Mai történet... Reggel elindultam a Délitől, a Moszkva tér - Margit krt. - Margit híd - Nagykörút útvonalon. A Jászainál már erősen a piros felé jár a motor hőmérsékletét jelző műszer. A Király utcánál pedig az történt, hogy hiába vettem el a gázról a lábamat, nem ment le a fordulat 3000-ről! Ekkor már be voltam szarva, és nem alaptalanul: fél perccel később gőz szállt fel a motorháztető alól. Pont a Blahánál voltam, így egyből behúztam az Akácfa utcába és leparkoltam. Pár perc állás után megszűnt a gőz, én meg elmentem a dolgomra (siettem). 2 órával később visszamentem, és meghökkenve láttam, hogy a hűtőfolyadék _jóval_ a MIN jelzés alatt van a hideg motornál. Volt desztillált vizem, így elkezdtem feltölteni. 1,4 liter víz kellett ahhoz hogy elérje MIN jelzést, és további 2-2,5 hogy elérje a MAX-ot.
Mi a rák okozta ezt? Kb. 2 hete néztem meg utoljára, akkor még a MAX-nál volt a szint. Hogy a rossebbe tud eltűnni majdnem 4 liter hűtőfolyadék? Mennyire árthatott a motornak ez az eset?
Hmm... végülis én nem cseréltem ki, ezek szerint szerencsére. Megmérték diagnosztikai muszerrel és úgy tunik mégis rendben van.... de mindenképpen kösz a tippet.
rizo!
Csak óvatosan!! Valszeg hengerfejes lett a géped :( De valahogy víz került az olajba.
Nézz be a szelepfedél alá (olajbetölto nyílás). Ha ott is habos trutyi van, akkor nagy a gáz. Ha mákod van, csak a hengerfej tömítés szakadt át, ha nem, akkor repedt valami (h.fej, blokk...)
Csináld/csináltasd meg szvsz mielöbb, mert a víz hamar szétbassza a motort!
Üdv
aTOM
Asszongya, hogy tegnap megvolt a javitas (vezermuszij szakadas...szelep csere, stb), de utban haza fele (Bp-tol 60km re kellett hagynom, mert nem akartam annyit rakolteni, hogy bevontassanak)nem a legsimabban ment a kicsike. Parszor doccent egyet, mikozben kigyulladt a motorellenorzo lampion, es mar Pesten, egyszer, le is fulladt, alapjaraton.
Ez a szerelo hibaja/rossz munkajanak a kovetkezmenye, vagy kell egy kis ido, amig "helyrerazodnak" a dolgok.
Kivi!
Nekem egyetlen ü.anyag adalék jött be a METABOND MEGALENE.Ami leirasa szerint oktánszám növelő,kenö,fogy csökkentö,tisztitó.
800literhez elegendő egy flakon , 3300.- a nagyker ára....
10. tankolás után 8-10%-ot levett a fogyasztásbol.
Csendesebb lett az injektor.Eröteljesebb lett a táltos!!!
Ez az én véleményem, tudom sokan vannak a Metabond ellen itten...
Zézé: vezérműszíjből csak gyárit!!! (görgőkkel együtt). Ha leszakadt, akkor te most pontosan tudod, milyen károkat tud okozni. Árkülönbség nem olyan drámai, hogy megérné (nekem 7k volt darabja 1 hónapja). Nem tudom pontosan mi szállt el neked, de gondolom szelepek/hengerfej környékén pár dolog esetleg dugók. Hát abból is inkább gyárit (van egyáltalán utángyártott?) Persze ha koros a gép, akkor lehet, hogy nem éri meg 100-150k körül rákölteni, de akkor is ez a megnyugtató megoldás szvsz.
Harvester: nekem szintén 16k-ba került a QH Lambda szonda. És szintén fél évet bírt ki (kb. 10k km). Ja és már új korában is pontatlanul mér. Megvettem a gyári BOSCH-t 32-ér. :)
Kosz.
De konkretan vezermuszijbol, erdemesebb az eredetit megvenni?
... Es a vezermuszij elszakadasbol fakado motorjavitasra felhasznalando alkatreszeknel?
Z
Zézé: Nem csak az áruk különbözik. Van amiből érdemes (jobbfajta) utángyártottat venni, van amiből tilos. Utángyártotthoz sok szerencse kell, lehet akár a gyárival egyenértékű is.
Nekem egy ugyanilyen astrám van és nekem is csinálta ezt, de a hiba azzal kiegészült, hogy reggelenként nehezen indult (5-10s indítózás) valamint az alapjárati fordulatszám az elejeén enm ekart beállni és hullámzott. A szervízben szt mondták, hogy a sok városi használattól elkoszosodott a kipufogógáz visszavazatő (AGR) szelep. Ezt megtakarítoták és rendbejött minden. Ugyanakkor azt is ajánlották hogy időnként tegyek STP szeleptisztítót a benzinbe és hajtsam meg a kicsikét amit szól. Főleg télen mert akkor sokat megy hidegen és jobban lerakódik a kosz. Azóta azonban átszereltettem gázosra és minden égéstér koszosságból adódó probléma megszünt, nincs füstölő kémény gyorsításkor, a kipufogógászt szinte be lehet lélegezni. De szrintem jobban teszed ha te magad olvasod ki a hibakódot aztán döntesz hogy hova kell nyúlni, mert lehet hogy a szrvízek csak ráérzésre dolgoznak, vagy le akarnak venni.
Ha tekerem a kormányt nekem is nyikorog, de álló helyzetben is. Én is a toronycsapágyra gyanakszom, mert gömbfej szerintem nem ad ilyen hangot. Szerintetek ?
Ez az alapjaratszabalyzo nem jo hir nekem, mert nekem ugyanilyen bajom volt.Vettem egy bontottat , mert nem tudta, hogy javithato...
Az en feltengelyem is kopog ha eltekerem a kormanyt.Neah menet kozben is lehet hallani, csak nem kopogast, hanem nyikorgast.
Lehet a tornycsapagy lesz a hibas, mert a feltengely fel van ujitva.
A pillangó szelep előtt ahol a szelepfedélről jövő cső becsatlakozik a szívócsőbe onnan indul egy gumicső , ami egy hengeres aluminiumszerkentyűbe megy. A szerkentyűből egy rövid darabka megy vissza a pillangószelep mögé valahova a fémtestbe vissza. Valamint megy rá egy álltalában 2 pólusú csatlakozó. A felvezetett kartergáztól eltrutymósodik az alapjáratállító , ami nem más mint ez a hengeres vacak. Szedd ki dugd be az egyik nyílást parafadugóval, a másikba önts benzin/petróleum/mosóbenzin...bármelyik jó. (én hígítót használtam de az necces !!!)
Addig áztasd amíg tisztán nem folyik ki az oldószer. Majd a két csövön belesve ha még látsz lerakódást benzines fülpucolóval vakard le. A végén egy kis WD40 - et fröcskölj a mozgó részekre , tedd vissza s valószínűleg jó lesz az alapjáratod.
Hi,
Ha csontra kitekered a kormányt és döccen az autó v. koppanó hangot hallasz, az könnyen lehet toronycsapágy. Nekem ugyanez a probléma volt a kocsimmal, és a csere után a jelenség teljesen elmúlt. Egyébként ha a toronycsapágy nem jó, azt menet közben is kell hallanod, amikor viszonylag sima úton kopogó hangot hallasz elölről.
üdv
Nickkel
C20NE,
A motorszámom PM051240, és ahogy írtad Bosch Motronic befecskendező van benne. Legalábbis nagy valószínűséggel. Ha lehet írd körül merrefele találom azt a kis motort.. Nagyon köszönöm.
Thanx
Nickkel
Azért evvel a csukló témával óvatosan, a külső kerül 10-20e közötti összegbe, de nekem pechemre a belső ment szét, ami sajna 55e volt. Javítani nem lehetett, teljesen atomjaira esett szét.
Kopogás még lehet gömbfej is esetleg, szerintem. Érzésem szerint ha a toronycsapágy tropa akkor még nem kopog kitekert kormánynál a cucc, max. leszakad az ember keze tekerés közben ha nem szervós.
Nemrég vettem egy elég jó állapotban lévő NagyPolszkit. Most már csak egy gondos doktorbácsi kéne neki, akihez vihetem, ha véres a torka. Tudtok ilyet Bp-en, aki nem nagyon drága, megbízható, és foglalkozik ezzel a nem túl gyakori típussal?
Segítségre lenne szükségem. Nem rég vettem egy 96-os Opel Astrát ( 1.6 16V ). Van a műszerfalon az a bizonyos sárga diagnosztikai lámpa, amely 5-15 km-rel az elindulás után kigyullad, a motor újraindítása után újra kezdődik az egész, egyébként az autó kifogástalan menetteljesítményt nyújt, nem is fogyaszt extrém sokat.
Eddig semmi érdekes nincs a történetben, csak én naívan elvittem a járművet a legközelebbi Opel márkaszervízbe ezzel a tünettel. Először valami EGR(?) szelepet tisztítottak, majd kicseréltették velem a lambda-szondát. Ezel után természetesen továbbra is bejelez a lámpa. A számítógép szerint továbbra is az EGR szeleppel van valami gond. Azóta két hetet(!) dolgoztak rajta a fiúk a márkaszervízben ( 3 EGR szelep csere, kábeláthidalások, mindenféle tisztítás, központi vezérlőegységű(!) csere ), de nem bírták behatárolni a problémát. Azt sem tudják megmondani, hogy tényleg rossz valami, vagy csak a mérőrendszerben van valami hiba.
Ha esetleg van valami ötletetek, kérem, ne titkoljátok el!
Kösz az infót. Körül tudnád írni, hogy nagyjából hol találom azt a motort? Magában az injektorban elképzelhetetlen szennyeződés?
Kösz a segítséget:)
Nickkel
Nekem egy Nissan Bluebird csinálta ugyanezt. A gyári féltengely darabja 130 000 Ft (duna interservice) és kb 30 000 Ft -ból szereléssel együtt megvolt a felújítás.