Most már legalább biztos vagyok benne, hogy jó volt a sejtésem a beállítással kapcsolatban.
A szaki ma reggel annyit tett a szerkezettel, hogy az adagolót felfogató csavart fellazítva, kicsit fordított rajta (kb 1 mm-nyit), abba az állásba, ahol a gyári állapot eredeti festékpöttyös megjelölése mutatja magát. Most jónak hallom, de igazából akkor leszek megnyugodva teljesen, ha találok olyan műhelyt, ahol ezt műszerrel elvégzik.
A felpörgés biztosan nem a bowden miatt volt, mert ez kifigyeltem éppen a leírt módszerrel. Bár most lekopogom gyorsan, mintha ma egyáltalán nem jelentkezett volna ez a probléma sem... Majd meglássuk.