Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

atompyka Creative Commons License 2002.10.25 0 0 749
"Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon."
Nem feltétlen keveredik, attól függ, hol ég át a tömítés. Neked valszeg az égéstér felé lyukadt ki...

Nekünk a targonca csinál egy ideje olyat, hogy mész vele, egy darabig semmi gond, aztán egyszer csak elkezdi észnélkül kinyomni a vizet. Motor le, kihűl, megint jó egy darabig.
:-(

Üdv!
ATom

Előzmény: Kulimász (745)
Zolcsa Creative Commons License 2002.10.25 0 0 748
Hát, azért köszi szépen az ötleteket!
Előzmény: Kulimász (747)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.25 0 0 747
Ne is cseréltesd első lépésben, nem ezért írtam. Csak jó ha tudod, hogy ez is lehet a gáz.
Jelen esetben azért vagyok egy kicsit szkeptikus a "folyik de elpárolog" jelenséggel, mert annak (gőz formájában) látható jelei szoktak lenni. Persze ha csak nagyon pici a folyás...- szóval néha elég nagy szívás lehet egy ilyen hiba megtalálása...:-(
Előzmény: Zolcsa (746)
Zolcsa Creative Commons License 2002.10.25 0 0 746
Most beszéltem egy szerelő ismerősömmel. Ő sem tudott hirtelen mit mondani. Szerinte az is lehet, hogy csak menet közben szivárog valahol (pl. a vízpumpánál), és mivel meleg, el is párolog azonnal, ezért nincs látható jele sehol sem. A hengerfej tömítést meg nem akarom feleslegesen kicseréltetni, mivel elég sokba kerül a munkadíja. Hát, nem lettem okosabb, hogy mitévő legyek. :-)
Előzmény: Kulimász (745)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.25 0 0 745
Amíg "el nem durvult a helyzet", addig semmi más jele nem volt, csak fogyott a víz. Az "eldurvulás" pedig az volt, hogy elkezdte okádni hátul a vizet, valamint bugyborékolt a kiegyenlítő tartály. Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon.
Előzmény: Zolcsa (744)
Zolcsa Creative Commons License 2002.10.25 0 0 744
Szia!

Mit értesz az alatt, hogy eldurvult a helyzet? És semmi jele nem volt az olajban sem, hogy valami nem stimmel?

Üdv, Zolcsa

Előzmény: Kulimász (743)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.25 0 0 743
Zolcsa!

Annak, hogy elszáll a hengerfejtömítés, fokozatai vannak. Amiről Te beszéltél, az már az utolsó stádium. De lehetnek egész apró átégések a tömítésen, ami pont olyan tünetekkel jár, mint amit leírtál. Magyarul: nincs más tünete, csak hogy fogy a víz. Nekem volt ilyen a Tipomon, több mint egy évig jártam vele úgy, hogy sejtelmem sem volt, hogy hengerfejes. Csak enyhén fogyasztotta a vizet (kb.havi 1/2 liter). Nem volt habos az olaj, nem okádta hátul a vízgőzt, nem volt teljesítményromlás. Aztán egyszer eldurvult a helyzet és ki kellett cserélni a tömítést. Onnantól kezdve egy deci vizet nem fogyasztott, tehát egyértelművé vált, hogy régóta ez volt a bibi.

Zolcsa Creative Commons License 2002.10.25 0 0 742
Reggel, beindítás előtt feltöltöm a maximumig. Megyek vele napközben, aztán másnap reggel megint a minimumon áll a vízszint. Ez egy végtelen játék. :-))
Előzmény: kivi (741)
kivi Creative Commons License 2002.10.25 0 0 741
Már bocsi (a feltételezésért :-) de nem lehet hogy néha meleg, néha hideg motornál nézed? És emiatt változik a vízszint?
Előzmény: Zolcsa (739)
BLASIUS Creative Commons License 2002.10.25 0 0 740
Én hallottam csúnyákat ezekről a hűtőtömítőkről, amikor totál eltömítette az egészet.:-( Kérdés, igaz-e, én nem teszek bele ilyesmit. Nem tudom, melyik tett ilyet, de óvatosan velük!
Előzmény: Zolcsa (739)
Zolcsa Creative Commons License 2002.10.25 0 0 739
Nem megy a motorba, nem is szokott túlmelegedni. Már történt ilyen a régi Hondámon, szegény úgy okádta a gőzt hátul, mint egy gőzmozdony. Ott aztán habos volt az olaj is. Arra is gondolok, hogy esetleg egy hajszálrepedés van pl. a hűtőn, amin felmelegedve, nyomás alatt gőzként távozik el a hűtővíz, viszont ennek sincs semmi látható jele, pedig mostanában hűvös van, a lehelettem is látszik, csak a szivárgás nem. :-)
Azt sem tudom ezekkel a hűtőtömítő folyadékokkal kapcsolatban, hogy ezt elég egyszer beleönteni a hűtővízbe, és ezután tömítve marad minden, vagy a hűtőfolyadék teljes cseréje után megint meg kell ismételni a "kezelést". Ezt sajna nem írják rá.
Előzmény: BLASIUS (738)
BLASIUS Creative Commons License 2002.10.25 0 0 738
Olajta nézted? Nem habos, nem vizes? Olajsapka környékén fehér foltok? Ha igen, akkor a víz megy be a motorba és ott ég el. Vagyis elszállt a hengerfejtömítésed. Túlmelegedni nem szokott? Szerintem nézesd meg szerelővel, mert később rosszabb lehet.
Előzmény: Zolcsa (735)
Zolcsa Creative Commons License 2002.10.25 0 0 737
Pont ez az, hogy nem. Régen az utastérben hűtővíz-szag volt, aztán a tömítők hatására elmúlt. De víz nincs sehol. Rejtély! :-)
Előzmény: kivi (736)
kivi Creative Commons License 2002.10.25 0 0 736
A leállított kocsi alatt nem szok' lenni tócsa?
Előzmény: Zolcsa (735)
Zolcsa Creative Commons License 2002.10.24 0 0 735
Sziasztok!

2 bibi is van az autómmal.

1. Rendszeresen (egy-két naponta) után kell töltenem a hűtőfolyadékot, mert eltűnik pár deci. Nem tudom, hogy hova, mert sehol sem folyik (legalábbis kívülre és belülre nem). Hová tűnhet el? Gondoltam arra, mivel nemrég lett a termosztát kicserélve, ezáltal a víz kicsit leengedve, hogy talán még mindig valahol levegő van a rendszerben, és oda kell ez a plusz mennyiség. De hogy már hetek óta így legyen, ez nem valószínű. Mi lehet a megoldás? Hűtőtömítő folyadék? Bár azzal már megjártam egyszer, mert felhabosodott miatta a hűtővíz. Vagy inkább szervíz?

2. Magas fordulaton (kb. 3000-3500 körül, de csak "sebességben") rángatózik a járgány gyorsításnál. Ha üresben pörgetem fel ennyire, akkor megy akadálytalanul a motor, csak terhelésnél jön elő ez a rángatózás. Pár napja volt olyan, amikor 3-4°C volt reggel, hogy egy henger nem indult el, csak kb. 10 másodperccel később, mint a többi. Talán valamelyik gyertya lenne a húnyó?

Köszi előre is válaszokat, ötleteket! :-)

Zolcsa

Trebitsch Creative Commons License 2002.10.24 0 0 734
Vezetgetek, már vagy 4 ezer belement. Egyelőre (kopp-kopp-kopp) minden OK. :)
Előzmény: Kulimász (733)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.24 0 0 733
Remélem hosszantartó hatása lesz a gyógykezelésnek...Ez a lábadra és a tárcsára egyaránt vonatkozik!:-)
És vezetsz már, vagy még mindig álldogál a verda a vadiúj olajjal?
Előzmény: Trebitsch (732)
Trebitsch Creative Commons License 2002.10.24 0 0 732
Hali!
Alakul... :) Csak lassan. :(

Össze is tud rohadni a kuplungtárcsa két, egymáson elforduló része, amit a rugók feszítenek... Lehet, h sikeresen gyógykezelted a dolgot. :)

Előzmény: Kulimász (731)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.24 0 0 731
Halihó!

Lábad hogy van?
A gumibak jó ötlet, megnézem őket, bár én inkább a kuplungra gyanakszom a következők miatt:
(Szerencsére nem az én autóm, hanem egy kolléganőmé.)
Tegnap kipróbáltam, rángatott elég rendesen. Gondoltam - ha már úgy is kuplungcsere lesz - megkínzom egy kicsit a tárcsát. Felpörgettem a fordulatot úgy 4500-ra, majd hirtelen fel a kuplungpedál. Csúszást abszolút nem éreztem. Aztán ismét próbáltam normálisan indulni és láss csodát - lényegesen javult a helyzet, alig rángatott. Még egyszer eljátszottam ezt felpörgetős, hirtelen felengedős dolgot és utána mintha teljesen megjavult volna, semmi rángatás.
Ezért is kérdeztem, hogy mi okozhatja konkrétan a rángatást. Gondolom a szerkezet nem gyógyulhat meg egy ilyen akciótól, de esetleg a tárcsa enyhe megégetésétől elképzelhető, hogy megszűnik a rángatás?

K.

Előzmény: Trebitsch (730)
Trebitsch Creative Commons License 2002.10.24 0 0 730
Lehet akármelyik, de a tárcsa gyakoribb. El szoktak törni benne a csillapítórugók, illetve lemorzsolóni a gumik, ha olyan.
De lehet szakadt motor/váltó tartó gumibak is, érdemes először azokat megkukkolni.
Előzmény: Kulimász (729)
Kulimász Creative Commons License 2002.10.24 0 0 729
Szerintetek ha rángat a kuplung, az a kuplungtárcsa vagy inkább a szerkezet hibájára utal?
os791 Creative Commons License 2002.10.21 0 0 728
hály MindenkiAT!

!érdekődöm hogy van-é 5letetek a következő darabok beszerzésére
(de ha van valakinek otthon néhány elfekvőbe azért is szivesen beugrok:-)
egyszer twingo '97 utasoldali lufi!
másodszor laguna '99 hűtőrács (alsórész lenne fontosabb) !!!akár törött hiányos is érdekel!!! ilyen ni:

komlyan befürödtem, mert vagy nincs ilyen vagy annyiba kerül hogy kiszáradok ha hallom. remélem ti tudtok olyat amit én nem ....
előre is nagyon köszi (és várom a csodát:)) by os

emp Creative Commons License 2002.10.20 0 0 727
hali!
a Ford topicban meg föl lettem világosítva, hogy csonkállványnak hívják azt, amit a mester cseréltetni akar. tudja valaki, hogy hol lehetne árak után érdeklődni?
kivi Creative Commons License 2002.10.20 0 0 726
Eeegen... Kezdetben nekem is minden rózsaszin volt, aztán (a kötelező cseréken kívül) jött egy hűtőventillátor és egy biztosítéktábla csere. Most jönnek majd lengéscsillapítók (lehet hogy csak felújíttatom) és a szélvédő.
Előzmény: emp (724)
Shadow02 Creative Commons License 2002.10.20 0 0 725
hello!van ford scorpio ,ford sierra ,ford aerostar ,opel kadett alkatreszeim olcson, atirathato motorok.
tel:06303122808
emp Creative Commons License 2002.10.19 0 0 724
hali! talán az első. biztosan nem féltengely. majd rákérdezek náluk, még amúgy is lesz velük dolgom. sajna a Cromax listáján sem találtam meg a cuccot. az a szar, hogy idáig baromi szép volt minden, majd az első magyar szervizlátogatás után, már segítségért kell kiáltoznom. különben 100K-ért cseréltettem mindenféle elhasználódó szirt-szart benne, és reméltem, hogy a nehezén túl vagyok.
Előzmény: kivi (723)
kivi Creative Commons License 2002.10.19 0 0 723
Tengelycsonk? Féltengely?
Előzmény: emp (722)
emp Creative Commons License 2002.10.19 0 0 722
nagyon fontos lenne. tudja valaki, hogy mi a pontos neve annak az alkatrésznek, amire a féktárcsa, ill. az egész fékberendezés rögzítve van elöl a Mondeonál? mennyiért lehet szerezni, és bontottat is be illik-e építeni. féktárcsa csere után derült ki a frissen vásárolt, használt, '96-os kocsimnál, hogy gáz van ezzel az elemmel. szaki szerint 48K az új ára. csak hogy 100 rúgót már otthagytam a "kötelező" dolgokra, 40k a váltózár, és még kb 40k az átírás, meg az eredetvizsgálat. valamilyen csonk néven tisztelték a műhelyben. reményeim szerint, ha ez a dolog megoldódna, lenne egy igazán jó állapotú vas a birtokomban, csakhogy pillanatnyilag nagyon megrázott a várható költség.
Mogorva Creative Commons License 2002.09.27 0 0 721
Ezt mondta a szerelő is. Mindenesetre neked is köszönöm, majd figyelem...
Előzmény: tcaoe (719)
Mogorva Creative Commons License 2002.09.27 0 0 720
Köszönet! Most már legalább biztos vagyok benne, hogy jó volt a sejtésem a beállítással kapcsolatban.

A szaki ma reggel annyit tett a szerkezettel, hogy az adagolót felfogató csavart fellazítva, kicsit fordított rajta (kb 1 mm-nyit), abba az állásba, ahol a gyári állapot eredeti festékpöttyös megjelölése mutatja magát. Most jónak hallom, de igazából akkor leszek megnyugodva teljesen, ha találok olyan műhelyt, ahol ezt műszerrel elvégzik.

A felpörgés biztosan nem a bowden miatt volt, mert ez kifigyeltem éppen a leírt módszerrel. Bár most lekopogom gyorsan, mintha ma egyáltalán nem jelentkezett volna ez a probléma sem... Majd meglássuk.

Előzmény: Trebitsch (718)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!