Mármint a csapágy kopott excentrikusra?
Nekem nem tűnik csapágy-hangnak, de majd meglátjuk. Remélem, igazad van, és nincs komolyabb gond (mondjuk valami törés)...
hűtőjavító mester: Bp. XIII, kassák lajos, ha a róbert k. felé mész akkor bal oldalon lesz. olcsón, jól dolgozik, garanciával. szerelést is vállalja.
hűtőtömítő okosságokkal nem érdemes foglalkozni, beleöntödmegjavúl(jóesetben)aztán valahol a puszta közepén megadja magát! Ha meg aut. akkor én nem genyóznék! Csak a csere vagy a jó javítás a megoldás a cooling system problémára!
"Jelentem, a 727-es hozzászólásban leírt kuplunggyógyítási metódus tartós eredményt produkált."
Azonnali jelenést kérek az én kuplungproblémámra talált megoldásról is!
:-)
Szóval nekem olyant csinál, hogy mikor intenzívebben akarok elindulni (vagy pl. emelkedőn), olyasmi hangot ad a kuplung, mikor még nincs teljesen felengedve, mintha vizes úton megpörögne a kerék. Ja, és közben mintha rángatna is kissé...
Viszont tipikus kuplungcsúsztatásos elindulásnál (nagy gáz, kuplung lassan fel) semmi gondja nincs.
A tömítő folyadék sokaknak segített már - bár én még nem próbáltam. A gyurmát igen, az szerintem nem rossz, de ahhoz meg ugyebár pontosan tudni kell, hol a lyuk. Nekem mázlim volt, mert hozzáférhető helyen volt kilyukadva, nem kellett kiszerelni a hűtőt. De ha neked gázos helyen van a lyuk, lehet, hogy nem úszod meg a szerelést. Bizony, a gyurmát csak oda kell tapasztani. A hűtő cellái közé nyomod, azok tök jól megtartják.
Szerintem folyadékot minden nagyáruházban kapsz, gyurmát meg autósboltban, benzinkútnál. Egyik sincs 1000 Ft felett...
szerintem minimalisan szivarog, most vittem el a kocsit markaszervizbe, ott mondtak. hutotomito folyadekbol milyet erdemes? mennyi kerul? sok rosszat montak rola (ott rakodik le ahol nem kene, stb) ... es ez a gyurma ez micsoda? oda kell tapasztani siman? :)
en se akarom javitoemberkehez vinni, ez raadasul automata kocsi, ki-beszerelesre biztos kiszamlazna par orat :I
Mennyire szivárog? Ha csak kicsit, érdemes próbálkozni a hűtőtömítő folyadékkal. Ha jobban, még akkor is ott a hűtőtömítő-gyurma. Hűtőjavítóhoz csak végszükség esetén vinném. Kétszer javíttattam hűtőt, mindkétszer rövidesen újra folyt.
Akkor már inkább csere.
Jelentem, a 727-es hozzászólásban leírt kuplunggyógyítási metódus tartós eredményt produkált. Szóval, ha valakinek rángat a kuplungja - mielőtt szerelőhöz rohanna - érdemes kipróbálni az ott leírt módszert.
73' Corolla elfüstölt trafó-ellenállása helyére keresek valami megoldást, esetleg valaki tudja, hány Ohm, mivel lehet kiváltani, vagy Akármi, dobjon egy mailt legyen szives cernageza@freemail.hu
"Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon."
Nem feltétlen keveredik, attól függ, hol ég át a tömítés. Neked valszeg az égéstér felé lyukadt ki...
Nekünk a targonca csinál egy ideje olyat, hogy mész vele, egy darabig semmi gond, aztán egyszer csak elkezdi észnélkül kinyomni a vizet. Motor le, kihűl, megint jó egy darabig.
:-(
Ne is cseréltesd első lépésben, nem ezért írtam. Csak jó ha tudod, hogy ez is lehet a gáz.
Jelen esetben azért vagyok egy kicsit szkeptikus a "folyik de elpárolog" jelenséggel, mert annak (gőz formájában) látható jelei szoktak lenni. Persze ha csak nagyon pici a folyás...- szóval néha elég nagy szívás lehet egy ilyen hiba megtalálása...:-(
Most beszéltem egy szerelő ismerősömmel. Ő sem tudott hirtelen mit mondani. Szerinte az is lehet, hogy csak menet közben szivárog valahol (pl. a vízpumpánál), és mivel meleg, el is párolog azonnal, ezért nincs látható jele sehol sem. A hengerfej tömítést meg nem akarom feleslegesen kicseréltetni, mivel elég sokba kerül a munkadíja. Hát, nem lettem okosabb, hogy mitévő legyek. :-)
Amíg "el nem durvult a helyzet", addig semmi más jele nem volt, csak fogyott a víz. Az "eldurvulás" pedig az volt, hogy elkezdte okádni hátul a vizet, valamint bugyborékolt a kiegyenlítő tartály. Viszont az olaj a vízzel akkor sem keveredett érdekes módon.
Annak, hogy elszáll a hengerfejtömítés, fokozatai vannak. Amiről Te beszéltél, az már az utolsó stádium. De lehetnek egész apró átégések a tömítésen, ami pont olyan tünetekkel jár, mint amit leírtál. Magyarul: nincs más tünete, csak hogy fogy a víz. Nekem volt ilyen a Tipomon, több mint egy évig jártam vele úgy, hogy sejtelmem sem volt, hogy hengerfejes. Csak enyhén fogyasztotta a vizet (kb.havi 1/2 liter). Nem volt habos az olaj, nem okádta hátul a vízgőzt, nem volt teljesítményromlás. Aztán egyszer eldurvult a helyzet és ki kellett cserélni a tömítést. Onnantól kezdve egy deci vizet nem fogyasztott, tehát egyértelművé vált, hogy régóta ez volt a bibi.
Reggel, beindítás előtt feltöltöm a maximumig. Megyek vele napközben, aztán másnap reggel megint a minimumon áll a vízszint. Ez egy végtelen játék. :-))
Én hallottam csúnyákat ezekről a hűtőtömítőkről, amikor totál eltömítette az egészet.:-( Kérdés, igaz-e, én nem teszek bele ilyesmit. Nem tudom, melyik tett ilyet, de óvatosan velük!
Nem megy a motorba, nem is szokott túlmelegedni. Már történt ilyen a régi Hondámon, szegény úgy okádta a gőzt hátul, mint egy gőzmozdony. Ott aztán habos volt az olaj is. Arra is gondolok, hogy esetleg egy hajszálrepedés van pl. a hűtőn, amin felmelegedve, nyomás alatt gőzként távozik el a hűtővíz, viszont ennek sincs semmi látható jele, pedig mostanában hűvös van, a lehelettem is látszik, csak a szivárgás nem. :-)
Azt sem tudom ezekkel a hűtőtömítő folyadékokkal kapcsolatban, hogy ezt elég egyszer beleönteni a hűtővízbe, és ezután tömítve marad minden, vagy a hűtőfolyadék teljes cseréje után megint meg kell ismételni a "kezelést". Ezt sajna nem írják rá.
Olajta nézted? Nem habos, nem vizes? Olajsapka környékén fehér foltok? Ha igen, akkor a víz megy be a motorba és ott ég el. Vagyis elszállt a hengerfejtömítésed. Túlmelegedni nem szokott? Szerintem nézesd meg szerelővel, mert később rosszabb lehet.