Esteleg érdemes lenne kideríteni, hogy a víz 130 fokos (ami azért már nem lenne nyom nélküli jelenség szerintem...) vagy a hőmérő kontakthibás.
Szerintem utóbbi...
Srácok köszi a válaszokat de ne ilyen sokat nem gyözöm olvasni.....................................................................A NAGY SEMMIT! EH, már nem is idegesítem magam tényleg kösz a humbugot............
A "legismertebb" itthoni felújító cég (ők Koni itthoni forgalmazói is) a Kárászy. Nekem 8000Ft/darab árat mondtak a felújításra, és egy nap alatt kész lenne. Mellesleg adnak egy év garanciát is.
1. Elfáradtak a lengéscsillap0tóim és sajnos nincs pénzem újat venni. Kaptam ajándékba Konikat, de azokat fel kell újítani. Nem sok jót hallottam a felújított gátlókról, és szeretném megkérdezni, hogy nagy öngyilkosság ilyeneket rakni az autóba??
2. Meg van bolondulva az alapjáratom. 1300, úgy, hogy ki van már cserélve az összes tömítés, ki van kötve a szivató, falsot nem szív sehonnan. Gyújtást próbáltam állítani, de ha lejjebb sikerült vinnem az alapjáratot, akkor sokkal lomhább lett az autó. mi okozhatja ezt? az autó egy 1983 honda crx.
Az a másik fele a dolognak, olyankor a fesszabályzó kakukk, ami a szénkefékre van építve. De azt már csak észrevenné a haver, hogy vakunak is beválik a lámpája... :)
Egy digit multiméter nem árt azért, ha van kéznél... meg kell mérni járó motornál az akkufeszültséget terheletlenül is, meg lámpával ilyesmivel. 14-14.4 terheletlenül, és alapjáraton lámpát bekapcsolva se eshet 13.5-14 alá.
A zárlatos diódának/menetzárlatnak amúgy rusnya sípoló hangja is van, mexólal a generátor.
Alapjárati léptetőmotor is lehet, ha szorul vagy ilyesmi. A generátor döglődése meg diódahiba, menetzárlat, ilyesmi; kevés a töltés, ugyanakkor lefogja a motort jól. Általában nem sok értelme van szarozni vele, úgyis szét kell kapni, és akkor kiderül, mi a baja.
Klíma bekapcsolására nem esik ugyanannyit a fordulat? És szervokormány tekergetésére?
Nem lehetelen, Zöldalma kartács, sőt elég valószínű - de majd kidderül. Ha 500 az alapjárat, és leesik 450-re, mikor bekapcsolják a lámpát, akkor azér nem biztos... :)
Valami kicsit persze hogy csökken, a terheléstől. Annyir kicsit nemigen szokott utánaállítani a computer. De ha megin elkezdesz kínozni mindenféle baromihosszú angol alkatrésznevekkel, amiket nem ismerek... :)
Mennyit esik a fordulat, ha bekapcsolja a lámpát? És mennyiről?
:).
De szerintem ha kicsit rákészülsz, simán tud ez a te szinted lenni, nem boszorkányság. Leveszed azt a bazivastag gumicsövet, ami a légszűrőtől megy a motor felé (elég a motor felőli végét, és félrehajtod), bekukkolsz, ott látod a fojtószelepet pár centivel beljebb. Azt mozgatja a gázpedál. Na, ott kell takarítani. :)
ha már alapjárat.. az mit jelent hogy akkor esik le az alapjárata a srácnak, ha világítást kapcsol, vagy ventillátort.. vagy ilyeneket..
én az ISC-re gyanaxom (idle speed control servo)
szerinted??
sms-ben panaszkodott, nem láttam a kocsit..
"Az alapjárati állítómotor megvan?"
Két motort találtam, az egyik a nagy, a másik ezt gerjeszti be.
"Miből gondolod, hogy elállítódott ott valami?"
Nem gondolom, az utóbbi kb. 30E km alatt ennyi volt az alapjárat, csak én magasabbat szeretnék.
"A pillangószelep környékét, fojtószelepházat már kitakarítotad?"
Lemostam a motort, az jó? :-)
Magyarán, ez már nem az én szintem. Azt a gumidugót holnap megkeresem.
Várjá, atom, várjá. Az alapjárati állítómotor megvan? Ezt a motort nem ismerem, de a megkerülőjárat környékén szokott lenni egy gumidugó... Olyan centi körüli átmérőjű. Na aztán mikor kiveszed, ott van benn a luk mélyén az állítócsavar.
De.
Miből gondolod, hogy elállítódott ott valami? A pillangószelep környékét, fojtószelepházat már kitakarítotad? Mer legtöbbször nem állítódik el semmi, mer mitől is állítódna, hanem lerakódik az olajpára a kartergázból, és leszűkíti a torkot, osztán ettől kisebb kicsit az alapjárat.
Rongy, nitrohigító... :)
THX!
Jimny-m van. A motorja gyakorlatilag megegyezik a 76 LE-s WR+ motorral, csak 80 lovas. A Swift könyvben megtaláltam azt a csavart, amiről beszélsz, de ennél a motornál nem leltem semmi hasonlót. (Ehhez sajna nincs könyvem.)
Amit állítgattam, azt ki lehetne váltani egy olyan szerkezettel, amivel be lehet határolni, hogy meddig jöjjön fel a gázpedál, ha leveszem róla a lábam. (Csak hogy tiszta legyen, miről beszéltem.)
Most hirtelen nem tudom, milyen lehet a kocsid, de az a csavar, amit megtaláltál, vszg. a pillangószelep hézagját állítja. Ez ugyan hasonló hatást ad, de ált. az alapjáratot ha lehet mechanikusan állítani, akkor egy másik csavarral lehet, amelyik a pillangószelepet megkerülő levegő mennyiségét szabályozza.
Alapjáratot akartam emelni. Van egy "alsó" határoló csavarja annak a műa. bizgentyűnek, amit a gázbowden "forgat". Gondoltam, ha azt kijjebb tekerem, magasabb lesz az alapjáratom. Be is jött a dolog, egész a motor leállításáig. Újraindítás után ugyanis visszaállt az eredeti alapjárat akkor is, ha tökig kitekertem (kb. 2500/perc kitekerés után) az a határoló csavart. Lehetséges, hogy mégsem fogom tudni feljebb állítani az alapjáratomat, csak a számítógépen keresztül. mert az überel minden tekergetést?
E(A)de(a)msz(s):
Még egyet kérnék, plz! Akkor pont tele lesz vele a padlás!
:-)))))))
Amúgy igazán nincs mit!