Hetvegen eleg gaz barminek is utananezni, igy csak az ablakbol neha ranezek! :)
Van valami jol bevalt szerviz Bp-en, ahol nem dolgoznak tul dragan, de megbizhatok es opeles tapasztalatuk is van?
Megkoszonnem, ha tudtok ajanlani ilyet.
Mielőtt lenyalja a kulcs a szonda hatlapját, menj be egy szervizbe! Azaz ha nem jön, ne erőltesd.
Lánghegesztővel körbe szokás melegíteni, és ha piros az öntvény: kijön. De csak akkor, ha még van mit forgatni, ha a hatlapot kerekre nyalod, akkor gáz van... Pontosabban macera ezerrel.
opel-ra mar irtam, azert itt is leirom a diagnozist.
Reggel alaposan szetneztem a motorterben (persze a cseregarnitura gyertya mar keznel volt). Le van torve a lambdaszonda (szetegett, lerohadt nemtom).
Ezzel megoldodni latszik a gond es nagy hang oka is megvan (hozza kell tenni, hogy eddig este es hajnalba neztem bele es gyakorlott sem vagyok).
Be is szereztem belole egy ujat, az opel asztma konyvben is megneztem a cserere vonatkozo tudnivalokat. Maradt ket nyitott kerdesem:
- ha talalok megfelelo (22-es dugo kulcsot), es
megsem tudom leszedni: bele van egve. Akkor mi
a teendo? teljes kipufogo csere?
- a konyv ir egy speci zsirrol, ami grafitot es
uveggyongyot tartalmaz. hol lehet ilyet beszerezni?
opel alkatreszboltokban?
Koszonom az epito valaszokat es otleteket.
Ahogy latom itt profi szerelok vannak, en csak
nemreg kezdtem. A szakszervizek rossz oldalabol
mar jutott nekem is ezert, amit lehet kezzel
megoldok. (itt meg lehet: c16nz 10 eves)
Hát ha lyól értem, amit mondasz, akkor a szelephimbákról beszélünk a himbatengelyen, nem a szelepemelőkről.
Az siklócsapágyakon fut, olajfilmen... Ha megkopik, elmegy az olajnyomás, de legalábbis jócskán lecsökken. Ha annyira megkopott, hogy az olajfilmen futás helyett súrlódik a tengelyen: régen rossz, az gyakorlatilag egy működésképtelen, illetve igen hamar behaló motort jelent.
De hangja még akkor is inkább kopogás, mint súrlódás. A himbák csak 10-15 fokot "forognak", miközben bólogatnak mint egy gémeskút, és nyomkodják a szelepeket... Szerintem te is valami mást hallasz.
surlódó hangot tud produkálni a szelephézag miatt. a kopott szelepemelő=surlódik, a kopás miatt nem tudja a hidrotőke beállítani a hézagot=kopog. igy meg kopog+surlódik :)
Hello,próbálok segíteni!
Figyeld meg hogy a hang a motortérben mely részből
jön:ha szemben állsz az autóval a bal oldalon a
vezérlés felől vagy középen ill.a jobb oldalról a váltó felől hallod erősebben?
1.vezérlés(gyakori a vízpumpa hibája:erős "rágó"hangot ad,de nem terhelésfüggő,viszont nagy galibát okozhat!
2.középtájt a motorból jön a hang:hidrótőke kopás,esetleg rossz minőségű olaj lett bele öntve vagy kevés az olaj!(terhelésfüggő!)
Lehet még hajtókarcsapágy,vagy csapszegfurat kopás,de ezek valószínűsége kisebb!
Kipufogót én kizártam,mert az nem ad az elmondásod szerinti:"súrlódó"hangot.
Ammenyire én értek hozzá, a tipikus tőkehang az, amikor a motor alacson fordulaton(=alacsony olajnyomás) és hidegen csattog.
A ford. szám növelésére abbahagyja, aztán alacson furdulaton ujrakezdi.
Ha bemelegszik a motor a zaj megszűnik/elcsöndesül.
Megoldás(lagalábbis az én autómnál): egy szett új hidrotőke+egy új vezérmű tengely.
Ez utóbbi együtt kopik a tőkékkel, a szakemberek szerint(legalábbis az én autómnál) együtt cserélendő.
Amúgy amikor nekem csettegett, már nagyon kopott volt. Új tengellyel húzott mint állat.
Adott egy '92-es F Astra 1.6. Tegnap este
kezdett traktor kozeli hangot felvenni, ami
nem is nagy gond ha a kipufogo a gaz.
Ez a hang csak terhelesnel jelentkezik, uresben
nem (magas fordulat eseten sem).
Rangatast nem erzek, de mintha teljesitmenycsokkenes az lenne egy kicsi. (azert vagyok bizonytalan, mert a nagyobb hang miatt
csaloka a helyzet).
Ma reggel probaltam behatarolni a helyet:
- hatso kipufogo dob kizarva (alig fel eve lett
cserelve)
- kozeptajon nincs kizarva, de aknabol nem tudtam
szemrevetelezni
- a motorhazbol viszont lehet erdekes hangot
hallani. Eros surlodasszeru, de a pontos helyet
meg nem latom
Egy hete volt szelepfedel tomites csere + olajcsere.
Mi lehet a gond szerintetek?
gyertya? gyorsan vettem egy garniturat, mert
esedekes is lenne a dolog, de gyertyakulcsot meg
nem sikerult beszereznem.
Amugy a szerelotol elhozva semmi gond nem volt
vele.
A 89-es Sierrán a váltóba egy belső seeger (vagy hogy az ördögbe írják) gyűrű fogja a spirált(kb. 25 mm átmérőjű).
Az enyémen: 2.0 EFI (ha jól emlékszem) alatta van még egy hővédő lemez,amit le kell venni.
Dehogy kell... Se kézi, se automata váltósnál. Ha jól emléxem, egy sima hollanderes spirál (nem biztos, régen láttam). Semmit nem kell szétszedni, egy fogóval (vízpumpafogó) lecsavarható. Ha mégse olyan, mer rosszul emléxem, akkor egy tizes kulcs kell hozzá.
Nagyobb macera a km-óra hátuljához hozzáférni, de az se ördöngösség. (Mongyuk azért Barba-papák előnyben. :)
nemtudom, hány gömbfej van a Scorpion elöl...
meghúúúzni???:))) felújítatni lehet...
veszély: attol függ mennyire lóg szvsz extrém esetben szét is eshet, de akkor már nemcsak kopogna, hanem rázná a kormányt, nem menne egyenesen stb...
Egyszerű kérdés: hány gömbfej van a Scorpio első futóművében? Kisebb úthibáknál kopog szegényke elöl. Jelent valami veszélyt ez menet közben? (Szétesésre gondolok.) A gömbfejeket csak cserélni lehet, vagy van lehetőség pl. a meghúzásukra is?