Ezzel nem mondtál újat (elektrotechnikus vagyok! :-) de a teljesítményt marhára felesleges ráírni. Az áramfelvétel a lényeges, ezért egyből azt kellene feltüntetni. A kábelezést is az áramhoz kell méretezni, nem a teljesítményhez.
És amegspórolnának egy számolást is. :-)
miert nem szerelsz a regi helyebe masikat? akkor nem kell kabelezned... stb... az aramfelvetel kozott nincs akkora kulonbseg, hogy az uj galibat okozna a regi vezetekekkel, biztivel...stb...
egyebkent egy duda aramfelvetele eleg nagy.. van egy jo par amper... en 10 korul saccolok...
Meg tudjátok mondani, kb. hány ampert vesz fel egy hagyományos kürt (duda)? Roppant vézna hangja van a jelenleginek, és helyette (vagy mellé) akarok szerelni egy másikat. Nem még nem tudom hogy érdemes-e külön biztosítékra kötni és relézni.
SzaboZE!
Igazad van, most látom, mit írtam! Persze, ha megy a kocsi benn kellene lennem, ha meg gurul, elgurul, futás utána, akkor meg hadd zörögjön a kilincs!!
Persze örök igazság: semmi sem zörög a kocsiban, ha van jó hangerős rádiód! :-))
Na jó napozást a hétvégére!!
bosibo
Köszi Karcsi!
Valamelyik napon megpróbálom a csendesítést, remélem sikerül, habár menet közben, belülről még nem hallottam a zörgést, csak kívül, a kocsi mellett állva. Majd meglátjuk, mit tudok tenni.
Szia!
Igen oda ahol feltámaszkodik a kilincs,lehet,hogy ehhez ki kell venni a kilincset,ne a lemezhez hézagold ki hanem saját magához, a kilincs külső és belső része közé kell tenni a rezgéscsillapítót.
A fofekhenger bontott (de elottem lett leszedve, es jo volt !)
ujjat is vettem hozza de nem lett jo ra (hihetetlen) es vissza sem tudtam vinni mert kozben +szunt az uzlet (csak en jarhatok igy)
az ABS kompresszora mindig csak akkor indul el ha legalabb 5-10 metertr +tettem az autoval
allo helyzetbebn sosem pumpal (ha csak nem allok meg kozben)
ez biztos mert amikor total leengedtem (olajcserenel) akkor is csak akkor pumpalta fel mikor elindultam az autoval...
mindenesetre +probalom a jaro motor melleti legtelenitest... :)
udv Feco
Nem ismerem tüzetesen a Honda Prelude ABS és fékrendszerét de az tény, hogy általában az ABS-es
autoknál vagy gyujtással vagy járó motorral kell
légteleniteni ,mert ekkor megy az ABS szivattyu és csak igy lehet kicsalogatni a levegőt a rendszerből.És még a légtelenités technikájában és sorrendjében is vannak külömbségek tipusonként.
Új a főfékhenger vagy csak felujitottátok?Nem szivárog sehol sem a fékolaj?
A legtelenites +tortent (de kulon tartalya van az ABS-nek) sokszor is
mert en is levegore gyanakszom, de a szervizben is +csinaltak (persze csak allitolag)
de, ma azt vettem eszre ha nyomkodom a fekpedalt az ABS tartalyban apro buborekokm jonnek fel.
de azt is mondtak jaro motornal legtelenitsek (ezt ma kiprobalom mert nem igy totent eddig)
mitobb kiimentem vele ma homokos teruletre, hogy az ABS teszteljem: tokeletesen megy mitobb neha ugy felkemenyitette a pedalt mintha jo lenne, de ahogy +allt az auto a pedal is bement :(
Hogy-hogy nem vették észre a Fékszervizben, hogy nem jo a fék /mélyen fog/.Ha megbondtottad a fék-rendszert, márpedig a főfékhenger cserével és fékcső cserével ez történt akkor ki is kell légteleniteni, ha van rajta ABS ha nincs.Ennek a technikája tipusonként változik, de azért kilehet
házilag is légteleniteni.Nem probálták a szervizben?A főfékhenger uj vagy csak felujitottad?
Az lenne a kerdesem tudna-e vki segiteni honda prelude fek ugyben ?
1 kis reszlet....
Elszalt a fofekhenger aminek oromere osszetortem az autot :(
de muszaki ember leven + is csinaltam (kicsereltem) + az osszes fekcsovet + munkahenger felujitas (keszletbol)
ezzel minden ok is lenne valoszinuleg, de az ABS-bol is lecsereltem az olajat, de ezt legteleniteni nem tudom hogy kell, ha egyaltalan kelll..
az eredmeny az, hogy toketeletesen, egyenletesen fog a fek az ABS jol muxik, de a pedal gyakorlatilag padloig nyomhato, foleg ha megy a motor, elvittem FEK SZAKSZERVIZBE aholis azt mondtak jo a fek, de rosszul raktam be a fekbetetet (ennyire pancser azert nem vagyok !!) ok kifizettem es tavoztam, de a fek meg mindig a padlonal fog...
Köszi Karcsi!
A külső műanyag és a mellette levő szőrös gumi tömítés közé behelyeztem egy 3-as hegesztőópálcát, az jobban az üveghez szorítja a gumi tömítést, és nem is látszik. A hangszóró fölé meg illesztettünk egy félköríves műanyag fedelet, amit ásványvizes műanyag flakon falából vágtam ki és sziloplaszttal tömítettük, így talán megóvja a hangszórót a víztől.
Hova kell tenni a gumicsíkot a kilincshez? Oda, ahol felfekszik gondolom...
Köszi, szia!
A gumi tömítőléc csere lehet,hogy segít.De az ajtóba mindig bemegy a víz,ez minden autónál fennáll.A kilincset vékony gumi csík felragasztásával lehet elcsendesíteni,utána bírja a mélyeket.A hangszóró takarását víz ellen nagyon sok típus gyárilag alkalmazza.
Karcsi!
Mondd meg kérlek, mi a teendő:
Ma beszereltettem az Avensis első ajtajaiba egy normális hangszórót, és látom, hogy állandóan befolyik az eső a külső lemez és a védőfólia közé, pont a hangszóróra. Csináltam a hangszóró fölé íves védő-műanyag burkolatot, de szabad így beázni az ajtónak????
Másik: a mély hangoknál piszkosul zörögnek a külső kilincsek... mit lehet tenni? A kocsi lassn 3 éves, lejár a garancia... nem merem kicseréltetni az ajtó tömtéseket, az üveg mellett, mert attól tartok, csak veszítek vele, mert sosem lesz olyan jó, mint amilyen beázós most...
Köszi a választ.
bosibo
Karcsi!
Köszi a biztatást, én is így látom!
Tudom, hogy hamarosan a szerelők is elérik, megközelítik a minőségi autók szintjét! És akkor lesz minden a helyén! :-)
Ne adja Isten, de ha törne a Toyotám, hozzád viszem, OK?
Szia!
Hiába van tudás és megbizhatóság ha nincs lelkiismeret és a szakma szeretete hozzá az illetőnek.És még sok mindent sorolhatnánk hozzá
emberi tulajdonságokat, aminek erőssen hiján vannak eme társadalom polgárai.Ebben az országban
szinte már sportot űznek hogy ki hol tudja átverni
vagy lehuzni a másikat.Tehát szerintem a bizalmatlanságot nem csak az autos szakmákra lehet
érvényesiteni hanem szinte az élet minden területén.Lehet itt szó eladókról,hentesről,pincérről,orvosról,stb.......
Bocsi ha valakinek bele gázoltam a lelekivilágába.
Nekem nem is az volt a gondom, hogy ki kellett cserélni, hanem hogy a szervízben nem vették észre és már mindenre fogták, pedig egyértelmü hiba volt. Mi csak azért nem néztük meg mindjárt, mert nem gondoltuk, hogy ott nem találtak meg egy ilyen hibát.
Ez a Toyotás meghibásodás nem egyedi dolog! Több ilyenről olyan CarinaE-ről is hallottam, aminek cserélni kellett a szilentjeit 90-100 ezer km után, mert kopogott, mint a franc! Aztán utánaérdeklődtem az egyik havernál (Toyotás alkatrészraktáros!) és ő mondta, hogy minden CarinaE-n előjön ez a meghibásodás!!
bosibo. Ne keseredj el alakul a következő jól dolgozó nemzedék.Én mindig tanulok ,próbálok fejlődni.Pedig 39évesen, elég jó karosszéria lakatos vagyok.A márkaszervizek, képviseletek, nem csak a drágulást hozzák,hanem a továbbképzést is,ez mindenkinek jó,mi már 14-en vagyunk Toyota által képzett és nyilvántartott karosszéria lakatosok,szerelők 100 feletti számban vannak.Szép lassan a tudás,és a megbízhatóság is együtt lesz.
Karcsi!
Ha tehetném, bizony még a konyhába is bemennék, az meg tuti, hogy a lakásomban ügyködő szerelő mellett rontanám a levegőt!
Csak egy mondat: mikor pár éve a fürdőszobát felújítottuk, ott voltam a szerelők sarkában. Ha nem figyelek, akkor a méregdrága csaptelep krómozott hollandiját villáskulcs helyett csőfogóval barmolták volna fel a helyére... Sajnos az autójavító ipar is ilyen!
Megjegyzem én 8 évig dolgoztam a szakmában (villanyász) a Lövőház utcában (most Mammut parkolóház), láttam ott is eleget, hogy tudjam, mire kell figyelni...
Tisztességes, lelkiismeretes szerelő van, csak meg kell találni... Remélem, ezzel senkit sem sértettem, mert nem ez volt a célom!
Szia!